Ajatus
|
|
« : 20.02.2008 13:25:29 » |
|
Uutta kirjaa pukkaa iloksemme tähän suppeaan suomalaiseen astrologiakirjavalikoimaan! Esoteerisen astrologian ammattilainen Erkki Lehtiranta on kirjoittanut kirjan Astrologia ja Henkinen Tie - pyhiinvaellus tähtien valossa. Kirja perustuu kanavoituun tietoon mestari Hilarionilta. Kirjan näkökulma ja sen käyttämät käsitteet ovat "henkisempiä", kuin kaupallisten astrologiakirjojen yleensä, mikä voi ehkä hämmentää näihin asioihin tutustumatonta lukijaa, mutta esimerkiksi suurimmalle osalle Astro-foorumin lukijoita kysymyksessä eivät ole mitenkään uudet asiat. Itse asiassa jos on jo tutustunut muihin rajatiedon aihealueisiin mutta ei astrologiaan, tarjoaa tämä kirja oikein hyvän perustietopaketin aiheesta - ja vastavuoroisesti myös astrologiaan jo hiukan tutustuneille hyvää perustietoa esim. henkisistä lainalaisuuksista. Kirjasta löytyy planeettojen symboliikan esittelyn lisäksi mm. perustulkintaa planeetoista merkeissä ja huoneissa sekä aspektitulkintaa. Toki kirja on siltä osin yhtä "keittokirjamainen" kuin muutkin astrologian perusteokset, joten aloittelijan on syytä muistaa ettei osia kannata liikaa irrottaa kokonaisuudesta ja tulkita kovin suoraviivaisesti tai mustavalkoisesti. "Kokkauksen" lopputuloshan kun on aina jotain enemmän kuin reseptinsä yksittäiset ainekset. Kirjasta kiinnostuneet, kurkatkaa vaikkapa Smiling Starsin kotisivu.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #1 : 21.02.2008 10:50:34 » |
|
Minuakin alkoi Erkin tekemä tulkinta kiinnostaa, kun luin tuon kirjan. Eikös hän vaikuta Helsingissä? Mitä mieltä Ardith olit tulkinnasta? Ilmeisesti se oli suullinen tulkinta, saiko nauhoituksen mukaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #2 : 21.02.2008 21:25:09 » |
|
Yhdyn edelliseen! Minä pidin Lehtirannan tulkinnasta erittäin paljon. Vaikka siitä on jo vuosia kulunut, niin edelleen pätkiä siitä tulee mieleeni. Pitääkin etsiä, jos löytäisin vielä sen kasetin jostain. Kiitos muistuttamisesta!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #3 : 22.02.2008 10:07:51 » |
|
Aivan ihana kirja!
Syvällisyydessään ja henkisyydessään aivan omaa luokkaansa oleva teos tähänastisten suomalaisten astrokirjojen joukossa ja tuo varmasti monelle harrastajalle kauan kaivatun henkisen näkökulman syntymäkartan kuvioihin. Monesti ns. perinteisen astrologian avulla karttaa tulkitessa kun kyllä löytää kunkin ihmisen kartan ja siten myös elämän toistuvat ongelmakohdat, mutta jää vaille vastausta siitä, miksi juuri tuo haaste juuri tuolle ihmiselle. Erkin näkökulma antaa vastauksia ja auttaa paremmin ymmärtämään omaa elämää osana pidempää jälleensyntymisten kiertokulkua syyn ja seurauksen lakeineen.
Erkillähän on muuten taas tänäkin talvena meneillään Henkisen astrologian koulutusohjelma, jonne olisin mennyt kiljuen jos se olisi vain järjestetty yhtään lähempänä. Mutta Ajatus, sinullahan olisi lyhyt matka kuten teillä muillakin pääkaupunkiseudulla asustavilla..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #4 : 22.02.2008 11:25:14 » |
|
Erkillähän on muuten taas tänäkin talvena meneillään Henkisen astrologian koulutusohjelma, jonne olisin mennyt kiljuen jos se olisi vain järjestetty yhtään lähempänä. Mutta Ajatus, sinullahan olisi lyhyt matka kuten teillä muillakin pääkaupunkiseudulla asustavilla.. Niinpä...täytyypä laittaa korvan taakse, josko seuraava kurssi osuisi sopivaan saumaan. Ja kiitos kovasti Ardith ja Atomi kommenteistanne!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lizzy
Vieras
|
|
« Vastaus #5 : 22.02.2008 15:19:06 » |
|
Olin varmaan ensimmäisten joukossa, jotka tilasivat tämän kirjan ja mielenkiintoiselta vaikuttaa mitä olen tutustunut. Minäkin pidän tuosta henkisestä näkökulmasta ja jotenkin kirjassa on mielestäni ihanan ajankohtainen ote. Liikutuin kun luin kuvausta tulevasta ajasta, jolloin Neptunus on Kaloissa. Jos tulevaisuuden lapset ovat sellaisia kun siinä kuvataan niin minä ainakin uskon ihmiskuntaan. Ai niin takaisin maanpinnalle, Ardith, kerro ihmeessä mitä vinkkejä sinulle annettiin tuohon gradun tekemiseen. Minulle olisivat nyt (edelleen ) hyvät neuvot kalliit.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Starwind
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #6 : 22.02.2008 18:17:46 » |
|
Kirjaa en ole vielä saanut käsiini, mutta voin erittäin lämpimästi suositella Erkin kursseja! Itse opiskelen juuri hänen johdollaan ja koen hänen oppinsa kaikkein toimivimmiksi itselleni Pidän synteesin tekemisestä muutenkin ja Erkki tosiaan yhdistää rajatietoa astrologiaan. Hän on myös tutustunut kirologiaan ja käyttää sitäkin tarvittaessa tulkinnoissa. Itse en ole käynyt hänen tulkinnassaan, vaikka olenkin sitä pitkään suunnitellut. Hän tosin kehottaa tekemään oman tulkinnan... vähän vain arvelluttaa kartallani oleva auringon ja neptunuksen yhtymä, eli osaako sitä kunnon tulkintaa tehdä itselleen
|
|
|
tallennettu
|
Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona Keltainen yliääni ihminen
|
|
|
taiska
|
|
« Vastaus #7 : 22.02.2008 18:41:46 » |
|
Pakko oli tilata kirja itselle kiinnostaa niin kovasti . Ilmoitan kyllä mielipiteeni kunhan kirjan saan, että voin siihen tutustua .
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.02.2008 21:25:38 kirjoittanut taiska »
|
tallennettu
|
Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen Egyptiläinen: Isis Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko Druidi: Pähkinäpensas Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #8 : 22.02.2008 20:29:03 » |
|
Voi, toivonpa, että kirjaa on myynnissä kun menen seuraavan kerran kursilleni. Kerran jo varasin matkankin Saarenmaalle tuon Erkki Lehtirannan opastamana. Ja voi harmi kun minun piti se perua. Tuli silloin vain tunne, että siinä olisi jotakin, kiehtovalta se tuntui. Ymmärsin, että tämä Erkki on sellainen rento tyyppi.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Lizzy
Vieras
|
|
« Vastaus #9 : 24.02.2008 16:53:20 » |
|
Ardith, olen muuten kuullut tuosta että klassinen musiikki auttaa keskittymään ja oppimaan. Ongelma vain on se, että en nykyään kauheasti pidä klassisesta musiikista. Enkä varsinkaan Vivaldista... Jokin siinä tökkii... Mutta Beethoven on hyvä. Toivottavasti ajaa saman asian.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Emelia
|
|
« Vastaus #10 : 24.02.2008 17:27:50 » |
|
Mielenkiintoista! Monesti ns. perinteisen astrologian avulla karttaa tulkitessa kun kyllä löytää kunkin ihmisen kartan ja siten myös elämän toistuvat ongelmakohdat, mutta jää vaille vastausta siitä, miksi juuri tuo haaste juuri tuolle ihmiselle. Erkin näkökulma antaa vastauksia ja auttaa paremmin ymmärtämään omaa elämää osana pidempää jälleensyntymisten kiertokulkua syyn ja seurauksen lakeineen.
Tähän "ongelmaan" olen minäkin viime aikoina törmännyt usein ja päätä pahkaa... Olen viime aikoina pohtinut juuri tuota syyn ja seurauksen kiertokulkua ja joitain vastauksia Jeff Green 'iltä saanutkin, mutta kun aihe on vielä hieman vieras ja kieli on englanti on pää ja silmät kipeinä kun olen yrittänyt ymmärtää. Minulle nämä kaikki muut henkimaailman jutut on kyllä jonkin verran tuttuja, mutta aika noviisiksi niiden parissa itseni tunnen... Tässä lienee se Kalat -juttu, jota pitäisi vahvistaa tässä elämässä.. Pitänee siis hankkia tuo kirja .
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Starwind
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #11 : 24.02.2008 18:08:52 » |
|
Vivaldista vielä. Erkin mukaan Vivaldin neljä vuodenaikaa vahvistavat cakroja, joten jos tunnet niiden olevan epätasapainossa, niin neljä vuoden aikaa soimaan ja mielellään mahdollisimman kovaa. Itse huomasin tämän auttavan. Soitin sitä autossa yhdessä vaiheessa, kun tuntui, että cakrani olivat ihan sekaisin ja se auttoi
|
|
|
tallennettu
|
Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona Keltainen yliääni ihminen
|
|
|
Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #12 : 29.02.2008 16:48:22 » |
|
Kävin jo krjakaupasta sitä kyselemässä, mutta oli aika kallis tilata. Palkonko ootte maksaneet paikan päällä ostoista? Kirjakaupassa hinta olis ollut n. 34 eukkua. Jos menee samoihin lähetyskuluilla, niin tilaan heti kirjakaupan kautta tai suoraan kotiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #14 : 29.02.2008 22:08:20 » |
|
Aina edullinen Adlibris ( www.adlibris.com) näyttää vetävän taas pohjat, kirjan hinta on siellä 21,90 ja postituskulut tilattujen kirjojen määrästä riippumatta 2,90. Mutta, Astrologia ja henkinen tie näyttää olevan siellä tilapäisesti loppu, ilmeisesti juuri alhaisen hinnan aiheuttaman suuren tilausmäärän takia... Kannattaisi varmaan ottaa sinne yhteyttä ja kysyä, koska saavat kirjaa lisää. Omani ostin Minä Olen-messuilta suoraan Erkiltä kauniin omistuskirjoituksen kera (taisi laittaa sen kaikille tasapuolisesti) hintaan 30 euroa. On se Erkki luonnossa ihan yhtä mukava, leppoisa ja ystävällinen kuin kirjoituksissaankin!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|