|
Sun73
|
|
« Vastaus #1 : 29.12.2007 17:39:35 » |
|
Olen huomannut ,että minulle Oinaana ( ) tämä sateinen ja harmaa talvi on ihan hirveää aikaa Mieli maassa ja aurinkoon halajaa mieli Rakastan saunomista ja auringossa makoilua Mutta saunaa kun minulla ei tällä hetkellä ole, vaahtokylpy onkin melkein jokapäiväinen korvike Pidän kyllä pikku pakkasistakin, mutta saisi silloin olla lunta Miltäs Elämänilo sinusta tuntuu ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #2 : 29.12.2007 19:57:37 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.12.2007 20:00:57 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Roxsheena
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #3 : 21.01.2008 19:00:57 » |
|
Aurinko oinas, nousu jousimies ja kuu vaaka. Kuuma, nahkea helle on aina tuntunut kamalalta. Kesä ei muutenkaan kuulu suosikki vuodenaikoihini itikoineen ja pirteine auringonsädehtimisineen. Jotenkin ne saavat masentumaan . Yritän viimeiseen asti pysyä viileässä varjossa ja estää ihoa ruskettumasta. Sen sijaan kirpeä syyssää, juuri ennen talven tuloa, jolloin puissa on jänniä värejä ja maailma näyttää aivan satumaalta, se on minun ilmastoni. Ruokkii tällaisen romantikon ja unelmoitsijan silmää ja sielua (esteetikko vaaka, venus myös kaloissa) . Herättää inspiraation maalailla ja taiteilla kaikkea, kuunnella musiikkia, istuksia suojassa sateen ropistessa. Talvikin kuuluu suosikkeihini, varsinkin jos lunta on runsaasti. Joulunalus-aika on ihanan hämärä ja rauhallinen ja pihoissa tuikkii kauniita valoja. To sum all up~ -> Suosin viileänraikasta ilmastoa, ja rakastan siihen yhdistettyä lämmön tunnetta. Kun esimerkiksi menee vilpoisen ulkoilun jälkeen saunaan, viluisena sänkyyn jossa odottaa kuumavesipullo. Kun palelevat jalat saa laittaa patteria vasten. Otankin saunassa aivan tulikuumat, tuskalliset ja pitkät löylyt jotka ajaa kaiken saunaseuran tiehensä . Olen kai jonkinlainen masokisti. Tykkään ensin paleltua ja sitten lämmittäytyä tulikuumalla.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko - Oinas Nouseva - Jousimies Kuu - Vaaka Merkurius - Kalat Venus - Kalat Mars - Kaksoset
Punainen kosminen käärme
|
|
|
mirka222
Vieras
|
|
« Vastaus #4 : 21.01.2008 19:13:10 » |
|
aurinko oinas, kuu härkä, nouseva neitsyt. En tykkää kesästä ollenkaan!!Kroppani on tottunut viileämpiin keleihin, joten kesän helteet tuntuvat tukahduttavilta. Hiki valuu, aurinko porottaa, ei saa happea, ötököitä, ei jaksa kuntoilla, siitepölyt, astma vaivaa, meikit valuu pitkin kasvoja, lisäksi palan todella herkästi (minulla ei kai ole juuri lainkaan sitä ruskettavaa pigmenttiä vai mitä nyt olikaan, lisäksi vaalean punertava tukka). Tykkäänkin viettää kesät töitä tekemällä sisätiloissa Pitäisi harkita muuttoa aina kesäksi jonnekin kylmään paikkaan. Syksy menettelee, ei mukavaa, mutta ehkä hiukan kesää parempi vuodenaika kropan kannalta. Astman kannalta ihan hyvä kun on kosteaa. Joskus saattaa iskeä syysväsymys Kevään aikaan on jännä odotuksen tunne, joten kevät on ihan mukava vuodenaika, tosin katupöly ja auringonpaiste vuodattavat silmiä aika tavalla. Kevätflunssa vaan vaanii joskus taustalla. Talvesta tykkään kaikkein eniten<3 Ei tarvitse kalsareitakaan käyttää kun on tottunut kylmiin keleihin Iho on tietenkin kuivempi, mutta ei tule niitä inhottavia hikinäppyjä, mitä kesällä. Ei allergiaoireita eikä ihme kyllä astmankaan kanssa ongelmia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #5 : 21.01.2008 20:12:56 » |
|
On käynyt mielessä!
Olen ,
ja rakastan lämmintä ja kuumaa! Mitä etelämpänä maapalloa, sen parempi. En voi sietää kuumuutta pohjoisessa -tukalaa.
Saan talvi-ihottumaa ja paleltumia pohjoisessa talvisin, enkä voi harrastaa mitään ilman tunnottomia sormia ja jalkoja, mutta Itävallan korkeudella rakastan talvea ja kaikkea talvi-urheilua. Voi johtua myös auringonpaisteesta talvisin ja kauniista vuoristoista.
Rakastan myös pitkiä kesiä täällä. Viime kesä oli tosi ihanan lämmin, +35-40 C, (normaalisti täällä on noin +25-30 C) kaikki muut valittivat, mutta minä rakastin. Nousin aamuisin varhain, 4-5 aikaan katsomaan miten puutarha herää yhdessä auringon kanssa. Lämmin aamu ja aamukaste iholla.. ..hmmm.... Inhoan saunaa, mutta hamamia (turkkilainen sauna) rakastan! -käyn viikoittain, se on hyväksi iholleni, myöskin mielelleni.
:na minulle pitää auringon paistaa kaikin tavoin, paitsi iltaisin ja öisin. minussa kait tykkää samettisen salaperäisistä lämpimistä tummista öistä. :
Rakastan vesisadetta vain, jos on kova ukkosmyrsky tai olen sisällä takan ääressä. Tosin hauskoja ovat nuo pienet kesäiset vesikuurot kuumana aurinkoisena päivänä. :
Räntä, lossakko ja harmaus ja jatkuva pimeys saa minut kuolemaan sisäisesti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #9 : 23.01.2008 10:38:03 » |
|
Mielenkiintoista pohdiskelua! Olen myös joskus miettinyt, vaikuttaako horoskooppimerkkien lisäksi tai jopa niiden sijasta syntymävuodenaika? Tarkoitan, että kesällä syntyneet nauttisivat enemmän lämmöstä ja paahteesta talvella syntyneiden taas imettyä roppakaupalla talveen sopeutumiskykyä syntymästään asti. Astrologi Markku Manninenhan jakaa eri vuodenaikoina syntyneet eri luonnetyyppeihin ts. kesällä syntyneet on muistaakseni hänen mukaansa sosiaalisempia kuin talvilapset jne.. Harmi, etten muista jaottelua tarkemmin. Sasha, kiitos ihanasta Itävalta-infosta. Olen laillasi Austria-fani itsekin ja onpa tullut vietettyä nimenomaan Itävallassa viikkoja jo useina kesinä. Wieniin syvällisemmin tutustuminen on valitettavasti jäänyt, mutta Salzburg on yksi suosikeistani. Viime vuonna rakastuin kylään nimeltä St Wolfgang (Salzkammergutin alueella). Siispä kaipaavia terveisiä sinne Itävaltaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #12 : 25.01.2008 09:08:09 » |
|
Kartalla hallitsee joustava maa... syntymäaika kevät ja iltapäivä... mieleni ja kehoni saattaa pois tolaltaan kylmyys kosteus kostea tuuli lumi kaikissa muodoissaan yleensä Suomen sää lokakuusta maaliskuulle ja puhkean kukkaan pitenevien päivien myötä nauttien auringosta ja lämmöstä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #13 : 25.01.2008 11:26:20 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.01.2008 11:43:59 kirjoittanut Arkiviisu »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #14 : 25.01.2008 14:42:47 » |
|
Herramujee miten hyviä kuvia Arkkiviisu! Kiitosta vaan kovasti Kaksosta löytyy kartallani keskipäivässä ja Kuussa, joten voisiko tuo Kaksosvaikutus myöskin olla allegristava talvelle Tiedän tiedän - että se on korvien välissä, mutta kyllä talvella pitäisi voida nukkua talviunet kuten muumitkin tekevät Pari kolme kuukautta saattaisi ehkä riittää
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|