Pallaskissa
|
|
« Vastaus #45 : 11.01.2006 11:31:50 » |
|
Aurinko 2° 2' Vesimies 1. huone Merkurius 15° 44' Vesimies 1. huone Venus 18° 57' Kalat 2. huone Mirjam, sinulla järjestys on Aurinko-Merkurius-Venus, tuo Lillin huomautus Kalat-Oinas -asetelmasta johtuu siitä, että Oinas on eläinradan ensimmäinen merkki, Kalat viimeinen ja jos nuo planeetat sijoittuvat näihin kahteen merkkiin, järjestys katsotaan Kaloista alkaen Mirjam, sinä olet sitten "Isäntä"
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.01.2006 11:33:25 kirjoittanut Pallaskissa »
|
tallennettu
|
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #46 : 11.01.2006 11:34:21 » |
|
Kiitos Pallaskissa! Yritän tuon nyt oikein 'mieltää' kunnolla, etten ota vain valmista vastausta vastaan...jos jotain tästä astrologiasta oppisikin... Heh, jotenkin jo arvasin...että tuo 'isäntä' siitä tulee.. Olenko yhtään jäljillä, jos ymmärrän niin tämän, että tuo eläinradan merkkijärjestys vaikuttaa ensin ja sen jälkeen nuo asteluvut???
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.01.2006 11:40:16 kirjoittanut Mirjam »
|
tallennettu
|
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #47 : 11.01.2006 11:46:05 » |
|
No..taitaa mennä kyllä 'yli' minulta nyt... Ehkä kuitenkin on viisainta perehtyä ensin ihan alkeisiin ja sanastoonkin, mitä mikin edes tarkoittaa ja merkitsee... Mutta kiitos kuitenkin... :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilli
|
|
« Vastaus #48 : 11.01.2006 11:59:09 » |
|
Merkuriuksen, Venuksen ja Auringon keskinäisellä järjestyksellä on merkitystä, sijaitsivatpa ne missä tahansa merkeissä. Itselläni esim. Aurinko on Kaksosissa ja Merkurius ja Venus Ravussa, "Isäntä" on tyyppini. Tuo Oinas-Kalat -linja oli vain selvennyksenä sen takia, koska todellakin Oinas on eläinradan ensimmäinen ja Kalat viimeinen merkki. Tämä ei tosin tainnut selventää, vaan sekoittaa lukijoiden päätä. Nikulan mukaan tuosta kolmikosta ensimmäisenä järjestyksessä oleva planeetta on ikään kuin voimakkain, muut ovat sitten hoviväkeä. Jos jollakin on vaikkapa Merkurius ensimmäisenä, sen symboliikkaan merkkisijainteineen kannattaa tutustua huolella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pallaskissa
|
|
« Vastaus #49 : 11.01.2006 12:09:24 » |
|
Nikulan mukaan tuosta kolmikosta ensimmäisenä järjestyksessä oleva planeetta on ikään kuin voimakkain, muut ovat sitten hoviväkeä. Jos jollakin on vaikkapa Merkurius ensimmäisenä, sen symboliikkaan merkkisijainteineen kannattaa tutustua huolella. Lilli, todella mielenkiintoista! Minulla tuo Merkurius on vielä todella aspektoitunut, välillä tuntuu että aivot suhisevat ylikierroksilla ja vähintään kolmella tasolla yhtä aikaa... Voimakas Uranus ei tilannetta helpottane. Tuo Nikulan kirja tulee "lukulistalle", olen pari muuta kirjaansa tässä lueskellut hartaasti ja moneen otteeseen. On ihanaa opiskella!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Faery
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #50 : 11.01.2006 12:13:47 » |
|
Minulla merkurius on oinaassa (20'59)ja yhtymässä aurinkoon (24'48) sekä chironiin(23'54). Ja tämä palneetta rypäs on kymmenennessä huonessa. Toisaalta tämä yhtymä ulottuu myös joidenkin karttapiirrosten mukaan yhdeksänteen huoneeseen oinaan merkissä olevan (13'57) kautta, joka sitten onkin yhtymässä Jupiteriin (6'39). Kuten jo taisin aiemmin sanoa, koko tämä yhtymä on minulle edelleen arvoitus ja olen koittanut kovasti miettiä mitä se kertoo minusta Taisin sijoittua tuossa uudenaikaisessa systeemissä "diktaattoriksi" koska Venus on kaksosissa (1'44). Mitenkähän tuohon järjestelmään vaikuttaa jos aurinko ja merkurius ovat yhtymässä ja niiden välissä on vielä tuo chiron. kaikenlaiset arvailut luonteestani otetaan kiitollisena vastaan, sillä jostains yystä tämä yhtymäjuttu ei oikein aukea minulle. Itse osaan määritellä itseni korkeintaan puheliaaksi, optimistiseksi ja vilkkaaksi persoonaksi. Olen myös aina ollut "hieman" erilainen ja usein olen seurassa ollessani roolissa, jossa pidän ihmisiä hyvällätuulella. Innostun helposti ja innostukseni on tarttuvaa. Herätän ihmisissä kahtalaisia tuntemuksia, vihaa tai rakkauttaa, harmikseni välimuotoa harvoin on. Ehkä tämä kuitenkin johtuu kuustani kaksosissa.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko: Oinas AC: Leijona Kuu: Kaksonen
|
|
|
Alzbeta
Vieras
|
|
« Vastaus #51 : 11.01.2006 12:50:58 » |
|
Hetkonen, siis tarkastellaanko tuossa vain , , sijaintia vai huomioidaanko jos siinä on joku planeetta näiden välissä? Koska näinhän se on, että muuten olisin "isäntä", mutta jos katsotaan koko tilanne niin Uranus ja Pallas tulee siinä tapauksessa väliin. Ollako minä siis "isäntä" vaiko eikö olla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilli
|
|
« Vastaus #52 : 11.01.2006 12:59:51 » |
|
Hei Alzbeta,
etköhän sinä Isäntä ole. Nikulalla ei ollut erityisiä nimikkeitä niille tyypeille, joilla oli jokin muu planeetta rikkomassa kolminaisuutta.
Mutta kyllähän se tulkinta voi muuttua melko radikaalisti, jos vaikkapa omaa lempeähkön Venus-Aurinko-Merkurius -yhdistelmän ja siinä on vaikkapa Pluto yhtymässä Venukseen.
Hitleristä esim. mainittiin, että hänellä varsinainen kolmikko ei viitannut diktaattorimaiseen luonteeseen (en nyt muista tarkkaa järjestystä), mutta Venuksen yhtymä Marsiin sekoitti kovastikin pakkaa ja muutti tulkintaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #53 : 11.01.2006 13:16:10 » |
|
Hui, minullakin on mars-venus yhtymä :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilli
|
|
« Vastaus #54 : 11.01.2006 13:22:42 » |
|
Tsekkasimpa astrothemesta Hitlerin kartan. Minun ymmärrykselläni hän kyllä ON "Diktaattori" + se Marsin yhtymä Venukseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Linn
|
|
« Vastaus #55 : 11.01.2006 13:56:43 » |
|
Kiitos Lilli!
Omaa ja lähipiirin karttoja katsomalla vaikuttaa suunnilleen paikkaansapitävältä jaottelulta - varsinkin jos muistaa ne hienosäädöt. Toivottavasti kirja tulee kirjastoon!
Minä olen siis tosiaankin diktaattori, mutta Kuu on Auringon ja Venuksen välissä. Merkuriuksen merkittävyys ensimmäisenä planeettana ei tule yllätyksenä - se on muutenkin voimakas kartallani, minkä huomaa myös käytännössä.
Linn
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kaapokisu
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #56 : 11.01.2006 14:14:14 » |
|
Skorpionissa. Puhun silloin kun on asiaa, huumorini on aika mustavalkoista, heh Ilkeyksissäni menen henkikökohtaisuuksiin... Sanon myös mielelläni juttuja "säikayttääkseni " ihmisiä, lauseen loppuun lisään sitten: no ei kai, luulitsä. Heko heko Esitän mielelläni myös suuttunutta, vaikka en ole. Kieroutunut huumorintaju, kenties
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko vaaka Nouseva skorpioni Kuu vaaka
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON
|
|
« Vastaus #57 : 11.01.2006 14:16:58 » |
|
Minulla on Merkurius Vesimiehessä ja todella paljon ja hyvin aspektoitunut. Aivan kuten Pallaskissalla, minullakin aivot surisevat välillä ylikierroksilla ja onkohan se tuota Vesimiestä että kommunikoin mielelläni vierailla kielillä. Minun on aina ollut helppoa opiskella kieliä, ja joskus huomaan ajattelevani asioita englanniksi... Ja minä olen Isäntä!
|
|
|
tallennettu
|
Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu MC & Merkurius & Venus Vesimies Punainen Galaktinen Lohikäärme
|
|
|
katsuska
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #58 : 11.01.2006 18:20:51 » |
|
Neitsyessä...8.huone ..en kyllä osaa sanoa mitä se sitten merkitseekään. (2.) (8.) (8.) (7.) (5./11.) - mielelläni otan vastaan ajatuksia...kaippa tähänkin jokin suuri viisaus/kasvutehtävä sisältyy
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sini48
Vieras
|
|