Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tärkeä esine  (Luettu 49799 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 08.01.2006 00:58:30 »

Terve! Taas täällä pikkuisen utelias metsätonttu. Cool

Kun tuolla edellä kyselin 'eläimistä' ja sen sellaisista, niin tiedän että varmasti jokaisella on jokin talismaani, jokin esine, joka on erityisen rakas. Usein siihen liittyy tarina ja paljon tunteita tai kokemuksia. smitten

Mikä esine on sinulle korvaamaton ja rakas? Kerro tarina. Jos annat luvan, me muut voimme antaa sinua kuvaavaa kommenttia sen esineen perusteella. police

Ihan vain keskustellaksemme...
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #1 : 08.01.2006 01:13:16 »

Minulla ei erityisesti ole mitään korvaamatonta esinettä, mutta sellaisia on muutamia, jotka herättävät kauniita ja ihania muistoja ja tunteita.
Minulla kun asuu 'osa sydämestä' Kreetan saarella, niin siellä kerran mykistyin täysin, kun näin erään patsaan. En silloin tiennyt, mitä se kuvasi, mutta se oli täydellinen 'ruumiillistuma' täydellisestä 'miehestä' ! Wink
Siellä se oli, keskellä tavernaa...ja olin 'haltioitunut'.  Cheesy

Ostin sellaisen pienoismallin sitten mukaani kotiin viemisiksi ja tuolla ikkunalla se nytkin on.  Wink

(http://www.uco.es/~ca1lamag/Galerias/zeus-posidon.jpg)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Zeus
« Viimeksi muokattu: 08.01.2006 01:22:59 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 08.01.2006 13:55:35 »

Hmm... Minulla on niitä oikeastaan useampi.

Yksi on jo lapsena saamani, edesmenneen pappani tekemä valkoiseksi maalattu savityö jossa on Neitsyt Maria Jeesuslapsi sylissään. Hassua, kun en todellakaan edes ole koskaan ollut ns. "uskovainen", eikä kyllä ollut pappanikaan. Niin, että miksiköhän hän on sen ylipäänsä tehnyt, kun en lapsena tajunnut kysyä ja miten se onkin minulle päätynyt...  Shocked Pappani oli kuitenkin taiteilija ja tärkeä on tuo "patsas".

Toinen tärkeä esineeni on intiaanien "rohtopussukka" ns. "medicine bag" jossa on mm. salviaa, jyviä ja lapis lazuli kivi.

kolmas tärkeä "esine" on sydämen muotoinen hopeoitu korurasia jossa säilytän ruusukvartsia, ametistia ja vuorikidettäni. Tuo koko "paketti" on se kolmas tärkeä esine.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2006 13:58:57 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #3 : 08.01.2006 23:46:00 »

En silloin tiennyt, mitä se kuvasi, mutta se oli täydellinen 'ruumiillistuma' täydellisestä 'miehestä' !

Hei Mirjam!
Aivan mykistyin. Tämä kertoo jotakin. Tiedät varmaan, että taideteoksilla on valtava vaikutus ihmisiin, jopa sairastuvat niiden lumosta. Siskoni melkein pyörtyi erään patsaan juurella (se oli lapsipatsas). Kävin keväällä Delfoissa ja näin kuuluisan 'aasinajajapatsaan', jolta saattoi nähdä verisuonetkin. Uskomatonta mihin ihminen pystyy. Etsin kaikki paikat, jotta olisin löytänyt Herakteitoksen patsaan, jota poikani oli toivonut, mutta en löytänyt. Nyt on minulla tuossa lipaston päällä aivan vieressä patsas Sokrateesta. Se on lasikulhossa, jossa ympärillä on rannalta löytyneitä kiviä ja ruukunpalasia. Joskus täytän sen vedellä. Oikeastaan ainoa patsas (tai jäljennös) jota koskaan olen ostanut.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #4 : 08.01.2006 23:54:23 »

Hmm... Minulla on niitä oikeastaan useampi.

Yksi on jo lapsena saamani, edesmenneen pappani tekemä valkoiseksi maalattu savityö jossa on Neitsyt Maria Jeesuslapsi sylissään. Hassua, kun en todellakaan edes ole koskaan ollut ns. "uskovainen", eikä kyllä ollut pappanikaan. Niin, että miksiköhän hän on sen ylipäänsä tehnyt, kun en lapsena tajunnut kysyä ja miten se onkin minulle päätynyt...  Shocked Pappani oli kuitenkin taiteilija ja tärkeä on tuo "patsas".

Toinen tärkeä esineeni on intiaanien "rohtopussukka" ns. "medicine bag" jossa on mm. salviaa, jyviä ja lapis lazuli kivi.

kolmas tärkeä "esine" on sydämen muotoinen hopeoitu korurasia jossa säilytän ruusukvartsia, ametistia ja vuorikidettäni. Tuo koko "paketti" on se kolmas tärkeä esine.

En voi olla juttelematta.  coolsmiley

Uskon, että Maria ja Jeesus symboloi paljon jotakin muutakin kuin raamatun aihetta. Pappasi ymmärsi, kuinka lapsi kasvaa äidin rinnalla ja säteilee siitä ympärilleen. Et sinäkään ilman äitiäsi olisi papallesi ollut juuri sinä. Kun jotkut keräävät tietynlaisia kortteja, olen minä alkanut keräämään noita äiti-lapsi kortteja ja usein se on Maria ja Jeesus. Mielelläni myös piirrän tai maalaan aiheena äiti ja tytär. En tiedä miksi.

Voi mitä muuta kannat mukanasi!  Voin nähdä sinut 'elämän polulla' kulkemassa juuri nuo esineet mukanasi. Niistä tunnistaa sinut.  smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #5 : 08.01.2006 23:55:13 »

Hei Mirjam!
Aivan mykistyin. Tämä kertoo jotakin. Tiedät varmaan, että taideteoksilla on valtava vaikutus ihmisiin, jopa sairastuvat niiden lumosta.

Kyllä. Onhan ne yleensä (todelliset taideteokset) 'pyhän inspiraation luomuksia' (mistäkös tuonkin nyt keksin)  Cheesy

Todellakin olin melkoisen ymmälläni, kun 'minun elämäni mieheni' oli joku keksinyt valaa isoksi patsaaksi keskelle pientä tavernaa Creten ihanalle saarelle.  Smiley
Kaikki pirteet täsmäsivät sitä....
Nenän profiili, aistikkuus, kuninkaallinen miehekkys, oli täydellistynyt siinä.
Onhan tuosta jo aikaa 6vuotta, mutta silloin se oli 'pieni ihme'.
Mitähän tämä kertoo minusta....?  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 08.01.2006 23:56:48 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #6 : 09.01.2006 00:18:31 »

[Kaikki pirteet täsmäsivät sitä....
Nenän profiili, aistikkuus, kuninkaallinen miehekkys, oli täydellistynyt siinä.
Onhan tuosta jo aikaa 6vuotta, mutta silloin se oli 'pieni ihme'.
Mitähän tämä kertoo minusta....?  :Smiley[/color]
Lainaus

Haa! Cheesy Kun kerran kysyt, niin täältä tulee.
Olethan nouseva Jousimies (niin minäkin olin aina luullut olevani, kunnes Sepon astroilu siirsi minut piirun verran eteenpäin skorpioniksi), singot jousia siinä kuin Zeus salamoita. Et ole mikään arkajalka, et suhteessa miehiinkään. Ensin pitää kunnolla metsästää ja tulla metsästetyksi. Pitää osua kunnolla tai taiturimaisesti kesyttää.  Grin

En uskalla sanoa enempää, menee muuten hurjaksi  idiot2 minulta, pakka olla tuota mielikuvitusta joskus vähän liikaa.

Mutta sanopa sinä mitä kertoo se, että laukkuni pohjalta löytyy aina pieni nahkanyssykkä, jossa on jaspiksesta taottu pieni pöllö ja muutama kummallinen kivi.
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #7 : 09.01.2006 00:23:55 »

Minulla on oikeastaan vain yksi asia joka on kulkenut mukanani jo 6 vuotiaasta alkaen.Se on valkotukkainen nukke "Leena".Olin hirveästi toivonut joulupukilta nukkea ja kun se tuli se oli toiveideni täyttymys.Se on ollut aina mukanani elämän eri vaiheissa ja on tänä päivänäkin kirjahyllyn kaapissa istumassa ja aina joskus teen sille uudet vaatteet  Smiley.Sillä eivät edes lapsenlapset saa leikkiä vaan on yhdessä katsottu jos halua on ollut ja se tulee aina pysymäänkin minun nukkenani  Smiley.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Mirjam
Vieras
« Vastaus #8 : 09.01.2006 00:27:13 »

Kiitos...hmm...
Ehkä toisaalta... Wink *jää maistelemaan*

Näin nopeasti jotain ei intuitiivista, vaan lähinnä 'informatiivista'  angel

Jaspis oli jo ennen Kristuksen syntymää arvokkaimpia korukiviä. Jaspiksesta tehtiin esimerkiksi amuletteja, jotka suojelivat noituutta, sairautta ja onnettomuuksia vastaan. Vielä nykyäänkin jaspis on tunnettu voimakivi. Sanotaan, että jaspiksen taika pitää rakkauden liekit roihuamassa.

Kreikkalaisen jumaltaruston mukaan Ateenan suojelijan, viisaan Pallas Athenen symboli oli pöllö. Pöllö on myös ikuistettu aikansa kreikkalaisiin kolikoihin. Pohjoisissa legendoissa pöllöön liitetään myös salaperäisyyttä, pelottavaakin yön valtiaan olemusta.

Pöllö on tämän metsän aivot. Hän on niin viisas, että tietää vastauksen kaikkiin mahdollisiin ja joskus jopa tikrumaisen mahdottomiin kysymyksiin. Pöllöllä on aina joku kirja mukana ja siksi hän ei kai voi pomppia niin paljon kuin Tikrut. Pöllö on myös taitava kirjoittamaan kirjeitä.  Wink
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #9 : 09.01.2006 10:02:07 »

Kuudestilaukeava. Cool
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 09.01.2006 14:00:25 »

Uskon, että Maria ja Jeesus symboloi paljon jotakin muutakin kuin raamatun aihetta. Pappasi ymmärsi, kuinka lapsi kasvaa äidin rinnalla ja säteilee siitä ympärilleen. Et sinäkään ilman äitiäsi olisi papallesi ollut juuri sinä. Kun jotkut keräävät tietynlaisia kortteja, olen minä alkanut keräämään noita äiti-lapsi kortteja ja usein se on Maria ja Jeesus. Mielelläni myös piirrän tai maalaan aiheena äiti ja tytär. En tiedä miksi.

Mielenkiintoinen pointti. Saattaa olla, että pappani teki sen juuri noin ajatellen.  :Smiley Itselleni sen patsaan merkitys on kuitenkin tuostakin "lähtökohdasta" vain kasvanut ja voimistunut elämäni varrella... Ja ei ole ollenkaan sattumaa, että sen olen saanut.  Wink smitten

Lainaus
Voi mitä muuta kannat mukanasi!  Voin nähdä sinut 'elämän polulla' kulkemassa juuri nuo esineet mukanasi. Niistä tunnistaa sinut.  smitten

angel smitten
Lainaus
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #11 : 09.01.2006 14:17:40 »

Kiitos...hmm...
Ehkä toisaalta... Wink *jää maistelemaan*

Näin nopeasti jotain ei intuitiivista, vaan lähinnä 'informatiivista'  angel

Jaspis oli jo ennen Kristuksen syntymää arvokkaimpia korukiviä. Jaspiksesta tehtiin esimerkiksi amuletteja, jotka suojelivat noituutta, sairautta ja onnettomuuksia vastaan. Vielä nykyäänkin jaspis on tunnettu voimakivi. Sanotaan, että jaspiksen taika pitää rakkauden liekit roihuamassa.

