Miu@Mau,
EI, kyllä se itseasiassa on enemmänkin tuon nousevan neitsyen syytä. Oikeastaan tuo härkä vaikuttaa uraan enemmänkin toisella tavalla. Se voi tarkoittaa ettet ole sellaista hötkyilevää sorttia ja asiat työelämässä/ura sujuvat muutenkin tasaista varmaa tahtia, mutta nousevan merkin olemus on yhtä kuin mitä sinä olet persoonana. Minkä näköinen olet, kuinka näet ja koet maailman, kuinka toimit. Ensimmäinen huone edustaa Minää, sitä mikä näkyy ulospäin. Se miksi ulkonäkö ei aina välttämättä ole nousevan merkin näköinen, voi johtua vaikka nousevan merkin hallitsijan sijainnista syntymäkartalla. Neitsyen hallitsija on merkurius, ja se on astrologisella kartalla aina lähellä Aurinkoa. Minulla se on kaksosissa, jonka hallitsija merkurius myös on. Sinulla se luultavimmin on oinaassa, tai auringon asteista riippuen kaloissa tai härässä. Oli niin tai näin, tuon hallitsijan vaikutus on lähinnä värittää sitä neitsytmäistä käytöstä ja olemusta jota meissä on.
Itsessäni nouseva neitsyt näkyy kriittisyytenä, pikkutarkkuutena ja verkkaisuutena, mutta myös epävarmuutena ja arkuutena (mutta vain toisissa asioissa, olenhan sentään kaksonen).
Toinen mikä myös vaikuttaa meidän jokaisen ulkonäköömme on syntymäkartalla miehillä Marssin sijainti, ja vastaavasti naisilla Venuksen sijainti.
Jos ja kun astrologiaan oikeen pääsee sisälle, avautuu se kuin labyrintti miljoonine ovineen.
JOos enkku ei käänny niin suosittelen alan kirjallisuutta. Kirjallisuuden kautta pääsee sukeltamaan juuri niin syvälle kuin itse tahtoo, siinä tahdissa kuin itse tahtoo. Mutta jos kuitenkin haluat saada täysin paikkaansa pitävää tulkintaa itsestäsi, niin nopeiten ja helpoiten löydät sitä netistä. Osa on maksullista, osa ilmaista. Täältä astro.fiistäkin voi itselleen tilata sisäistäsoturia jne. Ainakin se on suomen kielellä.
Mutta jos kirjallisuus kiinnostaa niin kirjastot ovat loistavia lähteitä. Itse pidän
Paul von Gerich:in
Astrologia:a merkkiteoksena, mutta voi osittain olla turhan haastava aloittelijalle. Plus kirjallisuus voi olla muutenkin vaikea lähestyttävä tulkitsemisen kannalta, koska ne tehdään yleisteoksiksi. Netissä pystyy syöttämään tarkan syntymäaikansa ja paikkansa, johon koko astrologian toimivuus juuri perustuukin, ja Voila! sulla on silmiesi edessä pelottavankin paikkaansa pitävää tulkintaa itsestäsi. Siksi suosittelin astro.comia koska sieltä saa yllättävän paljon irti täysin ilmaiseksi. Ja jos sieltä tallentaa vaikka koneelleen tekstinä tai tulostaa paperille, voi sitä tarkastella myöhemminkin tai antaa jollekin vaikka käännettäväksi. Itse käyn sanakirjan kaa läpi jos en jotain ymmärrä. Mutta on se sen arvoista!!!