Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Alkoholismi  (Luettu 62492 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Almah
Kohtuuastroilija
**

-The wealth of the soul is the only true wealth.-

Profiili
« Vastaus #60 : 31.01.2006 08:08:16 »

Eipä tuohon mitään lisäämistä,minkä Almah kauniisti jo sinulle kirjoittikin. smitten
Sen viestin vain,ettet huomenna itseäsi turhaan syyttele,etkä tuomitse.
Tämä oli tämä ilta ja huomenna uusi päivä.
Jos tuntuu vaikealta,tule tänne kirjoittamaan. Cheesy

Lämmöllä:Chandra smitten

Mut mäpä kirjotin sen lyhyemmin jo  Tongue

Anteeksi Ivan! (http://www.mesenet.org/~mesenet/hymiot/2/smile13.gif[img]) Taisin jäädä kiinni, etten lukenut viestiäsi ajatuksella...
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #61 : 31.01.2006 12:16:21 »

No niin, nyt taas uusi ja selvä päivä ! Päivä kerrallaanhan tässä on mentävä... Itse jotenkin vaistoan, että jotain kipeitä asioita mahdollisesti lapsuudestani kumpuamassa esiin. Noh, aika näyttää, mitä tuleman pitää. On IHANAA olla taas selvänä ja eilisen olen "kuitannut" pois, eli en pode mitään kamalaa morkkista tms. Positiivisin mielin yritän aina nykyisin mokianikin ajatella, enkä turhaan ryve huonommuuden tunteissa, itsesäälissä tms. Aika aikaansa kutakin... Siitä olen itsessäni ylpeä, että kaikesta huolimatta en juo juuri koskaan enää ja pystyn PAREMMIN kuin ennen myöskin kontrolloimaan juomistani ! KIITOS KAIKILLE tuesta ja ymmärryksestä, nyt hyvän kirjan pariin...
tallennettu
Almah
Kohtuuastroilija
**

-The wealth of the soul is the only true wealth.-

Profiili
« Vastaus #62 : 31.01.2006 12:50:25 »

Ozzette!

Kirjasta puheen ollen.. Oletko lukenut Tommy Helstenin Virtahepo olohuoneessa? Suosittelen!  Wink
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #63 : 31.01.2006 14:50:18 »

En ole vielä kyseistä kirjaa lukenut, mutta aikeissa on ! Olen kuullut siitä paljon positiivista palautetta...  smitten
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #64 : 07.02.2006 15:43:45 »

Hei Ozzette!  Smiley

Valitettavasti minun on kyllä sanottava sinulle ihan suoraan sellainen asia, että päihdeongelma on sairaus aivan kuin sokeritautikin, ja siihen ei todellakaan ole muuta lääkettä keksitty kuin täysi raittius.

Ja tällä taas tarkoitan sitä, että sinä selität joka kerta itsellesi jonkinlaisen syyn ottaa alkoholia ja humaatko, lupaat itsellesikin ettei enää huomenna... lupaatko huomenna, jos vaikkapa vähän tulee otettua, että, ei sitten huomenna enää...

Jokainen päihdeongelmainen luulee valitettavasti, että hänestä voi tulla vielä kohtuukäyttäjä, mutta tiedätkö ketään? minä en ainakaan....   coolsmiley

Mistä sinä oikeasti jäisit paitsi jos et enää koskaan ottaisi?

Päihdeongelma on sairautena siitä erikoinen, että sitä ei ihmisestä kukaan muu voi parantaa kuin ihminen itse, eli tässä tapauksessa sinä. Olet jo yrittänyt hoitaa itseäsi HIENO HOMMA! (tarkoittaa sitä, että oikeasti haluat muuttaa tämän asian itsessäsi ja elämässäsi), mutta silti taistelet vieläkin vastaan... mitä vastaan oikeastaan taistelet?

Voimia sinulle Ozzette  Smiley

Rakkaudella: Almah  smitten

En voi muuta sanoa kuin HYVIN KIRJOITETTU!

tämmöisissä asioissa ei kukaan muu voi tehdä mitään muuta hyödyksesi Ozzette kuin seistä rinnallasi. Työn teet sinä itse. Olet jo tunnustanut ongelman, siinä on alku!
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Ozzette
Vieras
« Vastaus #65 : 07.02.2006 17:49:32 »

Juups, kyllä täysin tiedän ja tiedostan kaiken tuon !! Ja taistelen ja parhaani yritän, siitä voitte olla varmoja !  smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #66 : 08.02.2006 07:59:18 »

Miten auttaa ihmistä pääsemään eroon alkoholista? Eräs läheiseni joutui juuri hoitoon kuukauden ryyppyputken jälkeen. Hän haluaisi eroon muttei hänellä ole ollut tarpeeksi voimia jaksaa. Hän on huonossa kunnossa. Miten tukea ja auttaa?
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #67 : 08.02.2006 12:12:12 »

Kiitos Omnima! Omassa lähipiirissä on myös useita alkoholisteja ja olen ollut todella huolissani heistä. Toivon että heillä riittäisi voimaa ja halua irtautua siitä. Itsehän heidän on se ratkaisu tehtävä. Silti sitä vaan toivoo että voisi auttaa..
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #68 : 08.02.2006 13:00:28 »

Omnima, kiitokset myös täältä asiantuntemuksellesi ! Tuo onkin alkoholismissa ja yleensäkin addiktioissa juuri se PÄÄPOINTTI ! Eli, että kaikki lähtee NIMENOMAAN itsestä !! Kukaan muu ei voi sinua raitistaa, kuin sinä itse, eikä kukaan muu kuin sinä itse ota sitä huikkaa. Kukaan ei väkisin sitä kurkkuusi kaada. Muut voivat kyllä olla tukena ja apuna, mutta lopullisen päätöksen tekee kukin itse. Ensimmäinen askel kohti toipumista on se, että itse myöntää ja tiedostaa olevansa sairas ja sitten hakee apua raitistumiseen. Läheis/vertaistuki ovat asiassa myös hyvin tärkeitä ammatillisen avun lisäksi. On hyvä edetä toipumisessaan pienin askelin, niin se on helpompaa. Hyvin harva kuitenkaan ihan kertaslaagista onnistuu... Vaikka läpikävisi kaikenlaisia ja monia hoitoja. Omakohtaisesti siis minulla ollut suuri etu ja onni, että pääsin hoitamaan itseäni tuonne Kalliolan Nurmijärven Klinikoille, jonka hoito perustuu juuri ns. Minnesota-malliin (Myllyhoito). AA-kokouksetkin tulivat sen myötä tutuiksi. Tuo paikka sopi minulle täysin, enkä päivääkään 6 viikon hoidostani siellä vaihtaisi pois ! Aivan ihana paikkana ja sijainniltaan, ihana ja moniasiantunteva henkilökunta (jotka kaikki itsekin entisiä käyttäjiä), sekä ihania vertaisia. Sain sieltä PALJON ! Opin paljon uutta itsestäni ja henkisyydestä, alkoholismista sairautena, sekä sen hoidosta ja sain sieltä uusia ihania ystäviä. Minulle tuo paikka siis oli nappivalinta, mutta kaikille ei kaikki sovi. Alkoholismissakaan ei auta muu, kuin etsiä/kokeilla erilaisia paikkoja ja hoitomuotoja. Ja ei kannata lannistua, vaikkei heti onnistukaan !! HYVIN harva onnistuu tosiaan HETI, vaan täytyy monta kertaa "rypeä" ennenkuin onnistuu. Ja KAIKKI eivät onnistu KOSKAAN, sekin valitettava tosiasia. Omalla kohdallani Kalliola, AA-kokoukset, läheis- ja vertaistuki olleet SUURENA apuna !! KIITOS KAIKILLE AVUN/TUEN ANTAJILLE !!!  smitten  smitten Ja nykyään minulle tosiaan se avautunut ja juurtunut päänuppiin, että OLEN alkoholisti, se ON elinikäinen sairaus, johon olen sairastunut, (kerran alkoholisti, aina alkoholisti)minusta EI KOSKAAN tule kohtuukäyttäjää, eikä VÄLTTÄMÄTTÄ myöskään täys-absolutistia. Mutta YRITÄN KOKO AJAN PARHAANI ja se riittää !! Ihan pienin askelin on edettävä, tunti, vuorokausi jne. kerrallaan. Ja yrittää psyykata itseään, että TÄNÄÄN en ota jne. Itse teen tuota ja KIITÄN myös aina Jumalaa raittiista päivästä ! Itse olen tosiaan hoitojeni jälkeenkin retkahtanut pari kertaa, mutta nyt olen taas ollut kuivilla muutaman kuukauden. YES !! HYVÄ MINÄ !!  smitten PAHINTA, mitä ainakin itselleni alkoholismissani voisi tapahtua, olisi se, että minut jätettäisiin TÄYSIN oman onneni nojaan. Eli läheiset, suku, ystävät yms. hylkäisivät !! Äitinikin joskus jopa sillä uhkaillut... VAIKKA he eivät varsinaisesti voikaan raitistaa, niin heiltä saa AINA lisävoimia taisteluunsa alkoholismia vastaan, tukea, hyviä neuvoja, uusia näkökantoja jne.jne. ! Ja koska nykyään olen täysin sinut itseni kanssa KAIKKINE vikoineni ja puutteineni, niin olenkin miettinyt, että ne, jotka minut mahd. hylkäävät, OVATKO HE YLIPÄÄTÄÄN EDES TODELLISIA YSTÄVIÄNI JA YSTÄVYYTENI ARVOISIA !? Eivät mielestäni... KIITOS PERHEELLENI, KALLIOLAN VÄELLE, YSTÄVILLE ja ylipäätään KAIKILLE, jotka ovat minua asiassa tukeneet ja neuvoneet !!!! Rakastan teitä !!  smitten  smitten  Cheesy  angel  angel laugh
« Viimeksi muokattu: 08.02.2006 13:12:46 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #69 : 08.02.2006 13:17:54 »

Ozzette! Hirmusesti tsemppiä jatkossakin! En ole jättämässä ketään yksin  Smiley
Se on vaan välillä surullista ja hankalaakin sillä tämän minulle läheinen henkilö on alkoholin käytöllään aiheuttanut paljon ikäviä asioita minulle ja muille läheisilleni. Asioita joita on joidenkin ollut hankala antaa anteeksi. Ymmärrämme että kyseessä on sairaus ja kukaan meistä ei halua olla katkera.
Hän on rakas ja pelkään yli kaiken että alkoholi tuhoaa hänet.
Mutta kyllä se siitä! Aion tukea ja kannustaa häntä parhaani mukaan ja olla lähellä  Smiley
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #70 : 08.02.2006 13:25:04 »

Samaa olen tietysti tehnyt itsekin... Eli on valitettavaa, kuinka läheisetkin saavat niin monin tavoin kärsiä alkoholismin takia... Mutta OLEN antanut itselleni anteeksi kaiken paskan, jonka muille alkoholismini takia olen aiheuttanut ! Ja myös KATUNUT ja PYYTÄNYT satuttamiltani ihmisiltä anteeksi !! Minulla on KERTAKAIKKISEN MAHTAVA LÄHIPIIRI !! Alkoholismi on niin monin tavoin vaikea asia... Tsemppiä KAIKILLE alkoholismista kärsiville ja heidän lähipiirilleen !! Itse ainakaan EN suostu luovuttamaan, vaan taistelen lopun ikääni sitä vastaan, ettei tule otettua ! smitten  smitten  Grin  angel
« Viimeksi muokattu: 08.02.2006 13:28:51 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #71 : 08.02.2006 13:55:07 »

Ozzette, se onkin tärkeää että olet antanut itsellesi myös anteeksi. Päivä kerrallaan vaan  Smiley
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #72 : 08.02.2006 13:56:05 »

Omnima ! Kuinka ollakaan, JUURI tuonkaltaista uraa OLEN itselleni ajatellut !!  smitten  smitten  angel Kunhan nyt asiat selkiintyvät... Mutta suurimpana haaveena olisi jonkinlainen lähimmäis/auttamistyö. Ja nyt maaliskuussa olenkin tosiaan menossa eräille lähimmäistyöhön liittyville kursseille... Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo !  smitten  angel
« Viimeksi muokattu: 11.02.2006 16:38:04 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #73 : 04.03.2006 12:42:47 »

Noh, tässäpä tämä alkoholismin kirous taas nähdään... Eli yleensä heti, kun on surua/vaikeuksia, sitä tarttuu niin helposti pulloon. Jonnekin tunteiden käsittely/hallinta-kursseille sitä kai pitäisi mennä... Niin, eli nyt juon suruun kissani menetyksen takia,  Cry kun rahaakin alkoi vielä tulemaan... Onneksi kuitenkin olin ennen tätä taas pitkään kuivilla ! En mitenkään hirveästi ole ryypännyt, mutta jonkin verran kuitenkin, sekä eilen, että tänään. Noh, hetki & päivä kerrallaan... TOIVOTAAN, että lähipiirini ymmärtää ! Vaikka uskonkin, että ymmärtävät, etenkin siskoni. Vanhemmilleni en viitsisi asiasta nyt kertoa... Mutta jos tulee ilmi, niin sittenhän tulee ! En kadu juomistani eilen ja tänään tippaakaan ! Tämä on yksi tapani surra/lohduttautua... Typeräähän tämä tietysti sinänsä on, mutta en mahda nyt itselleni mitään... Tuntuu ylipäätään, että kovan henkisen puristuksen/stressin takia on vain "pakko" nollata aivot... Tämä riippuvuudessani onkin juuri inhottavinta, kun en osaa läheskään aina purkaa pahaa oloani tms. ILMAN alkoholia. Siksi jokin kurssi tms. olisikin minulle paikallaan. Siinä on minulla hirveästi opettelemista... Noh, mutta huomennahan on taas päivä uus... Näin tänään, mutta huomisestahan ei etukäteen tiedä. Tuokoon se, mitä tuleman pitää. Hölmö olen, tiedän sen, mutta EN VÄLITÄ, enkä VOI nyt itselleni mitään... Minulla on nyt suht hyvä olla. idiot2
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #74 : 04.03.2006 13:09:39 »

Wink

Angry

:Smiley

Unessani :. olimme tulossa jostakin kokouksesta,
             oli paljon upseereit ja korkeita pappismiehiä.

Kuulin pappien keskustelun, kun he valittivat joi-
             tain vaikeuksiaan, johon minä sanoin : Entä me
             alkoholistit, on meilläkin suuri ongelma, no mikä
             he ihmettelivät, NO se, kun tyhjiä pulloja on

N U R K A T    P U L L O L L A A N
                            2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  

Siirry: