Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä meille muuttajille  (Luettu 95972 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 08.02.2008 10:46:53 »

Tällaisina aikoina olen iloinen siitä, että en omista paljon mitään.  Grin
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 08.02.2008 12:06:58 »

Niin ja minä siitä,että huonekalut ovat melko massiivisia,eli vievät paljon pois tuota laatikko neliötilaa.
Asunnossani on muutenkin niin paljon hukkatilaa,jota ei voi hyödyntää,toisin kuin uudessa,jossa jokainen neliö on suunniteltu tarkkaan.

Mutta onpa tullut taas tehdyksi paljon muuton eteen!
Roikuttu foorumilla heräämisestä asti! 2funny
Tuleekohan tästä koskaan mitään valmista. buck2
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #17 : 08.02.2008 14:53:30 »

En uskalla pistää roskiin,jos kuitenkin tulee jotain väärinkäsityksiä.
Pidän sinnikkäästi kaikki maksetut kuitit tallessa ja vuosia!!! buck2

Hei "Chandra"

Sähköinen pankin tiliote on kätevä
- sen voi tallentaa koneelle
- siinä näkyy kaikki maksetut laskut
eikä kuitteja tarvitse säilyttää

Helppoa, eikö totta

smitten Elämänilo

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 08.02.2008 15:06:58 »

Kyllä Elämänilo!

Se olisi kyllä helppoa ja saahan noita tiliotteita sitten pankistakin,mutta se maksaa taas se.

On vaan kehittynyt joku fobia tässä asiassa,että jos vaikka kone rikkoontuu ja tiedot katoavat. uglystupid2
Sinä se saisit äkkiä jotain tolkkua minun paperi ja vaatekaappihommiini.
Itse keskittyisin vain huonekaluihin ja koriste-esineisiin.

Tunnut niin kadehdittavan järjestelmälliseltä ja osaat säilyttää sen,kun minä olen aivan onneton noissa asioissa,enkä opi,kun en tähän ikään ole oppinut.
Ehkä se johtuu vain vastenmielisyydestä noita alueita kohtaan. Wink smitten

Nyt saisi kyllä joku tulla ja potkaista persuuksille,että TEE JOTAIN!!!! tickedoff
Ja nyt minä teenkin,menen hiljaa ja vaisuna sohvalle rentoutumaan ja taas on yksi päivä mennyt ja mitään ei ole tapahtunut.
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #19 : 08.02.2008 15:24:54 »

Kyllä Elämänilo!

Se olisi kyllä helppoa ja saahan noita tiliotteita sitten pankistakin,mutta se maksaa taas se.

On vaan kehittynyt joku fobia tässä asiassa,että jos vaikka kone rikkoontuu ja tiedot katoavat.
Tunnut niin kadehdittavan järjestelmälliseltä ja osaat säilyttää sen,
kun minä olen aivan onneton noissa asioissa,
enkä opi,kun en tähän ikään ole oppinut.
Ehkä se johtuu vain vastenmielisyydestä noita alueita kohtaan.

Hei "Chandra"

Sähköinen tiliote
on halvempi vaihtoehto kuin paperinen.

Asenteen muutos em. asioitasi kohtaan on nyt paikallaan
.

Asenne ratkaisee. Aina
.

Mitä ajattelet, sen mukaan myös toimit.

Muuta siis ajatusmalliasi.

smitten Elämänilo

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 08.02.2008 19:18:26 »

uhhuh, eikö teitä itketä? minä vollotan, koska jokainen vaate jonka laitan kierrätykseen, tuo mieleen jonkun tapahtuman tai rakkaan ihmisen. Nyt on siivottu paljon paperia ja artikkeleita roskiin, kirjat ja levyt jotka menee kierrätykseen... seuraavana tulee jatkoa vaatekaapin tyhjentämiseen, kun saisi edelliset pois tuosta sohvalta... Mutta vitsit kun MINÄ ITKEN!!! IHAN PIMEETÄ!!  Shocked  Huh

Voi raasua. Itke ihan rauhassa jos se auttaa, mutta hei, ne on vaan tavaraa.. Ne tapahtumat ja rakkaat ihmiset pysyy muistoissa ilman niitä vanhoja vaatteitakin.  Smiley

Mä yritin tänään löytää kaikkee roskiin menevää, yks "muistoboxi" tyhjeni lähes kokonaan, kylppäristä löyty vaan kaksi ylimäärästä purnukkaa, keittiöstä ei juuri mitään... Kävin koko asunnon läpi ja vajaa roskapussillinen. Ilmeisesti  kauris kuu ja  askendentti aspect_con saturnus tekevät minusta niin askeettisen, että turhaa tavaraa ei juuri ole.. Mutta kun olis niin kova into siivota ja karsia.  uglystupid2
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 08.02.2008 19:22:47 »

Mutta kun olis niin kova into siivota ja karsia.  uglystupid2
tu meille karsiin! Täällä on roinaa...  Grin

Sen jälkeen sä vasta itkisitkin kun tajuisit jälkeen päin että oisin laittanut 4/5 koko sun omaisuudesta kiertoon....  Grin
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 08.02.2008 19:57:32 »

itkettäää!!!!!!!!!!!!!! Cry Cry Cry

Mutta itkettää se,että olette noin aikaan saapia ja minä en ole tehnyt YHTÄÄN MITÄÄN!! Cry Cry Cry

Onko sekin sitten jotain alitajuista pakoa tilanteesta,menneisyyden kohtaamisesta,vai pelkkää laiskuutta,vai mitä?
Tällä menolla mikään ei tule valmiiksi.
Itseasiassa nyt alan hermoilla,ettei tästä tulekkaan mitään,etten saakkaan itseäni tekemään mitään.
Ajatuksissa teen koko ajan,vaan käytännössä en mitään.
Ihmettelen vain,että mitäs tässä nyt tapahtuu,,, Embarrassed Cry
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 08.02.2008 20:14:47 »

2funny

Voi Ardith!
Räjähdin nauruun tuosta kommentista!
Kiitos!Olet kyllä niin mainio pakkaus ja tuo avataarasi tukee noita kirjoituksiasi kyllä. Grin 2funny
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 09.02.2008 11:03:24 »

Kiitos tsemppauksesta Tigrinum ja Ardith! smitten

Tänään jotain kyllä jo tulee tapahtumaan.
Päätin etten ajattelekkaan kokonaisuutta,vaan sitä yhtä kohdetta,jota kulloinkin siivoan.
Siitä se paniikki syntyy,kun mietin ensin,että mistä aloitan,ja sitten alan mielikuvissa mennä jo kahteen isoon rojukomeroon,autotalliin ja ties mihin.
Tulee tunne että voi ei!Tätä on loputtomasti. Embarrassed
Mutta nyt siis pitää koota ajatukset vain johonkin tiettyyn juttuun ja keskittyä siihen.

Ehkä menen meditatiiviselle ja tässä kirjoituspöydän vieressä kun istun,niin alan seoloa noita papereita.
Ensin pitää nostaa päivän kortit neljästä pakasta. smitten
Se on sellainen ehdoton aamujuttu ja jälkeen päin kun niitten sisältyä tutkii,niin kyllä se päivä on täynnä asioita,jotka ovat korteista esiin nousseet.

Ihanaa kun jaksatta lohdutella siellä omien muuttojenne keskellä! angel smitten
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 09.02.2008 15:24:37 »

Milloin sun taas pitikään muuttaa Ardith?

Toivottavasti ei tule enää mitään ylimääräisiä muutoksia kenellekään,kun kysyy hermoja tää touhu jo muutenkin. tickedoff

Jotain edistystä sentään. Cheesy
Tänään sain tämän kirjoituspöytäni tyhjättyä.
Mutta voi jösses,mikä määrä on pikkukamaa nyt levällään ympäri makuuhuonetta ja pöytä täynnänsä jos vaikka mitä tilpehööriä.

Sieltä kun tuli,kiviä,meikkejä,filmirullia,lääkkeitä,lamppuja,kortteja,PYYKKIPOIKIA,nuppineuloja,kasetteja,kuitteja,laskuja,kirjeitä,parantavaa vettä sisältävä pullo,jota en edes koskaan ole käyttänyt,liimaa ihan kaikkea pientä,mitä ikinään voi äkkiseltään heittää pois silmistä.

Tuota pyykkipoika liuskaa katsoin jo itsekin,että,,, uglystupid2
Nyt taitaa olla pieni happihyppely paikallaan.Sen verran mennyttä tuli pengottua. buck2 crazy2
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 10.02.2008 10:29:45 »

Huomenta vaan taas kaikille! Cheesy

Pitäisi jatkaa,,, Undecided
Eipä tuota asennetta tähän asiaan oikein löydy.
Tuntisinpa tulista intohimoa muuttoa kohtaan! Cheesy
Johan syntyisi jälkeä,vaan ei.
Kannoin kaupalta taas tyhjiä banaanilaatikoita ja hyvästelin siinä mielessäni tätä pientä kirkonkylää,jossa kaikki palvelut on tiivistyneet yhteen rykelmään.
Tuolla minä sitä,ja tuolla työskentelee se mukava ihminen,joki,mietin hautausmaata,jossa vanhempieni ja isovanhempieni haudat ja miten nopeasti sinne kävelee,kun sellainen olo tulee.

Kyllä,pientä haikeutta tunnen myös.Helga-mammaa tulee hieman ikävä.Minulla kun ei vanhemmat enää elossa.
Sylvi mamma tuossa jo ikkunan takana ihasteli Nenneä,joka istuu kirjoituspöydällä ja katselee ulos.
Muuten ei naapurit sillä lailla,,,

Välillä uusi koti mielessä ja ajattelin jo ilmoittaa,etteivät ota taulujen pidikkeita pois.Yksi iso taulu kun näytti siellä olevan paikassa,johon minäkin tuon japanittaren voisin laittaa,,,
Poistan sitten itse sitä mukaa kun laitan uutta.
Yritin etsiä tuolta mihin ne kirjat kannattaa pakata,,,
Aika vähän ainakin yhteen laatikkoon,koska painavat niin hitosti.
No,pitää nyt katsoa mistä aloittaa.Ehkä löytämällä paikka näille rojuille jotka valloittavat tätä kirjoituspöytää nyt.
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 10.02.2008 11:28:59 »

Kiva kun tsemppaat Tigrinum! smitten

Mulla on sellainen melankolinen mielentila nyt ja kaipaan piristystä.
Ulkonakin kamalan sumuista ja kosteaa.
Tuosta joestakaan ei juuri näy edes liikettä,virtausta,ja se kaikki tarttuu,,,
Yritän luoda itselleni nyt jotain asennetta.
Sua varmaan auttaa,kun pääset sinne uuteen aina välillä.
Olen käynyt omassani vain sen yhden kerran ja on mielikuva jo hieman haalistunut.
Se taitaisi kummasti piristää,jos kävisi siellä.
Toisi taas potkua tähän touhuun. knuppel2 Cheesy

tallennettu

Mirjam*
Kanta-astroilija

Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta

Profiili
« Vastaus #28 : 10.02.2008 11:53:42 »

Tuli tuosta muutosta ja laatikoista mieleeni; olen ostanut itselleni sellaisia vahvoja suhtkoht isoja (kantokahvallisia/aukollisia) laatikoita muutamia.
Ne ei maksa kuin muutaman euron jossain "halpamyyntiketjussa" (tarjoustalo tms)
Niissä olen aina muuttanut kirjat ja astiat.
Niillä on myös käyttöä jälkikäteen. (seuraavassa muutossakin taas  Grin )
Jos on jotain varastoitavaa, niiden kanssa pysyy varasto siistinä.
(joulukoristeet, kesällä talvikamat, käy myös vaikka työkalu-pakkina, lapsiperheissä lelulaatikoina... yms)

Tsemppiä kaikille muuttajille!  Smiley
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #29 : 10.02.2008 13:10:47 »

Kiitos Mirjam! smitten
Sulla oli aika matkakin viimeisessä muutossa,,,
Joten piti olla varmaan melko valmiina kaikki,kun muuttomiehet tulivat.
Tuliko paniikkia ja kävitkö sinä läpi myös näitä muistoja,kun aivan eri konnuillekin lähdit?
Kyllä siitä aikanaan kirjoitit,mutta en muista niin tarkkaan.
Ja hyvä huomio tuo seuraava muutto,,, Grin
Taivaanvaeltaja ei jää paikoilleen,ei myöskään apina.

Tigrinumin palapeli vertaus oli tosi kuvaava.
Niitä paloja tässä etsin ja nyt kaivoin pieniä pusseja,joille yleensä on käyttöä,kun kissani jätökset kerään hänen veskistään.
Nyt laitan nuo filmirullat yhteen ja lamput yhteen jne,,,
Ja sitten kaikki isompaan tilpehööri laatikkoon.

Kaurista minusta löytyy silloin,kun asia on minulle mielekäs.
Pusken sen kaikella tarmollani läpi.Ja kun on vielä härkää ja oinasta ja skorpioonin pistävyyttä,niin niissä asioissa tapahtuu.
Mutta tämä on pakkopullaa.
Yleensäkin hoidan MUITTEN asioita,silloin kun apuani on pyydetty,tuolla tarmolla,vaan oma pesä onkin sitten vallan toinen juttu.
Nyt sovin ystäväni kannssa,että hän menee toiseen päähän ottamaan auton ja miehet vastaan ja näyttää suurin piirtein mitä mihinkin.

Minä hommaan tänne jonkun ja teen loppusiivon samantein kun kamat on lähteneet,ettei tarvitse enää tulla tänne,vaan saan sitten keskittyä täysillä uuteen.
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  

Siirry: