Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Merkurius Kalat  (Luettu 17276 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 26.01.2008 21:23:52 »

Miten yleensä tulkitaan Merkurius Kaloissa? Minulta tuo löytyy (huoneesta 1) ja olen miettinyt tätä kummallista, hiljaista kommunikaatiotani. Juontaako se juurensa tuosta merkuriuksen sijainnista vai Nousu Kauriista.
tallennettu
matti
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 28.01.2008 15:51:04 »

Shocked :Smiley :matti58      aspektitkii paljolti  merkurius sta hallitsee Voioihan se vähän uneliaaksi kaloissa tehdä. kauriissa vaaditaan edes vähän huumoria. niin kyllä se siitä päivä paistaa.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #2 : 29.01.2008 10:06:00 »

Miten yleensä tulkitaan Merkurius Kaloissa? Minulta tuo löytyy (huoneesta 1) ja olen miettinyt tätä kummallista, hiljaista kommunikaatiotani. Juontaako se juurensa tuosta merkuriuksen sijainnista vai Nousu Kauriista.

Merkurius Kalojen merkissä ei oikein ole "omalla maallaan", koska Merkurius hallitsee toisaalta ilmavaa, puheliasta ja liikkuvaista Kaksosen merkkiä ja toisaalta pikkutarkkaa maa-elementin Neitsyen merkkiä. Varmastikaan askendentti harkitsevaisessa Kauriissa ei varsinaisesti myöskään tue sitä, että olisit minkäänmoinen hölösuu. Smiley Eläväisyyttä ja tarmoa sinuun kuitenkin tuo auringon sijainti Oinaassa.

Kalat on merkki, johon liitetään usein kaikenlainen kulissien takainen maailma (12. huoneen teemojen mukaisesti), rajattomuus, häilyvyys, myöskin yhteys henkimaailmaan. Merkurius tässä merkissä voi tuottaa hankaluuksia kommunikoida ns. tavallisesti. Varmasti esim. herkkyytesi henkimaailman asioille voi olla yksi juttu, johon liittyviä seikkoja voi olla hankala kuvailla "maallisin" kommunikaatiokeinoin. Sijainti huoneessa 1. nostaa kuitenkin tuon Merkuriuksen tärkeäksi osaksi persoonaasi ja sitä, millaisen kuvan annat itsestäsi ulospäin.

Aspektitkin tosiaan ovat tärkeitä, ja sinulla tuo Merkurius on vieläpä neliössä Neptunukseen 12. huoneen kärjellä. Tämä vahvistaa entisestään linkkiä "toisiin maailmoihin", mutta tuo varmaan myös haasteita ilmaista tätä kommunikaatiota "maallisin" keinoin. Chironiin Merkuriuksellasi on kuitenkin sekstiili, joka kertoo että sanoillasi ja viestinnälläsi on myös parantava aspekti - pystyt eheyttämään sekä itseäsi että muita sen avulla. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
anders84
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 29.01.2008 10:37:32 »

Mielenkiintoista, minulla on Merkurius kaloissa 6. huoneessa ja kyllä aika suupaltti olen ystävien keskellä ainakin, vähän viihdyttäjän tynkää kait...Myös laskeva on kaloissa siis niin tuo muiden huomioonottaminen on verissä ja vahvasti. Nousuneitsyt kun olen, niin persoona on välillä hyvinkin viileä ja olevinaan asiallinen, se muuten mielenkiintoinen pointti. En tiedä onko soveliasta ottaa tähän keskusteluun tämä näkökanta, ,mutta otan kuitenkin.. crazy2

Siis osaiskos joku kertoa, kun olen aurinko kalat ja nouseva neitsyt, ja laskevamerkki on kalat-ainahan sanotaan, että nousevan neitsyen täytyy ottaa kaloilta mallia vapautuakseen elämään jnejne...ja vastaan tulee paljon kala-ihmisiä, joilta tätä ominaisuutta voitaisiin oppia, mutta olen itse kalat?! Lips Sealed

Merkurius kun on kaloissa niin oma ilmaisu ei aina ole niin selkeää, koska ajattelen paljon ja sitä ajatusta riittää ja on välillä vaikea ilmaista itseään selvästi muille, itselleenhän kaikki on selvää.

Irtoaako mietteitä?
 angel
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #4 : 29.01.2008 11:10:24 »

Mielenkiintoista, minulla on Merkurius kaloissa 6. huoneessa ja kyllä aika suupaltti olen ystävien keskellä ainakin, vähän viihdyttäjän tynkää kait...

Sijaitseeko Merkuriuksesi lähellä DC:tä? Silloinhan se ilmentyisi parhaiten juuri fyysisesti toisten seurassa. Smiley
tallennettu

Asc Kauris
anders84
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 29.01.2008 11:18:43 »

Itseasiassa ihan DC:llä ja oppositiossa AC:lle...
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #6 : 29.01.2008 17:23:57 »

Minullakin on Merkurius Kalat, 9. huone, ei lähellä DC:tä ja olen hirveä puhumaan ja olen jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa  smiley6600
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 30.01.2008 08:26:22 »

haha,  minulle on kyllä luonteenomaisempaa ja tyypillisempää keskustella "näkymättömien" olentojen kuin näkyvien olentojen kanssa Grin Yhteys muille tasoille kulkee moitteetta ja terävänä. Tähän viittaa esimerkiksi se, että nostaessani taroteja kysyjille minun ei tarvitse valmistautua asiaan mitenkään. Voin puuhuta viittäkin asiaa yhtä aikaa eikä yhteys Korkeimpiin vastauksien antajiin horjahda silti.

Reagoin vahvasti henkitason muutoksiin esim. värähtelytaajuuden heilahteluihin. Kaikkeen pitää löytää aina henkinen syy.

Asioiden selittäminen  on lähinnä samaa kuin yrittäisi kuvailla unia jollekulle, joka ei ole nähnyt samaa unta Grin¨

Palaan asiaan vielä myöhemmin! Jatkakaa keskustelua, haha Cheesy
tallennettu
anders84
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 30.01.2008 08:37:45 »

Hienoa, sama juttu mulla, kun otan tarotit pöydälle niin viestejä näytetään heti-sama jos juttelen oppailleni kaupassa tai ihan missä vain, niin kyllä keskustelu sinne sujuu.

Nimenomaan, kaikelle pitää löytää henkinen syy, ja ainahan ne selittyvätkin sieltä, mut onko tää just kalojen juttu?
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #9 : 30.01.2008 10:42:24 »

Minullakin on Merkurius Kalat, 9. huone, ei lähellä DC:tä ja olen hirveä puhumaan ja olen jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa  smiley6600

Entäs onko se lähellä MC:tä? Smiley

Yleisestihän planeetan "vahvuuteen" vaikuttavat sen merkkiasema, aspektit sekä asema hierarkiassa, eli onko Merkurius peräti esim. askendentin hallitsija kuten anders84:llä.

Ei tietysti myöskään voi mennä yleistämään, että kaikki joilla Merkurius on Kaloissa olisivat hiljaisia. Tulihan tässäkin ketjussa jo pari ääriesimerkkiä! Merkurius on vain tapa viestiä, muut tekijät kartalla kertovat lisää sen haltijasta. Smiley

Muoks: ylimääräinen sana pois...
« Viimeksi muokattu: 31.01.2008 09:08:04 kirjoittanut Ajatus » tallennettu

Asc Kauris
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #10 : 30.01.2008 16:28:46 »

Entäs onko se lähellä MC:tä? Smiley

Yleisestihän planeetan "vahvuuteen" vaikuttavat sen merkkiasema, aspektit sekä asema hierarkiassa, eli onko tässä Merkurius peräti esim. askendentin hallitsija kuten anders84:llä.

Ei tietysti myöskään voi mennä yleistämään, että kaikki joilla Merkurius on Kaloissa olisivat hiljaisia. Tulihan tässäkin ketjussa jo pari ääriesimerkkiä! Merkurius on vain tapa viestiä, muut tekijät kartalla kertovat lisää sen haltijasta. Smiley

Joo se on lähellä, muttei tee aspektia. Eroa on hiukan yli 13 astetta  :Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 30.01.2008 19:05:03 »

Olen miettinyt tätä aihetta, mutta hieman toisin päin, nääs minulla on  merkurius kaksosissa ja vieläpä sosiaalisessa 7. huoneessa, mutta olen aika hiljainen olento siltikin. Siis todellakin. En ehkä parin hengen tutussa seurassa mutta vähäkin vieraammassa tai suuremmassa porukassa.

3. huoneeni on tyhjä, mutta sen kärki on kaloissa. Voisiko tämä liittyä siihen, että puheäänenikin on niin pehmeä ja hiljainen että se herkästi hukkuu kovaäänisten alle.. Osaan kyllä puhua lujallakin äänellä, mutta en tykkää puhua lujaa.  Grin Mieluummin vain kuuntelen mitä muut puhuu ja olen jossain haavemaailman ja todellisen välitilassa ja havahdun siihen kun minulta kysytään jotain tai kaikki nauravat ja en tajua miksi, kun en ole kuunnellut... Shocked :Smiley Kuuntelen siis kyllä ihan ajatuksenkin kanssa, mutta pääasiassa silloin kun juttelen kahden-kolmen kesken jostain ihan aiheesta eikä yleisestä höpönlöpöstä.
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #12 : 27.02.2008 14:57:54 »

Täällä yksi merkkari-kala myös... Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 28.02.2008 17:41:14 »

Minä myös, merkkari kalat  Smiley
Minua ei aina ymmärretä vaikka kuinka puhuisin  :Smiley
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #14 : 29.02.2008 18:13:15 »

Juups, merkurius kaloissa Grin, en jaksa enää edes selittää mitään monimutkaisempaa kellekään, kun ei kukaan tajua..

Pätkä luonneanalyysistäni:

MERKURIUS KALOISSA

Vain luoja tietää miten monta ja ihmeellistä ideaa päässäsi jatkuvasti risteilee saavuttamatta koskaan sanallista muotoa. Eipä ole helppoa tuoda esille Neptunusmaisia visioita omassa käytännön elämässä toteutettavaksi, sillä vain harvat voivat ymmärtää edes osan siitä mitä yrität heille sanoa. Tästä syystä saatat lopettaa puhumisen omaan elämääsi liittyvistä asioista ja keskityt parantelemaan kaikkien muiden elämää. Tai sitten hukutat tyhjyyden tunteesi loppumattomien kosmisten visioittesi esittelemiseen jokaiselle joka hetkeksi erehtyy pysähtymään jutulle. Ellet pysty valjastamaan intuitiivista verbaalisuutta palvelemaan omaa elämääsi, jää moni hieno asia toteutumatta ja saa elosi tuntumaan tarkoituksettomalta. Mitä tyhjemmäksi tunnet olosi sitä kiivaammin olet tyrkyttämässä hienoja ideoitasi muille ihmisille pystymättä kertomaan miten ne olisivat toteutettavissa käytännössä. Juttua kyllä riittää, mutta teot antavat odottaa itseään. Mitä enempi puhut sitä vähemmän siinä on asiaa ja sitä syvemmälle olet pakenemassa konkreettisesta elämästä. Sinä kommunikoit puhtaimmin telepaattisella ja sanattomalla tasolla, joten pääset paljon paremmin eteenpäin kuuntelemalla vaistojasi ja antamalla muiden tehdä samoin.

MERKURIUS 6. HUONEESSA

Puhumista, kommunikointia, oppimista ja sopeutumista hallitseva Merkurius työn, velvollisuuksien ja itsestä huolehtimisen huoneessa merkitsee yleensä hyvin järjestelmällistä ja kurinalaista mieltä. Sinulle on tärkeätä pitää asiat selkeässä järjestyksessä ja huolehtia sovituista velvoitteista. On kuitenkin olemassa melkoinen vaara luvata enemmän kuin mihin aika ja resurssit riittävät, sillä mielesi pystyy järjestelemään paljon enemmän asioita kuin mihin normaali elämä kaikkine hankaluuksineen koskaan antaa mahdollisuutta. Stressihän siinä iskee ellet käännä tätä huoneasemaa toisinpäin ja keskity ensin pysymään itse hyvässä kunnossa ja vasta sen jälkeen myy jäljelle jäävää aikaasi eniten tarjoavalle.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: