Muutama kuukausi sitten näin mielenkiintoisen unen, jonka merkitystä en tosin tuolloin erityisesti ymmärtänyt. Muutaman viime päivän aikana on alkanut valjeta, mistä oli kyse.
Uni:
Olin vetävännäköinen seurapiirirouva, joka etelän lomakohteissa seurusteli erinäisten julkimoiden kanssa (Jenni Dahlman oli kanssani kävelyllä rantabulevardilla). Aviomieheni oli erittäin varakas, minua huomattavasti vanhempi - n. 60-vuotias - mies, jota minä vain inhosin syvästi. Itse asiassa toivoin, että hän kuolisi. Erota en halunnut, koska hän tarjosi minulle aineellisesti mukavan elämän.
Minulla oli 2 tai 3 rakastajaa, joista inhoamani aviomies oli erittäin mustasukkainen. Itse asiassa hän oli niin mustasukkainen, että suomalaisessa mökkimaisemassa otti aseen esiin ja yritti ampua minut ollessani perinteikkäässä puuseessä asioimassa. Mies ajatteli siis ampua minut puuseen oven lävitse, mutta havaitsin hänen aikeensa ajoissa ja kolkkasin hänet kyseisen mukavuuslaitoksen ovella. Tämän jälkeen ajattelin hypätä miehen naaman päälle, jolla olisi ollut vakavia seurauksia, koska minulla oli jalassa piikkikorkokengät. Viime hetkessä kuitenkin levitin jalkani niin, ettei vahinkoa sattunut ja totesin loppukaneetissa, että minä olen liian inhimillinen tällaiseen.
No, liian inhimillinen olisinkin moiseen toimintaan, mutta minulla ei ollut aluksi hajuakaan, miksi minun tällaisesta pitää uneksia. Se ei tuntunut liittyvän mihinkään nykyisessä elämässäni. Näen joskus unia myös entisistä elämistä, mutta tämä näytti sijoittuvan ihan nykyaikaan.
Unen merkitys:
Jo jonkin aikaa eräs mies on yrittänyt lähestyä minua. Lähestymistapa oli melko outo - hän oli saanut kiertotietä yhteystietoni ja alkoi tekstailla. Tapasin hänet viikko sitten, koska halusin tietää, mitä asiaa hänellä on. Asia oli se, että hän haluaa tutustua. Jaa. Käyhän se näinkin.
Joka tapauksessa kyseessä oli 60-vuotias varakas leskimies, jolla on kenties vielä varakkaampi poika, joka seurustelee julkkispiireissä. Mm. Räikkösten pariskunta kuuluu hänen tuttavapiiriinsä. Ensimmäisen tapaamisen aikana kyseinen mies esitteli asekokoelmansa ja tarjosi minulle Etelä-Amerikan matkaa seuralaisenaan. Miehellä on myös vanha kotipaikka kesämökkinä ja kotipaikan pihasta löytyy Wanhan ajan puusee.
Mies on vakuuttanut haluavansa olla "vain" ystävä, mutta ehti jo kännissä vuodattaa rakkaudentunnustuksia puhelimessa. Tiedustelin tutuilta, millainen mies on kyseessä ja kaikki ovat antaneet vain negatiivista palautetta. Itse en ole kyseisestä herrasta lainkaan kiinnostunut fyysisesti enkä henkisesti. Meillä ei ole kerrassaan mitään yhteistä ja voisin kuvitella alkavani inhota häntä ajan kuluessa.
Kyseinen herrasmies on pyytänyt minua seuraksi milloin minnekin, mutta katsoin paremmaksi lopettaa tuttavuuden lyhyeen. Seuraukset voisivat pahimmillaan olla melko katastrofaaliset, vai mitä arvelette? :