sahame
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #15 : 01.01.2008 20:40:13 » |
|
Olipa mukava löytää täältä muitakin jouskareita! Ja yllätys oli, että sinäkin AthaMaarit olet jousimies. Eipä ihme, että olen pitänyt kovasti tulkinnoistasi ym. Itsekin olen kovasti pohtinut jousimiesmäisyyttäni, naiseuttani ym. rankan eron ja elämänmuutokseni johdosta. Jousimies ei todellakaan ole välinpitämätön. Mutta olen itsekin sen kuullut ja kun itse tietää, mitä tuntee tai on tilanteessa tuntenut, se tuntuu uskomattomalta. Minulla on nousumerkki ravussa ja kuu oinaassa, joten välinpitämättömyys on kaukana välillä. Mutta minulla ne tunteen on monesti niin syvällä tai jonkin ihmeen suojan takana, että en saa tunteitani tuotua esille edes läheisimmille kuin tosi tiukassa paikassa. Sitä pitäisi oikeasti opetella. Ja enpä ihmettele, jos joku oudompi ajattelee, että onpa ihme tyyppi. Saatan kohdella sellaisia ihmisiä, joista näen, että eivät hyvällä asialla ole, hyvinkin ylimalkaisesti. Tai neutraalisti, mutta pidän ne henkisesti kauempana. Joidenkin ihmisten kanssa saattaa vähänkin tuntemisen jälkeen näyttää tunteensa puolin ja toisin vaikka sielusta asti. Ja monesti joku asia saattaa olla niin ikävä tai kivulias, että siihen tulee suhtauduttua kepeästi tai välinpitämättömäksi, että sen kestää. Mutta se on totta, että monet asiat kiinnostaa eikä aina jaksa niin välittävä olla ja se myös, että me jouskarit katsotaan asioita laajemmin ja monesti realistisemmasta kulmasta kuin muut. Minunkin hyvää tarkoittavat neuvot on saatettu ottaa ns. vittuiluna ja se ei ole tarkoituksena todellakaan ollut. Se on asia aivan erikseen...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sahame
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #16 : 01.01.2008 23:28:14 » |
|
Tuli vielä mieleen tästä jouskareiden välinpitämättömyydestä...Kun erosin, niin muutama ystäväni, jotka joulukuun jouskareita, siirtyivät kyllä sujuvasti takavasempaan asian kuultuaan. Pahoittelivat tilannetta, mutta taisi jotenkin olla rankka juttu heillekin tai sitten heillä niin kiirettä omassa elämässä, että eivät asiaa sen enempää ehtineet ajatella. Olisin kyllä ilahtunut siinä vaikeassa elämäntilanteessani vaikka pienestä tekstiviestistä, mutta ehkäpä positiivisina ihmisinä heidän vaikea asiaan suhtautua...No, se heille suotakoon, ihania ihmisiä ovat kuitenkin. Mutta olen saanut tueksi asiaa jakamaan uskollisesti vuodatuksiani kuuntelemaan mm. kala, vaaka ja kaksosystävät ja härkä-siskoni. Mutta sellaista se elämä on. Ennenkuin itse jonkin asian kokee, on joskus vaikea muitakaan asiassa tukea. Ja sitä tarvitsee tiettyjä ihmisiä ympärilleen tiettyyn aikaan. Onneksi minulle on suotu muutamia ystäviä, jotka kaikki niin omanlaisiaan. Jokaisella jotain opetettavaa minullekin. Itse koen itseni tällä hetkellä vain ottajaksi tällä hetkellä, mutta jospa tulee aika, että itsekin voin antaa enemmän. Jousimiehen positiivisuutta ja rohkeutta pitäisi kaivaa itsestäni, että löytäisin elämääni uutta suuntaa. Tuo nouseva rapu pitää mua niin kiinni vanhassa...tai mikä lie...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #17 : 02.01.2008 11:33:17 » |
|
Kuten Miikkulainen, minäkään en kutsuisi tuota keskusteltua piirrettä välinpitämättömyydeksi, vaan juuri suurpiirteisyydeksi. Jupiter, Jousimiehen planeettahan on tunnettu suuruuteen liittyvästä symboliikastaan, se paisuttaa ja suurentaa kaikkea mihin osuu. Jouskarilta saattavat asiassa kuin asiassa jäädä jotkut pikkujutut (siis hänen määritelmänsä mukaan pienet) huomaamatta, mikä varmasti joskus voi antaa välinpitämättömänkin vaikutelman. Kyse on kai kuitenkin vain saman ominaisuuden kahdesta eri katsantokannasta. Itselläni on ystävänä kuu-Jouskari, aurinko Kaloissa ja nouseva Oinas. Hän on todellakin suurpiirteinen kaikessa mitä tekee, hermostuu jos täytyy huolehtia yksityiskohdista tai paperiasioista. Arvatkaas, kuka nousu-Kauriina tekeekin usein hänen "sihteerityönsä"... : Samoin ystäväpiiristä löytyy pari aurinko-Jouskaria, joille yhteistä on mm. asioiden "suurentelu" - ei välttämättä pahassa mielessä, mutta esim. saattavat miettiä jonkun ihmisen sanomisia itsestään ja paisutella asiaa omasta mielestäni aivan turhaan. Ato kyseli, kasvaako Jouskari koskaan aikuiseksi - hyvä kysymys. Minusta heissä on toisaalta ihanaa juuri se lapsenomainen suoruus ja se suurpiirteisyys - piirteitä, joita itselläni tuo Kauris-nousu rajoittaa, mutta joita kuitenkin pinnan alta löytyy ( ).
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
meruska
|
|
« Vastaus #18 : 04.01.2008 14:23:14 » |
|
Kiitos Ebenia. Reality check!!!! Kahdella sanalla ilmaisit sen mihin minulla meni monta lausetta!
|
|
|
tallennettu
|
Taivasta katsellen ja ihmetellen
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #19 : 05.01.2008 17:09:25 » |
|
Ja yllätys oli, että sinäkin AthaMaarit olet jousimies. Kyllä mie olen ihan aurinkomerkiltäni Oinas, mutta kuten sanottua, kartalta löytyy kolminkertaisesti Jousimiestä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #20 : 05.01.2008 18:11:35 » |
|
sehän ilmenee jokaisella elämän alueella, mutta koska tänne puolelle sen pistin, niin katsellaan nyt ihmissuhteiden näkökulmasta. jokainen jousimies, jonka olen tavannut heijastaa tätä. ja itsessäni todellakin huomannut sen. se on tavallaan sellainen piirre, jonka ansiosta jousimies pärjää niin hyvin aina. hyvät ja huonot puolensa. mitä mieltä yleensä ottaen täällä ollaan? Jokainen Jouskari, jonka olen tavannut ja tuntenut, ovat mielestäni suhteellisen välinpitämättömiä, mutta toisaalta se ei ole koskaan pahemmin minun elämääni haitannut, kait siksi, että Kaksosena olen itsekin ilmaa muille ja tykkään pienestä välimatkasta muihin.
Jouskarin saa lämpimäksi ainoastaan rahalla, menestyksellä ja materialla.
Esimerkkinä Vaakani ex-vaimo, siis Jouskari hänkin;
Avioerossa hänelle oli erittäin tärkeää, kuinka paljon rahaa hän saa erossa, millaisen asunnon Vaakani hänelle järjestää, ja mikään tavallinen asunto parhaimmalta alueelta Wieniä ei kelpaa, vaan pitää olla villa. Lisäksi hän haluaa uuden auton, ei mitään normaalia autoa, vaan uuden 2-paikkaisen BMW cabrioletin. Lista on aika loputon ja jos hän ei näitä saa, se merkitsee tietenkin sitä, että Vaaka ei rakasta lapsiaan.
Hän otti erossa jopa mieheni Prada toiletti -ja matkalaukut ja minun antamat lahjat Vaa'alle, Pradan (miesten) lompakon ja kaulahuivin, Joop!in mansetit ja minun uuden iPhone-puhelimeni, jonka ohjelmiston Vaaka kävi päivittämässä minulle.
Sain sen verisen tappelun jälkeen takaisin, jossa ex-vaimo löi ja repi Vaakaa lasten katsellessa koko episodia. Minä ja ex-vaimon vanhemmat kutsuimme poliisit ja ex-vaimo vietiin asemalle rauhoittumaan.
Ja jos hän ei saa haluamaansa, niin hän alkaa lyödä ja repiä, ei paitsi Vaakaa, vaan myös lapsia, koska tietää Vaa'an rakastavan lapsiaan yli kaiken. Myöskin rahan kiristys lapsia hyväksikäyttäen arkipäivää. Hän esim. kertoo pienille lapsille, että heidän pitää muuttaa sillan alle, koska isä ei anna rahaa hänelle tai vastaavasti, että isä ei välitä lapsistaan, kun hän ei saa rahaa esim. nyt viimeksi Dubain matkaa varten, jonne hän halusi kahdestaan uuden poikaystävänsä kanssa. :
Tässä vain muutama esimerkki. Näitä tapauksia tulee joka viikko edelleen, koska avioero on varsin tuore vielä.
Lapset kuulema saavat jäädä meille.
Vaaka kertoi, että ex-avioliittonsa aikana ex-vaimo oli seksuaalisesti muuten kylmä, mutta mitä kalliimpi lahja tai loma luxus hotellissa tai mitä enemmän rahaa hän antoi, sitä seksuaalisemmaksi Jouskari heittäytyi, -mutta vain hetkellisesti.
Ex-poikaystäväni on myöskin Jouskari ja hän on kuin miespuolinen versio Vaakani ex-vaimosta. Missä hän haistaa rahan, niin hän on siellä ensimmäisenä. Myöskin kun tapasimme, hän selvitti perinpohjin taloudellisen tilanteeni, mahdolliset perinnöt ja ura-kehitykseni ja suunnitelmani sen suhteen. Seksuaalisesti hän oli joko kylmä tai sitten halusi kinky-juttuja, kuten sitoa jalkani ja käteni ja piiskata vyöllä.
Eräs parhaimpia ystäväni on Jouskari-mies. Hän leikkii vanhojen rikkaiden homo-miesten kanssa ja tekee rahasta ihan mitä vain. Hän myy vaikka oman äitinsä, jos siitä rahaa irtoaa. Hän sanoo itsekin, että on kaikkien bitchien bitch ja harrastaa seksiä suhteissaan ainoastaan taatakseen hyvän elämänlaadun itselleen. Hän on ainakin täysin rehellinen.
Hän rakastaa miehiä, joilla on luxus-jahti ja se pitää olla joko Monacossa tai Saint-Tropezissa ja luxus-luokan autot. Olenkin vieraillut monilla jahdeilla, jotka ovat näiden öky-rikkaiden gay-miesten omistamia.
Ystäväni pitää myös erittäin hyvää huolta minusta, että menen naimisiin mahdollisimman rikkaan miehen kanssa. Hän tukee minua yli 100% siinä, mutta tottakai, hänellä on oma lehmä ojassa. Hän haluaisi, että olisin naimisissa hetken jonkun vanhan ja öky-rikkaan äijän kanssa ja pesisin sen sitten rahoistaan avioerossa ja naisin sitten hänet, koska olemme hyvät ystävät ja "jaamme kaiken". Saisin pitää omat rakastajani ja hän omansa, mutta jakaisimme kumppanuuden ja vanhenisimme yhdessä.
Tunnen toki muitakin Jouskareita, mutta jos alkaisin kertoa heistä kaikista, niin kirjoittaisin hetkessä kirjan ja se olisi ihan samaa tarinaa.
Muuten Jouskarit ovat ihan ok, vaikka tuota rahaa, menestystä ja materiaa paljon korostavatkin elämässään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #21 : 05.01.2008 20:00:09 » |
|
Voi ei! Onpas ikävänlaisia Jouskareita siunaantunut sinun elämääsi! Minulla ei ole mitään tuollaista mielenkiintoa, tosin en nyt olekaan AU-Jouskari. Tunnen kaksi Jousimiestä, eikä heistä kumpikaan ole tuollaisia. Toinen edesmennyt Juoskari oli kamalissa veloissa suvun kieroilun takia, piti välimatkaa ihmisiin, ei välittänyt ulkonäöstään ja hänelle kelpasi vaatimattomasta vaatimattomin. Mutta meitähän onkin joka veneeseen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mirka222
Vieras
|
|
« Vastaus #23 : 05.01.2008 23:40:09 » |
|
En nyt ole lukenut ihan tarkkaan näitä, mutta jousimiehestä tuli mieleen se, että ns. välinpitämättömyys saattaa liittyä siihen, että jousimiehet ovat hyvin avarakatseisia ja hyväksyvät/suvaitsevat erilaisia ihmisiä, ja heillä onkin kavereinaan vaikka minkälaista tallaajaa . Ehkä tämä avarakatseisuus vaatiikin tietyn "välinpitämättömyyden"/etäisyyden tai en tiedä mikä olisi oikea sana sille. Jouskarit katsovat maailmaa jotenkin laajemmin eivätkä juutu/takerru/puutu voimakkaasti eri ihmisten asioihin, mikä saattaa vaikuttaa välinpitämättömyydeltä. Jouskarit kyllä saattavat ns. kyllästyä samoihin naamoihin ja tarvitsevat paljon tilaa erilaisia ihmisiä ympärilleen, johtuen tästä avarakatseisuudesta, mutta muistavat kyllä ystäviään kun tutkimusmatkoiltaan palaavat
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #24 : 06.01.2008 08:48:47 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #26 : 06.01.2008 12:58:18 » |
|
tämä on taas niin lapsellista tavaraa.. kaikki tuntemani jouskarit ovat ihan normaalia sakkia.. tuollaista ökypintajuttua voisi kuvitella löytävänsä kaksosista, leijonista tai vaikka kauriista..
|
|
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #27 : 06.01.2008 16:35:19 » |
|
tämä on taas niin lapsellista tavaraa.. kaikki tuntemani jouskarit ovat ihan normaalia sakkia.. tuollaista ökypintajuttua voisi kuvitella löytävänsä kaksosista, leijonista tai vaikka kauriista..
Olenkin aina kuvitellut oman ni olevan syypää I love lux - mieleeni
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #28 : 06.01.2008 19:52:48 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Starwind
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #29 : 06.01.2008 21:49:44 » |
|
No johan olet, Sasha, ihme jouskareihin törmännyt. Omassa ystäväpiirissäni on paljon jouskareita ja itsekin sellainen olen, eikä kukaan täytä kuvailemiasi kriteerejä. Ensimmäiseksi ei edes tulisi mieleen liittää ko juttuja jouskareihin. Ehkäpä se liittyykin enemmän siihen kuinka henkisesti kehittynyt henkilö on kuin tämän aurinkomerkkiin. Itse olen törmäänyt useampaankin vakaan, jotka ovat olleet rahan ja statuksen perään (mm. isoäitini), mutta tunnen myös muutamia vaakoja, jotka ovat varsin päinvastaisia (mm. toinen isoäitini ja hyvä ystäväni).
|
|
|
tallennettu
|
Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona Keltainen yliääni ihminen
|
|
|
|