Kreikkalaisen jumaltaruston mukaan Ateenan suojelijan, viisaan Pallas Athenen symboli oli pöllö. Pöllö on myös ikuistettu aikansa kreikkalaisiin kolikoihin. Pohjoisissa legendoissa pöllöön liitetään myös salaperäisyyttä, pelottavaakin yön valtiaan olemusta.

Pöllö on tämän metsän aivot. Hän on niin viisas, että tietää vastauksen kaikkiin mahdollisiin ja joskus jopa tikrumaisen mahdottomiin kysymyksiin. Pöllöllä on aina joku kirja mukana ja siksi hän ei kai voi pomppia niin paljon kuin Tikrut. Pöllö on myös taitava kirjoittamaan kirjeitä.  Wink

Hurja kiitos Mirjam! Tuntuu jotenkin ihmee mukavalta, kun joku sanoo jotakin, taidan olla vähän yksinäinen metsämökissäni, vaikka itse olen vuorotteluvapaani valinnut. :Smiley

Hienoja juttuja. Minulla on tuolla verannan hyllyllä vihreä minervan pöllökin.
Sain tuon laukussani olevan pöllön viisaalta ystävältäni, joka sanoi, että sen kera toivoo minulle edelleen ja syvempää viisautta kohdata ja kuunnella lapsia, joiden kanssa työskentelen. En tiedä, onko se minun rakkain esine. Kun nuorena tulin emännäksi tähän taloon, omistin kanteleen, kansallispuvun ja kirjoituskoneen. Nyt olen rikastanut. Omistan ompelukoneen, pianon ja tietokoneen. Mutta onko se taannut henkistä kasvuani, en tiedä. :Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #12 : 09.01.2006 14:24:43 »

Minulla on oikeastaan vain yksi asia joka on kulkenut mukanani jo 6 vuotiaasta alkaen.Se on valkotukkainen nukke "Leena".Olin hirveästi toivonut joulupukilta nukkea ja kun se tuli se oli toiveideni täyttymys.Se on ollut aina mukanani elämän eri vaiheissa ja on tänä päivänäkin kirjahyllyn kaapissa istumassa ja aina joskus teen sille uudet vaatteet  Smiley.Sillä eivät edes lapsenlapset saa leikkiä vaan on yhdessä katsottu jos halua on ollut ja se tulee aina pysymäänkin minun nukkenani  Smiley.

Taiskalle! Tuli heti mieleeni filosofi Buberin ihana kirja "Minä ja sinä". Siinä Buber puhuu 'sinusta', johon rakastuttuasi kohtaat hänessä jumalan, mutta johon kyllästyttyä 'sinä' muuttuu esineeksi, valitettavan usein. Mutta lapsi tarvitsee juuri tuon esineen, johon hän harjoittelee tunteitaan ja eettistä moraaliaan sekä josta heijastuu hänen toiveensa. Siksi lelut, mm. nallet ja nuket ovat lapselle tärkeitä. Nukkesi ollessa hoivan ja rakkauden symboli on myös toiveesi lapsien ja lastenlapsien syntymisessä ja kasvattamisessa toteutunut. Ja jonka saman sinä varmaankin siirrät nukenkin myötä lapsiisi ja lapsenlapsiisi. smitten

Jutelkaa te muutkin näistä ihanista esineistä! Toivoo metsätonttu
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #13 : 09.01.2006 14:26:41 »

Kuudestilaukeava. Cool

:oHuh sentään Corvus leonis! Mitä pelkäät? buck2
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #14 : 09.01.2006 19:08:56 »

:oHuh sentään Corvus leonis! Mitä pelkäät? buck2

Ei sillä voi tämänhetkisessä kunnossaan ampua ketään, mutta näyttääpähän hienolta. Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: