Chandra
|
|
« Vastaus #105 : 15.04.2008 10:31:32 » |
|
Täällä on lumetonta ollut jo pitkään. Mitä nyt välillä jotain hienoista tullut ja mennyt. Ooohh Miikkulainen! Varhain olet västäräkin nähnyt! Tänään pitääkin mennä luontoon,jos suinkin pääsen.Ja pääsenhän minä,kun en ota ketään vastaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
selkälokki
Vieras
|
|
« Vastaus #107 : 15.04.2008 20:24:50 » |
|
Minä olen korvat höröllä kulkenut ulkona, että josko jo peipon liverrys kuuluisi, mutte ei ole vielä osunut korviin. Viime vuonna olin vapun alla Lapissa Kittilässä, ja oli jännä, kun olin pitkällä hiihtoretkellä ja oli tosi paljon vielä lunta, niin siellä sitten peipponen lasketteli iloista ralliaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
asboo
|
|
« Vastaus #108 : 17.04.2008 13:19:39 » |
|
Näin eilen ekaa kertaa västäräkin ja sinivuokot kukkivat iloisesti tuossa lenkkipolun varrella. Pitäisi kiikarit hankkia, että näkisi mitä vesilintuja tuolla läheisellä lammella uiskentelee. Luultavasti ainakin telkkä, oli sen verran mustavalkoinen.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #109 : 17.04.2008 14:00:23 » |
|
Västäräkkejä, voi niitä ihania takapuolen keikuttajia mustine nappisilmineen Ei ole vielä näkynyt, mutta kuovin äänen kuulin vk.loppuna ja noita sorsia on yli lentäny paljon. Mistä vaan mahtavat tulla, kun niiden lentoki on sellaista "sorsamaista" Skilloja ei myöskään vielä, mutta idänsinililja punkee kukkaa ylös kovaa... kohta voi sanoa niiden kukkivan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #110 : 17.04.2008 16:52:04 » |
|
Takapuolenkeikuttelijoita, tosiaan, Ruotsissa niitä kutsutaankin nimeltä Vippsjärt eli suomeksi 'viputtava takamus'. Onkohan siellä vähän vitsikkäämpi tuo kielenrakenne kuin täällä. Väs-tä-räk-ki. Enpä ole vielä nähnyt, mutta odottelen...
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #111 : 17.04.2008 18:50:57 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #112 : 17.04.2008 19:40:39 » |
|
Nurmes!? Ei kai!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #113 : 17.04.2008 20:11:02 » |
|
Taivaalla lipuu nyt ihanan vaaleanpunaiset pilviraidat,paksut sellaiset. Eilen kuulin satakielen laulun tuossa pihakoivussa ja tänään hän jatkoi ja näyttäytyi. Ensimmäinen kaaliperhonen tämän päivän saldo,ja tuhkapensaat pienissä lehdissä jo. Ulkoilma meillä 11,5 ja parvekkeella 27,joten varsin IHANAA!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #115 : 18.04.2008 21:24:08 » |
|
Katselitko punarinnan kosiotanssia!? Punarinta, Robin-lintu Englannissa. Eikä juuri Robin Hoodin joukko käyttänyt punarinnan ääntä kutsuessaan ja varoittaessaan toisiaan. Ainakin se on englanniksi robin. Olen joskus lukenut siitä ihastuttavan tarinan. Ei siis mikään tyhmä lintu. Meilläkin on joskus asustanut puron liepeillä Robin ja jopa sinirinta, mutta vuosiin en ole nähnyt. Harmi!
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #118 : 19.04.2008 15:25:21 » |
|
Ja miksikäs EI? Leskenlehtiä näin fillaroidessani kaupoille Haiharan kartanon pihapiirissä on keltavuokkoja iso mätäs, pitääpä pipahtaa lähiaikoina sielläkin. Tuskin ihan vielä ovat kukassaan : Viherrystä ja viserrystä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Starwind
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #119 : 19.04.2008 20:55:27 » |
|
Kurjet ovat tulleet! Niitä on näkynyt pitkin viikkoa isommissa ja pienemmissä parvissa. Sinivuokot kukkivat ihanasti ja joitain hanhiakin näin, mutta ilman kiikareita (ja vielä auton ratissa) oli määritys hieman vaikeaa...
|
|
|
tallennettu
|
Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona Keltainen yliääni ihminen
|
|
|
|