Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ikuinen anemia  (Luettu 17546 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #15 : 05.12.2007 20:28:59 »

Anemiaan kuoli  Cry
Pistokset ovat Suomessa varsinkin maaseutuväestön keskuudessa varsin uusi hoitomuoto, vajaan 50v. vanha juttu  Sad
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 05.12.2007 20:41:49 »

Toinen mahdollisuus on saada verta suoneen sairaalassa-jota ei taalla ainakaan laakarit suosittele-ei toi niin kaueeta ole yksi piikki/kk-minuutissa koko homma on ohi.
Sita todella sanotaan kulttuurisairaudeksi-mutta piikeilla mina ainakin voin hirvean hyvin.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 10.12.2007 15:28:06 »

Olinpa iloinen, kun kävin verikokeissa ja hemoglobiinikin oli 132, varmaan yksi minun ennätyksistäni.  smitten Mutta olenkin syönyt marjoja paljon.

Toisaalta, ei hyvät veriarvot ole hyväksikään. Nimittäin jos on liian korkea hemoglobiini, on vaarassa halvaantuminen vanhemmalla iällä. Näin kertoivat serkkupoikani ja varoittelivat, kun heillä itsellänsä on sukuvikana tällainen ja kolme setää on jo halvaantunut.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
selkälokki
Vieras
« Vastaus #18 : 10.12.2007 17:41:48 »

Mutta sitten voi luovuttaa verta tai kuppauttaa...Mie kuppautin kerran, mutta en kuppauta toista kertaa. Itselläni oli sen verran heikot veriarvot silloin, ettei olisi kannattanut edes. Tuli tosi huono olo.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 10.12.2007 19:06:59 »

Mustaviinimarjoja olen parisen viikkoa syönyt, kun oli vähän lentsua. Mutta yleensä syömme paljon omenoita, puolukoita ja tosiaan vadelmia. Mutta otan rautatapletin silloin tällöin, kun muistan.

Ja parit nokkosletut olen viime aikoina myös laittanut.

Näillä varmaan osansa tässä! Yleensä olen tyytyväinen jos arvo on vähänkään yli 100.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 11.12.2007 17:47:44 »

Piitähän on myös tässä Silica-tuotteessa, jota nestemäisenä myydään.

Oletko kokeillut sitä? Join sitä yhden vuoden heikkojen kynsien ja hiusten vuoksi ja auttoihan se.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2007 23:49:28 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #21 : 11.12.2007 22:32:19 »

helou!! Nyt olen ollut jotain viikon todella väsyny, ja tyydyin ajan puutteessa ostamaan vain multivitamiinitabletteja, ja samalla myös c ja b vitamiineja. Nyt olen tänään alottanu ottamaan "yliannostusta" b ja c vitamiinia. niin ja tietty rautaa. itse asiassa on jo parempi olo..

Täytyis löytää rako, jona aikana pääsis käymään luontaistutekaupassa vähän katteleen, josko ostaisin sitä rautajuomaa!

Mut on tää kyllä yhenlainen vitsaus!!!!
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #22 : 12.12.2007 09:34:59 »

Niin... ristinsä meillä kait on jokaisella omanlaisensa...  Undecided
Osaltani olen hieman nöyrtynyt siihen mitä rajoituksia anemiani pistää eteen. Aikaisemmin en niin välittänyt ja sillä P*******llä pistettiin hommat tehden, vaikka vintti meinas välillä pimentyä ja aina oli paikat kipeinä huonon hapen kulun vuoksi.
Tuossa vuosituhannen vaihteessa otin pohjat anemialle ja työn teolle (fyysiselle), taisin saada jonkin sortin sydän laakin. Se oli se vuosi kun lunta painoi useampi cm pienellä aikaa ja lumitöitä piti tehdä parikin kertaa päivässä. Minähän tein ja happi loppu, ahdisti, lopulta alkoi rintakehästä painaan ja tunsin kuinka pumppu löi voimien takaa... melkein tunki ulos rinnasta kun yritti laihaa verta keirrättää tarvittavan määrän lihaksille  buck2
JA HEI, arvatkaa heivasinko yhtään?!  Angry Hieman puuskutin vaan ja taas alkoi lumi pöllyämään  crazy2
Sittenpä sydän tekikin jotakin kummaa väpinää ja surinaa rinnassa, putosin maahan istumaan ja yritin saada henkeä. Se kuuma hiki ja lämmin olo katosivat kuin tuhka tuuleen ja ajattelinkin, jotta nyt se nirri lähti. Ei lähteny, mutta siinä istuin ja nöyränä odottelin, peffa märkänä ja kylmänä keskellä lumihankea koska uskaltaa yrittää ylös ja sisälle.
En mennyt hoitoon mutta mies antoi sellaiset haukkumiset ja kielsi koko homman  Embarrassed pyysi vielä naapurin isäntää hoitamaan lumityöt ja ottamaan lumikolan pois, jos näkee minut sen varressa  :Smiley jouduin holhoukseen  Grin
Sellainen pelko jäi, että kyllä kuuntelen tarkkaan kehoani ja sen merkkejä. Ei ole tätä ihmistä tehty perusihmisen ruumiillisen työn maksimi suorituksiin, vaikka huono kuntoiseksi en itseäni tituleerais. Lumihommiakin teen taas, mutta hyvin harkiten ja vähän kerralla, saatan jopa itse soittaa naapuriin ja pyytää linkoa pyörähtämään pihalla asti  Wink
Point oli se, ettei anemia ole leikin asia, vaikka tuntee itsensä ns.terveeksi  angel
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 12.12.2007 18:30:19 »

Huh! En tiennytkään noista vaaroista!

Kiitos Jaspis! Huh
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Kurpitsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #24 : 04.01.2008 10:27:23 »

Mulla todettiin jo yläasteikäisenä anemia, rauta-arvot on ollu siitä asti epämääräiset. Alhaisimmillaan hemoglobiini on ollut 79, parhaimmillaan normaaliarvot.

Onkos TUOREITA vihreitä kasviksia syöty runsaasti?

Elävän Ravinnon kirja kertoo seuraavaa:
Lainaus
- Hiiriä tutkittaessa on todettu, että tuore lehtivihreä poistaa niiltä anemian tehokkaasti. Hiiret muuttavat nestemäisen lehtivihreän hemoglobiiniksi.

Sitten tässä on lainauksia jostain kaniinikokeesta:

- Suurikaan määrä jäljiteltyä lehtivihreää ei vaikuttanut veren uusiutumisnopeuteen.
- Jo pieni määrä tuoretta lehtivihreää nosti hemoglobiinin uusiutumisnopeuden lähes aikaisemmalle tasolle.
- Useimpien kaniinien anemiatila parani 15 päivässä.

- Nämä kokeet tukevat toisaalta sitä olettamusta, että suurikaan määrä keinotekoista lehtivihreää ei vaikuta kehoon myönteisesti. Keinotekoinen tai käsitelty lehtivihreä saattaa päinvastoin myrkyttää elimistöä samalla tavalla kuin eräät lääkkeet.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2008 10:29:53 kirjoittanut Kurpitsa » tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #25 : 04.01.2008 10:59:52 »

heij.

angel  niin.. täytyy kyllä myöntää, että kasvikset noin yleensäkin jää syömättä..ehkäpä sitä voisi yrittää parantaa, ja syödä sitä tuoretta lehtivihreää, ainaki sillon tällön näin ensalkuun.. sitte tottuis tähän! Kiitos neuvoista!!
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 04.01.2008 11:20:10 »

Laitan kiertoon tällaisen vinkin, jotta kannattaa nauttia kuureina (esim. Biottan) punajuurimehua sekä tuplasti C-vitamiinia, niin hempparit kohoaa.

tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #27 : 06.01.2008 02:45:54 »

Hej!

Mulla todettiin jo yläasteikäisenä anemia, rauta-arvot on ollu siitä asti epämääräiset. Alhaisimmillaan hemoglobiini on ollut 79, parhaimmillaan normaaliarvot. Nyt vuosi takaperin kävin oikein kunnon tutkimuksissa asiasta kalliilla yksityislääkärillä, koska kunnan lääkärit ei olleet halukkaita tutkimaan tätä n 14 vuotta kestänyttä "sairautta". tai, no, mä en tiedä, miten anemia luokitellaan, onko se niinkään sairaus lääkärien silmissä. Onhan se kyllä vakavaa noin muuten, kun hemoglobiinit laskee sinne 80 hujakoille, niin mennään jo riskirajoilla.

No, tutkimuksissa ei löytynyt mitään "syytä" veriarvojen muutoksiin. Selitti se lääkäri, että runsaat kuukautise vaikuttais, mutta huvittavaa on se, että mulla ei edes ole niin hurjan runsaat ne. Ainoa todellinen haittahan on väsymys, ajoittain. kai mä olen siihen tottunut ajan kanssa. Lääkäri sanoi, että todennäköisesti mun täytyy syödä rautalääkkeitä lopun elämääni. Tylsää, sillä en jaksa syödä niitä, kun ehkä viikon kaks putkeen, ja sit unohdan, tai en halua syödä niitä. Se on oma rasita vetää pillereitä joka päivä!

Niinpä kysynkin, onko kellään tietoa/kokemusta vaihtoehdoista pillerien vetämiselle?Yhtä rautajuomaa olen kokeillut, luontaistuotekaupasta, hyvää se olikin, mutta niin älyttömän kallista. No, ehkä tulen  asiasta kärsimään lopun ikääni, eihän sille sitten mitään voi..

Onko sinulla koskaan epäilty olevan keliakiaa? Siinä on myös anemiaa:

Keliakian tyypillisiä oireita ovat erilaiset vatsavaivat, väsymys ja anemia. Keliakia voi ilmetä myöskin iholla voimakkaasti kutisevana pienirakkulaisena ihottumana (ihokeliakia eli dermatitis herpetiformis).

www.keliakialiitto.fi
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #28 : 06.01.2008 13:28:34 »

Hällöy!!

Keliakia myös testattiin niissä kalliissa testeissä, ja sitäkään minulla ei ollut..
tallennettu

Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #29 : 06.01.2008 14:05:16 »

Keliakia ei välttämättä näy testauksessa, ainoastaan varma on koepala tähystyksessä, mutta kuka sitä "huvikseen" viitsisi mennä nielemään sitä putkea  Grin. Keliakia tuli vaan mieleen kun epäilen itselläni olevan -tosin mulla ei ole hemoglobiini matala.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: