Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousevamerkki ja aurinkomerkki  (Luettu 67206 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #15 : 19.08.2009 21:27:04 »

Olen samaa mieltä Ajatuksen kanssa siitä, että nousumerkki kyllä vaikuttaa meissä ihan alusta asti. Uskon kuitenkin, että nousumerkki on sisäinen tekijä, ei ulkoinen kuori. Nousumerkki kuvaa sitä millä tavalla me katsomme maailmaa. Sehän lapsuudessa alkaa kokemusten kautta pikkuhiljaa kehittyä, ja ehkä tuo kolmenkymmenen ikävuoden raja on esitetty siksi, että siinä vaiheessa maailmankatsomus voi olla jo hyvin tukevoitunut paikalleen, niin ettei sitä pääse muuttamaan yhtä helposti. Kuitenkin se on olemassa siellä jo aiemminkin. Eli siis, tämähän toimii niin, että kun näemme maailman negatiivisena, se meidän näkemyksemme heijastuu omaan olemukseemme ja käytökseemme. Tämähän johtaa vielä siihen että olemuksellamme näin vedämme juuri sitä negatiivista puoleemme, ja noidankehä on valmis. Kuitenkin siis, jos puhumme roolista, niin se syntyy meidän sisällämme, ja jos haluaisimme lähteä sitä muuttamaan, meidän pitäisi muuttaa sisäisiä tekijöitämme.

Olemme varmaan aika samoilla linjoilla, mutta täytyy vielä hieman tarkentaa, että rooli sanana on siinä mielessä hiukan huono, että monille se voi tuoda mieleen jotain sellaista, jota ei välttämättä nähdä "aitona" tai persoonaan kuuluvana. Itse näen rooli-sanan enemmänkin sosiaalipsykologisessa merkityksessä, eli jonkinlaisena sosiaalisena positiona, joka myös vaihtelee tilanteiden ja niihin kuuluvien muiden ihmisten mukaan. Minulle se on tietyllä tavalla kuitenkin aina osa ihmistä, vaikka olisi ns. näyteltykin. Katsoisinkin, että nousumerkki kuvaa osaltaan juuri suhdetta ympäristöön ja muihin ihmisiin, eli se syntyy vastavuoroisuudesta: ympäristö vaikuttaa meihin, mutta yhtä lailla me vaikutamme ympäristöön. Ei voida välttämättä sanoa, kumpi on vahvempi tai merkittävämpi tekijä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Fiona
Vieras
« Vastaus #16 : 21.08.2009 20:38:04 »

Trooppiset aurinko-vaa'at!!! Kertokaa millaisia olette. Haluan tietää, millainen olen kolmekymppisenä.  Smiley smitten
tallennettu
jkk
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #17 : 23.08.2009 11:59:40 »

Komppaan.

Mä olen aina ihmetellyt, että mitenkä voin olla jousimies, kun en ollenkaan oo sellainen urheilullinen, hauska ja sosiaalinen, kuin jouskarin pitäis olla.  No, selvis sekin, kun löysin tänne sivuille, ja sain tietää että nousumerkki on kauris.

Oon huomattavasti enemmän kuiva kauris kuin villi jousimies.

Kuin myös näin minulla, hienoa tavata samankaltainen...Olin juuri laittamassa avausta aiheesta, onko kukaan aurinko jousimies, ja nousu kauris! Minulla myös kuu kauriissa, kuivutta lisää, entä sinulla?
tallennettu
jkk
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #18 : 23.08.2009 12:03:21 »

jkk täällä moikkailee uusille  askendentti kauris aurinko jousimies ryhmään kuuluville.

Tunnistan itse tosi hyvin tuosta kuvauksesta. Välillä niin mukava, ulospäinsuuntautunut, ja jos murhetta tulee, suorastaan eristäydyn vakavoituen.
tallennettu
jkk
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #19 : 23.08.2009 12:05:48 »

jkk täällä moikkailee uusille  askendentti kauris aurinko jousimies ryhmään kuuluville.

Tunnistan itse tosi hyvin tuosta kuvauksesta. Välillä niin mukava, ulospäinsuuntautunut, ja jos murhetta tulee, suorastaan eristäydyn vakavoituen.

Tämä siis mc-82:lle askendentti askendentti
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #20 : 25.08.2009 12:41:47 »

Cheesy  Hehhei, hauska tavata lisää samiksia! Mitäs me kuivat ja tylsät Jouskarit, joilla Kauris kolkuttelee omanatuntona 2funny

Joo, vakavoidutaan.. Jatkakaamme jälleen aiheesta Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #21 : 25.08.2009 22:08:57 »

Mä taas ajattelen nousumerkistä niin, että se on se minkä ihmiset, jotka eivät meitä hyvin tunne, näkevät. Lähinnä näyteikkuna siis. Silmiä lukuunottamatta, sillä niiden uskon olevan se "sielun peili", josta näemme nousumerkkiä syvemmälle. 
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Norna
Vieras
« Vastaus #22 : 25.08.2009 23:54:31 »

Kun omia pieniä lapsiani olen katsonut niin he ovat enemmänkin Kuumerkkejään tässä vaiheessa, eli ovat vielä paljon enemmän tunnepuolella mukana elämässä kuin vielä aurinko-tai nousumerkeiltään. Puhun siis lapsista jotka ovat 3 ja kohta 5-vuotiaat.
 Pitääkin ottaa astrologinen silmä mukaan ja katsella missä vaiheessa aurinko- ja kuumerkit nostavat enemmän päätään Smiley.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #23 : 26.08.2009 10:44:09 »

Mä taas ajattelen nousumerkistä niin, että se on se minkä ihmiset, jotka eivät meitä hyvin tunne, näkevät. Lähinnä näyteikkuna siis.

Tuolla linjalla itsekin. Mutta kyllä pitää todeta, että asc vaakana nimenomaan vaakaan assosioitavista asioista tyyli on todella tärkeä osa mun psyykeä - voin henkisesti pahoin jos on pakko käyttää "vääränlaisia" vaatteita, tosin mulla onkin  venus aspect_con uranus aspect_opp chiron joka on kaikin puolin mitä helvetillisin kuvio.
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 26.08.2009 11:12:12 »

Jäin miettimään tuota ´paperileijona´ -kohtaa. Kukakohan sen kirjoitti, noo... jok tap.
Itselleni siisen ascendentti leijonassa (niin kuin varmaan 25 prosentilla suomalaisista.) Eilen taas huomasin kuinka nouseva leijona kaipaa huomiota, dc vesimiehessä on myös venus, joten naisellisuuteni on hieman värikästä ja epätyypillistä sekä pukeutumisen, että puheen- ja sosiaalisen kiinnittymistavan saroilla. Minulle on erittäin helppoa ottaa kontaktia, olla suora ja flirttailla, niinpä ollessani poikaystäväni kanssa eilen ulkona sain morkkisnipistyksiä siitä, että "leikin" muiden katseilla. (en minä silti rakastuttani sokeaksi ja kuuroksi tule itseeni kohdistuvalle ihailulle. )Aurinko kauris viidennessä huoneessa yhtymässä neptunukseen tarjoaa leikkejä ja fantasiaa minulle niin kuin muillekin. Vaikka kaurismaiset talouspiirteet ja maanläheisyys ovat selkeästi osa minua, muuttuu merkki vitoshuoneessa kevyemmäksi ja eri lailla toimivaksi. Sitten kun tähän lisätään kasihuoneen kuu-kalat, niin no, no, sanotaanko, että minusta tuntuu, että minuja on välillä noin kaksisataa. Varsin kummallista tuntuu liikkua  askendentti skorpioni aurinko skorpioni kuu oinas poikaystäväni kanssa, jonka ulkoinen oleminen on jollain tavalla samanlaisempaa kuin hänen sisäisyytensä. Ihmiset sanovatkin usein, että olemme erittäin erilaisia, ja olen samaa mieltä. Salaperäinen skorpioni ja avoin ja positiivinen leijona, näin ulospäin...toinen juttu onkin sitten, mitä sisällä tapahtuu, seinien, pään, sydänten?
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 26.08.2009 16:37:13 »

Mä taas ajattelen nousumerkistä niin, että se on se minkä ihmiset, jotka eivät meitä hyvin tunne, näkevät. Lähinnä näyteikkuna siis.

Tuolla linjalla itsekin. Mutta kyllä pitää todeta, että asc vaakana nimenomaan vaakaan assosioitavista asioista tyyli on todella tärkeä osa mun psyykeä - voin henkisesti pahoin jos on pakko käyttää "vääränlaisia" vaatteita, tosin mulla onkin  venus aspect_con uranus aspect_opp chiron joka on kaikin puolin mitä helvetillisin kuvio.
Mulla on ihan sama! Siis sama kuvio ja sama juttu vaatteiden ja tyylin kanssa. Tota ei moni ymmärrä, että miksei jotain määrätyn väristä vaatetta voi sitten millään käyttää, edes kotioloissa! Voisikko kertoo ton kuvion tulkinnasta enemmän? Harmittaa kun en ite osaa tolla tavalla poimia noita! Sitä tässä just mietin, että mikä mahtaa olla nousuvaakaa ja mikä taas muiden tekijöiden tuomaa...
« Viimeksi muokattu: 26.08.2009 16:39:48 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #26 : 26.08.2009 21:28:26 »

Mulla on ihan sama! Siis sama kuvio ja sama juttu vaatteiden ja tyylin kanssa. Tota ei moni ymmärrä, että miksei jotain määrätyn väristä vaatetta voi sitten millään käyttää, edes kotioloissa! Voisikko kertoo ton kuvion tulkinnasta enemmän? Harmittaa kun en ite osaa tolla tavalla poimia noita! Sitä tässä just mietin, että mikä mahtaa olla nousuvaakaa ja mikä taas muiden tekijöiden tuomaa...

Siitä mitä kaikkea ko. kuvio teoriassa edustaa, on teoriassa joka lähtöön. Kuvion pohjana on siis sukupolvikohtainen Chiron-Uranus-oppositio eli ns. future shock, eräänlainen äkillinen informaatiotulva jota ei pysty täysin sisäistämään, on jotenkin liikaa, ei tästä maailmasta, ja jota ei pääse pakoon.

Ja siitä se lähteekin. Tuo aspekti jo yksinään on vienyt jengiä valkotakkisten matkaan. laugh

Venus-Chiron puolestaan yksinään koetaan jonkinlaisena sosiaalisena, arvomaailmaan tai talouteen liittyvänä "vammana". Se voi ilmetä esim. ujoutena tai kroonisena tyytymättömyytenä ulkonäköään kohtaan, mikä saa henkilön epätoivoisiinkin tapoihin kompensoidakseen "virheitä", eli yritetään korostaa Venusta kaikin keinoin jotta Chiron ei vaikuttaisi, mutta eihän se vaikutus mihinkään häviä, pikemminkin korostuu. Aspektin pohjalla on paradoksi, ettei kykene koskaan täysin vastaanottamaan ja hyväksymään Venukseen liittyviä asioita, vaikka miten yrittäisi kompensoida Venuksen ylilyönneillä, koska vastaanotto on jollain tapaa tuskallista.   

Heitän julkkisesimerkeiksi Michael Jacksonin ja Paris Hiltonin, heillä tosin neliöt eikä oppositio, mutta silti saa jonkinlaisen käsityksen miten Venus-Chiron käytännössä ilmenee.

MJ:llä oli myös Venus/Uranus ja PH:lla Venus  vesimies, joten tulkinnat samaa osastoa.
Venus ja Uranus yhdessä on periaatteessa aivan päinvastaista mitä se Chironin kanssa on, positiivista luovaa energiaa, jännityksenkaipuuta ja muuta vastaavaa; Chironin vaikutus tekee Venus-Uranuksen energiasta tuskallisen.

Kun Chiron, Uranus ja Venus ovat tähän tapaan yhdessä, keskipisteeseen nousee Uranus eli tulevaisuus, shokki ja tuntematon; tuskallisimmin hyväksyttävät, nieltävät ja koettavat asiat.

Ja kyllä minäkin kompensoin tätä Uranuksen tuottamaa kauhua oikein olan takaa, eikä se ole miellyttävää, mutta ei sitä oikein muutenkaan osaa elää. Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #27 : 27.08.2009 01:06:20 »

aurinko kaksoset askendentti skorpioni ja minulla on välillä ihan uskomattomia ujoskelu-kausia. Embarrassed

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #28 : 27.08.2009 08:14:26 »

mielestäni omissa  aurinko  kuu  jousimies ja  askendentti  vaaka samaa on:

sosiaaliset taidot, pr taidot
luovuus, kauneudentaju
diplomaattisuus, myös ulkomaakiinnostus
vaaka ei ehkä? ole niin filosofinen kuin jousimies, mutta sitäkin charmikkaampi merkki;  jousimies erittäin toiminnallinen ja tuloshakuinen,  vaaka pehmentää tarvittaessa
valuutta, raha ovat molemmat  jupiter  venus hallinnassa

näistä tulee aika hyvä yhdistelmä
.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2009 08:17:07 kirjoittanut **Crystalline** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #29 : 27.08.2009 08:18:54 »

itselläni kylläkin aurinkomerkki ja sen hallitsemat asiat ovat nousemassa loppuelämän teemaksi. alkuelämän tein enemmän  vaaka töitä.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  

Siirry: