Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Horoskooppimerkit ja miehekkyys  (Luettu 36610 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 01.01.2008 19:39:58 »

Rupesin tuossa miettimään, kun tapasin (jälleen) skorpionimiehen, että voiko horoskooppimerkin mukaan päätellä kuka on miehekäs. Mun mielestä yllättävää, että tuntemani skorpioni miehistä yksikään ei ole ollut kovin miehekäs. Miehekkyydellä tarkoitan maskuliinisuutta ja tiettyä äijämäisyyttä. Vaakamies oli ehdottomasti miehekkäin mies jonka olen koskaan tavannu. Toisena tulee kalat ts. vain yksi kalat mies oli ja toiset kalat mitä olen tavannu ei vois sanoa taas kovinkaan miehekkäiksi.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« Vastaus #1 : 01.01.2008 21:24:30 »

Omien kokemusteni mukaan tuntemani ravut ovat aika äijiä..niillä on just sellainen kova virne kasvoilla mutta herkkä sisin, joka on vain vaikeampi kaivella esille  Smiley Neitsyetkin ovat aika miehekkäitä tapauksia. Ja minun jellonamieheni on kyllä myös miehekäs, hänellä on nousumerkki skorpionissa.
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Sala-astroilija
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 02.01.2008 00:41:54 »

Jotta päästäisiin keskustelemaan perusteellisesti maskuliinisuudesta, pitäisi yrittää määritellä tarkemmin, mitä tässä tarkoitetaan maskuliinisuudella. Käsitykset vaihtelevat kuitenkin niin paljon kulttuureittain ja ihan yksilötasollakin. Se on varma, että sukupuoli on enemmän sosiaalisesti konstruoitunut, kuin moni äkkiseltään ajattelee. Englannin kielessähän muuten 'sex' tarkoittaa biologista sukupuolta ja 'gender' lähinnä sosiaalisesti rakentunutta sukupuolta. Mutta ettei nyt menisi liialliseksi käsitteellistämiseksi ja liikaa ohi topiikin, siirrytään astrologiapuoleen.

Itse näkisin, että kannattaa ottaa syntymäkartan planeettasijainnit kattavasti huomioon eikä tuijottaa liikaa aurinkomerkkiin. Marsin vahva asema kartalla todennäköisesti lisää miehekkyyttä, esimerkiksi Mars Oinaassa tai muussa tulimerkissä ja Marsin suosiolliset aspektit kuten konjunktio tai triini Aurinkoon, Kuuhun tai nousevaan merkkiin. Toisaalta planeettasijaintien polaarisuus ei aina kerro suoraan maskuliinisuudesta, esimerkiksi Kaksoset ei useimmiten ole ainakaan perinteisellä tavalla äijämäinen merkki ja Skorpioni Marsin hallitsemana on feminiinisistä / negatiivisista merkeistä se maskuliinisin.

Nimimerkillä Buf~in tuntemia Skorpioneja mahdollisesti miehekkäämpi mies. Wink
tallennettu

askendentti jousimiesaurinko skorpionikuu oinasmerkurius skorpionivenus neitsytmars jousimies
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #3 : 02.01.2008 02:38:08 »

Vaakamies oli ehdottomasti miehekkäin mies jonka olen koskaan tavannu.

Huh Ööh, mun poikaystävä on  aurinko vaaka eikä häntä kyllä oikein voi sanoa perinteisellä tavalla miehekkääksi. On aika herkistelevä ja tunteellinen tapaus, eikä huo'u lainkaan semmoista 'äijäenergiaa'. Enemmänkin juuri semmoista toisten huomioonottamista, pitää kaikista huolta, haluaa olla avuksi, hellitellä ja haluaa itsekin paljon hellyyttä ja läheisyyttä Smiley  Ettei ole lainkaan semmoista uhoavaa, perinteistä miestyyppiä Cheesy

Miekkosella on  mars neitsyt ja  mars aspect_con askendentti , muita aspekteja  mars ei kartalla muodosta..

Exä oli  aurinko kaksoset ja mars vaaka ja oli nykyistä huomattavasti äijämäisempi, johtuneeko tuo sitten  aurinko aspect_tri mars ja  askendentti aspect_tri mars Huh  Semmoinen 'perinteisempi' mies selkeästi, jonka mielestä miehet käy töissä ja määrää kaapin paikan, ja naiset istuu kotona hoitamassa kotia ja muksuja - arvot olivat perinteisemmät kuin nykyisellä. Tosin meikäläiselle ei perinteiset perhearvot istu, joten exällä ja mulla ei sitten vain ollut yhteistä tulevaisuutta ja erohan siitä sitten tuli viime kesänä.. knuppel2
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 02.01.2008 13:24:59 »

Tuolla vaakamiehellä oli mars ehkä kauriissa. Varmasti en osaa sanoa, kun en tiedä syntymäkellon aikaa. Ja tuolla yhdellä ei miehekkäällä kalalla näyttäisi myös olevan mars kauriissa idiot2.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2008 13:37:35 kirjoittanut Buf~ » tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 02.01.2008 16:05:46 »

Mun Vaakamies on kaikista miehekkäin, siis miehistä joiden kaa oon seurustellu tai muuten suhteessa ollu..
Edelliset miehet on jotenkin ollu liian naisellisia mulle, en jaksa katella sellaisia miehiä jotka peilaa itteesä ja kampaa tukkaa ennen ulos lähtöä  Grin Eikä oo mikään herkkis, olis hirveetä jos mun mies olis samanlainen kuin ite  Cheesy
Hänellä Venus Leijonassa, joten luulen että sillä on vaikutusta  Wink

tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 02.01.2008 18:14:16 »

Mie tiedän pari skorppari-ukkoa jotka ovat vähemmän "miehekkäitä". Sellaisia merkkitietoisia, aina vimpan päälle kuteet, hiukset. Molemmilla huono itsetunto jota pönkitetään vaatteilla ja hienoilla autoilla, matkustelulla jne... En kyllä tiedä heidän kartoistaan mitään.

Eipä silti, kyllä miehekäskin mies voipi olla siisti  :Smiley Mutta voi myös relata ja olla "oma itsensä" kotioloissa...Tallustaa reiskat jalassa mökillä  Grin

Oma exäni kuuluu taas oikein äijäskorppareihin. Vähän sellattii harrikka-tyyppi...
Ei tosijaan koskenut "akkojen töihin" jne...
Se vähä herkkyys siellä jossakin piilossa.
Hän Asc  neitsyt
 mars  pluto  neitsyt
 venus  vaaka
 kuu   kalat

Tämä uusi  skorpioni - ystävä myös hyvin miehekäs, reipas, urheilullinen, oma itsensä. Avoin, kuunteleva, tunteellinen.
Hän Asc  kaksoset
 kuu  pluto  neitsyt
 venus  vaaka
 mars  skorpioni

Molemmilla  venus  vaaka ja  pluto  neitsyt, nekö ne miuta nyt vetää puoleensa...jääpi miettimään...

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 03.01.2008 08:19:55 »

Rapu antaa itsestään äijemmän kuvan kuin mitä onkaan, sisällä asuu pehmo  Smiley
Skorpioni, oinas ja kauris miehet on "pahimpia" äijiä  Grin Raivostuttavia mutta kiinnostavia samaan aikaan.
Olen tuntenut muutaman kalamiehen jolla mm. härkää kartalla jonkin verran ja heissä on äijäuhoa.
tallennettu
Tulikukka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 04.01.2008 19:58:50 »

Omien kokemusteni mukaan Skorppari ja Jellona taitavat olla näitä miehisiä miehiä. Maskuliinisia, karskeja, komeita.  Wink poikkeamiakin kyllä varmasti löytyy.  Smiley
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
mirka222
Vieras
« Vastaus #9 : 05.01.2008 23:30:19 »

Mielestäni härkä on hyvällä tavalla miehekäs: rauhallinen, ei tarvitse todistella miehisyyttään, melko hiljainen mutta silti voimakas. Ja arvostaa naisessa naisellisuutta.(tosin keskustelutaidoissa on jonkin verran puutteita)
Skorppari on aina vienyt jalat altani, mutta he ovat valitettavasti vain häntäheikkejä ja kun lähemmin tutustuu, huomaa kyllä kolhaukset itsetunnossa, jota sitten pönkitetään useilla naissuhteilla.
Leijonat ovat todellakin miehekkäitä, mutta ehkä liiaksi rakastuneita omaan peilikuvaansa(en tiedä sopiiko itsekeskeiselle oinaalle Wink)Leijonat ovat kuitenkin suoria ja pitävät yleensä huolen ulkonäöstään.
Oinasmiehet äkkiseltään vaikuttavat hyvin miehisiltä; mutta oikeasti naista dominoivia itsetunnoltaan heikkoja, mustasukkaisia pikkupoikia Grin
Jousimies vaikuttaa myös miehekkäältä, äijämäiseltä. Tosin se voi muuttua myös junttimaisuudeksi.
Kalamiehet ovat auttamattomia äitin poikia Grin
Kaurismiehet vaikuttavat aluksi melko miehekkäiltä, samaan tapaan kuin härät. Mutta lähemmin tutustuessa kaurismiehet ovat jotenkin kylmiä, laskelmoivia ja dominoivia;haluavat alistaa naisen kotipiiaksi eivätkä siedä naisen itsenäisyyttä tai hömpötyksiä.

Tässäkin on nyt se probleema, että miten miehekkyys määritellään. Minusta se on sitä, ettei tarvitse todistella miehekkyyttään ja antaa naiselle tilaa myös omaan elämään eikä yritä sovittaa naistaan johonkin kyökkipiian rooliin. Myös tietty rauhallisuus ja tasaisuus on mielestäni ollut aina miehekästä. Keskustelutaitoa täytyy olla jonkin verran, mutta liika filosofinen pohtiminen ei oikein ole iskenyt, vaikka toivoisin, että pystyisin keskustelemaan henksistä asioista miehen kanssa. Tositilanteessa se ei sitten olekaan oikein miellyttänyt Grin   
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #10 : 06.01.2008 13:22:53 »

jouskari, kauris, härkä, kalat.

ehkä rapu
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Milona
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 06.01.2008 14:50:51 »

Mielestäni härkä on hyvällä tavalla miehekäs: rauhallinen, ei tarvitse todistella miehisyyttään, melko hiljainen mutta silti voimakas. Ja arvostaa naisessa naisellisuutta.(tosin keskustelutaidoissa on jonkin verran puutteita)
Skorppari on aina vienyt jalat altani, mutta he ovat valitettavasti vain häntäheikkejä ja kun lähemmin tutustuu, huomaa kyllä kolhaukset itsetunnossa, jota sitten pönkitetään useilla naissuhteilla.
Leijonat ovat todellakin miehekkäitä, mutta ehkä liiaksi rakastuneita omaan peilikuvaansa(en tiedä sopiiko itsekeskeiselle oinaalle Wink)Leijonat ovat kuitenkin suoria ja pitävät yleensä huolen ulkonäöstään.
Oinasmiehet äkkiseltään vaikuttavat hyvin miehisiltä; mutta oikeasti naista dominoivia itsetunnoltaan heikkoja, mustasukkaisia pikkupoikia Grin
Jousimies vaikuttaa myös miehekkäältä, äijämäiseltä. Tosin se voi muuttua myös junttimaisuudeksi.
Kalamiehet ovat auttamattomia äitin poikia Grin
Kaurismiehet vaikuttavat aluksi melko miehekkäiltä, samaan tapaan kuin härät. Mutta lähemmin tutustuessa kaurismiehet ovat jotenkin kylmiä, laskelmoivia ja dominoivia;haluavat alistaa naisen kotipiiaksi eivätkä siedä naisen itsenäisyyttä tai hömpötyksiä.

Tässäkin on nyt se probleema, että miten miehekkyys määritellään. Minusta se on sitä, ettei tarvitse todistella miehekkyyttään ja antaa naiselle tilaa myös omaan elämään eikä yritä sovittaa naistaan johonkin kyökkipiian rooliin. Myös tietty rauhallisuus ja tasaisuus on mielestäni ollut aina miehekästä. Keskustelutaitoa täytyy olla jonkin verran, mutta liika filosofinen pohtiminen ei oikein ole iskenyt, vaikka toivoisin, että pystyisin keskustelemaan henksistä asioista miehen kanssa. Tositilanteessa se ei sitten olekaan oikein miellyttänyt Grin   

Olen aikas samaa mieltä tästä tekstistä!

Mun Vaakamies on kaikista miehekkäin, siis miehistä joiden kaa oon seurustellu tai muuten suhteessa ollu..
Edelliset miehet on jotenkin ollu liian naisellisia mulle, en jaksa katella sellaisia miehiä jotka peilaa itteesä ja kampaa tukkaa ennen ulos lähtöä  Grin Eikä oo mikään herkkis, olis hirveetä jos mun mies olis samanlainen kuin ite  Cheesy
Hänellä Venus Leijonassa, joten luulen että sillä on vaikutusta  Wink

Tuolla vesimiehen suoruudesta-osiossa kerroit Vesimies-miehestäsi jolla oli varsin äijämäiset otteet!! Miksi et kirjoittanut sitä tähän?

Mutta itse olen myös tykästynyt Vaaka-miesten miehekkyyteen: pitävät naista kuin kukkaa kämmenellä, ovat huomaavaisia, huolehtivat ulkonäöstään, laittavat ruokaa ja ovat hyvin urheilullisia= miehekäs kroppa (omat kokemukseni kaikki SM-tason kilpaurheilijoita eri lajeista; kaukalopallo, uinti ja hiihto)
tallennettu

usko enemmän, tavoittele tarkemmin
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #12 : 06.01.2008 15:01:42 »

niin, leijona ja oinasmainen miehekkyys kolahtaa enempi kuin muut mainitsemani, kai, mutta on maamerkeissä jäyhyyttä,, eri asia pidänkö siitä

vesimerkeistä, skorpparin miehekkyys? on seksikeskeistä pistelyä, kaloilla määräämistä, ravun hymy ja herkkyys miellyttää toistaiseksi - varsinkin kun tuntuu että voimme oppia toisiltamme, oppisinko tulen kanssa jotain sellaista, mitä minun tulena pitäisi..
« Viimeksi muokattu: 06.01.2008 15:05:35 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 06.01.2008 15:12:20 »

Naisen hakkaaminen ei ole mielestäni kovin miehekästä  Wink
tallennettu
Anthrax
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 21.01.2008 18:59:35 »

Täällä leijona-skorpioni nainen joka saa usein kuulla maskuliinisuudesta Cheesy:DD
Tuntemani leijona -vaikutteisilla uroksilla on kieltämättä tarve tuoda itseään esille, machoilu, pullistelu, oma ego.... oikea miehisyyden korostaminen. Osuva esimerkki -> Arnold Schwarzenegger
Härkäkin on sellainen voimakas "duunarin" merkki Smiley
Perinteisen astrologian mukaanhan tuli&ilma ovat maskuliinisia, vesi ja maa feminiinisiä. Siihen tietysti sitten kasvattavat aspektit vielä....
Naisellisimmat tapaamani miehet ovat olleet vaaka ja vesimies.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: