Taivaan vartiosotilas
IRTIPÄÄSTÄMINENHeimopäällikkö Josefia kanavoinut John Cali
27.2.2008
www.greatwesternpublisihg.orgVapaasti suomentanut Pirjo Laine
John Cali: Kuten saatatte muistaa, minulla oli viime viikolla teknisiä ongelmia uutiskirjeen saamisessa oikeassa muodossa teille kaikille. Yhdessä sähköpostiviestissäni pyysin anteeksi sotkua ja kuvailin sitä "päiväksi helvetissä!"
Tuo huomautus avasi viestitulvan teiltä. Sanoitte, että olin ollut liian ankara itselleni. Tässä on muutamia kommenttejanne:
* Yritä olla vähemmän ankara itsellesi. Meillä on kaikki hyvin.
* Kiitos siitä ahkerasta ja epäitsekkäästä työstä, jota sinä ja Josef teette.
* Ei vaadita anteeksipyyntöjä siitä, että jaat lahjasi kanssamme.
* Olen TODELLA iloinen, kun tiedän olevani hyvässä seurassa - ihminen!
* Ei huolta. Lopultahan olet "vain" ihminen. Tuollaiset pikkumokat saavat meidän muiden olon tuntumaan paremmalta. Kiitos siis tuosta palveluksesta.
* Olet HAUSKA! Pidän sinun versiostasi, että helvetti on uutiskirjeen lähettämistä kolme kertaa.
Kirjeenne tekivät minut tuskallisen tietoiseksi siitä, että olin ankara itselleni - aivan hiton ankara! Roikuin sinnikkäästi kiinni jossain, mikä oli täysin hallintani ulkopuolella, ja toivoin epätoivoisesti voivani ratkaista sen intensiivisellä toiminnalla.
Se ei tienkään toiminut. Ei sinänsä mitään yllättävä. Se ei koskaan toimi. Tämä on perusjuttu, jota päällikkö Josef ja minä olemme opettaneet vuosia. Kuitenkin viime viikolla unohdin sen täysin. Se oli mitä nöyryyttävin kokemus!
Olen kovin kiitollinen kaikille teille rakastavasta ystävällisyydestänne ja tuestanne viime viikolla - ja myös niiden monien vuosien aikana, jolloin olemme päällikkö Josefin kanssa tehneet tätä työtä. Olemme kaikki opettajia ja oppilaita. Viime viikolla te olitte opettajia ja minä olin oppilas. Olen siunattu, koska minulla on teidät kaikki elämässäni.
Kun päästin irti viime viikon sotkusta, se ratkesi itsestään lähes ilman osallistumistani asiaan. Kaikki tekniset hankaluudet - myös ne joista en kertonut teille - olivat hävinneet seuraavaan aamuun mennessä.
Eräs rakas kanadalainen ystävä, joka on kestänyt monia haasteita elämässään - jotkut niistä hengenvaarallisia - kirjoitti minulle: "Elämä on vain väliaikainen olotila."
Pidän tästä! Ei elämä lopulta ole niin vakavaa. Sen pitäisi olla hauskaa! Tässä on päällikkö Josef:
Päällikkö Josef
Kuten John sanoi, elämä ei ole vakavaa - ja sen pitäisi olla hauskaa.
Jos meillä olisi keino kaivertaa nämä muutamat sanat pysyvästi ihmisaivoihinne, tekisimme sen. Koska silloin ette koskaan juuttuisi kiinni sellaiseen "sotkuun" kuin John viime viikolla.
Perääntyisitte vain ajatuksissanne askeleen ja näkisitte tilanteen ("sotkun") sinä, mitä se todellisuudessa on. Näkisitte mahtavan tilaisuuden kasvaa.
Se on hyvin vapauttavaa, kun oivallatte, että TE luotte kaikki tilanteet (tai "sotkut"). Vieläkin vapauttavampi on se oivallus, että aina kun teillä on ongelma, suuri tai pieni, teillä on automaattisesti myös voimakas halu saada se ratkaistua. Tuolla halun hetkellä maailmankaikkeus on vastannut teille. Ratkaisu ongelmaan on VÄLITTÖMÄSTI matkalla luoksenne. VÄLITTÖMÄSTI!
Usein kuitenkin tapahtuu niin, kuten Johnille viime viikolla, että kysytte vastausta, mutta jatkatte ongelmassa roikkumista. Sen sijaan että luotatte ja TIEDÄTTE vastauksen tulevan, roikutte sinnikkäästi ongelmassa.
Arvatkaapa, mitä silloin tapahtuu. Ei mitään! Teidän on päästettävä ongelmasta irti, ennen kuin maailmankaikkeus voi tehdä mitään hyväksenne. Näin voimakkaita te kaikki olette - voitte pysäyttää maailmankaikkeuden "raiteillaan". Voitte estää sitä tekemästä sen, mitä se haluaa tehdä hyväksenne.
Mutta kun
PÄÄSTÄTTE IRTI (kuten John lopulta teki), tulokset ovat nopeasti tyydyttäviä.
Ystävät, näemme tilanteen niin, että usein kyse on siitä, että ajattelette teidän tarvitsevan hallita kaikkea ja kaikkia. Kuten John asian niin hyvin ilmaisi, "roikuin sinnikkäästi kiinni jossain, mikä oli täysin hallintani ulkopuolella, ja toivoin epätoivoisesti voivani ratkaista sen intensiivisellä toiminnalla".
Taas kerran, te olette kaikki voimakkaita luojia. Mutta paras - ja todellisuudessa AINOA - tapa käyttää jumalaisia luomisvoimianne on SALLIA, EI toimia.
Ette luo elämänne kokemuksia toimimalla, vaan ainoastaan SALLIMALLA sen, mitä olette pyytäneet tulemaan luoksenne. Tai kahdella yksinkertaisella sanalla ilmaistuna: PÄÄSTÄMÄLLÄ IRTI.
IRTI PÄÄSTÄMINENPäästäminen on tie uuteen toimintaan.
Kun päästät irti, voit sen jälkeen toimia vapaudesta, halukkuudesta ja innosta käsin. Ei pakosta tai välttämättömyydestä.
Salli myös toisten auttaa sinua. Sekin on irtipäästämistä!
Rakkaudella
Matti
www.hopeasulka.comNettipäiväkirja
http://hopeasulka.vuodatus.net