Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tärkeä kysymys astrologialle!  (Luettu 13417 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 06.02.2008 18:53:58 »

Mikä planeetta, missä huoneessa, mitkä transiitit....mikä kartalla
SYTYTTÄÄ INTOHIMON?

Uskoisin, että tylsyyden tunteessa uupuu intohimon, intohimon mihin asiaan vain...energia. Se tuo väsymystä, turhautuneisuutta, mitä vain negatiivista.
Kuitenkin uskon intohimoon, sen syttymiseen.

Tällaisina raskaisen energioiden aikoina...täytynee olla jossakin jostakin se tulen voima joka sytyttää intohimon.

Missä, mistä, milloin? Missä sen mahdollisuus?  Undecided
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 06.02.2008 19:56:38 »

Joo, minäkin haluan tietää saman. Juuri juttelin ystävän kanssa puhelimassa siitä, miten toisaalta on hyvä olo ja kaikki OK, mutta energiat ovat yleisesti tosi raskaat. Väsyttää ja ahdistaa ja on sellainen "eieieiei"-olo koko ajan päällä jollain tapaa.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 06.02.2008 21:17:16 »

Tosiaan hyva kysymys
Luulisi jotenkin  mars ja  venus ja olisiko  jupiter jotenkin yhteydessa, niin missa huoneessa-vastatkoon viisaammat-mika antaa sen valayksen  uranus:ko
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 07.02.2008 23:19:56 »

Ainakin löysin kartalta erään yhtälön, joka sammuttaa sen intohimon.... uranus aspect_opp mars
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 08.02.2008 10:18:41 »

Tietenkin eri ihmisille intohimo merkitsee eri asioita... Mutta itse nostaisin pinnanalaisten asioiden esiinnostajan eli Pluton tässä tapauksessa tapetille, edustaahan se myös ydinenergiaa ja salattuja asioita... Samoin sen edustaman 8. huoneen, josta löytyy perinnöllisyys, sukupuolisuus jne. Plutolla on intohimoa herättävä, että tukahduttava vaikutus.
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 08.02.2008 11:01:01 »

Itselläni intohimo on hallitseva ominaisuus. Suurin osa aikuiselämästä on mennyt opetellessa elämään tämän ominaisuuden kanssa, sillähän on kuitenkin huonotkin puolensa.

Minusta Aurinkomerkki voi kertoa asioita, mihin suhtautuu lopulta intohimoisesti. Esimerkiksi minä olen Kaksonen ja janoan tietoa. Minua ärsyttää suunnattomasti, jos jokin asia kiinnostaa minua, enkä tiedä siitä tarpeeksi. Mutta muutenhan Kaksosta ei yleisesti ottaen pidetä erityisen kiihkeänä merkkinä.

Suuria intohimoja on transiittipuolelta pistänyt minulla liikkeelle Pluto ja Uranus - Aurinko on kumpaankin neliössä. Uranus etenkin aiheuttaa sellaisia äkkirakastumisia, joilla tavallisesti on yhtä äkillinen loppu.  Tongue. Pluto taas haastaa eri tavalla. Se suorastaan pakottaa ottamaan sen sisäisen tulen ja voiman käyttöön, mikä ei välttämättä ole hauskaa sellaisista ihmisistä, joille itsensä ja tunteidensa hallitseminen ja coolina pysytteleminen  Cool (kuten plutonikoille on aika tyypillistä) on hyvin tärkeää. Tässähän on olemassa se pelko, että intohimo muuttuu jotenkin tuhoavaksi.

Olen huomannut, että perussuomalainen säikkyy intohimoista ihmistä. Teoriassa ominaisuus kuulostaa monestakin hienolta, mutta käytännässä siitä kehitetään välittömästi ongelma, kun se havaitaan kanssaihmisisessä (kuten minussa). Intohimo on kuitenkin sukua aggressiolle ja intohimoisuus tulkitaan usein äkäisyydeksi. Äkäisyydeksi se kyllä nopeasti muuttuukin, jos minusta yritetään väkisin vääntää sellaista peruskilttiä tyttöä, jonka pääasiallinen tehtävä on miellyttää muita.

On mainittava vielä, että myös siskoni on todella kuumaveristä tyyppiä ja hän on moninkertainen Oinas. Tämä kuumaverisyys ilmeni erityisesti lapsena, mutta niin hänkin onnistui pusertamaan itsensä suomalaisen viileänkohteliaaseen muottiin. Plutonikko on muuten hänkin, Skorpioni nousussa. Suoraan sanottuna intohimon tukahduttaminen ei ole ollut hänelle lainkaan hyväksi.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 08.02.2008 21:49:04 »

Itsellani se ilmentyy  uranus  aspect_squ  mars
Muutenkin transiittikartallani on 90% Mars'sia  Wink
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 09.02.2008 11:44:18 »

Tietenkin eri ihmisille intohimo merkitsee eri asioita... Mutta itse nostaisin pinnanalaisten asioiden esiinnostajan eli Pluton tässä tapauksessa tapetille, edustaahan se myös ydinenergiaa ja salattuja asioita... Samoin sen edustaman 8. huoneen, josta löytyy perinnöllisyys, sukupuolisuus jne. Plutolla on intohimoa herättävä, että tukahduttava vaikutus.

Tuosta löytyy tuttua ja ymmärrettävän lohdullista jotakin. Minulla on pluto synt. karttani kahdeksannessa huoneessa, jopa auringon vieressä. Intohimoni eli syvin energiani heittelee vuosittain paljonkin. Väliin olen aivan tööt enkä innostu mihinkään ja taas välillä palan niin että voisin vaikka vuoren siirtää. Silloin liikkuu kaikki ja auta armias jos minulla ei ole asiaa mihin sitä kohdistaa.  Grin

Ymmärrän, että plutoon pitänee tutustua enemmän. Onko joku tehnyt aivan plutosta omaa kirjaa, muistelen...
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 09.02.2008 11:55:36 »

Kiitos Lilli, tuo valaisi paljon.

Tulee tuossa mieleen myös tuo sideerisen merkin mahdollisuus, kun puhut kaksosesta. Vaikka olen rapu, olisin sideerisesti kaksonen. Ainakin minulla on uranus kaksosissa.

Mutta rapu lempeydessään ei kovin kiihkoile, ymmärtäisin. Eli on aika pidättyväinen, ehkä hyväkin jos nimittäin oppii kanavoimaan sitä energiaa muualle.

Mutta on tosi, että jollakin tavalla intohimoisesti esim. työhönsäkin suhtautuvaa tai paneutuvaa katsotaan vähän pitkään. Työnhän pitää olla raskasta ilotonta raatamista luterilaisessa maailmankatsomuksessamme. Kyllä innostunut työntekija äkkiä rauhoitetaan ilkeillä laukaisuilla tai laitetaan kavalasti kapulaa rattaisiin.

Intohimoinen taiteentekijä ymmärretään vähän paremmin. Heillä on ikäänkuin lupa olla hulluja. Mutta jos hekin saavat töitä valmiiksi liian nopeasti, ei sekään ole hyvä. Siihenkin tulee mukaan että tuskaa ja aikaa pitää kulua...

Hah...muutama esimerkki.

Ihaillen katson ulkolaisia tieteentutkijoita ja heidän silmiensä välkettä ja sylkeen roiskuntaa kun he puhuvat työstään. Siinä on ihana intohimo villisti mukana!

Siis Lilli!  Minkälaista ihmistä nimeät plutonikoksi?  Huh
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Mirjam*
Kanta-astroilija

Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta

Profiili
« Vastaus #9 : 09.02.2008 12:49:50 »

Muistelen hämärästi, että tästä aiheesta on joku vanhempikin ketju....  Huh
Itseä myös kiinnostaa tämä aihe, koska olen "vilee" aurinko vesimies eikä  kuu kalat ole sen "intohimoisempi" tiemmä...
Ehkä  askendentti jousimies voi hiukan tuoda sitä tulta, jota koen itselläni olevan, sitä palavaa intohimoa kaikkeen mihin tartun innolla.
 mars toki on  skorpioni :ssa kyllä.
Plutoa taitaa 'olla kyllä kartallani' jonkun verran...
 pluto muistaakseni 8.huoneessa ja  neitsyt :essä.....

Joskus jossain ketjussa kirjoiteltiin siitä, mitä kartalla on eniten... tehtiinköhän se astro.comissa  Huh Silloin muistaisin, että minulle olisi tullut pluto vahvimpana vaikuttajana.... en muista varmaksi...
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 09.02.2008 14:32:03 »

Hei!

Miten katsottiin mikä planeetta vahvimmin vaikuttaa? Sekö että se planeetta on omassa merkissään? Vai sekö että sen kanssa on aspekteja vilkkaimmin?

tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #11 : 10.02.2008 16:19:32 »

Ymmärrän, että plutoon pitänee tutustua enemmän. Onko joku tehnyt aivan plutosta omaa kirjaa, muistelen...

Varmasti monikin, mutta ainakin suomalaisista astrologeista Ulla Palomäki on kirjoittanut ihan mielenkiintoisen kirjan nimeltä Pluto, avain korkeampaan tietoisuuteen.

Vahvaksi planeetan tekevät käsittääkseni nuo molemmat, eli sijainti omassa merkissään ja monet aspektit.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 10.02.2008 16:41:46 »

Kiitos!

Laitoin kirjan nimen ylös, olen nähnyt jossakin aikaisemminkin!

Pluton merkki on skorpioni. Minulla on pluton aspekteja saturnuksen, chironin ja neptunuksen kanssa. Siis aika vahvasti!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 10.02.2008 18:16:27 »

Evoluutioastrologi Jeff Green on kirjoittanut englanniksi ainakin kaksi kirjaa Plutosta:
Pluto Volume 1: Evolutionary Journey of the Soul ja
Pluto: Vol.2: The Souls Evolution Through Relationships

http://www.evolutionaryastrology.net/

Minulla  on tuo Volume 1 itselläni, ja se odottaa perusteellisempaa perehtymistä.. Vieläkin... Tosin tänään kotiin matkustaessani pohdin kovasti jälleen tätä Plutoa ja suunnittelin perehtyväni siihen piakkoin oikein kunnolla.
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 10.02.2008 20:38:54 »

Eli....onko tässä tultu siihen tulokseen, että Pluto olisi jonkinlainen avain myös intohimon energioihin!?  Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta