Kerron tarinan:
Eilen illalla luokseni tuli, olkoon vaikka Alina. Elimme Alinan kanssa villin sinkkukevään vuosi sitten, kunnes hän tapasi nykyisen miesystävänsä. Tämä Alina on varsin karismaattinen nuori nainen ja yhdessä liikkuessamme herätimme yhden jos toisen miehen huomion. Lisäksi epäilen, että hän ihastui minuun, mutta välillämme ei koskaan tapahtunut mitään. Hän ihastui myös exääni, mutta koska exälläni ja minulla on edelleen läheinen suhde, exäni ei huolinut Alinaa. Alina yritti järkätä minulle treffejä miespuolisten ystäviensä kanssa, mutta kun nämä tilanteet tulivat hän itse flirttaili minkä ehti em. miesten kanssa. Sitten Alina katosi uuden miesystävänsä maailmaan, eikä sen koommin pitänyt minuun yhteyttä. Jos törmäsimme kadulla, hän oli todella vaivaantunut. Huomasin, että hän oli kutistunut täysin pieneksi ja alistuneeksi, eikä halunnut minun näkevän häntä siinä tilassa. Näin luulisin.
Viime kesänä teimme matkan euroopan ulkopuolelle, jolloin sain nähdä Alinan todellisen luonteen. Hän suuttui minulle aivan käsittämättömistä asioista ja väitti, että minä hallitsen tilaa jatkuvasti. Ensimmäinen riita tuli siitä, että halusin lentokoneessa ikkunan viereen, kuten hänkin, joten matkustimme lyhyen (1,5h) peräkkäisillä (ei vierekkäisillä penkeillä). Mutta tästä hän siis huomautti minulle ja alkoi kostaa minulle tapahtunutta. Lentomme peruuntui 5 kertaa ja meidät sijoitettiin hotelliin odottamaan seuraavaan aamuun. Minulta oli loppunut seuraavana aamuna vesi ja pyysin, saisinko häneltä vähäsen. Hän ei antanut, koska tarvitsi sitä itse. Sitten alkoivat huomautukset: hän suuttui verisesti minulle tuli siitä, miten olin kirjoittanut hänestä ystävilleni sähköpostissa (humoristisesti) ja seuraavan huomautuksen sain siitä, kun kaipasin omaa tilaa ja sanoin lähteväni
yksin kiertelemään paikkoja.
Sitten sairastuin, ja loppumatkani meni vuoteessa/sairaalassa. Lopulta riita pukesi siitä, että minä (sairastuttuani vakavasti) pyysin häntä sammuttamaan valot, koska kello oli 01 ja halusin nukkua. Hän ei sammuttanut tunnin kuluessa, jolloin hermostuin. Hän käski minun pitää suuni kiinni. Huusin takasin, jolloin hän vastai: älä kuule minulle ala kiroilemaan. Hän sammutti valot tästä ehkä puolen tunnin kuluttua.
Alina alkoi tehdä retkiä kaupungin ulkopuolelle, koska minä viruin vuoteen omana. Meillä meni lopulta puhevälit. Eräänä päivänä, ennen kuin jouduin sairaalaan, olin niin huonossa kunnossa että luulin kuolevani. En pystynyt liikkumaan kahta askelta ilman että meinasin pyörtyä. Pyysin, että minut vietäisiin sairaalaan ja sitä ennen minun piti pukea vaatteet päälle. Yritin kävellä kaapille, mutta vajosin maahan itkemään. ALINA TUIJOTTAA VIERESTÄ. Pyysin häneltä apua, mutta vasta kolmas pyyntö meni hänelle jakeluun ja hän nosti minut takaisin sängylle.
Seuraavana aamuna hän lähti uudelle reissulle, mistä hän palasi kolme päivää myöhemmin. Luojan kiitos hän lähti sinne, mutta koin vahavasti hänen olevan minuun pettynyt, koska sairastuin enkä reissannut hänen mukanaan. (Tämän tajusin matkan jälkeen, kun hän itse sairastui Suomessa ja kertoi vasta silloin tajunneensa mitä minä olin kokenut matkalla - tosin potenssissa kymmenen).
Eilen Alina tuli luokseni pyytämään apua. Hänen tapansa on tämä: hän kertoo asian, ei kysy kysymystä vaan alkaa tuijottaa silmiin vaatien vastausta. OIKEAA VASTAUSTA. Hänellä on vastaus jokaiseen kysymykseen (paitsi jos vastausta ei ole, hän sanoo: tähän minulla ei ole vastausta) ja minun pitää siis keksiä sama vastaus kuin hän, muuten se ei kelpaa.
Nyt hän tuli kertomaan (ties kuinka monetta kertaa) sairaasta parisuhteestaan. Hän on täysin läheisriippuvaisessa suhteessa jo toista kertaa elämässään. Hän tajuaa, että mies kohtelee häntä huonosti mutta hän antaa sen tapahtua. Syy miksi hän jää suhteesee on "hyvä seksi". Nykyisessä suhteessa hän pari kk sitten kertoi, että mies ei halua edes koskea häneen. Nyt mies oli tullut ja ottanut hänet ovelta, jolloin Alina lähti taas miehen matkaan. Ja saanut pahasti (tiettävästi henkisesti vain) turpaansa.
Käskin Alinaa ties monettako kertaa potkimaan miehen pellolle. He eivät ole tunteneet edes yhtä vuotta, eli suhde on uudehko. Alina ei kuuntele. Alina kaipaa jotain muuta, varmaan ymmärrystä? Kun kerroin, että en ymmärrä miksi viesti "jätä mies" ei mene perille, Alina vastaa että hänelle ei saa sanoa mitä pitää tehdä vaan hänen pitää itse päättää asioista. Että hän lopettaa suhteen sitten kun hän on saanut tarpeeksi. Kysyin, mikset ole jo saanut tarpeeksi? Alina vastaa: minulla on huono itsetunto, kukaan muu kuin hän ei tiedustele vointiani päivittäin. Ja seksi no niin hyvää. Emme käyttäneet taaskaan ehkäisyä.
Minä en voi käsittää. Yritän kertoa Alinalle meditaatiotekniikoita, joilla hän voisi suojata energiakenttänsä, mutta ne eivät mene perille. Alina valittaa, että terapiakin on kamalaa, se tekee olon vain pahemmaksi. Ja Alina tuijottaa silmiini. Tajuan, että sillä katseelle imetään toisen energiat ja vatsaani alkaa sattua, oksettaa. En enää katso häntä silmiini.
Tilanteen laukaisee puhelu. Alina lakkaa imemästä energiaani, näyttää murheelliselta, mutta puhuu taas järkeviä. Että kyllä hän on vahva ja selviää, ei tässä hätää ole. Ja luojan kiitos poistuu asunnostani. Olen aivan puhki.
En halua enää pitää yhteyttä Alinaan. Minua suorastaan pelottaa koko ihminen.