Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tatuointi ja lävistykset  (Luettu 149131 kertaa)
0 jäsentä ja 18 vierasta katselee tätä aihetta.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #75 : 04.05.2008 11:21:38 »

Ardith! smitten

Sanotaanko nyt näin,että oikea minä on varmaan tosi kaukana siitä kuvasta,jonka täällä voi luoda kirjoitusteni perusteella.

Jos ei nyt oteta huomioon tätä välivaihetta,kun päästin itseni tuolla pikkukylässä tähän hieman massiivisempaan kokoon,ihan liikunnan puutteessa,niin olen aina ollut hoikka ja kaikelle uudelle hyvin altis. Cheesy

Yleensä kesäisin hiukset pitkät,pienillä leteillä ja sitä olen nytkin suunnitellut.Väri vaihtuu aina kuidun värin myötä,mutta suosikki on kahta väriä.Palavaa punaista ja siihen sopivaa melkein mustaa,mutta niin päin,että tumma hallitsee.

Lempparivaatteet on farkut ja ikivanha musta nahkatakki,jonka ostin kerran Marokosta,mutta sen tyyli ei vanhene koskaan.Paranee vain kun on hieman kuluneen näköinen.
Joskus käytän muutamaa irtoripseä yläluomien ulkosyrjässä ja no,minä vaan en koskaan tunne itseäni mieleltäni vanhaksi,enkä osaa pukeutua niin.
Jostain Vero Modasta löydän aina itseni vaatteita ostamasta.
Pidän jostain syystä myös esim T-paidoista,jotka hieman "rikotun" näköisiä.Siis on erilaisia kulmia ja säröjä ja mielenkiintoisia yksityiskohtia.
Koruna on usein pieni unisieppari nahkaremmissä.
Juu,en pukeudu ikäisteni tavoin ja joskus olen siitä saanut kuulla arvosteluja.Mutta piut paut niistä välitän! 2funny
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #76 : 04.05.2008 13:49:54 »

Jäin miettimään tuota tatuointi juttua.Meillä kun kaikilla lapsillanikin on.
Että mistä se halu siihen tulee ja jotkut eivät sitten missään nimessä taas ottaisi.

Atha tuolla vertasi lävistyksiä luonnonkansojen tapaan.Olen näitä itsekin telkusta katsonut.
Mutta mietin intiaaneja.Ainakin he koristivat itseään maalauksin,mutta käyttivätkö varsinaisia tatuointeja?
Tietääkö kukaan?

Jotkut luonnonkansat ovat ainakin käyttäneet.Muistan nähneeni,että iho rikottiin ja kuvia tehtiin luonnosta saaduilla väreillä.
tallennettu

Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #77 : 04.05.2008 14:38:44 »

Tällaista tietoa löytyi sivulta House of Paint Tattoo ja ainakin siinä mainitaan myös intiaanien käyttäneen tatuointeja.

Ensimmäisiä merkkejä tatuoiduista jäämiehistä on v. 3300 EKr., Historia kertoo myös Egyprian ja Numibian tatuoiduista muumioista ajalta 2000 EKr. Lisäksi erilaiset tarinat kuvioiduista vartaloista liittävät myös Kreikkalaiset ja antiikin Saksalaiset tatuoinnin historiaan.

Tatuoimisen taito ja sen harjoittaminen jatkui Keski-idässä ja laajasti ympäri maailmaa, lukuun ottamatta Kiinalaisia sekä tummaihoisempia kansoja. Heille taito on palasi vasta muutama vuosi sata sitten. Eurooppalaiset löysivät tatuoinnin heidän kohdatessaan Polynesialaisia ja Amerikan Intiaaneja. Varsinaisesti Eurooppa, Amerikka ja Japani löysivät tatuoinnin "kukoistuksen" vasta 1900 -luvulla.

Tutkimusmatkailija James Cook löysi TATTOO sanan vuonna 1769 matkallaan Tyynellä Valtamerellä. Sana TATTOO tulee Tahitilaisesta sanasta TATTAU ( Merkitseminen).

Eri kulttuureissa tatuoinnilla on oma merkityksensä. Joissakin kulttuureissa tatuointi ilmaisi kantajansa asemaa yhteisössä, esim. muinaiset Roomalaiset tatuoivat orjiaan sekä rikollisia. Kun taas Tahitilla tatuoinnit kertoivat kantajansa elämän kulkua syntymästä kuolemaan. Maoreilla oli hyvin epätavallinen tapa säilyttää kuolleiden perheen jäsentensä tatuoituja päitä!! Aikojen saatossa he jopa vaihtoivat kuolleiden omaistensa tatuoituja päitä aseita ja "tulilientä" vastaan.

Tatuoinneilla on käsitelty asioita, statusta, lunastettu joissakin kulttuureissa paikka taivaaseen, palvottu jumalia ja peloteltu vastustajia. Unohtamatta noitamerkintöjä ja Juutalaisiin poltettuja karjamerkkejä keskitysleireillä.

Merimiehet keräilivät tatuointeja osoituksena käynneistään eri mantereilla, esim. lohikäärme kertoi käynnistä Kiinassa. Samalla tatuointi-studiot availivat oviaan satamien läheisyydessä.
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #78 : 05.05.2008 08:46:27 »

Kiitos ATHA tiedoista! smitten

Tietysti Amerikan intiaanit! Cheesy
Mielenkiintoista,miten tämäkin juttu yhä kulkee mukana ihmisissä.
Ja miten se herättää ajatuksia puoleen ja toiseen.
Liekö tässäkin entisten elämien muistot ne,jotka määräävät omat suhtautumisemme.
Tosin yhteen aikaan oli vallalla käsitys,että vain merimiehet ja rikolliset käyttävät niitä.

Nyt on asenne muuttunut ja paljon.
On kiva kääräistä farkkujen lahkeet ylös,nilkkaketju koristeeksi ja tatskat esiin. smitten
tallennettu

Lunerica
Kanta-astroilija

Que cambie todo pero no el amor

Profiili
« Vastaus #79 : 05.05.2008 09:09:38 »

Chandra, minullakin on vasemmassa nilkassa aurinko!  smitten
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
He|mi^
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #80 : 30.05.2008 18:30:00 »

crazy2
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #81 : 22.07.2008 10:37:59 »

Jyrki Ilen, Spider's Tattoo, Arkadiankatu.
Ihan mahtavan hauska ihminen, tekee hyvällä herkkyydellä työtä, ahkerasti ja on tehnyt myös hienoa duunia jo yli kymmenen vuotta.
tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #82 : 01.02.2009 10:29:32 »

Ja taas täällä.

Nyt kyselisin noista huulikoruista. Onko olemassa sellaisia ns. Feikkihuulirenkaita tai jotain joita voi pitää huulessa. Ilman että tarvis mitään tuskallisia lävistyksiä käydä läpi ja sit jos ei tykkääkään.. Ja paranemisprosessi ei varmaan ole kiva.

Niin ja miten on tatuointien kanssa kun on värjännyt päänsä hennalla? Joku sanoi mulle, että sitten ei voi ottaa muka tatskaa. Nöyh.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #83 : 01.02.2009 12:47:24 »

Kyllähän feikkikoruja löytyy joka lähtöön! Parhaiten huuleen sopii feikkirenkaat, koska ne pysyvät paikoillaan paremmin kuin esimerkiksi magneettiset feikkinapit. Löysin ainakin tällaisen feikkikoruvalikoiman suomalaisesta nettikaupasta. Ja korut löytyivät ihan hakusanalla "huulikorut" Googlen kautta Smiley

Huulessa feikkikorussa on se huono puoli, että puhuessa (ja syödessä) koru liikkuu koko ajan. Voin kuitenkin itse kaksi huulikorua (Snake Bites) omistavana sanoa, että huulen lävistys on sangen kivuton toimenpide ja minulla lävistys parani alle kuukaudessa, siitäkin huolimatta että koruni olivat hivenen pienet ensikoruiksi. Huuli ei mahtunut turpoamaan kunnolla ja siitä syystä paranemisprosessi oli normaalia hitaampi. Korujen kanssa ei ole tähän mennessä ollut mitään ongelmaa. Sain lävistyksen korujen hinnalla Melankol13:sta, joka itsekin on kirjoitellut tähän ketjuun. Jos siis mietit huulilävistystä tosissasi, kannattaa ottaa yhteyttä Melankoliin, jos on Tampereelle päin menoa.

Jos huulikorusta ei sitten tykkääkään, korun voi ottaa pois ja lävistyskohta umpeutuu itsekseen normaalin haavan tavoin. Muistoksi jää EHKÄ pikkiriikkinen arpi, riippuen miten pitkään koru on ollut paikallaan. Huuli tuntuu muutenkin olevan paikka, jossa lävistys kasvaa helposti umpeen, kun korun ottaa pois. Ex-poikaystävältäni kasvoi pitkään huulessa ollut lävistys umpeen pelkän parranajon aikana.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #84 : 01.02.2009 17:54:03 »

Kiitti Atha infosta ja linkistä.  Wink

[quiote]Jos huulikorusta ei sitten tykkääkään, korun voi ottaa pois ja lävistyskohta umpeutuu itsekseen normaalin haavan tavoin. Muistoksi jää EHKÄ pikkiriikkinen arpi, riippuen miten pitkään koru on ollut paikallaan. Huuli tuntuu muutenkin olevan paikka, jossa lävistys kasvaa helposti umpeen, kun korun ottaa pois. Ex-poikaystävältäni kasvoi pitkään huulessa ollut lävistys umpeen pelkän parranajon aikana.[/quiote]

Niin, mutta se että ei viitsisi rahoja tuhlata turhaan. Tai entä jos joutuu syystä tai toisesta ottamaan korun pois huulesta vähän pitemmäksikin aikaa, kuten vaikka jos on töissä jossain lävärikammoisessa paikassa. Sitten reikä umpeutuisi eikä sekään olisi kivaa.

Mutta harkitsen kyllä sitä oikeaa läväriä, koetan eka feikin kanssa.

Ei vitsi, feikki kielikoru!  Cheesy Entä jos sen nielaisee vahingossa?  Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #85 : 01.02.2009 19:44:39 »

Lävistyskoruja varten on olemassa läpinäkyviä tappeja, joilla pidetään lävistyskohta avonaisena, mutta niin ettei korua näy. Näitä kutsutaan häivytyskoruiksi tai häivekoruiksi.

Rahallisesti lävistykset voi saada halvalla yksityislävistäjiltä, jotka treenaavat lävistämistä, jos siis vaan uskaltaa ja luottaa lävistäjään. Minulla on itselläni tosiaan hyviä kokemuksia yksityislävistäjistä. Omalla korulla otettuna lävistys on yleensä huomattavasti halvempi liikkeessäkin kuin normaalisti. Halpoja lävistyskoruja saa netistä, voin heittää linkkiä jos kiinnostaa jossain vaiheessa Smiley

Feikkihuulikorua voi kokeilla myös tavallisella hopeisella korvarenkaalla, jos sellainen löytyy, jonka saa puristettua kiinni huuleen (esim. hopeinen rengas pallolla, jossa korun pää menee pallon sisälle)
« Viimeksi muokattu: 01.02.2009 21:57:37 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #86 : 14.03.2009 21:07:33 »

Minusta alkaa tuntua, että on friikimpää olla ilman tatuointeja ja lävistyksiä. Shocked

Olen yleisesti sitä mieltä nykyään, että tatuoinnit harvoin näyttää hyvälle naisen iholla (vai onko se kyllästymisen tulosta,
kun niitä on niin monella?), idiot2
etenkin kun ne hiukan väljähtää/venähtää, mutta olen yhden hyvänäköisen
ja tyylikkään tatuoinnin nähnyt
ja se oli erään naisen niskassa, johon oli tatuoitu tosi kauniilla tavalla hänen tyttärensä nimi.  Smiley

kaksi maailman ruminta ja järjettömintä tatuointia, mitä olen nähnyt niin erään englantilaisen
miehen käsivarressa iso skootterin kuva ja sitten erään itävaltalaisen miehen selässä
Karvisen kaverin, Oskun kuva ja molemmat tatuoinnit näyttivät sille,
että ne on mustekynällä joku lapsi sutannut.  Shocked

Kait päätös noista tatuoinneista on tehty hiukan huonossa hapessa. Grin 2funny
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #87 : 14.03.2009 21:55:37 »

Minusta alkaa tuntua, että on friikimpää olla ilman tatuointeja ja lävistyksiä. Shocked

Totta. Minä olen täys friikki.  Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #88 : 28.07.2009 19:43:19 »

Mulla viedään nyt työssäoppimisjakson viimeistä viikkoa tatuointiliikkeessä. Pomo lupasi minulle tatuoinnin työsuhde-etuna, joka tuli kyllä niin puun takaa (kun tatskat tosiaan maksaa paljon), että olen vaan mietiskellyt mitähän sitä ottaisi. Tuntuu sille, että aika kuvalle on jo, joten miksipä kieltäytyäkään tarjouksesta.
tallennettu
Päärynä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #89 : 29.07.2009 12:08:19 »

Wau AthaMaarit, susta tulee siis tatuoija? Olet kyllä niin taitava piirtäjä, että tatuointiasiakkaita luulisi piisaavan Smiley
Itse hankin ekan tatuoinnin puolitoista kuukautta sitten, tuossa mun avattaressa se näkyy. Oon niin tyytyväinen tuohon kuvaan, että uusia tatuointeja on jo harkinnassa..näihin jää koukkuun Cheesy
tallennettu

Ihan turhaan tuotakin tuskailet
jos päivä ei pilkota polkusi yllä.
Se valo, jota ulkoa löydä et,
sehän rintasi luolassa loimuu kyllä.

-Aaro Hellaakoski
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Tulostusversio  

Siirry: