Onnistumisesta menestyksen tiellä on tämäkin tarina , pieni
askel~oivallus mutta kuitenkin
Sattuipa silmiini aihe - josta kiinnostuin . Vaikkakin itse olen juuri tällä hetkellä "free lancerina"
siis poissa säännöllisestä työelämästä.
Totta kuitenkin että kiirettä on kaikkialla - se ei ole yksi yhteen ja vain ja ainoastaan työelämään kuuluva. kiire voi pujahtaa mukaan harrastuksiinkin, tai mihin vain SILLOIN kun kohtuus katoaa - itse olin, ennen tätä muuttovaihettani, melkoisen kiireinen liikkuja ja kuntoilija
. Että kun kohtuus ja ilo katoaa johonkin
ja tilalle alkaa hiipiä tulosvaatimuksia ... niin alkaa kiire pakata päälle. Tulosten saavuttamisen huumassa , minäkin lisäsin ja lisäsin ja vielä lisäsin liikunta,- ja kuntoilukertojen määrää. Niistä tuli todella s u o r i t u k s i a
tai ainakin jo alkoi tulla ... kun ego
piti kirjaa
Onnekxi tuli tämä muuttovaihe - nollaus. No, nyt jo painaa päälle lievähkö syyllisyys, kun "paluu arkeen siirtyy"
Silti kiiretä en halua, tyyliin " just on nippanappa senverta vapaata että kerkeen pikasesti ..." Ottaa tietysti oman aikansa tämä elämän rytmittyminen kuin myös sekin että ihan uusissa maisemissa liikkuu
NIIN tämä aihe sattui, sopivasti, silmiini ammattiliittoni lehdestä ETTÄ josko kellään on kotona uusin JHL/Motiivi 1/2008 lehti niin sieltä löytyy artikkeli:
" Irti kiireen ansasa" .
Artikkelin on kirjoittanut Ritva-Liisa Sannemann ja lähteenä on käytetty mm. kirjaa
Kesytä kiire/2007, Anja Kulovesi ( on varmasti monelle tuttu muistakin yhteyksistä, on allekirjoittaneen Reiki-Master).
Artikkelin tekstissä sanotaan:" Liikaa kaikkea ja ainainen kiire. Mieli ja keho antavat merkkejä, jos olet satimessa. Onneksi kiireen voi kesyttää.Se alkaa havahtumisesta tärkeiden kysymysten äärelle. "
7 tapaa kesyttää kiire* Etsi työn tarkoitusta
* Suunnittele hyvin
* Laadi tärkeysjärjestys
* Rauhoita mielesi
* Kytkeydy nyt-hetkeen
* Etsi rajat
* Visioi tulevaisuutta
Artikkeli jatkuu."
Rajoja ja joutenoloa- On pelottavaa, että moni on hukannut itsensä ja elämänsä käsikirjoituksen kiireeseen. Vain pysähtyminen ja joutenolo auttavat omien tarpeiden ja unelmien äärelle. Juuri joutilaisuus voi olla taitekohta, jolloin selviää kuka olen ilman työroolia ja suorittamista ja mitä elämältäni haluan. "
aaviisuinen jatkaa:
Että kaikinpuolin hyvään paikkaan koen muuttoni(kin) tulleen, vaikkei tämä nyt pelkkää joutenoloa ollut, mutta elämisenrytmiin tuli pysähdys ja nyt voi ottaa uutta suuntaa rytmitykseen. Ja olen minä liikkunutkin
kävellyt muutaman kerran p ä i v i t t ä i n rappuset ylösalas tänne 7 kerrokseen
.
Lisää aiheesta :
www.kiireenkesytys.fi