Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hiustenhoito:Mistä hyvä shampoo?Help!!  (Luettu 39238 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« : 04.02.2008 23:22:56 »

Hellou!!
Olen yrittänyt etsiä itselleni hyvää shampoota. Olen kokeillut:Lorealia,Pantenea ,Aloeveraa,hamppu-ja turveshampoota mutta kaikki niistä tekevät hiuksista vain takkuiset!Miksi yleensä pitää käyttää shampoota ja hoitoainetta?Onko siitä mitään haittaa jos käyttää vain pelkkää hoitoainetta?4Systemsin oil cure on ollut päänahkaani ja hiuksiini loistava tuote.
Pehko kiiltää ja hilseestä ei ole tietoakaan.Onko se normaalia,että shampoo pistää hiukset takkuun?Vai pitääkö minun vain tyytyä siihen,että luonnonkiharaan päähän ei mitkään litkut tehoa...ainakaan shampoot...

Kiitos jos jaksatte vastata kysymyksiini!!

tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 04.02.2008 23:30:56 »

Minulla on kanssa hirmu herkkä hiuslaatu ja suurin osa shampoista sekä hoitoaineista laittaa hiukset sekä sähköisiksi että takkuun. Minulla onkin kasoittain eri pulloja shampoota ja hoitoaineita, sillä hyväkin tuote muuttuu jossain vaiheessa huonoksi, kun hiukseni tulevat sille immuuniksi. Vaihtelen useita kertoja kuukauden aikana hoitotuotteita.

Mutta! Nyt olen löytänyt Sokokselta Andrew Collongin shampoot ja hoitoaineet ja pakko sanoa, että on paras tuote ikinä! Sitä ennen tuli testattua varmaan kaikki mahdolliset kaupasta saatavat hiustenhoitotuotesarjan merkit, joista Pantene ja Fructis osoittautuivat parhaimmiksi, sekä muutamia kampaamon tuotteita. Suosittelen siis kokeilemaan tuota. Ehkä se auttaisi. Shampoot ja hoitoaineet maksavat 6 euroa pullo ja yksi pullo riittää tiheälläkin pesulla pitkäksi aikaa.

Yleinen suositus on, että hoitoainetta ei käytettäisi jokaisen pesukerran yhteydessä, mutta itselläni on niin hankala tukka, että se kuivuu kasaan ilman mitään hoitoainetta. Takkuuntuminen on kuivumisen merkki.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #2 : 05.02.2008 11:06:39 »

Onkos täällä huovuttajia?  Wink
Eli niin kuin juliette sanoi ei auttais vatkata hiuksia pestessä  :Smiley
Itse pidän dove shampoosta mutta ystäväni pitkillä hiuksilla, jotka solmuuntuvat helposti tykkäsi, että kampaamoista saa asiallista palvelua ja hyvän tuotteen kun vaan jaksaa mennä keskustelemaan ajan kanssa.
Tuota shamppoottomuutta olen hieman pohtinut, kun tuolla toisaalla törmäsin ko.asiaan... hiukset pestäisiin vain vedellä tai vedellä, jossa on (oliko se nyt tämä?!) soodaa (?) jahuuhdellaan laimennetulla etikalla.
Kukaan koskaan kuullut tai kokeillut?
Tarkoituksena lopulta tasapainottaa päänahan talineritys ja silloin se muuttuu vesiohenteiseksi  Grin kaikkkinainen muu lika lähtee etikkahuuhteella (kuulemma)  angel
Ihana ajatus... ei kemikaaleja kaaliin  Cheesy
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 05.02.2008 11:29:35 »

Hellou!!
Olen yrittänyt etsiä itselleni hyvää shampoota. Olen kokeillut:Lorealia,Pantenea ,Aloeveraa,hamppu-ja turveshampoota mutta kaikki niistä tekevät hiuksista vain takkuiset!Miksi yleensä pitää käyttää shampoota ja hoitoainetta?Onko siitä mitään haittaa jos käyttää vain pelkkää hoitoainetta?4Systemsin oil cure on ollut päänahkaani ja hiuksiini loistava tuote.
Pehko kiiltää ja hilseestä ei ole tietoakaan.Onko se normaalia,että shampoo pistää hiukset takkuun?Vai pitääkö minun vain tyytyä siihen,että luonnonkiharaan päähän ei mitkään litkut tehoa...ainakaan shampoot...

Kiitos jos jaksatte vastata kysymyksiini!!

Olen löytänyt vähän apua kampaamojen shampoista ja hoitoaineista. Hiuksiin jätettävät hoitoaineet ovat ihan hyviä myös. Minulla on luonnonkihara, ohut ja kuiva hius luonnostaan. Pidän hiukset lyhyenä, pitkänä ne näyttävät ihan järkyttäviltä.
Suomalainen on saanut kyllä kamalimmat hiukset  Tongue
tallennettu
Tulikukka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 05.02.2008 11:54:31 »

Shampoon ideana on pitää hiuspohja puhtaana ja hoitoaine taas vaikuttaa hiusten kuntoon. (ja sulkee hiuksen pinnan shampoopesun jälkeen,jolloin hius ei ikäänkuin jää auki ja näytä kiillottomalle.) Shampoista voin suositella System 4 Shale oil -shampoota, joka putsaa rasvan hiuspohjasta vahingoittamatta luonnollista bakteeristoa, joka hiuspohjassa elelee. Sopii ihan päivittäiseen käyttöön.

Luonnokihara hius on luonnostaan kuivakka, joten jotain kosteuttavaa kannattaa käyttää. Mainitsemasi Oil cure on hyvä vaihtoehto luonnonkiharalle. Itse käytän paljon Goldwellin aineita, shampoona taitaa nyt olla colorshampoo ja hoitoaineena ligth conditioner, joka ei lässäytä tukkaa, ennen käytin hoitavampaa conditioneria, mutta kun tukka lyheni ja huonot karvat lähti pois, niin vähempikin riittää.  Smiley Itse käytän joka pesussa, mutta määrän kanssa kannattaa olla tarkkana, liian iso määrä ja varsinkin liian hoitavaa ainettaa saa tukan kun tukan lässähtäämään päätä myöten.

Voisit kanssa kokeilla vaikka tuota  Godwellin Conditioneria, sen pitäisi ainakin pitää hapsottava pehko kurissa. Lisäksi Goldwellilta löytyy oma Curl- sarjansa joka on suunnattu sekä permikselle että luonnonkiharalle. Tästä sarjasta löytyy niin shampoot kuin hoitoaineetkin, sekä pois pestävänä että jätettävänä. Pitää tukan hyvä kuntoisena ja kiharan kimmoisana.  coolsmiley

Ja ainakin kampaajat tietävät, mitä päähän kannattaa laittaa, joten eikun kysymään! Varmasti neuvovat ihan mielellään!  Wink On aina helpompaa päästä ihan katsomaan ja hypistelemään tukkaa, niin osaa paremmin neuvoa. Mutta toivottavasti tästä on apua.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2008 12:00:10 kirjoittanut Tulikukka » tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 05.02.2008 15:05:28 »

Täälläkin ongelmana ollut shamppoot. Oon kokeillu vaikka mitä sarjoja ja aina löytyy vikaa. Yleeensä kaupan shamppoot haisevat mielestäni liian voimakkaalle ja kuivattavat ihan liikaa  Angry
Tällä hetkellä olen tykästyny Body Shopin mustikka-shamppooseen, sopii hyvin mun värjätyille hiuksille ja rasvoittuvalle päänahallekkin  Wink
Mut mielestäni paras sarja on Kerastase, niillä on hyvät shamppoot ym. hoitotuotteet mutta vähän tyyriit, kun pesen joka pv hiukset.
Cutrinin Oyster sarjastakin olen tykännny, erityisesti Color booster on huippuhyvä.
Sit suosittelen  NouNou hoitoainetta, jota sain kampaajalta, siit tulee hyvä kiilto ja tuoksukin ihana  Cheesy
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #6 : 05.02.2008 18:22:57 »

No aloe vera -shampoota ja hoitoainetta ajattelin just suositella. Ja siinä saa olla sit kans reippaasti aloeta, sen sijaan että se roikkuisi jossakin INCI-listan pahnan pohjimmaisena... Auttaa myös kuivaan päänahkaan. Mulla jatkuisi talvi ympäri vuoden, jos en aloetuotteita käyttäisi.
tallennettu
Tibetan
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 05.02.2008 23:30:55 »

Itse en ole kokeillut, mutta Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto valitsi vuoden 2007 hoitotuotteeksi Acomaxin.

www.maimo.fi
Lainaus

M. Aimo Oy on suomalainen yritys, joka on erikoistunut hiusten, hiuspohjan ongelmien ja iho-ongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Kaikki M. Aimo Oy:n markkinoimat tuotteet valmistetaan Suomessa ja tuotteiden kehittelyssä on aina käytetty solubiologian, ihotautiopin, kemian tai farmasian asiantuntijoita, joiden tietotaito on yhdistetty suomalaiseen kansanlääkintäperinteeseen.

M. Aimo Oy:n valikoimiin kuuluu kansainvälisesti palkittu, Vuoden hoitotuotteeksi 2007 valittu suomalainen ACOMAX-hiustenhoitosarja, joka on markkinoiden monipuolisin tuotesarja hiusten ja hiuspohjan ongelmien hoitoon.
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Mirjam*
Kanta-astroilija

Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta

Profiili
« Vastaus #8 : 06.02.2008 07:31:23 »

Kiitos tuosta linkistä Tibetan  Smiley
Olen käyttänyt Acomax shmapoota ja hoitoainetta ja ovat hyviä!
Tosin en ole tuota tiennyt, mitä laitoit tuohon...
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 06.02.2008 11:03:18 »

Minulla on aivan kamalat hiukset-paksu ja kuivahko ja olen kayttanyt aina valilla mantelioljya hauteena hiuksiin noin 1 tunti/viikko ja sen jalkeen pessyt Ahavan sampoolla ja hoitoaineella-nain saan ne pysymaan "kurissa"
tallennettu
Mirjam*
Kanta-astroilija

Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta

Profiili
« Vastaus #10 : 06.02.2008 11:39:47 »

Tulikin tuosta mieleeni, että mikä öljy olisi parasta hiuksille ja hiuspohjalle hoitona?
Onko se totta vai tarua, että öljyhoidot vievät väriä pois (jos on värjätty)?
Minulla ei ole tällä hetkellä kuin jojobaöljyä ja sitten oli joku sekoitus.
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 16.09.2009 21:31:26 »

No aloe vera -shampoota ja hoitoainetta ajattelin just suositella. Ja siinä saa olla sit kans reippaasti aloeta, sen sijaan että se roikkuisi jossakin INCI-listan pahnan pohjimmaisena... Auttaa myös kuivaan päänahkaan. Mulla jatkuisi talvi ympäri vuoden, jos en aloetuotteita käyttäisi.

Minkä merkkistä aloe vera-shampoota ja -hoitista olet käyttäny, mistä saa?
tallennettu

.
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 16.09.2009 23:31:35 »

Kaikki shampoot ja hoito-aineet, jotka sisältävät jotain/kaikkia näistä;

mineraali-öljyjä (suurimmassa osassa tuotteissa markkinoilla)
siliconi-yhdisteitä (suurimmassa osassa tuotteissa markkinoilla)
vetyperoxidi-yhdisteitä (useimmissa tuotteissa, jotka lupaavat vaalean värin kirkkaana pysymisen)

haurastuttavat ja kuivattavat hiusta ihan jumalattomasti, oli sitten kuinka aloe veraa,
vitaminia ja yrttiä ja luontaistuotekaupasta ostettua.

Lukekaa siis tuoteseloste tarkasti, älkääkä ostako, vaikka myyjä kuinka painostaisi.

Parhaat shampoot hoito-aineet olen löytänyt vauvojen tuotteista, joihin ei ole lisätty em.
ja bio-kosmetiikka sarjojen valikoimista.

Yksi oliivi/manteliöljy-päivä hiuksille kerran viikossa.
Öljyä hiukset ja pyyhe ympärille ja vaikka koko päivä niin.
Pese miedolla shampoolla. Lisää hoito-aine, jos sille tuntuu.

Pitkät hiukset löysälle letille yöksi, ettei ne hankaudu
ja vältä käyttämästä hiustenkuivaajia, kihartimia jne.

Tunnen muutaman naisen, joilla on upeat lanteille ylettyvät hiukset ja heidän ohjeensa. Wink

Tulikin tuosta mieleeni, että mikä öljy olisi parasta hiuksille ja hiuspohjalle hoitona?
Onko se totta vai tarua, että öljyhoidot vievät väriä pois (jos on värjätty)?
Minulla ei ole tällä hetkellä kuin jojobaöljyä ja sitten oli joku sekoitus.

Öljy syö väriä värjätyistä hiuksista.
Sillä voi tehokkaasti laimentaa kirkuvaa/liian voimakasta värjäystä. Wink

Jojoba-öljy ei nimensä mukaisesti ole oikeastaan öljy,
vaan juoksevaa vahaa. Sillä on kosteutta sitova vaikutus -> estää sen haihtumisen.

Täällä päin 100% jasmin-öljyä (ei sitä eteeristä), mitä intialaiset naiset käyttävät hiustensa
hoitoon hennan lisäksi ja manteliöljyä ja oliiviöljyä arvostetaan paremmaksi kuin jojobaa.
Olen tuon omassa havainnutkin, että parempi, mutta mikä sopii kenellekin.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 17.09.2009 06:37:15 »

Hei kokeilkaahan Lushin tuotteita.

http://www.lush.fi/

Kaikki tuotteet ovat luonnonmukaisia, siis melkeinpä syötäviä mitä osa tuotteista onkin. Tuotteet tuoksuvat taivaallisen herkullisille ja itse tykästyin tuohon olut shampooseen. Shampoita ja hoitoaineita löytyy kiinteinä ja nestemäisinä, myös hiusnaamioita.
Hellävaraisia tuotteita.

Kauppa sijaitsee ilmeisesti Helsingissä ja Espoossa mutta itse laiskana tilaan tuotteet suoraan tuosta nettisivulta ja ne tulevat postipakettina Smiley

Kokeilkaa! Saat samalla aromaterapia session suihkussa, kerrassaan ihania tuoksuja, aitoa hedelmää!
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #14 : 19.09.2009 16:20:24 »

- Mistä tavallinen kuluttaja tietää mitkä on mineraaliöljyjä?

No Googlettamalla saa tietoa kuka vain, -tavallinen kuluttajakin. Wink Esim.
http://www.health-report.co.uk/ingredients-directory.htm

- Peroksidia nyt ei yleensä tavallisissa shampoissa ole, sit mennään hiustenvaalennusaineiden puolelle.

Kyllä on ihan tavallisissakin hiustenhoito-sarjoissa ja tämän sanon erään kansainvälisen
kosmeetiikka yhtiön entisenä PR-päällikkönä, jossa virassa työskentelin 8 vuotta. Smiley

Kysymys on yleensä väriä pitävistä ja vahvistavista shampoo ja hoitoaineista.

PR-päällikkö vastaa paitsi tapahtumista ja tiedottamisesta, niin mm. myös
asiakaspalautteesta/valituksista ja hoitaa kommunikoinnin yrityksen sisällä
ja jälleenmyyjien ja viime kädessä kuluttajan välillä, ellei jälleenmyyjä ole kyennyt hoitamaan asiaa.

PR-päälliköllä PITÄÄ olla ajanmukaiset factat silloin käsillä ja tarvittaessa konsultoida
yrityksen sisällä aihe-alueen vastavaa, esim. tuotteen kehittelijää/kemistiä.

"öljy syö väriä värjätyistä hiuksista"

-No hyvin vähän ja heikosti. Parinkymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa että jos hiukset on tosiaan kestovärillä pariinkin otteeseen värjätty niin mikään maailman öljyhoito ei sitä väriä haalenna eikä vaalenna, ainoastaan värinpoistoaine, jolla siis saa "ihanat" ensin oranssit ja sitten keltaset ja sitten ihan vaaleen keltaset hiukset ennen ku päästään niin värittömään pohjaan et siihen voi laittaa päälle jonkun varsinaisen värin, esim tuhkanruskea tai kylmä blondi tai turkoosi etc.

Haalistuminen ei ole sama asia kuin vaalentuminen, jota en edes väittänyt.
Puhtaalla luonnonöljyllä saa vaaleiden hiusten värin tummumaan, ikään kuin likaisen värisiksi
ja öljy ei pidä esim. extreme-värejä kirkkaina.
Tummissa hiuksissa eron näkee värin kirkkaudessa, vaikka itse hiukset kiiltäisivätkin.

Ihmiset, joilla on luonnostaan mustat hiukset, niin he ei huomaa mitään
kun taas ihmiset, jotka värjäävät hiuksensa mustaksi, huomaavat värin haalistumisen.
Keinotekoinen on aina keinotekoinen. Wink

- Manteliöljypäivä kuulostaa hyvältä, ja manteliöljy on todella ihanan tuoksuistakin.

100% luonnollinen manteliöljy ei tuoksu juuri yhtään. Korkeintaan yhtä paljon kuin mantelit itsekin.
Jos olet tuoksuvaa manteliöljyä löytänyt, niin tod.näk. siihen on lisätty parfyymiä
ja parfyymin säilöntä-aineeksi ainakin vähintään alkoholia.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2009 16:22:14 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: