Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia vyöhyketerapiasta  (Luettu 15522 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« : 11.01.2006 15:03:22 »

Minä olen äärettömän kiinnostunut vyöhyketerapiasta ja tutkinut paljon alan kirjallisuutta ja lukenut kokemuksia. Nyt ajattelin itsekin opiskella työn ohessa vyöhyketerapeutiksi ja sen jälkeen jatkaa psykologisella vyöhyketerapialla jos vaan vielä kiinnostaa.

Mutta nyt olisi kiva kuulla kokemuksianne vyöhyketerapiasta ja vyöhyketerapeuteilta. Ovatko ihmiset saaneet apuja vaivoihinsa? Riittääkö asiakkaita jos pitää esim. kotivastaanottoa? Vai pitääkö kuitenkin tehdä toista työtä siinä ohessa? Kuinka paljon saa kuulla pottuilua (ts. huuhaa-juttua) ihmisiltä, jotka luottavat vain perinteiseen lääketieteeseen?
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #1 : 11.01.2006 15:16:31 »

Tästä on vuosia siitä kun ensimmäisen kerran kuulin entisen työkaverin kautta vyöhyketerapiasta, ja tuolloin en ollut koskaan käynyt missään ns luontaihoitoa kokeilemassa.

Itse yllätyin todella positiivisesti ja sen jälkeen olen käynyt siellä säännöllisesti ja myöskin muut perheejäsenet, jopa 10 v poikani, joka ihmetteli miten voi auttaa jos hieroo jalkapohjia, mutta kun omat vaivat poistuivat kokonaan, ei enää ihmetellyt.

Erittäin hyvä hoitomentelemä lapsille esim jos on kova flunssakierre tai korvatulehduskierre päällä.

Hoitaja jonka luona itse käyn, aloitti aikonaan kotona ja hoiti ystäviä ja sukulaisia, tuon jälkeen alkoi olla jo sen verran paljon tulijoita, että siirtyi omaan työhuoneeseen ja tekee sitä nyt täyspäiväisesti.

Tuon rinnalle hän on opetellut energiahoitoa, jäsenkorjausta ja opiskelee ahkerasti työn ohella muitakin menetelmiä ja osaa ne yhdistää omaan työhönsä, kuten esim vedataidetta ja kristalliterapiaa.

Jos työ kutsuu ja sydän vahvistaa, onnea matkallesi!
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #2 : 11.01.2006 16:02:22 »

Eräs tuttuni on opiskellut vyöhyketerapiaa ja hän on mm. parantanut vatsavaivoja, hormonihäiriöitä jne... Itse olen allerginen ihminen ja hän löysi kehostani heti kipuilevia kohtia joita hoitamalla kuulema voisin päästä allergioistani tai ainakin saada helpotusta.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #3 : 11.01.2006 19:02:42 »

Kyllä kun noita teidän juttuja lukee niin halu vaan voimistuu oppia noita niksejä! Olen jo ilmoittautunut koululääketieteen kurssille, joka alkaakin jo tammikuun lopulla. Sitten vaan itse vyöhyketerapian kursseja...

Metalgirl, tosi hienoa että sait avun psykologisesta vyöhyketerapiasta. Itsekin olen vakuuttunut kehon tunnemuistista, ja on paljon jotka hyötyisivät tästä terapiasta. Ja Suomessahan alkoholistien määrä tulee varmaan kasvamaan, samoin lasten allergiat ja henkiset ongelmat... eli hoidettavia varmasti riittää.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Lake
Vieras
« Vastaus #4 : 13.01.2006 14:21:22 »

Itse yllätyin todella positiivisesti ja sen jälkeen olen käynyt siellä säännöllisesti ja myöskin muut perheejäsenet, jopa 10 v poikani, joka ihmetteli miten voi auttaa jos hieroo jalkapohjia, mutta kun omat vaivat poistuivat kokonaan, ei enää ihmetellyt.

Miksi pitää käydä säännöllisesti? Eikö se kerro että jotain on pysyvästi pielessä kun kokoajan pitää käydä hoidossa. Eikö pysyvä parantuminen olisi ennemminkin tavoite?
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #5 : 13.01.2006 14:42:15 »

Noin puoli vuotta sitten vei esikon vyöhyketerapiaan koliikki oireinden vuoksi. Ensin soitin eräälle vyöhyketerapeutille jolle olisi saanut ajan viikon päähän, että kyllä tuntuu ainakin lahden suunnalla olevan osaaville vyöhyketerapeuteille kysyntää.
Oli muuten ihana ihminen joka esikkoa hoiti, neuvoi minulle kädestä pitäen miten voin itse helpottaa vauvan oloa eikä meidän tarvinut toista kertaa hänen luonaan käydä.
Siskoni kävi myös samasta syystä toisella vyöhyketerapeutilla, mutta hänen vaivansa ei hellittäneet millään joten loppujen lopuksi terapeutti hoiti ilmaiseksi niin kauan että helpotti.
Ihania ihmisiä, ei voi muuta sanoa  smitten

Lisään vielä että uskoisin kun vyöhyketerapian maine koliikin hoidossa leviää niin kysyntää riittää.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2006 14:51:28 kirjoittanut boboo » tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 13.01.2006 14:56:31 »

Sattuipa sopivasti.  Smiley Sillä olen itse menossa maaliskuussa sellaiselle "tutustumiskurssille" vyöhyketerapiasta. Katsotaan mihin se tutustuminen viekään...

Itselläni on ainakin sellainen "vahva palo" vaihtaa työpaikkaa, sitten kun työelämään takaisin palaan hoitovapaalta. Minulla on jo vakipaikka "hoitoalalla", mutta se ei ole sitä mitä haluan lopun ikääni tehdä.
Muutoksen ajat meneillään monessa mielessä...  :Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #7 : 18.01.2006 15:32:05 »

Hei
Itse kavin muutama vuosi sitten vyohyketerapiassa, koska olin ilmeisesti liian jannittynyt tyoasioista.Niskaa koski ja paata sarki, jo ensimmaisessa hoidossa hieroja sai minut nukutettua hieronnan aikana.Olen todella vaikea tapaus nukkumaan ja kysyin hieronnan jalkeen, etta miten han onnistui ja sain vastaukseksi: hieroin keskushermoston pisteita jalkapohjissasi.
Olin todella yllattynyt ja SUOSITTELEN!!!
T Diamond
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #8 : 12.08.2007 17:10:19 »

Hei Ystäväin

Nostampa tämän topicin aktiiviseksi,
koska törmäsin jalkapohjan kuviin


https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=8340.msg156173#msg156173

Itse kävin touko-kesäkuussa vyöhyketerapeutilla
- aluksi hän haastatteli minua ja kyseli voinnistani ymv.
- kysyi myös, miksi tulin hänen vastaanotolleen


Aluksi laitettiin jalat likoamaan merisuolaveteen

- ihanaa
 
Tämä henkilö oli ns. kokovartaloa hoitava vyöhyketerapeutti
- korvista taisi aloittaa, jos oikein muistan
- siitä sitten vähitellen alemmaksi
- lopuksi jalkapohjien käsittely


Hoidon jälkeen olin virkeä ja vireä



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 12.08.2007 18:39:57 »

Minä olen äärettömän kiinnostunut vyöhyketerapiasta ja tutkinut paljon alan kirjallisuutta ja lukenut kokemuksia. Nyt ajattelin itsekin opiskella työn ohessa vyöhyketerapeutiksi ja sen jälkeen jatkaa psykologisella vyöhyketerapialla jos vaan vielä kiinnostaa.

Enpäs ole tätä ketjua aikoinaan huomannutkaan. Hyvä, että Elämänilo nosti ketjua.
Nythän Kaurisenergiaa opintosi ovatkin jo täydessä vauhdissa vai onko suunnitelmiin tullut muutoksia?

Aloitin opiskelemaan vuosi sitten koko kehon vyöhyketerapiaa eli refleksologiaa Medika Novassa (www.medikanova.fi). Erittäin kiinnostava aihe ja aivan ihana, hauska ja kaikin puolin pätevä opettaja ja mukavat opiskelukaverit. Jouduin kuitenkin ikäväkseni pistämään opinnot tauolle kolmen käydyn jakson jälkeen odottamaan kenties(?) parempaa huomista. Käteni ei nimittäin kerta kaikkiaan kestänyt. Kun on tehnyt jo pitkälti toistakymmentä vuotta töitä tietokoneella + vielä ollut kotona innokas surffailija, niin ainekset rannekanavan hermopinteeseen eli ns. hiirikäteen oli valmiit jo ilman refleksologian opintojakin, jotka sitten olivat ikäänkuin viimeinen niitti asialle. Tällä hetkellä odotankin aikaa leikkaukseen. Aika näyttää, tulenko vielä jatkamaan opintojani vai pitääkö ottaa nöyrästi lakki kouraan ja vaihtaa alaa.

Nyttemmin kun olen jutellut asiasta monien eri luontaishoitajien ja opiskelijoiden kanssa, suurin osa on ollutkin sitä mieltä, että juuri vyöhyketerapia on niitä kaikkein eniten hoitajan käsien päälle käyviä hoitomuotoja. Toki jotkut meistä on tehty paremmista aineksista kuin toiset ja se missä toisten paikat pettää, toiset puksuttaa eteenpäin huomaamatta mitään ongelmia kädessään. Joten ei siis silti pidä yleistää. Mutta Kaurisenergiaa, jos olet saanut opintosi jo hyvään vauhtiin, niin olisi kiva kuulla omia kokemuksiasi opiskelusta. Onko kätesi kestänyt?

Muuten, Seppohan on myös aikoinaan opiskellut refleksologiaa ja joutunut lopettamaan hoidot käsivaivojen vuoksi....  Hän kertoo itse aiheesta tuolla arkistojen aarteiden puolella.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2007 18:42:01 kirjoittanut May » tallennettu

K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #10 : 13.08.2007 20:10:33 »

Nythän Kaurisenergiaa opintosi ovatkin jo täydessä vauhdissa vai onko suunnitelmiin tullut muutoksia?

Juu ja ei.  Grin  Nimittäin, aloitin "alkeista" eli suoritin fysiologian ja anatomian ja psykologian. Siitä olis tarkoitus jatkaa, mutta tuossa vaiheessa vielä ollaan.

Voi harmi May, jos sinulla kaikki tyssää käden väsymiseen! Kyllähän minäkin teen paljon töitä tietokoneella, tosin hiirikäsi ei ole minua ikinä vielä vaivannut.

Muutenkin minua kiinnostaa tuossa vyöhyketerapiassa tuo psykologinen puoli, tunnelukkojen poistaminen, ja olen toki tutkinut paljon asiaa ja minulla on alan opuksia. Mutta ensin täytyisi todennäköisesti käydä opiskella modernia vyöhyketerapiaa ja harjoittaa sitä käytännössä.

Hmm. Jatko on avoin. -Reikinhän muuten kävin myös, siinä olisi myös työsarkaa jos vaan vuorokaudessa olisi enemmän kuin 24 h...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 19.08.2007 16:38:00 »

Heips!

Pitimäni lähteä jo ulos, kun huomasin tämän ketjun täällä. Mielenkiintoista...

Olen itse suunnitellut myös kokeilla käyväni ensimmäistä kertaa vyöhyketerapeutilla tässä syksyllä..
Tuo "haastattelu" minua kuitenkin vähän pohdituttaa.. Kun en oikein itsekään tiedä mihin vaivaan hoitoa tarvitsen, mitä osaan sanoa..  (http://img115.exs.cx/img115/8895/signquestion3xd.gif)
tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 19.08.2007 20:27:31 »

Emelia, kyllä vyöhyketerapeutille voi mennä ilman sen kummempia, nimettyjä vaivojakaan. Ei myöskään ole pakko kertoa mitään itsestään. Voi vain sanoa tulleensa kokeilemaan ja hyvää oloa etsimään.Wink

Vyöhyketerapeutti käsittelee kaikki jalkasi heijastepisteet ja näin myös hoitoa vaativat pisteet (ja sitä kautta elimet) tulevat siinä samassa käsitellyiksi vaikket niitä erityisesti nimeäisikään. Kun terapeutti löytää jaloistasi kipeitä pisteitä, ne kertovat, että juuri sen pisteen heijastama elin tarvitsee enemmän huomiota. Kannattaa siis ainakin mainita, mistä kohdin käsittely tuntuu mojovalta (sattua ei saa).

Kannattaa myös varautua siihen, että ensimmäisen/ensimmäisten käsittelyjen jälkeen olo tilapäisesti huononee (elimistön puhdistautumisreaktio). Sitä ei kuitenkaan kannata säikähtää saati lopettaa hoitoja.

Rohkeasti matkaan Emelia!
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 21.08.2007 11:53:16 »

Heissan!!

Soittelin heti eilen aamusta ja varasin ajan. Huomenna keskiviikkona 17.15 jälkeen olen sitten tässäkin asiassa viisaampi... Toiveikkaasti olen sinne menossa.  Cheesy

Kerron sitten kokemuksesta ja vaikutuksista myöhemmin.
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 22.08.2007 20:11:15 »

Moro!

Kävin tänään siellä vyöhyketerapeutilla. Kokemus oli miellyttävä, ja olenkin nyt jälkivaikutusten keskellä. Tätä voinee jatkua vielä pitkään, mutta vaikka ohjeiden mukaan olen juonut todella paljon vettä särkee päätä ja ihon alla tuntuu kuin muurahaisia menisi. Aineenvaihdunta sai siis ainakin potkua.

Varasin uuden ajan ensi viikolle ja tarkoitus olisi käydä 4 kerran sarja, joten palaan tänne kertomaan kokemuksistani, tai kirjoitan niistä blogiini lisää myöhemmin.  smitten
tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: