Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia vyöhyketerapiasta  (Luettu 15512 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #15 : 22.08.2007 21:04:51 »

Kävin tänään siellä vyöhyketerapeutilla. Kokemus oli miellyttävä, ja olenkin nyt jälkivaikutusten keskellä. .... Aineenvaihdunta sai siis ainakin potkua.

Hei "Emelia"

Kuonan liikkeelle lähteminen aiheuttaa
mm. päänsärkyä ja väsymystä.
- odotappas kun kehosi puhdistuu lisää



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 27.08.2007 14:55:32 »

Voi kyllä!!!

Kun vyöhyketerapeutti antoi minulle vielä lisäksi ohjeita, miten saada aineenvaihduntaa ja ennen kaikkea munuaisia puhdistumaan ja toimimaan kunnolla persilja -vedellä, niin minähän kilttinä tyttönä olen nyt sitä sitten lipitellyt...

Nyt todellakin väsyttää ja päätä särkee.. Olo on kuin olisi isommallakin laihdutuskuurilla, vaikka juomisen ohella olen syönyt ihan normaalisti.

Mutta tohkeissani olen edelleen, jos näistä vaivoista pääsee eroon kärsimällä niin sitten kärsitään... Iho ainakin kasvoissa on parantunut ihan parissa päivässä, silmäpussit laskeutuneet vähän... Mutta väsymys saa kyllä silmiä siristelemään, niin että ryppyjä kyllä taitaa tulla.  Wink

tallennettu

Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #17 : 01.09.2007 09:58:49 »

Hei kertokaahan kokemuksenne myös tuonne iltalehden kyselyyn
Vaihtoehtohoidot - huuhaata vai ei?
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 01.09.2007 11:49:56 »

Hei kertokaahan kokemuksenne myös tuonne iltalehden kyselyyn
Vaihtoehtohoidot - huuhaata vai ei?

Huomasin tuon kyselyn, mutta oli niin negatiivinen juttu etten kyllä viitsi kirjoitella sinne mitään...


tallennettu

Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #19 : 01.09.2007 11:55:09 »

Siksipä juuri POSITIIVISIA juttuja sinne kandee kirjoittaakin!!!
tallennettu
Milona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 12.09.2007 21:35:25 »

Vyöhyketerapia käsitetään monella tavalla. On olemassa ihmisiä, jotka ovat käyneet viikonlopun kurssin ja nimittävät itseään vyöhyketerapeutiksi sen jälkeen....(ja sitähän he eivät vielä ole!) Eli ennen hoitoon menoa kannattaa tarkistaa terapeutin koulutus (siitä löytyy todistus jokaiselta koulutetulta terapeutilta)

 Refleksologia on nimike kokokehon vyöhyketerapiasta. diplomin suorittanut on opiskellut anatomiaa, fysiologiaa, tautioppia, psykologiaa yms varsinaisten alan opiskelujen ohella. Suomessa parhaat opiskelupaikat ovat mielestäni Medika Nova ja Kairon Instituutti. Medika nova ei erittele fyysistä ja psyykkistä puolta vaan ne kulkevat käsi kädessä (kuten ihmisessäkin!).

 Refleksologia auttaa melkein kaikkeen (mitä kroonisempi vaiva, sen kauemmin paraneminenkin yleensä kestää eli vaatii pidempää hoitorupeamaa) ja vaikkei vielä mitään vakavampaa olisikaan, kannattaa keho käydä huollattamassa. Jokainen ymmärtää että auto täytyy huoltaa että se pysyisi kunnossa. Samoin on ihmiskehon laita. Oikea polttoaine, mallinmukainen käyttö ja määräaikaishuollot ovat ihmiskehonkin hyvinvoinnin tukipilarit. Joku ihmetteli miksi pitää käydä säännöllisesti. Miksi auto pitää käyttää säännöllisesti huollossa!!?

Jokainen hoitaja, olipa ala mikä tahansa, on kuitenkin yksilö. On erilaisia tapoja hoitaa ja useimmat terapeutit yhdistelevät eri hoitomuotoja. Itselleen paras hoitaja löytyy siis kokeilemalla.

Ja noihin hoitajan käsivaivoihin on apuna tietysti itsensä hoitaminen/hoidattaminen mutta myös erilaiset apuvälineet, joilla hoidon voi suorittaa. Eikä refleksologiassa tarvitse voimaa käyttää, ei todellakaan. Jos käsiongelmia tulee, silloin olisi syytä tarkistaa työasennot ja kysyä kouluttajilta vinkkejä.
tallennettu

usko enemmän, tavoittele tarkemmin
OonaLiinu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #21 : 12.09.2007 22:13:51 »

Suosittelen lämpimästi vyöhyketerapiaa, jos vain löytyy kiinnostusta.  Smiley  Itse sain refleksologi (Medikanovassa) opinnot valmiiksi kolmisen vuotta sitten ja on ollut todella antoisaa työskennellä heijasteiden parissa. Peruskoulutus minullakin on koululääketieteen puolelta, mutta koko kehon vyöhyketerapiaa tehdessä on moni asia avautunut syvemmältä!

Itse olen saanut vyöhyketerapiasta apua moneen "vaivaan" ja asiakkaideni kokemukset ja reaktiot hoitoon ovat olleet positiivisia. Vyöhyketerapialla voi vaikuttaa monenlaisiin vaivoihin; koliikkiin, unetomuuteen, vatsavaivoihin, migreeniin jne... Mieleenpainunein hetki valmistumisen jälkeen oli yhden ystäväni kohdalla kun hän sai hoitojakson vyöhyketerapiaa hormonaalisiin vaikeuksiin -vajaa vuosi hoitojakson jälkeen saimme tehdä pienelle nyytille "koliikkihoitoa"... smitten Toki hormonaalisiin ongelmiin oli käytössä myös muita tukihoitoja, mutta yhdistäen monen alan tietämystä oli "lopputuloksena" suloinen nyytti!

Eli rohkein mielin vyöhyketerapian pariin -uskon että jokaiselle joka tekee hoitoja täydellä sydämellä riittää asiakkaita! Ja jos kiinnostusta on vt-kursseille asti, niin siellä oppii itse omasta kehostaan niin paljon, että se on jo mielenkiintoinen matka vaikka ei  koskaan haluaisi koulutusta loppuun asti suorittaakkaan!

Ihania hetkiä vyöhyketerapian parissa  smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: