Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sairas persoona?  (Luettu 17205 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Ardith
Vieras
« : 24.02.2008 16:53:18 »

Kerron tarinan:

Eilen illalla luokseni tuli, olkoon vaikka Alina. Elimme Alinan kanssa villin sinkkukevään vuosi sitten, kunnes hän tapasi nykyisen miesystävänsä. Tämä Alina on varsin karismaattinen nuori nainen ja yhdessä liikkuessamme herätimme yhden jos toisen miehen huomion. Lisäksi epäilen, että hän ihastui  minuun, mutta välillämme ei koskaan tapahtunut mitään. Hän ihastui myös exääni, mutta koska exälläni ja minulla on edelleen läheinen suhde, exäni ei huolinut Alinaa. Alina yritti järkätä minulle treffejä miespuolisten ystäviensä kanssa, mutta kun nämä tilanteet tulivat hän itse flirttaili minkä ehti em. miesten kanssa. Sitten Alina katosi uuden miesystävänsä maailmaan, eikä sen koommin pitänyt minuun yhteyttä. Jos törmäsimme kadulla, hän oli todella vaivaantunut. Huomasin, että hän oli kutistunut täysin pieneksi ja alistuneeksi, eikä halunnut minun näkevän häntä siinä tilassa. Näin luulisin.

Viime kesänä teimme matkan euroopan ulkopuolelle, jolloin sain nähdä Alinan todellisen luonteen. Hän suuttui minulle aivan käsittämättömistä asioista ja väitti, että minä hallitsen tilaa jatkuvasti. Ensimmäinen riita tuli siitä, että halusin lentokoneessa ikkunan viereen, kuten hänkin, joten matkustimme lyhyen (1,5h) peräkkäisillä (ei vierekkäisillä penkeillä). Mutta tästä hän siis huomautti minulle ja alkoi kostaa minulle tapahtunutta. Lentomme peruuntui 5 kertaa ja meidät sijoitettiin hotelliin odottamaan seuraavaan aamuun. Minulta oli loppunut seuraavana aamuna vesi ja pyysin, saisinko häneltä vähäsen. Hän ei antanut, koska tarvitsi sitä itse. Sitten alkoivat huomautukset: hän suuttui verisesti minulle tuli siitä, miten olin kirjoittanut hänestä ystävilleni sähköpostissa (humoristisesti) ja seuraavan huomautuksen sain siitä, kun kaipasin omaa tilaa ja sanoin lähteväni yksin kiertelemään paikkoja.

Sitten sairastuin, ja loppumatkani meni vuoteessa/sairaalassa. Lopulta riita pukesi siitä, että minä (sairastuttuani vakavasti) pyysin häntä sammuttamaan valot, koska kello oli 01 ja halusin nukkua. Hän ei sammuttanut tunnin kuluessa, jolloin hermostuin. Hän käski minun pitää suuni kiinni. Huusin takasin, jolloin hän vastai: älä kuule minulle ala kiroilemaan. Hän sammutti valot tästä ehkä puolen tunnin kuluttua.

Alina alkoi tehdä retkiä kaupungin ulkopuolelle, koska minä viruin vuoteen omana. Meillä meni lopulta puhevälit. Eräänä päivänä, ennen kuin jouduin sairaalaan, olin niin huonossa kunnossa että luulin kuolevani. En pystynyt liikkumaan kahta askelta ilman että meinasin pyörtyä. Pyysin, että minut vietäisiin sairaalaan ja sitä ennen minun piti pukea vaatteet päälle. Yritin kävellä kaapille, mutta vajosin maahan itkemään. ALINA TUIJOTTAA VIERESTÄ. Pyysin häneltä apua, mutta vasta kolmas pyyntö meni hänelle jakeluun ja hän nosti minut takaisin sängylle.

Seuraavana aamuna hän lähti uudelle reissulle, mistä hän palasi kolme päivää myöhemmin. Luojan kiitos hän lähti sinne, mutta koin vahavasti hänen olevan minuun pettynyt, koska sairastuin enkä reissannut hänen mukanaan. (Tämän tajusin matkan jälkeen, kun hän itse sairastui Suomessa ja kertoi vasta silloin tajunneensa mitä minä olin kokenut matkalla - tosin potenssissa kymmenen).

Eilen Alina tuli luokseni pyytämään apua. Hänen tapansa on tämä: hän kertoo asian, ei kysy kysymystä vaan alkaa tuijottaa silmiin vaatien vastausta. OIKEAA VASTAUSTA. Hänellä on vastaus jokaiseen kysymykseen (paitsi jos vastausta ei ole, hän sanoo: tähän minulla ei ole vastausta) ja minun pitää siis keksiä sama vastaus kuin hän, muuten se ei kelpaa.

Nyt hän tuli kertomaan (ties kuinka monetta kertaa) sairaasta parisuhteestaan. Hän on täysin läheisriippuvaisessa suhteessa jo toista kertaa elämässään. Hän tajuaa, että mies kohtelee häntä huonosti mutta hän antaa sen tapahtua. Syy miksi hän jää suhteesee on "hyvä seksi". Nykyisessä suhteessa hän pari kk sitten kertoi, että mies ei halua edes koskea häneen. Nyt mies oli tullut ja ottanut hänet ovelta, jolloin Alina lähti taas miehen matkaan. Ja saanut pahasti (tiettävästi henkisesti vain) turpaansa.

Käskin Alinaa ties monettako kertaa potkimaan miehen pellolle. He eivät ole tunteneet edes yhtä vuotta, eli suhde on uudehko. Alina ei kuuntele. Alina kaipaa jotain muuta, varmaan ymmärrystä? Kun kerroin, että en ymmärrä miksi viesti "jätä mies" ei mene perille, Alina vastaa että hänelle ei saa sanoa mitä pitää tehdä vaan hänen pitää itse päättää asioista. Että hän lopettaa suhteen sitten kun hän on saanut tarpeeksi. Kysyin, mikset ole jo saanut tarpeeksi? Alina vastaa: minulla on huono itsetunto, kukaan muu kuin hän ei tiedustele vointiani päivittäin. Ja seksi no niin hyvää. Emme käyttäneet taaskaan ehkäisyä.

Minä en voi käsittää. Yritän kertoa Alinalle meditaatiotekniikoita, joilla hän voisi suojata energiakenttänsä, mutta ne eivät mene perille. Alina valittaa, että terapiakin on kamalaa, se tekee olon vain pahemmaksi. Ja Alina tuijottaa silmiini. Tajuan, että sillä katseelle imetään toisen energiat ja vatsaani alkaa sattua, oksettaa. En enää katso häntä silmiini.

Tilanteen laukaisee puhelu. Alina lakkaa imemästä energiaani, näyttää murheelliselta, mutta puhuu taas järkeviä. Että kyllä hän on vahva ja selviää, ei tässä hätää ole.  Ja luojan kiitos poistuu asunnostani. Olen aivan puhki.

En halua enää pitää yhteyttä Alinaan. Minua suorastaan pelottaa koko ihminen.  Huh

tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #1 : 24.02.2008 17:26:57 »

Lainaus
En halua enää pitää yhteyttä Alinaan. Minua suorastaan pelottaa koko ihminen.   Huh
Hyvä ratkaisu. Niin minäkin tekisin, koska ei me ketään voida väkisin auttaa.  knuppel2 Alinalla taitaa olla TOSI huono itsetunto ja hän haluaa kohottaa sitä manipuloimalla sinua.   police  Minusta tuo on täysin ymmärrettävää käyttäytymistä Alinalta, mutta en altistaisi itseäni moiseen ystävyyssuhteeseen. Itse asiassa olen ottanutkin etäisyyttä yhteen samantyyppiseen ystävääni, vaikka hän on pari astetta miedompi tapaus tuosta kuvailemastasi.  crazy2 Opiskeluvuonna kämppiksenä oli myös tuollainen hankala versio, mutta onneksi se oli vain yksi talvi ja ystäviä meistä ei todellakaan tullut.   coolsmiley
tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #2 : 24.02.2008 17:49:32 »

Ardith - valo vetää hyönteisiä puoleensa. Aikoinaan reikikurssilla masteri sanoi, että hänestä tuli oman ekan kurssinsa jälkeen varsinainen reppanaimuri. Näin siinä tahtoo käydä, kun ihmisessä on rakkautta. Sinussa on valo ja rakkaus, joten joudut kestämään myös hyönteiset. Se on tämän henkisen polun hinta, mutta eiköhän me kestetä tämä.    Wink      smitten 
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 24.02.2008 17:51:18 »

Onko tuonlaisia ihmisia TODELLA olemassa?
Minuna en olisi HETKEAKAAN HANEN KANSSAAN
Ehka sina tulit opettamaan hanelle jotain.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #4 : 24.02.2008 21:05:47 »

No minua ei kyllä naiset eikä miehet saa outoihin koukkuihin - enää - kun saisi vaan jostain aikaa edes normaalille suhteelleen.. ei ole aikaa sekoilijoille..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 24.02.2008 21:24:06 »

Ompa pelottava tyyppi!
Tunnistan kyllä tuon silti, noita tuollaisia maailmassa riittää. Huono itsetunto ja samalla narsisti. Ilmiselvästi yrittää hakea myös "hyvitystä" omaan nöyryytystilaansa hallitsemalla tai kostamalla sinulle. Hankkiudu koko ihmisestä eroon, hän vie vain sinusta kaiken positiivisen energian, eikä edes osaa käyttää sitä. Suorastaan musta-aukko, joka imee toisista hyvän pois, eikä koskaan täyty. Voimia irrottautumiseen!!!! smitten Koska luultavasti tämä ihminen yrittää syyllistää sinua siitäkin, ettet anna hänen imeä itseäni tyhjiin.

P.s Kauniit silmät sinulla Diamond  Wink
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #6 : 24.02.2008 22:15:58 »

Ardith - valo vetää hyönteisiä puoleensa. Aikoinaan reikikurssilla masteri sanoi, että hänestä tuli oman ekan kurssinsa jälkeen varsinainen reppanaimuri. Näin siinä tahtoo käydä, kun ihmisessä on rakkautta. Sinussa on valo ja rakkaus, joten joudut kestämään myös hyönteiset. Se on tämän henkisen polun hinta, mutta eiköhän me kestetä tämä.    Wink      smitten 

Grin  smitten

OKEi! Pitää vaan siis reikittää lissää!

Olet Ardith käynyt melkoisen kokemuksen  Shocked ymmärrän kyllä omalla tavallani ainakin " mikä energinen kuvio on ollut ilmassa" oma kokemukseni on että jollain lailla " kuvaamallasi tavalla käyttäytyvät ihmiset " ovat sekä hyönteisiä joita valo vetää puoleensa -  mutta myös samanaikaisesti heitä ympäröi melkomoinen magneetin kaltainen energia ... joka vetää puoleensa heitä/meitä jotka olemme tavalla jos toisella " universaalisissa palvelutehtävissä"

Oma kokemuksni tästä imusta on jotain joka on " kuin lihansyöjäkasvi" joka syötyään saaliinsa ravinnon eli voiman NIIN sylkäisevät tyhjät kuoret pihalle ... itse olen kokenut tämän lukuisia kertoja ... toipuminen vie aikaansa JA irrottautuminen näistä ihmisistä... joka on tehtävä kertaheitollas - vaikka kuinka tahtoisi heitä auttaa NIIN eivät he ota apua vastaan koska eivät kuule eivätkä näe itilannettansa ja omaa käytöstänsä niin että tarvitsevat apua PÄINVASTOIN kääntävät asiat niin että sinä/minä alamme lopulta epäillä itseämme - että onko mulla/sulla "nk. kaikki kotona" että ei ihme että sairastuit ...

En sinänsä uskalla diagnosoida - mutta sanomattakin on selvää että tämänkaltainen käytös kertoo jostain - tosi syvällä olevasta haavasta ... jonka näkeminen saattaisi romahduttaa koko ihmisen verkoston, rakennelman - koska se on rakennettu juuri sille ... että   Cry näiden kokemusten jälkeen on ainakin  crazy2 oppinut paljon omasta energiasta ja rajoistansa  smitten

jk. heidän paraneminensa on kuitenkin heidän omalla vastuullan ainoa minkä voi tehdä on " toivottaa heille valoa ja rakkautta ja sitten irroittaa heidän energiat  itsestänsä " ja usko pois ne energiaputket ovat tosi tiukassa - ja imu on kova eli halu että jospa sittenkin voisin auttaa .... kunnes sitten tapahtuu jotain dramaattista joka avaa omat silmät kertaheitolla  Shocked

Suhde heidän kanssaan saattaa olla ystävä-, pari-, työsuhde .... ja mitä läheisempi suhde on sen hannakammin " on imussa" oma kokemukseni on että he yksinkertaisesti tankkaavat itsensä - eli "varastavat" energiaa  - jota  heillä kuluu roimasti kun he ylläpitävät omaa rakennelmaansa  Cry

Surullisia tarinoita ovat nämä - vaan kun katsoo toisesta näkökulmasta ELi mitä "korkeampaa tietoisuutta" voi ymmärtää ja oppia ... mutta vaikka itse katsoisikin näitä tilanteita nk. korkeammasta tietoisuudesta joka yleensä on kovin suvaitsevainen ja myötäelävä NIIN itseään ei pidä asettaa lattiamatoksi tai sylkykupiksi SE ei ole hyväksi kenellekään  smiley6600
« Viimeksi muokattu: 24.02.2008 22:30:08 kirjoittanut Aaviisuinen » tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 24.02.2008 23:31:32 »

Ensimmäisenä tuli mieleen,että JUOKSE LUJAA KARKUUN!
Älä enää yritä edes ymmärtää,tai"auttaa",sillä nämä eivät ota apua vastaan.
Oletko huomannut muuntaako hän paljon totuutta?
Jopa niin,että uskoo siihen lopulta itsekin?
Kieltääkö sanoneensa asioita,tai ei ainakaan muista sanoneensa?
Kääntääkö selkänsä kaikille,jotka ovat eri mieltä?Koska kaikki muut ovat väärässä?

Jos näin on,et voi tehdä mitään,paitsi luovuttaa voimasi,kuten tuolla jo edellä on kuvattu.
Arkiviisun vertaus lihansyöjäkasviin oli hyvin osuva.

Kun kerran itse jää tällaiseksi tyhjäksi kuoreksi.Kun kaikki voima on imetty,oppii tunnistamaan heidät.
Tuo matka kertoi jo paljon "ystävyydestänne",samoin seksuaalisuuden ehkä hienoinen ylikorostuneisuus.
En ole psykiatri,mutta sanoisin,että todella häilyvä persoonallisuushäiriö,johon myös narsismi liittyy osana.

Miksiköhän melkein jokainen valossa oleva joutuu tämän kokemaan?
Veikkaisin erottelukyvyn oppimista.
Sillä onhan niitä todellisiakin avun tarvitsijoita,jotka ilomielin ottavat vastaan sen,miten sinä ehkä toimisit,miten kannattaisi toimia ja vain sinut ystävänä kuuntelijaksi.
Istuisi lähelläsi,valokentässäsi ja saisi rauhaa jo siitä.

Siksi ei pidä antaa enää viedä omia voimiaan,joten mielestäni teit oikean päätöksen.Tuo ihminen vain käytti hyväksi sinun avuliaisuuttasi.
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 25.02.2008 00:15:52 »

Huhhuh!  Shocked 

Rankka elämä ystävälläsi, miten pärjätä itsensä kanssa!  Ei ole Ardith sinun tarkoituksesi tukea häntä ja varmaan olet oppisi kaikesta jo ottanut. Mutta ymmärrän vetovoiman. Se on hänen avunsa selviytyä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 25.02.2008 03:38:55 »

Hmm.. Näitä "sairaita" persoonia vetää puoleensa niin kauan
kuin itse on "sairas" sillä tavoin, että se oma persoona
ja energia niitä kiinnostaa ja vetää puoleensa.  Tongue
Sitten kun ikään kuin "parantuu", niin ne jotenkin lakkaavat
vaikuttamasta ja hetkauttamasta, vaiko jopa lie katoavat jonnekin pois. :Smiley

Nim. Jotain asiasta kokenut  Kiss

PS. Priiffaan nykyisin 95%:sti vain miellyttäviä ihmisiä.
Se pieni 5%:nen tulee niiden miellyttävien ihmisten ja itseni
huonoista hetkistä.  Tongue
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 25.02.2008 08:48:59 »

..mä en ehkä kutsuisi enää "ystäväksi", sen käsitän jotenkin aivan eri tavalla  Smiley
Pakko oli tulla kommentoimaan koska itselläni oli elämässäni vähän vastaava ihminen, aina soitti ja kertoili elämästään, kuinka vaikeaa, miesten suhteen samalaninen kuin sinunkin ystäväsi. soitteli yöllä vaikka tiesi että mun pitää nousta töihin 04 , ilmoitti että hänen on saatava olla kaaso mikäli menen naimisiin.Määräili ja ohjaili.Sinänsä erikoista koska pidän itseäni vahvana (ehkä liian kilttinä) ihmisenä..

Paljon mietin että miksi.miksi ihmeessä mun edes täytyy olla tekemisissä, mikä siinä ihmisessä vetää..

Diana Cooperin kirjassa oli harjoitus jossa entiseten elämien lupaukset ja velvollisuudet "mitätöitiin", (en nyt keksinyt tähän hätään parempaa termiä  Cheesy ) ja sen jäkeen tämä ihminen ei enää soitellut.. Parani siinä sivussa moni muukin suhde Smiley

mutta voimia sulle ja toivottavasti löydät ratkaisun, mikä sinulle sopii parhaiten  smitten
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 25.02.2008 19:34:35 »

Niimpä!

Sinussa tapahtuva muutos pelottaa tai ahdistaa ihmisiä, jotka ovat "ystäviäsi" vain omista tarpeistaan lähtöisin. Muuttuminenhan (voi) johtaa siihen, etteivät he saa sinulta sitä mitä haluavat. Oikeat ystävät tukevat muutoksessa, rakastavat sinua kasvaessasikin. Nyt taitaa elämässäsi jyvät erottua akanoista.
Nim. kokemusta löytyy.
Näissä muutosten myrskyissä joskus joutuu järkyttymään kuinka ihan vilpittömäksikin ystäviksi luullut ihmiset katoavat. Pitkässä juoksussa kaikki kuitenkin menee parhain päin.  smitten
tallennettu

Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #12 : 25.02.2008 19:57:26 »

Niimpä!

Sinussa tapahtuva muutos pelottaa tai ahdistaa ihmisiä, jotka ovat "ystäviäsi" vain omista tarpeistaan lähtöisin. Muuttuminenhan (voi) johtaa siihen, etteivät he saa sinulta sitä mitä haluavat. Oikeat ystävät tukevat muutoksessa, rakastavat sinua kasvaessasikin. Nyt taitaa elämässäsi jyvät erottua akanoista.
Nim. kokemusta löytyy.
Näissä muutosten myrskyissä joskus joutuu järkyttymään kuinka ihan vilpittömäksikin ystäviksi luullut ihmiset katoavat. Pitkässä juoksussa kaikki kuitenkin menee parhain päin.  smitten

Kirjoitit NL suoraan asian ytimestä, ainakin kun peilaan omia kokemuksiani ja tuntojani vastaavista tapahtumista  Cry ja kantapään kautta minäkin oppini sain ...  Embarrassed  Shocked

Pitkässä juoksussa kaikki kuitenkin menee parhain päin - vaikka ensin joutuu kokemaan kovia MUTTA olennaista on että havahtuu ja ottaa kokemuksistaan opiksi.

Nim. kokemusta löytyy.  buck2 ja lopulta  smitten

tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #13 : 25.02.2008 20:33:03 »

Tämä keskustelu liippaa hitusen tuota kiltti ihminen -topickia. Nimittäin kilttiyttäni en laittaisi pois tätäkään ihmistä, sillä näen hänen lävitseen ja ymmärrän tavallaan käytöstä. Mutta siinä vaiheessa kun tyyppi ei halua edes muuttua vaan rypee draamassaan, niin se alkaa imeä voimia. Ja kun ymmärrys ei kuitenkaan riitä siihen, miksi toinen ei halua muuttua, parantua... niin se taitaa olla se piste kun sanotaan heippa!  Smiley

Totta - noinhan se menee - vaan avuksi voit, voin, voimme olla vasta sitten kun sitä aidosti meiltä pyydetään. muuten olemme " kuin reseptilääke apteekin hyllyltä" otetaan kuureina tarvittaessa. Ja taas "ystävämme", kumppanimme, työtoverimme etc. jaksaa eteenpäin ja palaa taas kun tarvii meitä. Eli summasummaarum - jos vaikka tahtomme onkin " vilpitön" auttaa niin itseasiassa teemme hänelle karhunpalveluksen - varsinkin sen jälkeen kun ollaan havahduttu eli herätty todellisuuteen.

aaviisuinen
tallennettu
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 25.02.2008 20:49:33 »

Saahan häntä/ heitä ymmärtää ja tuntea myötätuntoa, mutta turha on omaa positiivista, rakkauden energiaa heihin tuhlata. Jos haluaisivat muuttua, eivät vain imisi kaikkea saamaansa energiaa sinusta, vaan olisivat tukena myös sinun kokiessa vaikeita hetkiä.
Pelkkiä energiasieppoja, jotka tuskin tunnistavat oman kasvunsa paikkoja.(sanovat sitten mitä tahansa  Wink) Jatkavat samaa toimintaa muualla, kun sinä kieltäydyt kunniasta.
Muistathan kaikkia ei voi "pelastaa"! smitten Oman osasi olet yrittänyt, anna mennä!

Positiivista tässä on, kuten yllä jo totesin aidot oikeat ystävät jäävät.
Heille voi rauhassa energiaansa luovuttaa, sen saa takaisin oman hädän hetkellä... ja aito ystävyys ei "palveluksia" laske.  Cool
tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: