Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: HEVOSTEN PUOLESTA - Adressi  (Luettu 10790 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Cheva
Kanta-astroilija

Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.

Profiili
« : 24.12.2007 12:11:28 »

En tiedä, mihin tämä täällä kuuluisi, mutten nähnyt itse tästä aloitusta.

Tätä vielä haluan muistuttaa, ennen kun uskallan joulusta iloita.

www.hevostenpuolesta.suntuubi.com on edelleen väliaikaisena virallisena suomalaisena sivustona. Virallinen uusi sivusto aukeaa piakkoin. He kuitenkin jo aukaisivat adressin sen puolesta, että teurashevoskuljetukset saadaan EU:ssa kuriin.

http://www.adressit.com/hevosten_puolesta

Ole hyvä ja allekirjoita, vaikka allekirjoitit ehkä jo edellisen! Ja levitä tätä adressiä jokaiselle keskustelufoorumille missä käyt, blogiisi, kotisivuillesi, mihin tahansa minne voit. Samalla jos ja KUN saamme hevoskuljetukset kuriin niin varmasti on pakko laittaa kaikki lihakarjan teuraskuljetus kunnollisiksi.

Adressin allekirjoittanut ihminen vaatii, että
- teurashevosten kuljetusolot otetaan tiukempaan tarkkailuun, hevosten lepotauoista, juottamisesta ja ruokinnasta on pidettävä huolta
- eläimiä ei kohdella julmasti ja väkivaltaisesti eikä niille aiheuteta tarpeetonta tuskaa
- direktiivejä ja lakeja rikkoneet eläinrääkkääjät saavat teoistaan tuntuvan rangaistuksen
- teuraseläinkuljetuksille asetetaan kokonaisuudessaan kahdeksan (Cool tunnin aikaraja

Kirjailija, ehdoton eläinystävä, Eeva Kilpi tukee vetoomustamme ja teki uudet sanat vanhaan lauluun:

"Hevoseksi olen syntynyt,

hyljättynä kuljeskelen nyt,

minua ei kukaan huolikaan,

mistä turvan vanhuuteeni saan?

Mahdotonta nyt on kaikki työ,

edessä on synkkä, kolkko yö,

ei oo juotavaa, ei mitä syö,

ihminen, hei, älä, älä lyö!

Anna loimi selkääni ja vie,

missä lepoa ja ruokaa lie.

Auta palvelijaas ihminen,

mitään muuta enää pyydä en."
tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
noniimutku
Vieras
« Vastaus #1 : 24.12.2007 13:29:38 »

Ravurin loppuelämä (säv./san. Juha Kuha)

Aavalla pellolla palelen.
Aavistan tulevan kuoleman.
Laukkailen, olen siis hevonen.
Kauraa en saa. Pelto on vain kuraa.
Herra ratsumestari, olet eläinrääkkyri.
Herra hevosmestari.
Teurastamoon tieni käy viimeinen.
Tahtoisin vaan taivaaseen hevosten.
Herra ratsumestari, olet eläinrääkkyri.
Herra hevosmestari.
tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 25.12.2007 00:25:29 »

Aivan järkyttävää miten ihmiset voivat kohdella eläimiä noin. Jäi moneksi päivää kummittelemaan mieleen  Cry.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Pokaga
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 06.01.2008 23:24:05 »

Jätänpä allekirjoittamatta - miten ihmeessä hevoset olisivat muita kotieläimiä arvokkaampia? Kyllä sitten kaikkien eläinten olojen kohentamista noissa kuljetuksissa pitäisi samalla loogisuuden nimissä parantaa.
tallennettu

Aurinko Vesimies
Askendentti Leijona
Kuu Kauris
Sininen rytminen käsi
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #4 : 07.01.2008 09:53:43 »

Jätänpä allekirjoittamatta - miten ihmeessä hevoset olisivat muita kotieläimiä arvokkaampia?

Mutta jos allekirjoittaa, niin onko se jotenkin muilta kotieläimiltä pois? Minä arvostan ja rakastan kaikkia kotieläimiä, joten tietenkin allekirjoitin. Ja jos jatkossa perustetaan samanlainen adressi jollekin muulle eläinlajille, niin allekirjoitan senkin.

Tällä logiikallahan ei kannattaisi antaa esim. raha-avustuksiakaan mihinkään, kun ei kuitenkaan voi auttaa tasapuolisesti kaikkia joita haluaisi...ja auttaessaan toista "syrjisi" toista. Undecided
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Pokaga
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 12.02.2008 03:49:13 »

Tällä logiikalla kyseinen adressi pitäisi sisällään myös muut "kotieläimet", joita kohdellaan yhtä törkeästi.

Tällä logiikalla kannatan, olen jäsen ja lahjoitan rahaa esimerkiksi Oikeutta Eläimille-yhdistykselle, jolla on mielestäni logiikka ja järki toiminnassaan omien eläinmieltymysten (esim. marsu tai hevonen on kivempi kuin muut eläimet) sijasta.

http://www.oikeuttaelaimille.net

tässä infoa lahjoittamisesta / jäseneksi liittymisestä:

http://www.oikeuttaelaimille.net/www/index.ph?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=106

Ja käyköön tämä viesti jonkinlaisena muistutuksena, että muistan uusia jäsenyyteni lähiaikoina. Smiley
« Viimeksi muokattu: 12.02.2008 03:50:53 kirjoittanut Pokaga » tallennettu

Aurinko Vesimies
Askendentti Leijona
Kuu Kauris
Sininen rytminen käsi
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #6 : 12.02.2008 09:23:45 »

Tällä logiikalla kannatan, olen jäsen ja lahjoitan rahaa esimerkiksi Oikeutta Eläimille-yhdistykselle, jolla on mielestäni logiikka ja järki toiminnassaan omien eläinmieltymysten (esim. marsu tai hevonen on kivempi kuin muut eläimet) sijasta.

Minä en edelleenkään katso pahalla yhden eläinryhmän nostamista esiin silloin tällöin, jos asia on ajankohtainen ja se jollain tapaa auttaa edes tuon ryhmän asemaa. Mutta toki on tärkeää tuoda esiin myös tuota tasa-arvoista suhtautumista eri eläinryhmiin. Ei sekään kaikille ole itsestäänselvyys.

Kiitos siis kommentistasi!
tallennettu

Asc Kauris
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #7 : 12.02.2008 10:30:17 »

Toki allekirjoitin.

Jos joku löytää sieltä tai perustaa "oikeutta kotieläimille" vetoomuksen, niin toki allekirjoitan MYÖS sen  Smiley
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 12.02.2008 10:57:40 »

Samoin ajattelen kuin Ippulska-nimi on kirjoitettu.
tallennettu
Pokaga
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 12.02.2008 14:56:00 »

Juu, ihan hyvähän se hevosten tilannetta näin erikseenkin on parantaa. Toinen juttu, mihin kiinnitin huomiota on tuo "Hevosten puolesta" -läppä. Onhan se raflaavampaa heppatytöille, mutta sen adressin otsikkohan oli "Teurashevoskuljetukset EU-alueella saatava kuriin".
tallennettu

Aurinko Vesimies
Askendentti Leijona
Kuu Kauris
Sininen rytminen käsi
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #10 : 12.02.2008 15:58:28 »

Totta Pokaga, asioita todellakin markkinoidaan erilaisin tavoin ja mielikuvillakin on suuri merkitys. Jotkut tavat vetoavat toisiin ja toisiin taas eivät. Tuossa hevosjutussa vedotaan varmasti monen nykyisen ja entisen heppatytön tunteisiin, mutta en näe sitä sinänsä pahana, kun perustarkoitus on kuitenkin hyvä. Toisaalta onhan se ikävää, ettei kaikkien eläinten kohdalla ole niin helppo herättää kansan sympatioita kuin juuri hevosten. Sad

Ihminen sympatiseeraa kuitenkin aina sitä, mistä hänellä on omaa myönteistä kokemusta. Kaikille ei varmasti tuo hevosjuttukaan siinä mielessä kolahda. Uskoisin kuitenkin, että jos ihmisellä on ylipäätään myötätuntoa heikommassa asemassa olevia kohtaan, niin myös minkä tahansa eläimen julma kohtelu herättää auttamisen/vaikuttamisen halun.
tallennettu

Asc Kauris
Pokaga
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 12.02.2008 18:54:59 »

Loistavaa, ehdin kirjoittamaan viestin, mutta kun yritin lähettää, minut oli kirjattu ulos täältä. No, yritetään uudestaan.

Se, että sympatiseeraa sellaisia ihmisiä ja eläimiä, joista on myönteistä kokemusta, ei mielestäni sulje muita sen sympatiseeraamisen ulkopuolelle. Ainakaan minulla ei ole näin.

Asia on toki hyvä, mutta kahden em. epäkohdan johdosta en tuollaista halua allekirjoittaa. Uskoisin myös, että jos haluaa auttaa, se, että liittyy jäseneksi tai lahjoittaa rahaa eläinoikeusyhdistykseen, auttaa enemmän hevosia, kuin nimen kirjoittamiseen kyseisenlaiseen listaan. Nettisivuadressien vaikutus ja apu on varsin kyseenalainen, varsinkin tämän kyseisen adressit.com-sivuston. Ehkä sen apu kohdistuu enemmän adressien allekirjoittajiin: tulee hyvä olo, kun tuntee auttaneensa ja tehneensä jotain asian hyväksi.

Yksi hölmöimmistä ja samalla myös suosituimmista (171968 allekirjoittajaa) adresseista koskee hollantilaisen pikkupuolueen kieltämistä, joka on jo Alankomaissa varsin epäsuosittu ja ei varmastikaan tule pääsemään parlamenttiin. Seuraavaksi suosituin adressi adressit.com-sivustolla kerää vain kolmasosan (netti)allekirjoituksista. Suomalaisiin asioihin kuitenkin on hieman suurempi mahdollisuus kansalaisten vaikuttaa, vaikka sekin mahdollisuus voi tuntua olemattomalta.

Tuollaisen sijasta allekirjoittaisin mieluummin adressin, jossa vaadittaisiin esimerkiksi kovempia tuomioita törkeistä lasten hyväksikäytöistä Suomessa.
tallennettu

Aurinko Vesimies
Askendentti Leijona
Kuu Kauris
Sininen rytminen käsi
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 12.02.2008 20:28:13 »

Mina rakastan hevosia ja aina olen rakastanut, samoin kuin kaikkia muitakin elaimia
autan omalla tavallani myos pikkulapsia-MUTTA eiko tassa pyydetty nimia juuri hevosten hyvaksikaytosta?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 12.02.2008 20:42:41 »

Se, että sympatiseeraa sellaisia ihmisiä ja eläimiä, joista on myönteistä kokemusta, ei mielestäni sulje muita sen sympatiseeraamisen ulkopuolelle. Ainakaan minulla ei ole näin.

Asia on toki hyvä, mutta kahden em. epäkohdan johdosta en tuollaista halua allekirjoittaa. Uskoisin myös, että jos haluaa auttaa, se, että liittyy jäseneksi tai lahjoittaa rahaa eläinoikeusyhdistykseen, auttaa enemmän hevosia, kuin nimen kirjoittamiseen kyseisenlaiseen listaan. Nettisivuadressien vaikutus ja apu on varsin kyseenalainen, varsinkin tämän kyseisen adressit.com-sivuston. Ehkä sen apu kohdistuu enemmän adressien allekirjoittajiin: tulee hyvä olo, kun tuntee auttaneensa ja tehneensä jotain asian hyväksi.

Ihmettelen, miksi suhtautua niin nihkeästi siihen että ihmiset haluavat allekirjoittaa.. Mitä haittaakaan siitä on??  uglystupid2

Toisekseen, en ole kokenut ikinä mitään sielunsympatiaa hevosia kohtaan, vaikka kaikkia eläimiä rakastankin, niin ne ovat aika vieras alue minulle.. Silti allekirjoitin.

Kolmanneksi, sulkeeko se, että allekirjoittaa adresseja, pois sen että myöskin kuuluisi johonkin järjestöön tai tekisi lahjoituksia. Ei ainakaan minun kohdallani...  idiot2
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #14 : 13.02.2008 09:34:30 »

Nojuu, onhan noista adresseista osa hölmöjäkin, mutta mielipiteen ilmauksia yhtä kaikki. Ainahan se on valintakysymys, mihin itse kukin haluaa panostaa. Itsekin olen jäsenenä erilaisissa eläinten ja ihmisten parempaa kohtelua edistävissä järjestöissä, joiden koen edustavan sitä mitä arvostan. Sen lisäksi allekirjoittelen nettiadresseja, jos koen niiden motiivin hyväksi.

Joka tapauksessa oli ilahduttavaa nähdä eilen tv-uutisista, että tämä hevosadressi on toimitettu eteenpäin. Linkki nettiuutiseen aiheesta.
tallennettu

Asc Kauris
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: