|
Ikitosi
|
|
« Vastaus #1666 : 23.07.2008 01:01:32 » |
|
Jahas, mitäsvarten minä tänne johdatuin? Minkä asian haluaisit selvittää?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mio
|
|
« Vastaus #1667 : 23.07.2008 18:35:48 » |
|
Se minkä helevetin takia.....
miksi?
|
|
|
tallennettu
|
The clay of reality is molded in dreams
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #1668 : 23.07.2008 19:35:08 » |
|
Aurinko Oinaana uskon, että KAIKKEEN löytyy vastaus eikä kysymys ole este, pieni hidaste vaan, joka täytyy kiertää Enemmänkin kuin asioiden kysymisen puolesta olen huolissani siitä, jos mitään ei kysytä. Kuinka oppia, kasvaa ja kehittyä, jos kuljetaan vain samaa rataa miettimättä asioita itse? Sitä sopii pohtia Mihin kysymykseen et vielä ole löytänyt vastausta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #1669 : 23.07.2008 19:47:56 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.07.2008 19:52:45 kirjoittanut Aaviisuinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #1671 : 23.07.2008 20:04:11 » |
|
Lähetetty: tänään kello 20:54:19 Kirjoittanut: dawnchild ah kiitos, en tiedä tarkoitinko henkilökohtaisesti tai epähenkilökohtaisesti, kunhan vaan...
joo, enpä itsekään pysty muuhun kuin olemaan sen hetkisessä tajunnantilassa ja havainnoida sitä...mutta joo, ehkä tässäkin on enemmän mahdollisuuksia kuin luuleekaan... It`s my pleasure ja sama kysymys kiertoon, Mikä on sinulle luxusta? sillä minulle on ehtaa luxusta juurikin tuo minkä sinä dawnchild puit sanoiksi eli että pysyy tämänhetkisessä tietoisuudentilassa ja havannoi olemistaan juuri siitä käsin ja sydämin ja että todella mahdollisuuksia on enemmän kuin tietää luulevansa~luulee tietävänsä Mihin kysymykseen et vielä ole löytänyt vastausta? Oh dear oh dear työ pläjäyttelettelen niin nopeesti ettei meigä pysy millään samalla levelillä eli once again otetaan tuplat Mihin kysymykseen et vielä ole löytänyt vastausta? Millainen on sinun piilopaikkasi?
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.07.2008 20:06:10 kirjoittanut Aaviisuinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #1672 : 24.07.2008 18:18:39 » |
|
Lähetetty: 23.07.2008 21:46:25 Kirjoittanut: Elwyn
Mikä on ehta noita/tietäjä; oletko tavannut sellaisen? Olen tavannut , ja löydän itsestänikin monia noita/tietäjä peruspiirteitä~ominaisuuksia ja itselleni on oleellista ja ominaista ETTÄ noita/tietäjävoimia käytetään niin että ne kunnioittavat kaikkinaista elämää ja olemisen muotoja ja muodottomuutta (energiaa ilman näkyvää muotoa) ... kenellä nämä voimat ovat hallussaan ja käytössään on oltava tietoisuus voimien pyhyydestä- pyhästä mahdista ja vastuu voimien käytöstä - niitä käytetään vain ja ainoastaan " valossa ja rakkaudessa" hänen on kunnioitettava näitä voimia talentteina ei vallanvälineinä - juuri tähänhän kaatui Kultaisen Atlantiksen aika että jotkut tietäjät / papit ja papittaret alkoivat käyttää mahtivoimaansa tietoisesti vallan välineenä ja oman edun tavoittelemisen välineenä / näillä voimilla on tehty lukuisasti pahaa ihmis-ja koko luomakunnalle - ja siitä varmasti johtuu että vieläkin yleisesti noituus ja taikuus on monien mielestä negatiivista ja pahaa / tämä on juurtunut monelle syvälle solumuistiin .... KUN kuitenkin , kun luette allaolevat tekstit NIIN alkuperäinen puhdas tarkoitus on ollut olla luonnollisella tavalla yhteydessä luonnon ja elämisen eri muotojen ja elementtien ja energian~hengen kanssa ..... ***********
WICCAN PERUSPIIRTEITÄ Kuten useimmissa uuspakanallisissa uskonnoissa, myös wiccassa pidetään luontoa pyhänä ja Jumaluutta luonnossa läsnäolevana. Tämä käsitys pohjautuu Euroopan ei-kristillisiin ja esikristillisiin uskontoihin.
Melko yleisesti voidaan sanoa wiccoille olevan yhteistä mm. seuraavat seikat:
- Positiivinen suhde luontoon pyhänä
- Ihminen koetaan osana luontoa, ei ylempänä eikä alempana
- Naisten asema tasa-arvoisina tai johtavina papittarina
- Oman kokemuksen korostaminen
- Muiden uskontojen suvaitseminen
- Kaikenlaisen käännyttämisen pitäminen epäsuotavana
- Seksuaalisuus ja ruumiillisuus hyvinä ja pyhinä asioina
- Henkilökohtainen yhteys Jumaluuteen
- Kaikilla mahdollisuus toimia pappina/papittarena
- Elementtisymboliikan käyttö (ilma, tuli, vesi, maa, henki)
- Erilaiset covenrakenteet
jatkuu linkissähttp://www.wicca.fi/wicca.htm SHAMANISMI Shamanismi on ikivanhaa viisautta ajalta, jolloin elettiin luonnon ehdoilla ja luonnon kanssa sopusoinnussa. Se on ollut ennen mitään uskontoja tai filosofisia suuntauksia ja sen voidaankin katsoa olevan lähtökohta monelle nykyajan uskonnolle. Uskonnoista poiketen shamanismissa ei palvota jotain jumalaa, vaan siinä haetaan voimaa elämään oman sisäisen maailman kautta. Se ei ole lahkolaisuutta, vaan käytännöllisyyttä. Se on ammattitaitoa, jota voi harjoittaa yksin tai ryhmässä. Shamanismin harjoittaja shamaani luo elämää.
Kaikkalla maapallolla alkuperäiskansat ovat aina eläneet shamanististen oppien mukaan. Näitä ovat olleet mm. pohjoisamerikan intiaanit, Australian aboriginaalit jne. . Länsimaisella "sivistyneellä" kulttuurilla on ollut paha tapa saada tämä ainutlaatuinen elämäntapa ja sopusointu häviämään. Nyt sitten länsimaissa eletään henkistä murrosvaihetta. Uskonnot eivät enää anna sitä tukea ja turvaa mitä ihmiset kaipaavat. Nykypäivän ihminen haluaa olla vapaa kaikella tasolla ja usein uskonnoilla on ollut tapa rajoittaa tätä vapautta. Sen vuoksi nykypäivänä yhä useampi ihminen etsii omaa tietään ja sitten löytäessään sen huomaa, että se sisältää paljon shamanistisia oppeja, joskin nykyajan termistöön muutettuna. NLP, ryhmädynamiikka, energiahoidot, New age jne ovat kaikki menetelmiä ja asioita, joilla on juurensa shamanismissa.
Shamanismi on säilynyt kautta aikojen huolimatta sitkeistä ja laajalle levinneistä yrityksistä hävittää sitä. Tätä työtä tekivät lähetyssaarnaajat, joista tuntui, että se edusti uhkaa heidän uskontojensa auktoriteettia kohtaan. Myös tiede ei ole koskaan pitänyt shamanismia tieteellisenä ja sen oppeihin perustuneena. Pitkälti teknologinen kehittyminen on pysäyttänyt tätä luontoon ja sen ymmärtämiseen perustuvaa näkökantaa.
Shamanismin oppeja:
* kaiken elämän kunnioittaminen, shamanismin harjoittaminen luo elämää
* luonnon kanssa harmoniassa eläminen
* yhteys omaan sisimpään ja sen kautta ympärillä olevaan näkymättömään maailmaan
* ihminen on sitä mitä ajattelee. Omat teot luovat tulevaisuutta
* kaikilla tapahtumilla on tarkoituksensa
* terveellinen elämäntapa, itsensä parantaminen, toisten parantaminen
* elämän perutekijöiden tiedostaminen ja kunnioittaminen, ilmansuunnat, 4 elementtiä, taivaankappaleet.
* kaikki shamaanit rakastavat aurinkoa ja he voivat olla tuntikausia auringossa tekemättä mitään.
Shamaanin ominaisuuksia
* Shamaanit tiedostavat energian eli voiman itsessään (sähkömagneettinen värähtely) ja kuinka se toimii ympäristössä. Tämän avulla he tunnistavat mm. toisten ihmisten tunnetiloja ja luonnosta tulevan voiman (6. aisti)
* He tiedostavat oman henkikehonsa (fyysisen kehon ympärillä oleva näkymätön kenttä, astraalikeho) ja sen vaikutuksen omaan elinvoimaan ja terveyteen.
* Shamaanit oppivat hallitsemaan ajatuksiaan. He pystyvät luomaan ajatusten kautta, mutta he pystyvät myös hiljentämään mielensä tarvittaessa. Silloin he pääsevät paremmin kiinni sisältä tuleviin viesteihin.
* Shamaanilla on loistava mielikuvitus. Se on väline, joka on edellytys shamaanimatkojen ja muiden harjoitusten tekemiseen.
* Shamaanit oppivat tuntemaan ihmiset nopeasti ja pystyvät työskentelemään heidän kanssaan parantavasti.
* He kommunikoivat se sisäisesti että ulkoisesti samaan aikaan. He ovat yhtäaikaa sekä fyysisessä että näkymättömässä henkimaailmassa.
jatkuu linkissä http://www.saunalahti.fi/mrwizard/artikkelit.html Nautitko helteestä ??
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #1673 : 24.07.2008 18:21:48 » |
|
Nautin kyllä, olen tänäänkin nauttinut vaikka eräästä syystä itkettääkin...
No, osa elämää tunteet kaikki, kaunista se surukin on..
Osaatko rakastaa surua?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lionheart
|
|
« Vastaus #1674 : 24.07.2008 18:30:52 » |
|
En, sillä mulle suru on niin voimakas tunne, melkein yhtä voimakas kuin rakkaus. Vihaan surua, kun tunnen sitä itse. Suru esimerkiksi taiteessa ilmaistuna on kaunista. Silloin osaan sitä rakastaa. Kun surua näkee konkreettisesti, niin se voi olla kipeän kaunista. Toinen samantapainen tunne on kaaos ja epätoivo. En tiä miks rakastan nähä sitä ja kaaoksessa mua ei ahdista, päinvastoin. Mutta kun se tapahtuu mussa niin se on kamalaa. Onko sinulla jokin samantapainen tunne/asia/kokemus, jota pystyt katsomaan ja kunnioittamaan (ja ehkä jopa nautit siitä), muttet haluaisi kokea sitä itse? Olipa vaikeesti selitetty :
|
|
|
tallennettu
|
, in in in , in in in , in , in Punainen Solaarinen Lohikäärme
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #1675 : 24.07.2008 19:02:31 » |
|
Toinen samantapainen tunne on kaaos ja epätoivo. En tiä miks rakastan nähä sitä ja kaaoksessa mua ei ahdista, päinvastoin. Mutta kun se tapahtuu mussa niin se on kamalaa. Onko sinulla jokin samantapainen tunne/asia/kokemus, jota pystyt katsomaan ja kunnioittamaan (ja ehkä jopa nautit siitä), muttet haluaisi kokea sitä itse? Olipa vaikeesti selitetty :
No näin inhimillisenä ihmisenä koen välillä mielihyvää toisten epäonnesta/kaaoksesta/hädästä, etenkin silloin, kun omat asiat ovat hyvin ja oma olo tuntuu varmalle ja turvalliselle ja se toinen ihminen on jotain, mistä vähemmän pitää. : On siis jotain itsellä, mistä olla tyytyväinen~kiitollinen. Harvempi kai sen oikeasti tunnustaa tässä itsensä täydelliseksi pyhittämis-trendissä?
Jos omat asiani ovat epävarmalla tolalla, niin sitten toisten ongelmat ahdistavat, koska juuri niissä omissa ongelmissa on ihan tarpeeksi hommaa, eikä energiaa löydy muiden ongelmien ratkaisemiseen.
Mistä maksat~"maksat jotain" mielestäsi liikaa? Voi olla siis jotain muutakin kuin rahaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #1676 : 24.07.2008 19:05:01 » |
|
Lähetetty: tänään kello 19:30:52 Kirjoittanut: Lionheart Onko sinulla jokin samantapainen tunne/asia/kokemus, jota pystyt katsomaan ja kunnioittamaan (ja ehkä jopa nautit siitä), muttet haluaisi kokea sitä itse? Olipa vaikeesti selitetty hmmm... jotain surusta ... suru(han) on puhdas tunne, silloin kun se koetaan tässä ja nyt, ilman että "surun koriin" kerätään muuta kuin surua ... oma kokemukseni että suru on hyvin lähellä rakkautta, suru on todella kaunista tunteena ja kokemuksena - ja tunteenhan voi vain kokea ... ja on ihan kaksi eri asiaa surun tunnekokemus KUIN siihen tunteeseen johtanut asia tai tapahtuma ... suru on "pelastaja" sen tarkoitus on puhdistaa ja todella kokea surua ... ahdistus, tuska ja viha ovat eri tunteita ja syntyvät ajatuksista jotka tapahtuma tai asia nostattaa surijan mieleen ja sieltä kehoon - ahdistus ja tuska puristaa ja kuristaa - mutta suru vapauttaa .... omalla kohdallani on muutamakin suuri suru joka "loppuun asti" eli pohjalle asit koettuna yhtäkkiä muuttuikin rakkaudeksi - suru kantaa myös toivoa , toivo on armelias kokemus se ei estä suruaa VAAN antaa sen olla , ei tukahduta eikä ahdista ... Kaaoskin on itselleni SINÄNSÄ hyvä kokemus - sillä kun asiat ovat tyystin tykkänään upsidedown niin tiedän että jotain muuttuu jotain tapahtuu - tiedän kyllä senkin että kun on itse kriisin ytimessä ei nämä "järjelliset ajatukset" tavoita - vaan on todella syvässä sumussa ja "oma kehollinen olotila" kuin energiatkin hetkellisesti hajalla ... sen vuoksi kaaos on pelottavaa ... ja kuitenkin kaaoksessa on aina järjestyksen siemen Samoin on viha puhtaana vihan tunteena tärkeä ja tarpeelllinen nk. pyhä viha - kantaa sisässään voimaa ei aggressiota tai epätoivoa - pyhän vihan tarkoituksena on myös puhdistaa ja suojata tyyliin tässä on raja tästä et pidemmälle mene Hmmm, ja sitten ... on minulla moniakin tunne/asiakokemuksia joita kunnioitan - jopa niiden raadollisuudessaan , mutta nautintoa en tunne esmes. siitä että näen ja tiedän jonkun ihmisen tai ihmisjoukon käyvän läpi joko fyysisesti tai henkisesti " elämänsä helvettiä" joko suoranaisesti tai välillisesti - mutta kunnioitus tulee siitä että tiedän sen tapahtuman olevan osa heidän matkaansa - vaikka nämä tapahtumat , tästäkin huolimatta, usein järkyttävät - kunnioitus tulee juuri siitä mitä he ovat sieluina ottaneet kokeakseen - ja tiedosta että usein nämä massiiviset tapahtumat tehdään ihmiskunnan ja evoluution puolesta ... en myöskään koe niin että " onneksi tuo ei tapahdu minulle että hyvä kun nämä kokemukset kokee joku toinen " sillä varmasti meillä jokaisella on matkassamme kokemuksia jotka satuttaa ja tekee kipeää ja järkyttääkin erilaisissa mittasuhteissa ... eikä tämänkaltaisia tapahtumia voi laittaa "tämä on pahin ja tuo taas ei ollut mitään-järjestykseen" ... kun maanpäällisten elämien ketjussa ihan varmasti jokaisella on osallaan näitä tapahtumia ... sitten ovat ne tapahtumat ja julmuudet jotka ovat jääneet ihmiskunnan historiaan jotka eivät unohdu ja niilläkin tarkoituksensa ...nyt tämän pidemmälle mene asiaa käsittelemään ... tulikos tässä edes vastausta Mistä maksat~"maksat jotain" mielestäsi liikaa? Voi olla siis jotain muutakin kuin rahaa. Haa olen juuri päässyt irti vuosia mukanani kantamastani kokemuksesta " että maksan liian kovaa hintaa" siitä millaisia valintoja joskus olen tehnyt JA millaiset tapahtumat minua kohtasi " muka tahtomattani" Millaista maisemaa katselet juuri nyt?
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.07.2008 19:10:40 kirjoittanut Aaviisuinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #1677 : 24.07.2008 22:43:38 » |
|
Ahaha, no edelleen vingun maksamisen suhteen siitä, että Euroopassa nämä Playstation ja Playstation Portable pelit ovat aivan hirvittävissä hinnoissa! Kun täällä maksat uudesta Portablen pelistä 60e, Amerikasta saat saman tuotteen korkeintaan hintaan 25 euroa.... Puhumattakaan siitä, että jos haluaa uunituoreen Pleikkari 3:n pelin saat kaivella kukkaroasi 70 euron edestä. Hinnat tietysti halpenevat, mutta vasta parin vuoden päästä pelin saa hintaan 40e, joka on ihan kohtuullinen. Opiskelijalle sekin on melkein kuukauden käteenjäävä tulo! Huoh, onneksi olen kuitenkin suht kärsivällinen pelejä odotellessa ja aina saa jostain ronkittua halvemmalla hinnalla noita pelejä. Valitan myös siitä, että lävistyshinnat ovat aivan kamalat Suomessa verrattuna edelleen Amerikan hintoihin. Lävistys, joka maksaa täällä 50e maksaa Jenkkilässä sen 14 euroa (koruineen) ja joskus lävistysliikkeet eivät veloita korusta ollenkaan. Eli noista maksan liikaa. Henkisesti en koe tällä hetkellä maksavani liikaa mistään. Pistetään Viisuisen kysymys eteenpäin eli Millaista maisemaa katselet juuri nyt?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
*yildirim*
|
|
« Vastaus #1679 : 25.07.2008 12:28:08 » |
|
taidan kuulua niihin jotka olettavat monen asian korjaantuvan itsestään ja mikäli niin ei jostain ihmeellisestä syystä syytä tapahdu niin asian koittaa korjata ensin itse...saaden todennäköisesti vielä paljon enenpi tuhoa aikaiseksi ja vieden/kutsuen jonkun korjaamaaan vasta sen jälkeen.
mitä sait viimeksi joltain lahjaksi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|