Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ristiriitaiset ennustukset ja usko  (Luettu 7648 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« : 13.02.2008 21:14:06 »

Erilaisiin ennustuksiin ja kanavointeihin  uskominen on lempiaiheeni joka on aina kiinnostanut, en tiedä onko kenellekään muulle täällä sitä Smiley
Tätä palstaa lukiessa panee merkille, että paljon kysellään ja paljon vastataan ja kaikki ovat aina kovin "kiitollisia" vastaajille. Onhan usko ikäänkuin lähtökohta kaikelle tämäntyyppiselle toiminnalle, tuo siis viestin keiju tai delfiini, niin tärkeintä on että uskot viestiin.

Eri näkijöiden ristiriitaiset, usein täysin vastakkaiset viestit ovat alati kiinnostava aihe. Yleensä ristiriitaan löytyy vastaus: "Kysyt liikaa, kanssasi pilaillaan".

Mutta koskaan en ole saanut ainuttakaan hyvää perustelua sille, miksi ristiriitaisia vastauksia tulee vaikka kyselisi harvakseltaan ja kunnioittaen suuresti viestejä, vaikka rukoilisi kmmenet verille.

Tämän aiheen kirvoitti jälleen mieleeni itse asiassa Conventinan enkelikanavointi, jossa enkelit kertoivat että kauan kaivattu ja ankarasti visualisoitu tuleva kotini on SININEN. Nimittäin sen on tosiaan kerrottu olevan erittän monta kertaa KELTAINEN, useasti PUNAINEN, ainakin kerran VALKOINEN JA RAPATTU.
Katon väristä ja maantieteellisestä sijainnista puhumattakaan: hyvin moni nkijä on sanonut, että muutan EHDOTTOMASTI ulkomaille, yhtä moni vannonut, että koti ON Suomessa. Yksi pelasi varman päälle ja sanoi, että meillä tulee olemaan KAKSI KOTIA, yksi Suomessa, toinen ulkomailla......... Grin Grin Grin Ja yksi lähes vihaisesti täräytti, että TE ETTE MUUTA MIHINKÄÄN!!!

Mitä siis pitäisi ajatella tilanteessa, jossa niin ns. ARVOSTETUT näkijät kuin vähemmänkin arvostetut antavat täysin ristiriitaista "tietoa"??
Onko uskonnon logiikan mukaan vain kiltisti uskottava kaikkeen mä tarjotaan (kuten tällä foorumilla on tapana) vai onko lupa joskus vastata Taivahan enkeleille tai valtameren delfiineille, että SORRY, EN USKO! EN JAKSA USKOA TAAS ERI TAVALLA!!  Cheesy Cheesy Cheesy
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 13.02.2008 21:33:20 »

No yleinen selitys tietenkin on se, että jos kysyy samaa asiaa uudestaan ja uudestaan lyhyin väliajoin ja useasta eri lähteestä, Korkeimmat Tahot lakkaavat vastaamasta. En usko, että kukaan meistä jaksaa jatkuvasti vastata esim. lapsen samaan kysymykseen, joka on vain muotoiltu eri tavalla Grin Usein, jos vastaus on jo annettu kerran johonkin kysymykseen ja samaa asiaa kyselee myöhemmin ihan vain varmistukseksi, ei välttämättä silloinkaan saa vastausta, jos energisesti tilanne ei ole muuttunut miksikään edellisestä vastauskerrasta.

Uskoisin myös, että ristiriitaisten vastausten tarkoitus on kehottaa meitä ajattelemaan ja päättämään itse. Henkimaailman tasolla ei ole lupaa tulla sanelemaan elämäämme ja kertomaan mitä meidän tulee tehdä. He antavat vain neuvoja, mitä olisi hyvä ja kannattava tehdä, mutta me teemme päätöksemme itse. Kaikki vaihtoehdot ovat avoinna! Emme koe, opi emmekä elä, jos menemme jonkun toisen kaavaileman elämän läpi sen sijaan, että tekisimme päätökset itse. Tätä korostetaan hyvin usein, mutta yhtä usein se myös unohdetaan. Ehkäpä siksi, että on turvallisempaa kahlata toisen valmiiksi tallaamaa polkua valmiiseen päämäärään kuin lähteä itse tarpomaan uppohankeen ilman karttaa Grin

Mitä visualisointiväreihin tulee, niin värit vaihtuvat energian mukaan. Aurakaan ei ole 24/7 samanvärinen, vaan kaikki tunteemme, voimamme,ajatuksemme ja kehon toimintomme vaikuttavat siihen. Siksi värivisualisoinnitkin muuttuvat. Lisäksi jokaisella värillä on oma energiansa ja vaikutusalueensa: esimerkiksi vihreä parantaa fyysisesti ja henkisesti ja violetti puhdistaa sekä yhdistää meitä korkeimpiin värähtelyihin. Jos voit huonosti, sinua kehotetaan visualisoimaan vihreää. Jos taas olet vihainen, sinua pyydetään visualisoimaan vihat violettiin väriin. Sininen on suojeleva väri ja se avaa kolmatta silmää. Kolmas silmä auttaa meitä näkemään asioiden syvemmät olemukset - ihan itse Smiley

Ja tokihan virheitä tulee kaikille! Siksi omaa ajattelua ja harkintaa tulee noudattaa AINA luitpa tai kuunelitpa kenen tahansa viestejä, puhumattakaan sitten "ennustuksista" tai kanavoinneista.
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 13.02.2008 21:59:42 »

Ihan hyvä vastaus, ja noin minäkin tietenkin ajattelen, eli että "samaa kysymystä älä kysy uudelleen ja uudelleen..." Älä vaikka seisoisit vuosia kielikkeellä, eikä luvattua helpotusta sinulle anneta.

Mutta kas kun minulla on pitkän elämäni aikana kokemusta sekä erittäin harvoin että usein kysymisestä, enkä kyllä löydä logiikkaa siihen, miksi näkijät näkevät niin eri tavalla, ja toiset eivät tunnu näkevän mitään vaikka vakuuttavat näkevänsä ja siis itse uskovat siihen mitä tekevät.

Tällä foorumillahan samat ihmiset verraten usein kysyvät asioitaan ja silti hyvin harva vastauksen saanut älähtää: EI! Ei se noin mene! Tai jos menee niin tieto ei kuitenkaan  antanut minulle mitään! On ikäänkuin LUVATONTA epäillä. Ilmiö on sama kuin fanaattisissa uskonnollisissa yhteisöissä, joissa esim. Raamatun ristiriitaisuuksia kaikki pohtivat hiljaa mielessään, mutta koska Raamattu on Jumalan sanaa, niin stiriitaisuuksista ei saa ääneen puhua.

Näissä ympyröissä -samaan tapn kuin muissakin uskonnoissa- ns. new age -yleispätevyys vastauksissa mahdollistaa tietenkin uskomisen, sillä yleispätevä vastaus on helppo uskoa, koska usein ei oikein ole mitään mihin tarttua.

Toisaalta: vaikka aina sanotaan, että kahta eri näkijää et saa toinen toistensa vastauksia vahvistamaan, sillä varmisteleminen on universumin näkökulmasta tarkoituksetonta ja kertoo vain uskon puutteesta...niin silti olen törmännyt muutamiin näkijöihin, joiden näkemykset vahvistavat toinen toisiaan.

Mutta paljon paljon useammin enemmän olen törmänyt vilpittömiltä ja luotettavilta (ammattilaisilta) vaikuttaviin näkijöihin, joiden näkemykset eivät ole vuosikymmenenkään saatossa ole millään tasolla toteutuneet.
Vastikään lähetin viestiä eräälle ammattilaiselle, jolta kysyin vuosikausia sitten ja hän antoi hyvin lyhyet mutta terävärajaiset vastaukset - ja vieläpä toisti muutaman vuoden jälkeen näkemyksensä vakuuttaen, että kyllä tämä toteutuu silloin ja silloin, odota vain kärsivällisesti.

Ei ole koskaan toteutunut, joten halusin vain hänen edes yhdellä lauseella kommentoivan, että olenko toiminut siten, että tuo minkä hän näki toteutuvaksi ei voinutka toteutua, eli se on ikäänkuin "peruutettu".

Vastausta en ole saanut. Joskus tosiaan tuntuu, että tämä "lähetän sulle enkeleitä ja voimahaleja ja samaan hintaan saat esittää tarkennuksia jos joku jää vaivaamaan" pätee vain niin kauan, kun asiakas on USKOSSA.

Senhän kaikki tiedämme, että pahinta mitä näkijälle voi sanoa, on verrata hänen näkemystään toisen näkijän kanavoimaan tietoon  Grin
Lempeinkin näkijä saa silloin usein aggressiivisen kohtauksen, ja pelottavan moni puuskahtaa, että se toinen näkijä on "alemmalla värähtelytasolla" ja väärässä  Wink
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 13.02.2008 22:25:04 »

Se on niin hirveän totta, että näkijät eivät suostu ottamaan vastaan negatiivista palautetta! Itse pyrin tuossa omassa ketjussa korostamaan sitä, että kysyjä itse tulkitsee kortin ja jos se tuntuu menevän ihan pyllyyn, antaa asian olla Cheesy

Olen muuten aiemminkin tavannut erään henkilön, jolle ennustajat eivät nähneet yhtään mitään selkeää. Yksinkertaisesti hänelle ei vain syystä tai toisesta annettu vastausta. En tiedä miksi näin oli, tutkimattomat ovat henkiset tiet. Olen itsekin saanut ennustusviestejä, jotka ovat menneet jos eivät kokonaan niin ainakin osaksi ihan plöröplörö ja olen siitä sanonutkin. En käytä ennustajien palveluita. Jos oikein kriisi iskee käännyn tänne Astron foorumin auttajien puoleen kuuntelemaan nousisiko sieltä vastausta, vinkkiä tai apua. Oikein megalomaanisessa kriisissä käännyn ystäväni puoleen, joka osaa yleensä aina sanoa mistä kiikastaa. Hän on minun selvänäkijäni ^_________________^

Samaisen ystäväni äiti oli nuorena neitokaisena käynyt selvänäkijällä, joka oli napauttanut suoraan sanoa, että hän ei näe tälle mitään. Ei yhtään mitään. Hänelle ei ollut mitään tiettyä sielunsuunnitelmaa tehtynä ennen syntymää - koska hän oli jo kehityksessään niin pitkällä, että häneen luotettiin - ja siksipä hän saisi itse päättää ja luoda elämäänsä. Meitäkin on siis moneen junaan, myös henkisesti Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 13.02.2008 22:28:38 »

Ai niin! Ja tietenkin kun kaikelle on tarkoituksensa ja jokainen sielu on yksilö siitä pohjimmaisesta yhteisestä Akulähde-energiasta huolimatta, voidaan miettiä mitä henkilö, joka ei saa vastauksia, opiskelee tässä elämässä. Mitä tuo "ei vastata tolle" (Grin) tukee henkilön sielun kasvussa? Kasvatetaanko itseluottamusta? Omaa ajattelua? Rohkeutta? Uskoa elämään ja onnistumiseen ilman selustan varmisteluja? Itsenäisyyttä? Onko takana karmallinen seikka, jonka vuoksi henkilön on nyt pärjättävä ilman selkeitä viestejä ja neuvoja?
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 13.02.2008 22:51:35 »

Vielä yksi vertauskuvallinen tarina, jos ajatukseni tulee paremmin ymmärretyksi sen kautta:

Jos olen pudonnut avantoon, olosuhteisiin nähden HYVIN KAUAN SITTEN, en kuitenkaa ole kuollut, vaan kärvistelen avannon reunalla ja toivon, että selviäisin. Välillä jaksan yrittää sisukkaammin päästä ylös, joskus taas vain odottelen, koska uskon että liika yrittäminen väsyneenä vie minua vain syvemmälle. Tässä tilanteessa siis olen kysynyt näkijältä: "Selviänkö avannosta, ja jos selviän niin miten tämä tulee tapahtumaan?"

Näkijä vastaa: "Selviät kyllä, sinua tulee pelastamaan tumma vatsakas mies, tämä tapahtuu viimeistään huomenna!"

Ylihuomenna olen edelleen avannossa, vaikka olen todella kamppaillut sisukkaasti päästäkseni ylös, olen huutanut apuaja olen yrittänyt ovin avuin kiivetä ylös. Muutaman kerran minua onjoku ohikulkija työntänyt syvemmälle, muutaman kerran joku on ollut vetävinään minut ylös, mutta juossut viime hetkellä ylös ja olen pudonnut taas hyiseen veteen.

Kolmen päivän päästä olen jo epätoivoinen ja kysyn näkijältä uudelleen: "En päässyt pois avannosta määräaikaan mennessä, onko minulla siis enää mitään toivoa, vai onko pelastumiseni "peruutettu"?"

Sama näkijä  vastaa, että "totta kai pääset, sinua vain koetellaan ja joudut vielä odottelemaan hieman. Muuta asentta ja odota taivaan tahtoa. Vatsakas herra on kuitenkin tulollaan! Hän tulee JUURI sillä hetkellä kun olet TODELLA epätoivoinen! Viimeistään viikon päästä".

Kun viikko on kulunut roikun edelleen avannon reunalla, nyt jo hyvin hyvin väsyneenä ja kylmissäni, en jaksa paljon enää yrittää ja olen varma että kuolen avantoon. Tulee toinen näkijä, joka kertoo, että älä huolehdi, selviät kyllä, mutta sinun pitää ensin hieman muuttaa näkökulmaasi avantoa kohtaan, eli sinun täytyisi oppia NAUTTIMAAN avannossa olemisesta, tämän opittuasi pääset kärsimyksistäsi ja sitten vaalea HOIKKA nainen tulee ja pelastaa sinut."

Noudatan ohjetta ja jään odottamaan vaaleaa hoikkaa naista, pelastajaani,  luottavaisena. Jokaista ohikulkijaa katson tarkkaan, toivo sydämessäni. Pyydän toiveikkaana apua tummiltakin, mutta kaikki kävelevät ohi.

Kahden viikon päästä olen edelleen avannossa, eikä vaaleaa naistakaan ole näkynyt. Olen muutaman kerran jo painunut veden alle, ja olen valmistautunut kuolemaan, enhän jaksa enää kauan. Tulee jälleen näkijä, jolta haluaisin kysyä seviänkö, ihan vain siksi, että jaksaisin paremmin. Fyysinen jaksaminenhan on kiinni henkisestä jaksamisesta.  Näkijä katsoo minua säälivästi ja toteaa: "Olet kysellyt aivan liian paljon, saat vääriä vastauksia ihan vain tuon kärsimättömyytesi tähden, lähde elämään elämääsi ja kasva sisäisesti, pyydä henkioppailtas apua, he auttavat AINA!"

Helmikuussa roikun edelleen avannon reunalla, jonkinlaisessa koomassa, mutta edelleen hengissä. Olen yrittänyt rukoilla ja meditoida ja olen lähes valaistunut, mutta edelleen siis fyysisesti jääkylmässä avannossa. Tulee jälleen näkijä ja viimeisillä voimillani herään koomastani ja olen tässä vaiheessa jokseenkin VIHAINEN näkijälle, joka kertoo iloisesti, että minut tulee pelastamaan "muuan Lassie-koira, viimeistään maaliskuussa! Eikö ole ihanaa! Olet vain kärsivällinen! Se on taivahan tahto. Lähetän sulle kuule MILJOONA voimahalia".

Minulla ei ole enää paljon voimia mutta viimeisellä energian hippusellani raivostun: MIKSI te kaikki vastatte minulle eri tavalla? Miksi te kaikki vakuutatte että selviän, jos teen niin tai näin, jos asennoidun noin tai niin? Miksi annatte minulle toivoa jos kaikki on lopulta KUITENKIN vain harhaa?"

Omasta arvostaan tarkka, kuuluisa näkijä loukkaantuu verisesti ja polkaisee minut saappaansa korolla veden alle: KIITOS!  VIHDOINKIN TAPAHTUU JOTAIN EDISTYSTÄ/MUUTOSTA! VIHDOINKIN PÄÄSEN KÄRSIMYKSISTÄNI!!   Grin Grin Grin

Näinkö?  knuppel2
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 13.02.2008 23:02:23 »

Pakko viel lisätä tähän, olisi epäreilua toisella puolella olijoita kohtaan...
minullakin siis ON hoviennustaja, siis hän joka todella näkee minulle, yksi tämän maan parhaista. Mutta kun kyse on ystävästä, niin en voi kauhean usein vaivata, sellainen tuhoaa ystävyyden. Ja hänenkin lupaamansa "ajat" ovat liukuneet, mutta selityksen olen saanut: Kun karma toisen henkilö kanssa on vahva ja olet tehnyt sielunsopimuksen, on kohtalosi sidoksissa toisen ihmisen etenemiseen. Vaikka jokainen meistä kulkee omaa polkuaan, niin aikaan vaikuttavat myös nämä sitoumukset.

Ja jokainenhan on omat sitoumuksensa laatinut, kuka helpomman, kuka vaikeamman mukaan ;-)
tallennettu
Julietta
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 14.02.2008 20:47:01 »

Veikkaisin, että näkijöistä puolet on huijareita - nämä usein maksullisia. Parikymmentä prosenttia on sitten hihhuleita, jotka kuvittelevat näkevänsä.

Loput voivat tosiaan nähdä välähdyksiä, mutta tuskin lukevat elämääsi kuin avointa kirjaa. Yksi saattaa nähdä asunnon, jota olet ihaillut lehden sivulta. Toinen lapsuudenkotisi. Kolmas vaikka eläkekotisi. Ja neljäs asunnon edellisestä tai tulevasta elämästä.

Rubiinitar, olet kirjoittanut paljon muuttamisesta, mutta miksi juuri kodin vaihto muuttaisi elämäsi niin totaalisesti toiseksi?
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 14.02.2008 22:00:53 »

Hihhulit jotka kuvittelevat itse näkevänsä... Cheesy Ja näitä tosiaan riittää idiot2 On hyvin vaikea edes kritisoida ihmisiä, jotka uskovat niin järkähtämättömän vahvasti omaan näkijänrooliinsa, että muuttuvat ulkoisestikin "tietäjän" näköisiksi. Ja silti: eivät välytämättä näe yhtään mitään!

Näihin törmää (niiden todella hyvien näkijöiden ohella) vuodesta toiseen Hengen ja Tiedon messuilla. Olen yrittänyt tulkita ahdistunutta oloani tuolla Haagassa ja olen tulkinnut, että sen täytyy liittyä siihen, että hihhulienergioita virtaa kyllä paljon, mutta tuloksena on värähtelyjen sekasotku, ei puhdas ja selkeä.

Muutto on tärkeä, koska liittyy varsin ratkaisevasti elinkeinoon (rationaalisesti ajateltuna). Lisäksi vanhaan kotiin liittyy hyvin paljon taakse jätetttävää energiaa, ja muuttoprosessi on ikäänkuin alkanut jo vuosia sitten, johtaa  väistämättä muuttoon. Kodissamme ei ole mitään vikaa -päinvastoin- mutta 'seinät/rajat/koettu rajoittavat'
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 14.02.2008 22:15:20 »

Noihin talojen väreihin vielä:

On myös paljon näkijöitä, jotka EIVÄT ole nähneet tulevan taloni väriä, vaikka olen sitä kysynyt, vaan ovat nähneet esim tien, pihan, metsän tms. Tämä on mielestäni tärkeä pointti, sillä en mitä ilmeisimmin olisi saanut vuosia sitten tietää täsmälleen minkälaisesta talosta on kyse, silloinhan tosiaan "lakkaisin elämästä" ja etsisin vain tietynnäköistä pytinkiä. En siis ole pahoillani tästä.

Huvittaa vain, kun laitan jonoon "luvatut talonvärit" niin koko sateenkaari on tosiaan jo koossa Smiley  Ja Euroopan kartta...
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 14.02.2008 23:38:57 »

Grin Grin Edellinen kirjoittaja ei taida kuulua koomikoiden kastiin  Cool Käsittelen asiaa tässä siis sarkastisesti, vastapainona tämän foorumin ajoittain kovin yleiselle "kaikki on totta ja kaikki käy" - ja tähän lajityyppii kuuluvat kärjistykset, OINK OINK!  Cheesy crazy2 idiot2

Tuo ikuinen meriselitys "et tiedä itsekään mihin olet menossa siis saat mitä tilaat" ei todellakaan ole patenttivastaus koko tähän mielenkiintoiseen ja hyvin olennaiseen kysymykseen näkijöiden tai/ja näkijöiksi itseään kutsuvien toiminnasta. Jokainen kantaa ristinsä, ja se joka on TIETÄVINÄÄN kaiken läheisensä rististä, ei todennäköisesti tiedä ristinkantamisesta vielä paljon p****akaan.

Kyseessä on erittäin laaja ja rehottava henkisen opiskelun alue, jota tämäkin foorumi edustaa, ja asiassa on myös karun maanläheinen, inhimillinen moraalinen puolensa: hengen ja tiedon hörhelöillä on kovin usein tapana eliminoida elävä elämä, jättää huomiotta se tosiasia, että me hihhulitkin olemme kovin inhimillisiä, raadollisia. EMME siis puolijumalia joiden kaikki teot ovat moraalisia  smitten

Minun kokemukseni tässä elämässä näissä piireissä on varsin pitkä, jo lapsena vuosikymmeniä sitten tutustuin perhetaustastani johtuen  tämän maan mitä moninaisimpiin "hengellisiin" etsijöihin (vs. kunnon kristityt), ja voin vakuuttaa, että olemme värikästä porukkaa, jokainen tulkitkoon adjektiivin "värikäs" oman kokemuksensa valossa. Henkisesti oireilevista vakavasti sairaisiin, eri asteissaan...kärjistän jälleen, ou jee, mutta  :uglystupid2:kerjäsit tätä

Ihmisiä olemme, ihmisiä. Jos tietäisimme mistä näkeminen alkaa ja mihin mielikuvitus/harha loppuu emme eläisi enää unohduksessa ja menettäisimme elämän beefin. Tässä kohtaa muistuu aina mieleen erään perheystävän, kovin arvostetun uskonnollisen gurun seksiseikkailut...mutta se siitä  Cool

tallennettu
Julietta
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 16.02.2008 19:05:53 »

Vaikka joku julistautuu näkijäksi, ei se tarkoita, että kyseisellä henkilöllä olisi suora ja katkoton yhteys henkimaailmaan. Kyllä se raja toiselle puolelle on sellainen railo, ettei sieltä jokainen halukas tietoa kärrää.

Tulipa mieleeni sellainenkin, että entä jos maalaatte uuden talonne eri värillä. Siinähän näkijäparan visiot sekoavat.

Ja minun mielestäni nyt vain on älytöntä maksaa noista eri veikkailuista (niin kuin et enää taida tehdäkään). Samalla vaivalla käyttää itse heiluria.

Nyt tulee tulosvastuullinen ennustus: veikkaanpa, että ostatte keltaisen ja Suomesta. Jos meni pieleen, ei tarvitse maksaa mitään. Jos osuu oikeaan, laita näkijän keskitaksan verran eläinsuojeluun.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: