En tiedä, mihin tämä täällä kuuluisi, mutten nähnyt itse tästä aloitusta.
Tätä vielä haluan muistuttaa, ennen kun uskallan joulusta iloita.
www.hevostenpuolesta.suntuubi.com on edelleen väliaikaisena virallisena suomalaisena sivustona. Virallinen uusi sivusto aukeaa piakkoin. He kuitenkin jo aukaisivat adressin sen puolesta, että teurashevoskuljetukset saadaan EU:ssa kuriin.
http://www.adressit.com/hevosten_puolesta Ole hyvä ja allekirjoita, vaikka allekirjoitit ehkä jo edellisen! Ja levitä tätä adressiä jokaiselle keskustelufoorumille missä käyt, blogiisi, kotisivuillesi, mihin tahansa minne voit. Samalla jos ja KUN saamme hevoskuljetukset kuriin niin varmasti on pakko laittaa kaikki lihakarjan teuraskuljetus kunnollisiksi.
Adressin allekirjoittanut ihminen vaatii, että
- teurashevosten kuljetusolot otetaan tiukempaan tarkkailuun, hevosten lepotauoista, juottamisesta ja ruokinnasta on pidettävä huolta
- eläimiä ei kohdella julmasti ja väkivaltaisesti eikä niille aiheuteta tarpeetonta tuskaa
- direktiivejä ja lakeja rikkoneet eläinrääkkääjät saavat teoistaan tuntuvan rangaistuksen
- teuraseläinkuljetuksille asetetaan kokonaisuudessaan kahdeksan (
tunnin aikaraja
Kirjailija, ehdoton eläinystävä, Eeva Kilpi tukee vetoomustamme ja teki uudet sanat vanhaan lauluun:
"Hevoseksi olen syntynyt,
hyljättynä kuljeskelen nyt,
minua ei kukaan huolikaan,
mistä turvan vanhuuteeni saan?
Mahdotonta nyt on kaikki työ,
edessä on synkkä, kolkko yö,
ei oo juotavaa, ei mitä syö,
ihminen, hei, älä, älä lyö!
Anna loimi selkääni ja vie,
missä lepoa ja ruokaa lie.
Auta palvelijaas ihminen,
mitään muuta enää pyydä en."