Mikäpä sitä tämän maailman todellisuudessa olisikaan aitoa?
Voit käydä moottoritiellä esittämässä saman kysymyksen rekalle
joka tulee 120km/h.
Aito minuutemme kuitenkin lienee jotain ihan muuta kuin tämä lihallinen kasautuma mikroliiketoimintaa
Kummatkin näkemykset ovat lähtöisin mielestä, keho on täysin puhdas
ja keho on pelkkää ...... Toinen tuottaa onnellisuutta, toinen ei.
Mikä sitten kehomme on? Kehomme on aivan yhtä puhdas kuin tämä
"aito minuus", sillä kuulostaa hyvin mahdottomalta ettei keho olisi
sen ilmentymää. Muutoinhan olisi yhtäkkiä olemassa kaksi ´minää´.
Tai... ehkä skitsofreenikot ovatkin sitä valittua kansaa.
tii hii hii hii
Toisaalta, mitä vikaa on traditioiden muuttumisessa?
Puhuin niiden mielivaltaisesta muuttamisesta. Jos on esim. buddhalainen ja seuraa buddhalaisia opetuksia. Silloin hyväksyy
sen ettei itse ole valaistunut ja Buddha on valaistunut. Sen takia
kehitetään sellaisia ominaisuuksia kuten: hartautta, luottamusta ja uskoa opetuksiin.
Traditioiden muuttaminen on sama asia kuin menisit ravintolaan, tilaisit
annoksen, ja sen saatuasi alkaisit paistamaan siitä uudestaan.
Miksei voida napsia eri traditioista osia, yhdistellä niitä ja muodostaa synkretistinen maailmankuva? Tätähän on tapahtunut aina ja kaikkialla, Aasian maissa tosin hitaammin. Kulttuurit ovat aina olleet tekemisissä toistensa kanssa, kaikki muuttuu koko ajan, miksi uskontojen pitäisi pysyä muuttumattomina
Koska niiden näkemykset eroavat toisistaan. Kristityillä on eternalisminsa, ateisteilla nihilisminsä ja hinduilla moninisminsä. Plus,
jos alat todella harjoittamaan jotain tiettyä uskontoa, aikasi
ei yksinkertaisesti riitä kaikkiin käsillä oleviin harjoituksiin.
Jos ei tunne luottamusta tekstin kirjoittanutta henkilöä kohtaan,
silloin on olemassa hyvin pienet mahdollisuudet ymmärtää sen perimmäinen tarkoitus. Itsekkäillä näkemyksillä varustettuna on
vahva taipumus jättää asian opiskeleminen puolitiehen. Jos hyväksyy
yhden asian Islamista, silloin täytyy hyväksyä kaikki näkemykset.
Kukaan ei mene vessaan ja jätä hommiaan puolitiehen.