Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: jousimiehet ja välinpitämättömyys  (Luettu 16917 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 18.12.2007 17:50:21 »

sehän ilmenee jokaisella elämän alueella, mutta koska tänne puolelle sen pistin, niin katsellaan nyt ihmissuhteiden näkökulmasta.  Smiley

jokainen jousimies, jonka olen tavannut heijastaa tätä. ja itsessäni todellakin huomannut sen. se on tavallaan sellainen piirre, jonka ansiosta jousimies pärjää niin hyvin aina. hyvät ja huonot puolensa. mitä mieltä yleensä ottaen täällä ollaan?

itsessäni tuo on ainakin jatkuvasti ajanut minua ongelmiin. johtuu kai siitä, että koska kartallani on kalaa, se vetää toiseen suuntaan, enkä pääse toteuttamaan sitä jousimiesten ihanaa ikuista jaloilleen nousemista kunnolla. olen niiin paljon yrittänyt päästä eroon siitä. mutta se ei onnistu. oikeasti, voisiko joku auttaa kertomalla joitain neuvoja miten se onnistuisi? olen jatkuvassa umpikujassa, sillä en pysty hyväksymään asennettani.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 18.12.2007 20:41:57 »

sehän ilmenee jokaisella elämän alueella, mutta koska tänne puolelle sen pistin, niin katsellaan nyt ihmissuhteiden näkökulmasta.  Smiley

jokainen jousimies, jonka olen tavannut heijastaa tätä. ja itsessäni todellakin huomannut sen. se on tavallaan sellainen piirre, jonka ansiosta jousimies pärjää niin hyvin aina. hyvät ja huonot puolensa. mitä mieltä yleensä ottaen täällä ollaan?

itsessäni tuo on ainakin jatkuvasti ajanut minua ongelmiin. johtuu kai siitä, että koska kartallani on kalaa, se vetää toiseen suuntaan, enkä pääse toteuttamaan sitä jousimiesten ihanaa ikuista jaloilleen nousemista kunnolla. olen niiin paljon yrittänyt päästä eroon siitä. mutta se ei onnistu. oikeasti, voisiko joku auttaa kertomalla joitain neuvoja miten se onnistuisi? olen jatkuvassa umpikujassa, sillä en pysty hyväksymään asennettani.

Enpäs voinut olla hiljaa, kun luin tekstiäsi. Sinähän olet itsekin jousimies. Jousimiehet kosmoksen ymmärtäjiä. Minusta jousimiehessä on sitä yksilön napakeskeisyyden irtiottoa paljon, joka sitten tulkitaan helposti välinpitämättömyytenä. Jousimiehen avulla katsellaan asioita paljon laajemmin, kokonaisemmin ja pienet yksityiskohdat 'karkaavat'. Kun taas ymmärrän kalat, kosmisen viisauden omaavina, mutta veden elementin tunnemaailmaan joskus juuttuneena. Äärimmäisyytenä martyyri ja suuri parantaja-auttaja.

Sinä sanot niin viisaasti tuon 'en pysty hyväksymään asennettani'. Eli silloin on vain etsittävä toisenlainen asenne, kohota asioiden yläpuolelle ja löytää se opettava merkitys. Ja se asia, missä itse itseään kohtelee huonosti. Siihenhän se  toisesta tunnistettava välinpitämättömyys pahiten kolahtaa.

Olen ymmärtänyt, että astrologiset 'kuvat' ovat osoittavia erilaisia näkökulmia ja jokaisella on siinä oma tehtävänsä. Jos sen oivaltaa, voi sillä kirkastaa asioita.

Mutta ei nämä jutut yksiselitteisiä ole!  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Starwind
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 21.12.2007 23:00:51 »

Enpä sanoisi sitä välinpitämättömyydeksi, ennemminkin suurpiirteisyydeksi ainakin omalla kohdalla  Cheesy Aina tai siis yleensä ei yksityiskohdat jaksa kiinnostaa, kun olen jo innostunut seuraavasta asiasta... Välillä se häiritsee itseäni, mutta yleensä ei  coolsmiley smitten
tallennettu

Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona
Keltainen yliääni ihminen
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 22.12.2007 11:32:49 »

mitäköhän tuo mitä tarkoitan käytännössä on..
jousimies on hyvin seurallinen ja lämmin ja rakastava, mutta ei ota ihmisiä liian vakavasti. sehän taas kuulostaa aika hyvältäkin asialta. oikeastaan, tämä "välinpitämättömyys" harvemmin tuottaa jousimiehelle ongelmia, sillä useimmat ihmiset eivät huomaa sitä. he hämääntyvät hänen miellyttävyyttä hehkuvasta persoonastaan.
vain välinpitämättömät ihmiset pystyvät olemaan niin miellyttäviä.

ehkä se on juuri kyse siitä, että ne pienet asiat eivät kiinnosta, ja se tulkitaan välinpitämättömyydeksi. ehkä se sitä onkin. onko sillä oikeastaan edes väliä. se on osa persoonallisuutta ja tälläisiäkin ihmisiä tarvitaan.

aloitin tämän, koska kiinnostaa onko joku ajatellut samoja asioita.  Smiley ensimmäisenä ei nimittäin lähdetä etsimään miellyttävistä ihmisistä sitä sisintä.

ongelmani on ehkä juuri se, että minun pitäisi löytää jousimiehen ja kalan energioiden välille harmonia. taidan vain keikkua laudalla edestakaisin. ratkaisuksi päätin tällä hetkellä ainoastaan avata itseni ja katsoa mihin suuntaan tämä ajautuu, kun en ohjaa sitä lainkaan. järkeilemällä siitä ei ainakaan tule mitään.  Smiley

kiitos kommenteista, sain taas uusia ajatuksia.  Cheesy
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 23.12.2007 13:07:09 »

Minulla on eräs ystävä, varsinaisesti neitsyt aurinkomerkiltään, mutta täytyy olla paljon näitä kosmisia merkkejä.

Hän sanoi kerran, ettei hän tiedä kuinka paljon hän kiintyy tai välittää jostakin yhdestä ihmisestä. Ja ihmetteli kuinka sellaista yleensä onkaan. Se voi olla hyvin pettävää. Hän kertoi, että hänelle riittää kun yleensä välittää ihmisyydestä (hän oli hyvä opettaja) ja antaa rakkautta laajemmalti. Rakkauden voi osoittaa niin monella tavalla. Eläkkeelle siirtyessään hän sanoi olevansa yhteydessä laajempien rakkausenergioiden kautta koko universumiin. Ymmärräpä tuota!

Toinen sanoo rakastavansa aivan kamalasti jotakin, keskittää kaikki tunteensa vain yhteen. Ehkä sekin hyvä, jos se rakkaus ei ahdista toista osapuolta. Toinen rakastaa maailmaa, ehkä kulttuuriaan, yhteisöään, sukuansa, perhettään. Sama energia!

Vai onko kyseessä 'minän persoonan' halu saada huomiota tietyltä ihmiseltä, kylpeä siinä suosiossa. Onko tarve siihen?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #5 : 23.12.2007 21:37:36 »

Minulla on eräs ystävä, joka on nelinkertainen Jousimies (Aurinko + 3 muuta planeettaa Jousimiehessä). Hän on mielenkiintoinen tapaus, koska vaikka pidämmekin toisistamme paljon, niin aina välillä tekisi mieli sanoa toiselle että "kuinka ihmeessä voit ajatella asioista noin?"  Hän kun katselee maailmaa jotenkin niin "ylioikeudenmukaisesta" näkökulmasta, että tällaisena järkevänä ja johtavana tyyppinä todellakin ajattelee, että ota nyt se järki käteen.

Tätä on vaikea selittää. Ehkä tuo, jos on liikaa muuttuvia merkkejä kartassaan, ei osaa ottaa asioita henkilökohtaisesti vaan ajattelee jatkuvasti jotain ihannetta ja yleistä oikeudenmukaisuutta mikä voi näkyä eräänlaisena välinpitämättömyytenä, vaikkei siitä todellakaan ole kyse.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2007 22:11:15 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 24.12.2007 14:00:59 »

Minusta Jousimies on hyvinkin kiihkeä merkki, mutta intohimoisuus kohdistuu johonkin muuhun kuin ihmissuhteisiin. Eräs tuttavani on hallitsevalta merkiltään Jousimies, vaikka Aurinkomerkiltään Neitsyt onkin, ja hän tuntuu täyttävän kaikki jouskarimaiset kliseet, mitä astrologisista kirjoista on löydettävissä. Urheilu, metsästys, hevoset, koirat, yhteiskunnalliset asiat, ulkomaat, hauskanpito - näissä kaikessa hän on taatusti mukana täydestä sydämestään. Yksittäisten ihmisten elämänkohtaloihin hän kyllä saattaa suhtautua hyvinkin tunteettomasti, jopa niin tunteettomasti, että se on jo loukkaavaa tai jopa vahingollista. Ainakaan tällä tapauksella empatiakyky ei ole parhaalla mahdollisella tavalla kehittynyt.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #7 : 24.12.2007 15:25:15 »

Äärimmäisestä empatiasta ja kaikkien huolten ratkomisesta voi päästä siihen tilaan, että antaa kaikkien sisäisen voiman ratkoa huolet, jotka ovat illuusiota. Kyllä jousimiesten laaja-alaista, urheilullista ja hauskaa pitävää asennetta siihen tarvitaan.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 24.12.2007 15:34:35 »

Mie olen kolminkertainen Jousimies, jousimiehet ryhmittyneet vielä huoneisiin 9. (uranus), 10. (jupiter) ja 11. (neptunus) ja tunnistan kyllä tuota välinpitämättömyyta Grin Ihmiskohtalot eivät yksittäisinä saa minua pois tolaltaan, tosin siihen vaikuttaa sekin, että uskon kaikella olevan tarkoituksensa, jota minä Itse en voi tietää. Lisää pontta ja tukea Jousimiehen optimistisuudelle tulee siitäkin, että uskon kaiken tapahtuman olevan meille hyväksi, jos vain pidämme silmämme auki. Mitään niin kamalaa ei tapahdu etteikö siitä selviäisi! Siksi en jaksa lähteä mukaan voivotteluihin ja nyyhkytyksiin siitä, että jonkun elämä menee huonosti. Ajattelen vain, että hän on Itse valinnut tuon tien ennen syntymäänsä, se auttaa häntä sieluntiellään eteenpäin (eli sillä on tarkoitus, jota en tiedä) ja että hän selviää siitä kyllä. Sielua ei tapa mikään.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #9 : 24.12.2007 20:46:35 »

...
Sielua ei tapa mikään.
Eikä Sielu ole minkään merkkinen  Kiss angel
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Arcana
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #10 : 26.12.2007 00:05:01 »

Hmmm.. Koska itse otit esille asian että et voi hyväksyä asennettasi niin se jos mikä kertoo siitä, että et ole välinpitämätön.

Minulla on ollut jostain kumman syystä aina jousimiesten kanssa jotain säpinää. Mielestäni he eivät ole välinpitämättömiä vaan... sanoisinko realistisia. Sellasia jotka eivät murehdi liikaa tai ota muiden huolia hartioilleen.

Tiedostan sen piirteen itsestänikin. En välitä asioista jotka eivät kuulu minulle ja mottoni on että "turha pyristellä jos p**ka on jo housuissa". Toki olen tukena jos tarvitaan mutta sisimmissäni ajattelen että joo joo, seuraava aihe, kiitos..

Kuulostaa kauhealta tietenkin mutta minkäs luonnolleen mahtaa. Eteenpäin kuitenkin maailman rata kulkee joten turhaa murehtia asioita ja ihmiskohtaloita, meitä on niin moneen junaan että sinne sekaan mahtuu niitä hyviäkin, tosin ne ei tule kuulluiksi kuten ne ns. negatiiviset. Miksi ne koetaan negatiivisina jos ne voivat tuoda uutta hyvääkin?
tallennettu

Aurinko-Neitsyt
Kuu-Neitsyt
Merkurius-Neitsyt
Venus-Vaaka
Mars-Kauris

Vahvuus ei ole sitä, ettei tunne mitään. Vahvuus on sitä, että uskaltaa tuntea!
kiraghan
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 28.12.2007 03:56:41 »

jep jep, tutulta kuulostaa..... mäkään en pahemmin stressaile ja uskon että kaikella on tarkotuksensa! :Smiley
Tulkitkoon muut tähtimerkit meitä siten kun haluavat, kunhan ite tiedetään missä mennään..... Wink Cheesy Cool
tallennettu
ato
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 30.12.2007 14:54:11 »

Jousimies EI ole välinpitämätön, olen itse jouskari ja olen kyllä tyypillinen monessa mielessä,eläinrakas, lukutoukka, joka rakastaa matkustelua. Teen asioita impulsiivisesti. Nautin ulkoilusta ja seuraan urheilua. Nautin kaikesta uuden oppimisesta ja poltan kynttilääni molemmista päistä. Lapset hankin yli kolmekymppisenä.Olen seurallinen; vähän ystäviä ja paljon tuttuja, ystävyyssuhteet menevät ja tulevat. Rakastan elämää ja maailmaa sellaisena kuin se on vaikka usein puheissani parannan maailmaa. Mutta välinpitämätön en ole. Olisiko nousevalla merkillä osuutta välinpitämättömyyteesi? Ehkä jouskareiden tapa tehdä monta asiaa yhtä aikaa ja olla kiinnostunut monista asioista, voi näyttää ulospäin, että ei ole kiinnostunut asioista. Mutta sisimmässään usein jousimiehet pohdiskelevat asioita ja vetäytyvät  yksinäisyyteen mietiskelemään. Välinpitämättömyys ei kyllä kuulu tyypillisen jouskarin luonteeseen, mutta jouskarin käytös usein tulkitaan väärin.

Mutta tsemppiä kuitenkin. Jouskarit eivät jaksa kauan murehtia, joten älä sinäkään  Smiley

Ato

P.S. Osaatko sanoa kasvaako jouskari koskaan "aikuiseksi" ?

tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 30.12.2007 21:47:30 »

Miksi pitäisi kaikkeen sitten suhtautua yli tunteellisesti (välittävästi? vrt. välinpitämättömästi?)... Tai onko välinpitämättömyyden  merkki kun ymmärtää tilanteen ja jopa yksityisesti/sisäisesti välittää/kokee myötätuntoa, empatiaa mutta ulkoisesti koittaa etsiä jo ratkaisua tilanteeseen? Jousimiehet eivät ryve surussa, ainakaan kovin pitkään.

Suurinta välittämistä on mielestäni autaa toista etsimään ratkaisu ongelmaan/tilanteesee, olla tukena surussa... Tukijan ei kuulu/saa vajota syvälle surun syövereihin koska silloin avun tarvitsijoita on 2.

... Atha Maarit, olen muuten kanssasi erittäin paljon samaa mieltä...

Ja yksi asia täytyy mainita, mistä mm. minua on varoiteltu. Jokainen meistä tekee omaa matkaansa. Jokaisella on oma vaihe kehityksessä menossa. Jos edellisessä elämässä on saanut tähän elämään loistavat eväät joilla edetä ja kehittyä kohti valaistumista, pitääkö pysähtyä ja mahdollisesti ottaa takapakkia elämässään yrittäessään jatkuvasti pitämään pystyssä toista sielua jonka tarkoitus kuitenkin on oppia läksynsä itse? Taustalla voi (pitää) aina olla mutta oma tie on kuljettava..... tietysti jos elmäntehtäväksi on tässä elämässä valittu juuri auttaminen, luulen että tämä tie tulee silti eteen suurmmassa mittakaavassa kuin yhden elämän (jonkun muun muin oman) hoitamiseen/auttamiseen?

Kuulostanko kylmältä? 
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 31.12.2007 00:12:39 »

Meruska, ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Minussa on hyvin paljon jousimiestä (mm.  jupiter aspect_squ aurinko merkurius kuu sekä  uranus saturnus jousimies 9.huoneessa) ja ymmärrän täysin mitä ajat takaa. Olen myös todella tunteellinen ja empaattinen, mutta en koe, että se on aina kovin "tarpeellista" tilanteeseen nähden, vaan joskus empaattisuus voi jopa pahentaa tilannetta ja pieni "reality check" ja asioiden pohtiminen yleisellä tasolla voi auttaa laittamaan asiat omiin uomiinsa.

Tunteille ja empatialle on omat paikkansa, mutta myös neuvot, opastukset, auttamiset ja pohtimiset täysin älyllisellä tasolla ovat hyvää terapiaa ja saattavat olla arvokkaampia joissain tilanteissa kuin mikään muu. Teot kertovat enemmän kuin sanat. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: