Hei!
Ootteko te muka oikeasti saaneet homeopatiasta apua?! Eiköhän se ole lumevaikutusta! Kun oikein uskoo, että sokerivesitabut auttaa, niin totta kai paranee...
Minä olen saanut apua tosi pahoihin siitepöly-, eläin- ja ruoka-aineallergioihin. Olin sitä ennen käynyt monilla lääkäreillä ja akupunktiossa, ja uskoin, että ne auttaisi, mutta placebo niiden kohdalla ei sitten toiminut
Homeopatiasta olin skeptinen, mutta se sitten kuitenkin vei allergiat mennessään.
Olen pahoillani, että sinä et saanut apua homeopatiasta. On olemassa paljon erilaisia homeopaatteja, ja valitettavasti kaikki eivät ole hyviä, ja sitten tietenkin on ihmisiä, joita ei voi auttaa paranemaan. Tai sitten voi auttaa, mutta homeopatia ei ole heitä varten. Ei ole varmastikaan yhtäkään hoitomuotoa, joka kaikki parantaisi...
Yleisesti ottaen en usko juurikaan homeopaattisiin hoitoihin. Yksi merkki tästä on siinäkin, että harvat homeopaatit uskaltavat paljastaa mitään pillereitä tai muitakaan juttuja joita esimerkkitapauksessa olevalle potilaalle pitäisi antaa. Vedoten juuri kyseiseen kliseeseen "jokainen ihminen on yksilöllinen".
No, jokainen ihminen todella on yksilöllinen homeopatiassa. Ja lääkeainetta ei voida kenellekään valita vain toisen henkilön kuvailemien kliinisten oireiden perusteella, pitää oikeasti kohdata potilas ja hänen tapansa olla, puhua, jne, jotta oikea lääke voidaan löytää.
Kieltämättä se, että energiaan voitaisi vaikuttaa homeopaattisella pillerillä, voi tuntua oudolta, mutta kai sen asian uskoo vasta, kun itse kokee. Onhan noita ihan Nobel-palkittujakin fyysikoita kourallinen, jotka ovat löytäneet homeopaattisiin lääkkeisiin verrattavista ultralaimeista liuoksista sellaisia sähkömagneettisia värähtelyjä, joita ei tavallisissa liuoksissa ole. Ja eikö tämä koko elämä ole atomien värähtelyjä, jotka ovat kaikki vuorovaikutuksessa keskenään...