Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: feng shui sisustus  (Luettu 37236 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
ani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #15 : 11.01.2006 21:50:14 »

hei mikä huone se on jossa rahapuu kukoistaa ja ilman suunta onko vaihtoehtoja jos ei kyseinen ilmansuunta käy.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #16 : 11.01.2006 22:04:56 »

hei mikä huone se on jossa rahapuu kukoistaa ja ilman suunta onko vaihtoehtoja jos ei kyseinen ilmansuunta käy.

Hei "ani"

Mitä tarkoitat jos ilmansuunta ei käy.  Tarkenna.
- haetko eri Feng Shui koulukunnan eri tapoja ja suuntia

http://www.nic.fi/~kirsini/bagua.html

smitten

On erilaisia  k o u l u k u n t a t a p o j a  käyttää em. karttaa.

J a n g   B a g u a =
Vesialue 1 tulee pohjoiseen
Tulialue 9 tulee etelään

J i n g   B a g u a =
Vesialue 1 tulee länteen
Tulialue 9 tulee Itään

Intuitiivisessa Feng Shuissa
- vesialue eli 1 alue tulee oven kohdalle

angel

Itse käytän  J a n g   B a g u a   k a r t t a a siten,
että laitan sen koko asunnon pohjapiiroksen päälle siten että

Vesi 1 alue tulee pohjoiseen

Tuli 9 alue tulee etelään

http://www.nic.fi/~kirsini/bagua.html

angel

smitten  Kompassi käteen ja asunnon ilmansuunta selville. 

Ykkönen sit pohjoisen suuntaan.   smitten

coolsmiley Huonekohtaisesti voi sitten katsoa ykkösen ovelle päin. 

Näin olen tämän ymmärtänyt  laugh   

smitten   smitten    smitten    smitten    smitten    smitten    smitten

smitten   Elämänilo   smitten

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=1461.0
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Rachel
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #17 : 11.01.2006 22:51:01 »

...ja eikös ole myös niin, että jos johonkin ilmansuuntaan pitäisi laittaa jotain mikä sinne ei "kuulu", niin väreillä voi tehdä paljon....? Eli käyttää juuri sitä ajatusta, että tietty väri kumoaa tietyn värin ja vahvistaa jotain muuta väriä.

"Elämänilo" sinä osaat varmaan kertoa tuosta enemmän, sillä minä olen juuri sitä täällä omassa yksiössäni pohtinut.

Kauheen vaikeita asioita jos haluaa aivan tarkkaan kirjojen ja muiden ohjeiden mukaan sisustaa. Itselläni olen huomannut toimivaksi sen, että seison keskellä yksiötäni jokin tavara kädessä, (tänään lilat isot kynttilät) ja laitan sen sinne, missä sen mielestäni kuuluu olla. Kun olen tavarat paikoilleen laittanut, niin kuulostelen ja katselen ja haistelen missä minkäkin on hyvä olla energioiden kannalta. Intuitio kertoo loppupeleissä kuitenkin kaikista selvemmin nuo asiat. Eli tästä loogisesti ajateltuna: kannattaa sisustaa silloin, kun itsellä on siihen kova halu ja innostus. Ja aina sisustaa rauhallisella ja iloisella mielellä. On ainakin minulla toiminut. Smiley
tallennettu

Aurinko: Kalat
Kuu: Kaksoset
Nousumerkki: Neitsyt
Keltainen Solaarinen Soturi
ani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #18 : 12.01.2006 09:30:09 »

tarkoitan ilmansuunnalla sitä jos tiettyynkohtaan pitää laittaa rahapuu niin jos se ei siihen sovi voiko sen laittaa muuhun ja tuleeko sitten sama hyöty mihin muuten rahapuu pitäisi laittaa
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #19 : 12.01.2006 09:33:52 »

http://www.uusikaupunki.fi/~birgan/fengshui.html
huomautus, löytyi kiva linkki. Ainakin tuon energiasiivouksen osalta...
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #20 : 12.01.2006 17:36:08 »

minun  vauraus ja menestys alue siaitsee siivouskomerossa ja on kaameen sotkunen nythän se selkis miksi sitä ollaan niin köyhiä,olen tämän päivää siivonnut sitä pari isoa muovisäkkiä siitä kertyy kierrätykseen, pitäisi ihan ruveta topakasti muutenkin raikkoamaan paikkoja,mutt kun on saanut opin että kaikkea voi tarvita ettei mitään tarpeellista saa hettää pois,ihmettelen kuinka minun lapset ovat oppineet,etteivät kasaa mitään ylimääräistä kaappeihin niillä on niin siistiä aina kun käy siellä ja vielä poikakin on sen taidon opinut kaikki on järjestyksessä omassa asunnossaan ei mitään ylimääräistä,mutta kumminkin viihtyisää,korkea aika olisi minunkin se taito oppia.tästä se alkaa rahapuulle ei meinaa vaan paikkaa löytyä.muuten minun taikamalja on valmis täyttämään toiveet,piti sulattaa kynttilöitä  ei ollut käypästa mallia se muovinen pesuaine astia oli tosi hyvä juttu,reunoja joutui vähän leikkaamaan.
tallennettu
kauris76
Kohtuuastroilija
**

Vahva Uranus +Kristustietoisuus

Profiili
« Vastaus #21 : 12.01.2006 19:43:18 »

Joku kyseli, eikö punainen/tuli "polta puun"... Näin tosiaan on, mutta kaikkia elementtejä tarvitaan tasapainon saavuttamiseksi myös rahan alueella. Puu on siis tärkein elementti, mutta tuli antaa tarvittavaa "potkua" ja aloitteellisuutta, ettei heittäydytä aivan passiiviseksi. Kirkkaanpunaista ei tosin suositella mihinkään tilaan suurina määrinä, vaan se toimii lähinnä pienemmissä yksityiskohdissa. Todettakoon vielä, että tuli myös ruokkii maan elementtiä, joka antaa raha-asioille "tukevan perustan"-tämän elementin puuttuminen voi helposti olla syynä rahojen "valumiseen läpi käsien"...Siihen auttaisi wc:ssä, kylpytiloissa tai saunassa, vaikkapa kivien käyttäminen koristeena (kivet ei saa olla kiiltäviä/sileäpintaisia, sillä ne taas luetaan metallin elementtiin).
 Yksinkertaistettu neuvo elementtien tasapainoon olisi siis suosia eniten alueen omaa elementtiä ja lisätä kohtuudella kaikkia muita...Mikäli esim. puu-elementin tuominen johonkin tilaan on hankalaa, voi sitä käyttää vähemmän ja lisätä sitä ruokkivaa elementtiä eli tässä tapauksessa vettä.
 Rahan alueella sijaitsevissa saunatiloissa tarkistaisin ensimmäiseksi pyyhkeet ja muun rekvisiitan-tukevatko ne vaurausenergiaa, sekä tarkistaisin juuri elementit...
 Lopuksi todettakoon silkkikasveista, että niiden käyttäminen on varteenotettava vaihtoehto tiloissa, joissa aitojen kasvien pitäminen ei onnistu, kuten ikkunattomat tilat, kylpyhuoneet ja vastaavat. Niitä olen käyttänyt myös makuuhuoneessa, johon ei kasveja suositella... Ne tuovat myös parempaa energiaa koteihin kuin kärsivät/puolikuolleet aidot kasvit (viitaten ihmisiin, joilla ei ole aikaa tai halua huolehtia kasveista)...
tallennettu

Johanna
Mirjam
Vieras
« Vastaus #22 : 12.01.2006 22:33:10 »

Hei "Mirjam"
Toinen ei voi toiselle tietoa sisään "tallentaa"[/b], kyllä sinun se itse on tehtävä.   coolsmiley
- Anja Banksìn Aapinen esille, jos sinulla se on?

Sorry, että vaivasin.
Käsitin väärin. Mutta nimim. Neitsyt-76. vastasikin jo hienosti kysymykseeni.
angel
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #23 : 12.01.2006 23:03:21 »

Lainaus
raikkoamaan

Heh, Ani, tuosta sanasta tuli  jotain niin  tuttua mieleen, että piti ihan ruveta itsekseni nauramaan. Samoin tuo sana: "käypästä mallia"

Mistäpäin suomenmaata oletkaan kotoisin?
Jos saapi kysyä?
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #24 : 12.01.2006 23:20:54 »

Hei "Mirjam"[/b]   coolsmiley
Et sinä minua vaivannut, huomasin vain, että kannettu vesi ei kavossa pysy.
Jaettu tieto antaa meille kaikille asiasta kiinnostuneille mahdollisuuden saada uutta tietoa
Onko sinulla jotain jaettavaa meille muillekin.    angel
[/color]
 :smitten:Elämänilo

Mikä vesi ei kaivossa pysynyt ja missä kaivossa? Nyt menee minulta kyllä hiukan ohi?  idiot2
En todellakaan tiedä onko minulla mitään jaettavaa "teille muillekin". En ole muutenkaan foorumille kirjoittelemassa siinä mielessä, että olisin jotain "tietoa" muille jakamassa, vaan jos joku jotain itselleen jotain teksteistäni/ajatuksistani saa, niin hienoa hänelle.
Luultavasti sinä et ole saanut, koska koet, että jouduit minulle vastaamaan ilman "maksua" ja siksi kirjoitinkin, että; " käsitin väärin". (sinut/kirjoituksesi)

Hienoa kuitenkin että sinulla on muille jaettavaa ja voit siis muiltakin jotain kysellä!
 Smiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #25 : 13.01.2006 08:35:37 »

Minä autan aivan pyyteettömästi täydestä sydämestäni muita,
mutta jos huomaan hakkaavani päätäni seinään,
satutan siinä vain itseäni ja  muita.
[/color]
 angel angel

Annan itselleni anteeksi, Annan itselleni anteeksi, Annan itselleni anteeksi
Annan sinulle "Mirjam" anteeksi, Annan sinulle "Mirjam" anteeksi", Annan sinulle "Mirjam" anteeksi

smitten  Elämänilo   smitten

:Smiley Nyt minulla menee aina vaan enemmän ja enemmän yli ajatuksenjuoksusi...
Olen keskustelu foorumilla ja huomaan aiheen Fengshui, jossa aiheesta kirjoitellaan ja esitetään kysymyksiä ja kirjoitetaan omista kokemuksista. (lisäsin alkuun linkin, jossa olen enemmänkin aiheesta kirjoitellut, koska en näe mitään syytä jankuttaa samoja asioita moneen kertaan). Lisään itsekin muutaman kysymyksen ja saan vastaukseksi sinulta, että et voi siirtää tietojasi minuun vaan minun on itse opeteltava..... :Smiley Cheesy idiot2

Ja sitten pyydän oudohkoon vastaukseesi selvennystä äidyt pyytelemään itseltäsi anteeksi ja antamaan minulle jotain anteeksi?HuhHuh Cheesy

Sanotaanko, että 'kuukaloina' (näin kun astrologiaan littyvällä foorumilla ollaan), olen kyllä tämän 'aistinut' jo kauan, mutta että sitten yhtäkkiä ja näin oudosti.... idiot2

Pyydän älä sekoita minua omaan 'maailmaasi' minä en ole se joksi minut kuvittelit, pyydä joltakulta muulta anteeksi ja johonkin muuhun suhteessa itseltäsi myös.

En tiedä mitä mielikuvia sinulla oli ja miten odotit ja odotat, että sinuun suhtaudutaan, mutta minä en ikävä kyllä vastaa kenekään odotuksiin, vaan olen oma itseni.

RELAX! Tuo kaikki mitä pyörittelit itsessäsi/mielikuvissasi/emootioissasi, ei liittynyt nyt kyllä yhtään tälle foorumille,,,,se tuli aivan jostain muusta.

*on nyt todella ihmeissään*
  angel
tallennettu
kauris76
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #26 : 14.01.2006 11:54:13 »

UUPS!Edelliseen viestiini lipsahti virhe, kun väitin, että tuli polttaa puun...Tämähän olisi looginen päätelmä, mutta niin ei ole!
 Koetan nyt korjata virheeni...
 Elementtien ravintokierrossa puu ruokkii tulta, eikä tuli suinkaan tuhoa puuta! Puuta tuhoava elementti sen sijaan on METALLI, jota siis kannattaa suurina määrinä puun/rahan alueella välttää...
 Ajatuskatko sai sekoilemaan ja pahoittelut kaikille perustavan laatuisesta virheestä! Toivottavasti en ehtinyt kenellekään aiheuttaa harmia tällä mokalla...
 Ja vastaus kysymykseen, olenko käynyt jollakin kurssilla-en ole, koska niitä ei juuri lähialueilla järjestetä...Itse olen opiskellut ja kaivanut tietoja joskus maanraostakin...Alkuinnostuksen sain joskus kauan sitten Voi Hyvin-lehdessä olleesta feng shui jutusta ja siitä lähtien olen tietoa kerännyt kaikista mahdollisista lähteistä...Suomenkieliset oppaat on hyviä lähteitä (Lukuunottamatta yhtä poikkeusta- muistaakseni pieni kirja nimeltä feng shui päivästä päivään sisältää niin suuren määrän ristiriitaisuuksia kaikkiin muihin lähteisiin verrattuna, etten suosittele ainakaan alkuvaiheessa, ellei halua mennä sekaisin jo heti alkumetreillä...), mutta yksityiskohtia olen joutunut sanakirja kädessä hakemaan englanninkielisistä lähteistä. Suurin ja haastavin urakka on kuitenkin kaiken tiedon keräämisen jälkeen ollut oppien soveltaminen käytäntöön ja kaiken tiedon sisäistäminen niin, ettei tarvitse jokaista muutosta tehdessään (tai neuvoja antaessaan) palata tutkimaan muistiinpanoja. Tähän kului vuosia, mutta nyt voi jo korjata satoa ja todeta, että oli se kaiken vaivan arvoista.
 Ilomielin jaan oppimaani/kokemaani muidenkin kanssa silloin, kun täällä foorumilla ehdin käymään...olen nimittäin kyllästynyt siihen, että nykyään lähes kaikesta peritään maksu silloinkin, kun tarvittava tieto olisi ilman maksuakin kaikkien saatavilla. Toki ymmärrän, että koulutuksen saaneiden on saatava elantonsa, mutta kaikilla ei välttämättä ole varaa asiantuntijoiden palveluihin, kuten ei itsellänikään feng shuin parissa aloittaessani...(Jokseenkin huvittava yhtälö, että feng shuilla pyritään parantamaan taloudellista tilannetta, mutta ensin pitäisi olla rahat maksaa siihen johtavista neuvoista...)
 Eli, mikäli joku saa jotain irti neuvoistani, niin kyselkää ihmeessä! Jos en johonkin osaa vastata, niin sanon sen kyllä suoraan...
 Rakkaudella neitsyt-76
« Viimeksi muokattu: 14.01.2006 12:00:09 kirjoittanut neitsyt-76 » tallennettu

Johanna
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 14.01.2006 14:20:51 »

Suurin ja haastavin urakka on kuitenkin kaiken tiedon keräämisen jälkeen
ollut oppien soveltaminen käytäntöön ja kaiken tiedon sisäistäminen niin,
ettei tarvitse jokaista muutosta tehdessään (tai neuvoja antaessaan)
palata tutkimaan muistiinpanoja.

Tähän kului vuosia, mutta nyt voi jo korjata satoa ja todeta,
että oli se kaiken vaivan arvoista.

Ilomielin jaan oppimaani/kokemaani muidenkin kanssa silloin, kun täällä foorumilla ehdin  :smitten:käymään...olen nimittäin kyllästynyt siihen, että nykyään lähes kaikesta peritään maksu silloinkin, kun tarvittava tieto olisi ilman maksuakin kaikkien saatavilla.  Rakkaudella neitsyt-76

Hei "neitsyt-76"

Olit huolissasi antamasi tiedon virheellisyydestä ja mahdollisesti sen aiheuttamasta vahingosta jollekin. 
- tuskin kenellekkään mitään vahinkoa ehti tapahtumaan --> vaikutushan ei ala näkymään heti   
   --> menee päiviä tai viikkoja, ennenkuin muutoksia asioihin alkaa tulla
    - oletko samaa mieltä

Ravitseva kierto

Puu ravitsee tulta, mikä tuottaa metallia, kosteus kerääntyy metallin pinnalle vedeksi, vesi kastelee maan ja maa ravitsee puun --> uusi kierto

Tuhoava kierto

Tuli sulattaa metallin, metalli katkaisee puun, puu lahoaa maaksi, maa likaa veden ja vesi sammuttaa tulen --> uusi kierto

Molemmat kierrot ovat tärkeitä.

smitten

Esitin Feng Shui kurssille osallistumista - Anteeksi -   Embarrassed
- ajatukseni oli auttaa ei loukata
- kaikki mitä itse olen Feng Shuihin sijoittanut, on tuonut sen moninkertaisesti takaisin   smitten
- koska esim. asunnon pohjapiirroksen asettaminen oikein Bagua karttaan  coolsmiley
  on koko sisustamisen tärkein asia

- valittava yhden koulukunnan ohjeet, jonka neuvoja sitten käyttää

Itse haluan myös jakaa tietoa muiden kanssa.   smiley6600
- esim. sinun tietosi ovat olleet minullekin avuksi - Kiitos   Kiss

« Viimeksi muokattu: 15.01.2006 16:05:47 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
kauris76
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #28 : 15.01.2006 12:11:35 »

Hei elämänilo!
 Kiitos kommenteistasi.
 Olen todella samaa mieltä, että feng shuissa tulokset YLEENSÄ ilmenevät "viiveellä", eikä välittömiä tuloksia useinkaan ole odotettavissa.
 Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön, joten kun muutokset jollakin alueella on jo tehty ja vaikutukset alkavat näkyä, ei ole lainkaan mahdotonta, että seuraavan alueen muutosten tulokset näkyvät nopeastikin...Tämä johtunee ainakin omalla kohdallani siitä, että muutoksiin (energiatasolla) on jo ehtinyt edellistä aluetta työstäessään jossakin määrin sopeutua...Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan, kun asiaa on jotenkin hankala selittää...
 Huomasin sattumalta, että ravitsevan kierron listaasi oli lipsahtanut pikku virhe, saanhan paikata? Siitä puuttui maan elementti tulen ja metallin välistä...eli ravitseva kiertohan on siis puu-tuli-maa-metalli-vesi...
tallennettu

Johanna
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #29 : 15.01.2006 16:09:58 »

Huomasin sattumalta, että ravitsevan kierron listaasi oli lipsahtanut pikku virhe, saanhan paikata? Siitä puuttui maan elementti tulen ja metallin välistä...eli ravitseva kiertohan on siis puu-tuli-maa-metalli-vesi...

Kiitos "neitsyt-76"

Kukaan ei ole täydellinen, virheitä sattuu ja hyvä kun huomautit siitä.  Olet tarkkanäköinen.   Kiss

Olen korjannut virheen.

Kiitos

Ravitseva kierto

Puu ravitsee tulta, mikä tuottaa metallia, kosteus kerääntyy metallin pinnalle vedeksi, vesi kastelee maan ja maa ravitsee puun --> uusi kierto

tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: