Heh, juuh... pitää olla varautunut aina jo seuraavaan muuttoon..
Noh, tosin nyt olen luvannut, ettei muutamaan vuoteen muuteta. Lapset saa käydä nyt koulunsa tässä, ainakin niin kauan, kun kaikilta on ala-asteet loppu.
(hmm.. enää siis n.3,5v) Enkä tästä kaupungista kait lähde silloinkaan...
Mutta joo, siis mulla oli sellainen iso kuorma-auto tilattuna ja siinä kuski vain.
Hällä oli jotain laatikoitakin vielä mukana kun tuli paikalle ja hinta oli sovittu "könttänä" ja saatiin ihan rauhassa toimia siinä.
Rankaksi sen teki, että sitä kanto apua ei juurikaan ollut saatavilla.
Kaikilla oli jotain niin tärkeää menoa silloin. (mur, mur)
Melkoista touhua se oli ja silti vielä samalla pakkasin loppuja, kun miehet kantoi tavaraa autoon. Auto tuli kattoon asti täyteen ja lopuksi tungettiin väkisin puutarhakalusteet päälle.
Meillä oli silloin kissa ja hällä pentuja 7kpl, joten ne tuli yhden henkilöauton kyydillä ja voi sitä mau'untaa ja kaiken lisäksi emo kissa pissasi vielä auton perään... (mitkä aromit)
Kahdella henkilöautolla tultiin lisäksi ja nekin oli kattoon asti pakattu.
(ihmisillä ja hyvin särkyvillä tavaroilla, niin ja kissoilla)
Minulla kun jäi talo sinne vielä myyntiin (olin siis ensin kahden loukussa), kävin vielä monet kerrat vanhassa kodissa... asunnon myynnin merkeissä ja muuten siivoilemassa yms
Kyllä sitä joskus kun siellä kierteli tyhjää taloa, nousi kyyneleet silmiin.
Itse sen remppasin miesystäväni kanssa (toki oli palkattuakin työntekijää laatoituksessa yms)
Muistelin kaikkea mitä siihen liittyi.
Paljon muistoja, vaikka emme siinä kyllä ehtineet asua kuin about 3vuotta.
Haikeutta, hymyä ja kiitollisuutta, mutta ei kaipausta takaisin.
Muuttomiehelle kyllä annan täyden kympin palvelusta.
Osasi pakata autonsa hyvin ja kiinnittää hihnoilla tavarat.
Ei hätäillyt, ei hermostunut, eikä ollut kiire.
Täällä toisessa päässä sitten ihan rauhassa jäi vielä syömään ja juomaan huikopalaa ja sain vielä maksuaikaa siihen asti kunnes saan taloni myytyä.
Mahtavaa palvelua oli!
Haah, nyt muistankin mistä sitä kantoapua sitten sain,kun sukulaiset ja ystävät "katosi" tilanteesta. =))
Miesystäväni oli silloin futis-valmentaja (18-25v miehet) ja sieltä tuli raamikkaita "poikia" kantamaan tavaraa molempiin päihin.
Sitä vaan naureskelivat, että saivat käsityksen, että on kyseessä joku pikku kaksion muutto (naisystäväni muuttaa, tuletteko avuksi..)
Sen sijaan oli kyseessä ison perheen muutto...
Kyllä nämä "nuoret miehet" sitten joi ja söikin, kun koko rumba oli täällä päässä ohi.