Olen samaa mieltä Heli1:n kanssa, että se vanha sinuus kuolee pois, eikä aio luovuttaa helpolla vaan tulee uniisi.
Nukkuessamme menemme henkimaailman puolelle opiskelemaan, lepäämään ja järjestämään asioitamme. Yleensä asiat näytetään meille unisymbooleina, joskus saattaa muistaa yöllisiä matkojansa hyvinkin selvästi.
Henkimaailmassakin on useita tasoja, kuten täällä maan päälläkin on. Painajaisten aikaan ihminen valahtaa jotenkin sinne alemmille tasoille, jossa energia on raskaampaa ja synkempää. Itse saatan nähdä painajaisia silloin, jos minua puhdistetaan jostain pahasta - kohtaan siis nämä omat synkät energiani unissani, ikään kuin vien ne sille tasolle jonne ne kuuluvatkin ja jätän ne sinne. Yksi ystävistäni näki kerran hyvin todentuntuista unta, jossa hän taisteli kivikirkossa suuren mustan olennon kanssa. Herättyään hän kysyi enkeliltään, miksei tämä tullut auttamaan häntä. Enkeli vastasi, ettei ketään viedä tilanteeseen tai paikkaan, josta hän ei itse selviä - ei valveilla eikä unessa.
Olet ilmeisesti hyvin herkkä energioille kuten minäkin. Myös paikan/asunnon energia saattaa vaikuttaa unen saamiseen ja unien laatuun. Vanhempieni luona kotona on melkoisen synkät energiat, koska perheelläni on aina rahahuolia ja suuret velat, jotka painavat päälle (ja isäni on NIIN pessimistinen kuin olla ja voi ja vielä tällä tavoin levittää sitä matala värähteisteä energiaa lisää asuntoon). Aina käydessäni tapaamassa perhettäni kärsin univaikeuksista - heräilen jatkuvasti ja olen koko ajan väsynyt. Olenkin tehnyt itselleni puhdistuksen käydessäni nukkumaan, lukemalla mielessäni Gayatri-mantran. Tämä mantra tulee toistaa vähintään 3 kertaa tai niin monta kertaa kuin itse haluaa, kunhan rukousten lukumäärä on kolmella jaollinen. Itse toistelin perheeni luona tuota mantraa 15 kertaa ennen nukahtamista.
AUM BHOOR BHUWAH SWAHA,
TAT SAVITUR VARENYAM
BHARGO DEVASAYA DHEEMAHI
DHIYO YO NAHA PRACHODAYAT.
Tässä vielä linkki Gayatri-mantraan