Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yöheräilijä- ja omasta tahdosta  (Luettu 10950 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 04.01.2008 23:04:10 »

Outo nimi kyllä aiheelle, mutta muuta en nyt keksinyt.

Niin. Kärsin aikoinaan vuosia sitten uniongelmista, en saanut unta öisisn ja sit nukuin todella pitkään. No, sitten menin kouluun,ja asia muuttu, sain kyllä unen, mutta heräilin keskellä yötä, joskus monia kertoja. Aluksi se häiritsi, mutta sit aloin pikkuhiljaa tykästyä siihen. Harmitti aina välillä, jos en ollutkaan heränny yöllä, ja saanut kattoa kelloa ja todeta, että saan vielä nukkua muutaman tunnin. Juu, en oikein ole aamuihmisiä..  Grin

Niin, no, nyt olen ollu puol vuotta duunissa. Työt alkaa 7.00 aamulla. Etuna on että asun ihan työpaikan lähellä, joten ei tarvi niin aikasin herätä, puol 7 riittää.

No, asiaan. Nykyään olen laittanu kellon soimaan ekaksi pari tuntia aiemmin, sitte uudestaan sillon kun mun pitää oikeesti herätä. En ole iso heräämisen fani niin aikasin aamulla, mutta itse asiassa on helpottanu heräämiseen suhtautumista, ei vielä niinkään itse heräämistä. Mä pidän siitä todella paljon, kun ekaks kello soi, ja tajuan, että se oli vasta se "eka" herätys ja saan vielä pari tuntia nukkua. Nukkuminen on kivaa!!  coolsmiley

Onko muita samaa kokevia/tekeviä??
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 05.01.2008 14:33:18 »

Olen iltaihmisiä ja väkisin on pitänyt totutella noihin aikaisiin aamuherätyksiin.
Nyt uuden työn myötä on herääminen pitänyt aikaistaa entisestään, se on aiheuttanut sen, että herään aina pari tuntia ennen kellonsoittoa ihan automaattisesti. Siinä sitten torkun ne aamuyön tunnit herätykseen saakka. Ei se pahalta ole tuntunut, varmaan vaan kestää uuteen rytmiin tottuminen.

Joskus lomalla laitan kellon aamuksi soimaan ihan vaan siitä ilosta, että saan läimäyttää sen kiinni ja kääntää kylkeä onnellisena. Muutenhan sitä ei niin konkreettisesti tietäisi, miten ihanaa on saada nukkua pitkään  :Smiley
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 05.01.2008 19:31:10 »

Niin, mä herään jo vaistomaisesti kun on vapaapäivät niin siinä samoihin aikoihin kuin yleensä pitäisi herätä. Se on kyl ihana tunne vaan todeta, että heh, nyt vaan takas nukkumaan, ja saa nukkua niin pitkään kuin sielu sietää!!
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
tuulispää
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 05.01.2008 21:04:45 »

Harmitti aina välillä, jos en ollutkaan heränny yöllä, ja saanut kattoa kelloa ja todeta, että saan vielä nukkua muutaman tunnin.
     2funny
Oikeasti,vasta nyt tajusin tämän piirteen myös itsessäni!
Minulla ei ole koskaan ollut unettomuutta,tai uniongelmia, vaan nytpä sellaisen taisin löytää.Minua harmittaa myös se,jollen ole herännyt aamuyöstä ja saanut nukahtaa vielä muutaman tunnin, en ole sitä kokenut kuitenkaan ongelmaksi,vaan nautinnoksi! Grin

Nukkuminen on kivaa!!  coolsmiley
Niin minustakin!! smitten
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
sirahvi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 09.01.2008 01:04:13 »

Olen iltaihmisiä, mutta en myöskään välitä nukkua pitkään. Jos herääminen menee puolen päivän toiselle puolelle, tuntuu, että päivä olisi ohi. Lomallakin tulee pistettyä kello soimaan, että tulee jotain tolkkua heräämiseen.

Aamuherätyksissä tulee pistetty kello soimaan aivan liian aikaisin, ja olen kokenut torkku - nappulan painaja  Wink
tallennettu

kauris, nousu leijona.
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #5 : 09.01.2008 09:14:41 »

Olen iltaihmisiä, mutta en myöskään välitä nukkua pitkään. Jos herääminen menee puolen päivän toiselle puolelle, tuntuu, että päivä olisi ohi. Lomallakin tulee pistettyä kello soimaan, että tulee jotain tolkkua heräämiseen.

Aamuherätyksissä tulee pistetty kello soimaan aivan liian aikaisin, ja olen kokenut torkku - nappulan painaja  Wink

Ah sirahvi olipa hauska lukea ... ihan kun olisin itse kirjoittanut , minä olin ennen varsinainen aamuvirkku Heräsin ihan pirteänä klo.5.  crazy2 MUTTA nyt on mennyt pari kuukautta niin että on tooosi vaikea nousta ylös , vaikka minustakin päivä alkaa aamusta varhain, ja juuri sen vuoksi että aamutunnit ovat aivan erityisiä - varsinkin kesällä - no minä kanssa laitan herätyksen liian aikaisin , tänäänkin 6.40 ( yöllä pakatessa hurahti kello melkein 2.00 ) ja sitten painenlen torkkunappia uudelleen ja uudelleen - onneksi nykyään , melkein joka aamu joku soittaa ... vaan nyt on olo
buck2  buck2  buck2 .....  ja http://skoenlapr.files.wordpress.com/2007/08/noggie-vrydag-ni.jpg

Ja katsokaas tätä linkkiä  http://www.maniacworld.com/sleepy-cat.html näyttää just meikäläiseltä joka näppäilee torkkunäppäintä  2funny

Mun syntymähetki on 7:50 .  olen ainakin ennen ajatellut ETTÄ juuri senvuoksi aamuhetket ovat niin tärkeitä ... yöheräämisestä voisin kirjoittaa monta sivua tarinaa - se on melkein elämänmittainen juttu minulla , tooohhhoijaaisen kerran  :

No nyt ollaan synnytty tähän päivään ja tästä se lähtee  smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #6 : 09.01.2008 13:07:46 »

Iltakukku täällä myös, kone käynnistyy vasta puolen päivän jälkeen ja täysteho saavutetaan silloin, kun muut raahautuvat töistä kotiin ja minä lähden sinne  Wink
Allekirjoitan myös tuon "saa vielä nukkua" ajatuksen, on aivan ylinautinnollista varsinkin silloin kun kaveri nousee ylös ja saat levittäytyä koko sänkyyn ja huokaisten vaipua uudelleen uneen  Grin ...kaveria saattaa kyllä harmittaa...  :Smiley
...ja silloin kun itse oikeesti nukkuu, viitaten "en nuku!" keskusteluun...  Sad
Tuota ns.kellon siirtoa olen aloitellut ja nykyään kelloni soi klo:06 ja siinä menee n.10min, kun saan itseni ylös ja koiran kanssa lenkille  Huh kauhistuttavalta kuulostava juttu, mutta nyt on pakko tottua koska kohta koira joutuu viettämään päivät yksin  Undecided Täytyy kyllä positiiviseksi puoleksi sanoa, että siellä ulkona sitten viimeistään herää  Shocked kun saa kuusen oksalta kasan lunta kasvoille  2funny
Tuon oman heräämisen vaikeuden vuoksi olen hieman katsellut sitä wake up-lamppua, onko kellään kokemusta? Onko se oikeasti hyvä herättäjä, ilman shokkia  angel
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 09.01.2008 18:58:19 »

Mielenkiintoista lukea näitä viestejä.
Olen niitä persoonia, joilla on niin hyvät unenlahjat,
että on vaikea keksiä konsteja pysyäkseen hereillä koko päivän. Grin

Nukun pitkiä yöunia, 10-14 h ja vielä pitäisi saada päiväunet päälle. :Smiley
Minulle ei ole väliä, mihin vuorokauden aikaan menen nukkumaan,
- ei myöskään sillä, että saatan olla herännyt vain 2-4 h aikaisemmin. Tongue

Jos minulla on vapaa-päivä, niin voin aivan hyvin
nukkua sikeästi putkeen 17 h,
jos kukaan/kello herätä.

Vaaka-mieheni alkaa olla huolissaan, jos nukun yli 10 h
ja käy aina vähän väliä katsomassa, että hengitänkö
ja olenko vaihtanut asentoa. 2funny
Hänelle on täysin käsittämätöntä, kuinka kukaan voi nukkua niin antaumuksellisesti. Grin

Nautin myöskin "pehmeistä" herätyksistä,
eli herätä ihan pikkuisen paria tuntia aikaisemmin
ennen varsinaista herätystä.
Mukavaa vain kääntää kylkeä ja uppoutua
lämpimien ja muhkeiden peittojen ja tyynyjen sekaan. smitten

Paras herätys minulle kyllä on rakastella aamulla,
saan jostain syystä mielettömän energia latauksen siitä
ja olen heti sen jälkeen reipas ja pirteä kuin peipponen!

Tykkään pitää makuuhuoneen täysin pimeänä
ja hiukan viileänä.
Sänkyni sopivan pehmeä ja peitot ja tyynyt muhkeita
untuva-täytteisiä.
En voi nukkua keinokuitu-tyynyllä. Se ei mukaudu niin
mukavasti pään alle
ja keinokuitu-peitto on mielestäni kylmä ja hiostava samaan aikaan
ja liian kevyen tuntuinen, jolloin olo tuntuu jotenkin alastomalle. idiot2

Tykkään, että höyhenpeitto on lämmin ja tarpeeksi "painava",
se tuntuu paljon "turvallisemmalle". :Smiley
Minusta on kivaa uppoutua sänkyyn! smitten

Tosin joskus aamuyöstä on kivaa herätä
(tai sitten mennä kotiin nukkumaan) ja katsella kirkasta
tähtitaivasta puutarhasta.
Koen, että täällä Itävallassa tähdet ovat lähempänä,
mutta se on vain minun kokemukseni. :Smiley

Kesä-aamuisin herään todella aikaisin! Klo 4-5 on ihan tavallista.
Tykkään juoda kahvia auringon noustessa terassilla/ikkunalla istuen
kuunnellen puutarhan heräileviä lintuja.
Aamukaste tuntuu ihanalle iholla lämpiminä kesä-aamuina. Smiley
En tarvitse edes kelloa herättämään, koska ikkunat ovat auki,
niin linnut herättävät viseryksellään.

Kesäisin olen vähä-unisempi. Smiley

tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #8 : 10.01.2008 08:59:51 »

Nukkumisen suhteen olen nähtävästi aivan kuin Sasha. Nukkuminen ei ole koskaan tuottanut ongelmia, 10 h unta on ihan perustarve minulla. Jos ei ole "pakko" nousta, voin nukkua miten myöhään tahansa.

Poikkeuksena kuitenkin nuo kesäaamut. En herää silloinkaan klo 4-5, koska en välttämättä ole siihen aikaan vielä edes mennyt nukkumaan. :Smiley Jos ei ole aikaista aamuherätystä tiedossa, niin tykkään valvoa öisin, ja erityisesti kesäöisin.

En kuitenkaan yleensä harrasta herätyksen laittamista ihan huvin vuoksi, herään mieluiten ilman kellojen tai kännyköiden piipityksiä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 10.01.2008 10:57:43 »

niin...

kyllä mäkin nukun minkä kerkiän, kun ei tarvi herätä töihin aamulla. se on kyllä parasta unta mitä tiedän!

mutta, valitettavasti täytyy herätä niin aikasin. tulevaisuudessa olis kiva löytää iltapainotteinen työ, niin sais valvoo miten haluaa! Normaalisti olisinkin sellanen yökukkuja, aamun nukkuja!

Sellaista aikaa odotellessa.. buck2
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #10 : 10.01.2008 15:39:50 »

Poikkeuksena kuitenkin nuo kesäaamut. En herää silloinkaan klo 4-5, koska en välttämättä ole siihen aikaan vielä edes mennyt nukkumaan. :Smiley Jos ei ole aikaista aamuherätystä tiedossa, niin tykkään valvoa öisin, ja erityisesti kesäöisin.

Totta. :Smiley Sattuu kyllä usein kesäisin niin, ettei ole vielä
tuohon aikaan edes nukkumassa. :Smiley
Nukkuminen kuitataan sitten päivällä rannalla arskaa ottaen. Tongue

Joka tapauksessa, varhainen aamuhetki 4-5 kesä-aamuisin
yhdessä heräilevien lintujen, juuri nousevan auringon
ja latte lasillisen ja tuoreiden, juuri poimittujen aprikosien kanssa
on suorastaan sprituaalinen kokemus! smitten
Kun vielä malttaisi odottaa kesää.. smitten

niin...

kyllä mäkin nukun minkä kerkiän, kun ei tarvi herätä töihin aamulla. se on kyllä parasta unta mitä tiedän!

mutta, valitettavasti täytyy herätä niin aikasin. tulevaisuudessa olis kiva löytää iltapainotteinen työ, niin sais valvoo miten haluaa! Normaalisti olisinkin sellanen yökukkuja, aamun nukkuja!

Sellaista aikaa odotellessa.. buck2

Ilta -ja yöpainotteinen työ on aivan superia! Cheesy
Toimin PR:n parissa ja työni on käytännöllisesti katsoen
juhlimista erilaisissa tapahtumissa.
Työpäivä venyy usein klo 02-06 aamuun.

Ainoa haitta on se, että normaalien asioiden hoito hankaloituu
ja vuorokausirytmi menee sekaisin.
Aikaa tuhlata palkkaa ei oikeastaan ole, kun nukkuu päivät
ja herää vasta iltapäivällä.  Grin
Tosin, jos työskentelisin päivät,
niin eipä siinäkään aikaa shoppailuun ole. coolsmiley

Minun työssäni on myös lievä alkoholisoitumisen vaara;
shampanja ja viini, kuin myös muu alkoholi kuuluu näihin tapahtumiin.
Tosin normaalissa päivätyössä on taas stressi, uupuminen,
leipääntyminen ja loppuunpalamisen vaara.

Meillä ei koskaan kukaan ole sairaslomalla, ellei nyt ole kinttuaan katkaissut tms.
Työ on sen verran hauskaa ja rentoa. Smiley

Meillä onkin sanonta;
Nothing is not so nice business than show business. Wink
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #11 : 11.01.2008 10:29:31 »

No, tietty, olen asennoitunu että tämä on yks elämänvaihe, elän sen, ja sitten kun tulee sen aika, että löydän uuden "suunnan" niin tartun siihen sitten.

Tämä on hyvä asenne! Ymmärrän talleilla käyneenä hyvin tuon, mitä kerroit arvostuksen puutteesta. Monet ratsastusta harrastavat, etenkin kaupunkilaiset, eivät ole koskaan edes siivonneet hepan boksia, saati tehneet muita tallitöitä. Sinulla on kuitenkin itse syytä arvostaa itseäsi ihan satakympillä, koska tiedät mitä hevosten hoitaminen ja tallin ylläpito vaatii. Ne, jotka tietävät, osaavat arvostaa.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 11.01.2008 13:20:57 »

Ajatus! Niin se vaan on, että pitää ite arvostaa itteensä ja tekemisiään, ei sitä kukaan voi yllä pitää!! Mulla on 25 hevosta hoidettavana, ja otan esim niitten paskat 2 X päivässä. aamulla ja illalla. Viikot olen vastuussa niistä elukoista, ruokinta, tarhaus etc. Musta oli huvittavaa kerran kun iltapaskoja olin ottamassa, niin sielä oli yks ratsastaja, joka  on kyl ihan mukava, ja sille sit sanoin siinä, että huhhuh, välillä on kyllä raskasta tää duuni, niin se sitten viisaana vastas että joo, se pitää mun ruveta käymään salilla 
 knuppel2  idiot2

Mä totesin vaan että eiköhän tässä salia ihan tarpeeksi. Hän ehkä kuuluu kategoriaan, joka ei tiedä työn todellista raskautta. No, mutta ei se multa pois ole..   
 Smiley

Ai ihanaa tänään alkaa viikonloppu, ja saa nukkua niin kuin sielu sietää  Grin ja sehän sietää buck2

Niin ja vapaapäivinä en käytä tätä herätyskelloa missään vaiheessa. annan unen valtakunnan viedä mua ihan 6-0  Cheesy
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 11.01.2008 18:04:42 »

Hyi millaisen inhottavan piston koen omassatunnossa. buck2

Vaakani omistaa yhden ratsastushevosen, joka on hoidossa
talleilla muiden kaurasyöppöjen kanssa ja sitä hoitaa
nuori ratsastaja nainen, jonka nimeä en muista koskaan
ja käyn siellä ratsastamassa näön vuoksi ehkä kerran kaksi
parissa kuukaudessa, Vaaka vielä harvemmin. Embarrassed

Harjaan ja huollan toki hevosen ratsastuksen yhteydessä
ja paiskon parit paskakikkareet jonnekin heivattoon,
-toisen hevosen pilttuuseen ja sanon hoitajille,
että onpa Lucky Star paskantanut paljon tänään. :Smiley Tongue 2funny

No vitsi-vitsi.. Tongue

Vaaka maksaa hevosen täyden ylöspidon ja ratsastajalle
sen hoidosta. Ratsastaja ei tietääksemme hoida muita hevosia,
mutta mistä me sen tiedämme oikeasti.  idiot2

Ainakin hevonen on aina hyvässä kunnossa ja pärjännyt hyvin
ratsastuskilpailuissa, joten..

Äidilläni oli hevosia, kun olin lapsi, joten minun pitäisi tietää,
miten raskasta se on. Embarrassed

Asenteesi on loistava. Pikkuhiljaa kaikki tulee, mitä suunnittelee.
Minäkään en ole aina ollut, no.. ennen tätä kivoissa työpaikoissa.
Jos saisin, voisin valita,
niin kirjoittelisin romaaneja päivät pitkät ja nukkuisin! Grin

Olen laiska ja mukavuuden haluinen paskiainen.. :Smiley Tongue
-mutta tykkään rahasta sen verran paljon,
että pakko tehdä oikeita töitäkin. Grin 2funny
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #14 : 13.01.2008 14:09:44 »

Tulikin tuosta idea, että miksi hevosenhoitaja (olen itse ratsastanut, hoitanut, opettanut ratsastusta) ala kirjoittaa heppalehtiin ja tarinoita heppatytöille, yhdistettynä romanttisiin tarinoihin talleilla..

Niin sitten saisi kissanpäivät, nukkuisi, kirjoittaisi ja hepatkin olisi kuviossa tavalla tai toisella..  Wink
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: