Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Joulun perimmäinen tarkoitus  (Luettu 14990 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #15 : 17.12.2007 13:40:04 »

Heipä hei kaikille pitkästä aikaa!  smitten Tulin tänne teitä joulun kynnyksellä pikaisesti moikkailemaan. Hyvää kuuluu ja Egyptissä oli aivan mahtavaa ja törmäsin siellä jälleen haukkaan jonka nimesin Horukseksi. Tuo ihana ystävä vieraili luonani joka päivä siellä ollessani ja lensi muutamaan kertaan melkein olalleni ja tuli myös parvekkeeni yläpuolelle kurkkimaan. Käsittämätön yhteys... Pitäisi kuvakin siitä haukasta tänne laittaa, kun suostui kamerallekin poseeraamaan.  Smiley

Mutta siis tähän aiheeseen... Minusta on lopulta aivan merkityksetöntä milloin Jeesus on syntynyt ja jos hän on oikeasti syntynyt 23.4 historiantutkijoiden mukaan niinkuin Athamaarit kirjoitti (päivää ennen kuin minä) silloin hän olisi kyllä härkä eikä kaksonen. Heinillä härkien kaukalon...  Wink No mutta siis... Sillä ei ole loppupeleissä väliä milloin Jeesus on syntynyt. Kuitenkin Joulua on alettu juhlia hänen syntymäpäivänään juuri siitä syystä että Joulu tosiaan oli jo muinoin valon juhla. Jeesustahan usein tituuleerattiinkin maailman valoksi yms. Hän toi valon, Kristusminän kaikkien saataville. Jouluna onkin aistittavissa, tai itse ainakin aistin erityisen vahvasti henkimaailman  ja juuri sen VALON ja sitä kautta myös Jeesuksen läsnäolon. On aivan kuin ”taivas” tulisi lähemmäksi ”maata”. Jotain jännää pyhää tunnelmaa koen aina joulunaikaan, erityisesti jouluaattona ja olen monella tavalla erityisen herkistynyt. Niinkin että joululaulut saavat helposti kyyneleitä silmiin ja ihon kananlihalle.Joulu on minulle valon ja rakkauden, pyhyyden, hiljaisuuden ja rauhan juhla. Minulle se on juhlista ”suurin” sekä ihanin.  angel

Minulle kun Kristus on täällä maan päällä,yhä näkyvämpänä ja yhä voimakkaampana.

Niin "hän" onkin.  Wink

Lainaus
Hän on jokapäiväisessä elämässäni alati läsnä,ei enää jossain taivaissa,tai missä ikinä lienenkin hänet ennen kuvitellut olevan,olevana henkenä.
Miten viettää jonkun syntymäjuhlaa,jonka kokee"syntyneen"uudistuneenpana ja voimakkaampana kuin koskaan?

Hän onkin. No juuri niin kuin viettäisit olemassa olevan veljesi syntymäpäiviä. Ihan kuten haluat ja parhaalta tuntuu.  =)

Lainaus
Minä juhlin yhteyttäni häneen joka päivä.

Hienoa. Kuin myös.  smitten

Lainaus
Ja aivan kuin tämä minulle jotenkin kerrottaisiin sen kautta,että päivä päivältä tulen väsyneemmäksi.Mietin että huomenna,huomenna laitan jotain jouluista.Huomenna siivoan,huomenna ja huomenna ja sitä huomenta ei tule.

Jouluna pitäisikin rauhoittua ja levätä ja unohtaa liiat "jouluhössötykset".  Wink

Lainaus
Ajatteleeko joku toinen tätä syntymäjuhlan viettoa eri tavoin kuin ennen,vai olenkos nyt jotenkin "pihalla".
Minusta tuntuu ikään kuin juhlisin veljen syntymää,itse syntymäpäiväsankarin sijaan? idiot2

Itse olen aina ajatellut joulun viettoa lähes samaan tapaan, omalla kohdallani... Mutta siis et todellakaan ole "pihalla" vaan mielestäni juuri pääsemässä asian "ytimeen"...  Wink "Näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen, taas Jeesuslapsi syntyy uudelleen..."

Lainaus
Apua ajatusten selkiyttämiseen pyydän niiltä,jotka tuntevat Jeesuksen myös päivittäin.Onko teillä jokin muuttunut myös tämän joulun sanoman tarkoituksessa?

Eli tähän jo oikeastaan vastasinkin... Ei ole mikään varsinaisesti muuttunut, mutta tuntuu että joulun viettoni on tullut vuosi vuodelta henkisesti aina vain syvällisemmäksi ja merkityksellisemmäksi tavoin johon eivät sanat riitä... "Taivas maan päällä kertakaikkiaan". angel
« Viimeksi muokattu: 17.12.2007 14:35:19 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 17.12.2007 14:32:21 »

Kiitos sinulle Rakkauden Valo,kun ehdit vastaamaan kysymykseeni. smitten angel
Sinä tiedät näköjään hyvinkin selkeästi mitä minä tunnen ja "missä"kuljen.
Kyllä,kauniit joululaulut herkistävät mieleni,mutta niin herkistää nykyisin moni muukin asia,jopa siinä määrin,että on välillä vaikea tunnistaa itseään. Huh

Tuo RAUHA! smitten
Se on juuri se,mitä joululta ja jokaiselta päivältäni odotan.Ja että se joskus laajenisi niin,että se olisi kaikkien oikeus,elää rauhassa. angel
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 17.12.2007 18:22:05 »

Voi kun mukava nähdä Rakkauden Valon ääntä!!

Minusta Jeesus itsekin oli aikoinaan suuri Valonkantaja, valontuoja, ehkä suurimpia niistä, näytti esimerkkiä. Joten ei minua haittaa, vaikka nimeämme juhlan hänenkin kunniakseen, vaikka se ei sillä lailla ol liikuttanut sieluani, siis juhlana. Minua liikuttaa lämmin yhteys ihmisiin, silloin, kun annamme valoa toinen toisillemme.

Jotenkin nuo sähköiset valot ulkonakin ovat valon symboleja. Vaikka jos sähkön hinta nousee, ei noita kovin enää raski poltella. Nautitaan vielä valon 'taiteesta', olkoon se sitten kuinka kaupallista tahansa. Joku on muotoillut ja ideoinut luovalla taidollaan nekin!

Minä olen aina ajatellu, että Jeesus oli Kalat!? Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 17.12.2007 19:49:47 »

Laitoin itsekin tänään nuo pienivaloiset ulkovalot kanervien ja katajanoksien sekaan ja kaunista tuli.

Mutta nyt nousi taas kapinahenki päälle!!!! tickedoff
Yksi päivä vuodessa! Shocked Shocked
Onko asiat todella näin hullusti,että tarvitsemme yhden päivän pyhittämään rauhaa ja rakkautta ja jokaisen täyttä panostusta sille. idiot2

Eikö sen pitäisi olla tavoite jokaiseen päivään?
En nyt ymmärrä kyllä.Sitten vielä lahjukset päälle.
En nyt kapinoi joulun viettoa kenekään osalta,vaan ihmettelen tätä,että silloin kaikkien on ikään kuin pakko olla hyvin ja jos ei ole,niin kaikki myös kymmenkertaistuu.Onhan meillä kaikki muutkin vuoden päivät.Yritetään silloinkin muistaa toisiamme ja osoittaa rakkauttamme läheisillemme.
Siinä se nyt tulikin! Cheesy
Oivallus siitä mitä minä kapinoin!Näytelmää,johon tehdään joka vuosi sama käsikirjoitus ja auta armias jos joku siitä poikkeaa.
Se on saanut liian suuren arvon ja vähentää siksi muitten päivien saman sanoman eteenpäin viemistä.
tallennettu

mammamma
Vieras
« Vastaus #19 : 17.12.2007 20:46:46 »

Kiitos Rakkauden Valolle tuosta "vaihtoehtoisesta" Joulun merkityksestä!  smitten Jotakin tuollaista minullakin oli mielessä, mutten saanut sitä vaan sanoiksi puettua Smiley
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 17.12.2007 21:16:53 »

Ja nyt kun minä taas hieman rauhoituin,riennän äkkiä korjaamaan,etten suinkaan poiminut tuota kirjoitustani kenenkään yksittäisestä viestistä,vaan ehkä turhautumisesta siitä,etten osaa tuoda julki sitä,mitä todella tarkoitan. Embarrassed

Kuten itsestäni kirjoitin,menen viemään rooliani läpi äitinä ja mammana.
Roolia,jossa en ehkä enää niinkään haluaisi juuri tuona päivänä olla.
Ehkä se on sitä,että pyrin pois kaikista rajoituksista.Päivämääristä,kellonajoista ym.

Toinen juhlapäivä,joka alusta asti on herättänyt minussa kummaa närää on ystävänpäivä.
En kertakaikkiaan ymmärrä sitä.Jokainen puolituttukin toivottelee niin sydämellisesti hyvää ystävänpäivää ja selän takana ollaan sitten jotain vallan muuta.
Ystävät ovat tärkeitä joka päivä.Tällä iällä ehkä tärkeintä,jonka voi saavuttaa.Luotettava,rakas ystävä,jonka kanssa voidaan jakaa niin ilot kuin surutkin.

Kyllä sinä Tulitirppa aivan samoin välitit sanomasi mielestäni kuin Rakkauden Valokin.Kauniisti ja yksinkertaisesti. smitten
tallennettu

selkälokki
Vieras
« Vastaus #21 : 17.12.2007 21:37:44 »

Ehkä siun kuu skorppari etsii, ja analysoi tunteiden aitoutta asioissa. Jotenkin omituisesti kyllä ymmärrän mitä tarkoitat, ehkä miun  kuu skorpioni sen jotenkin ymmärtää, vaikkakin ehkä vain alitajuisella tasolla.
Etkä tosiaan itsekään haluaisi vetää ns. roolia. Mutta mitäs Chandra, jos jättäisitkin tuon roolin nurkkaan rohkeasti ja olisit ihan oma itsesi, ja viettäisit juuri sellaisen Joulun, tai muutenvaan päivän, kuin sinä haluat?
Ehkä tuo tuskailu jatkuu niin kauan, kuin uskallat tehdä sen? Mitä voit menettää? Tuskin tyttäresi laittaa välejä poikki? Voi olla hieman harmissaan, mutta hyvänen aika, ei kai hänkään tule sinun mieliksesi mitään roolia vetämään? Luulen, että nykynuoret eivät enää uhraudu niin hanakasti ja ota marttyyrin roolia.
Taas voinen kertoa omasta lapsuudestani, vaikka perheessäni ei vietetty Joulua, enkä minäkään viettänyt, ei siis todellakaan millään tavalla, ei kortteja, ei mitään toivotuksia, ei yhtään mitään. Niin ei silti ihmiset meihin suuttuneet. Loppuen lopuksi, kun on rohkeasti sitä mitä on, niin ihmiset kunnioittaa niitä asenteita ja käsityksiä. Eikä isäni ja äitini edelleen vietä Joulua, eikä se taas minua haittaa, tietenkin eläkööt elämänsä niinkuin haluavat, kunhan eivät minua pakota samaan elämään.
Miksi sinun pitäisi elää tyttäresi mielen mukaan? No, suurin syy varmaan on se, että rakastat häntä kovasti ja tahdot miellyttää, mutta siltikin.
En minä ainakaan haluaisi, että minun äiti väkipakolla tulisi joulupöytääni viemään roolinsa läpi.... buck2 Voi, soisin ilomielin hänelle vötkyilypäivän kotonaan milloin vaan. Luulen kyllä Chandra, että tyttäresikin tuntisi ihan samoin, kun vaan rohkeasti otat asian puheeksi.

En minäkään erityisemmin perusta ystävänpäivästä, eikä se täälläpäin niin kovin suosittu ole. Tuntuu, että suomalaiset aika hitaasti syttyvät ns. uusiin perinteisiin.
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 17.12.2007 23:54:39 »

Mää paistankin sen markariinis! 2funny

Olkoon nyt mikä on.Kohta se on kuiteski mennyt.
Just tuo mitä Selkälokki kirjoitit,että analysoin tunteitten aitoutta.
Ehkä se johtuu muistakin syistä,että olen niissä niin ehdottomaksi tullut,tai tarkaksi ainakin ja minun on paha olla,jos vaistoan muuta.

Mutta hienoja kommentteja olette antaneet ja toki vieläkin ovat tervetulleita! Cheesy
Ja Diamond,luontoihminen henkeen ja vereen täälläkin.
Tuo sinun kommenttisi varsinkin äitien paineista on totta.
Sitä on tässä ennen itse kantanut ruokailua valmistaessa ja nyt kuuntelen muitten äitien vastaavaa tuskailua.

Se tyttäreni on niiiiiin äitin pieni! smitten
Ehkä ensi jouluna on jo isompi.Ja lähtee joulun jälkeen kolmeksi viikoksi Thaimaahan,joten se on yksi syy,että pitää ottaa irti sekin aika,ennen lähtöään.
Tosin siinä hälinässä paljon voi keskustella.Koetetaan nyt kukin omalla tavallamme selvitä taas tästäkin joulusta.Jospa jo ensi jouluna voisi vaikka matkustaa itse täältä jonnekin lämpimään. smitten
tallennettu

selkälokki
Vieras
« Vastaus #23 : 18.12.2007 10:48:47 »

Jospa jo ensi jouluna voisi vaikka matkustaa itse täältä jonnekin lämpimään. smitten

Tuohan kuulostaa hyvältä sinulle...Muistahan pitää omista tarpeistasi kiinni sitten smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: