Minäkin pääsääntöisesti allekirjoitan edelliset lainaukset, mutta näkisi muutaman muunkin syy tuohon WS:n kysymykseen "miksi toiset eivät kärsi". Muutamalla % näistä täydellisiltä suhteilta näyttävillä suhteilla saattaa todella olla sellainen, syynä vaikka seuraavia asioita?
Ihan ensin mieleeni tuli, että jotkut näistä ihmisistä saattavat elää ns. lepoelämiä, jolloin kaikki sujuu, kaikkeen ollaan tyytyväisiä ja kauheasti ei etsitäkään vastauksia. Silloin kuvittelisin asioiden vain sujuvan. Toinen syyhän voi olla juuri tuo mistä täällä on jo puhuttu, henkisesti vahvat ihmiset etsivät vahvoja kokemuksia, kyseenalaistavat asioita ilmiöitä ja etsivät ja se etsiminen ulottuu totta kai myös parisuhteisiin. Sitten on vahvoja ihmisiä, jotka pysyvät antamaan toisen olla juuri sitä mitä on ja olla myös itse, silloinkin suhde mitä luultavimmin sujuu, eikä "kärsimystä" ole.
Ajattelen juuri samalla tavalla, hyvin ilmaistu!
Olen myös huomannut että on ihmisiä, joille parisuhde ei ole niin tärkeä asia, sen syvyys ja merkitys eivät ole tärkeintä.. Tärkeintä on vain että on joku parisuhde ja silloin se laitetaan sujumaan sillä tavalla että sen pysyvyys varmistetaan..
Tällaisille ihmisille voi olla muut asiat, kuten ura tai matkustelu tärkeämpiä..
Mielenkiintoista olisi myös kuulla mitä mieltä olette tuosta sujuvuudesta? Aiheuttaako se kateellisuutta teissä, jos itsellä ei suju tai mitä tunteita ns. täydellinen suhde herättää.
Minusta nämä täydelliset suhteet opettavat ympäristöönsäkin mitä erilaisimpia asioita juuri niiden herättämien reaktioiden/ tunteiden kautta.
Olihan taas sepustus
....toivottavasti saitte juonesta kiinni.
Minä olen vilpittömän iloinen nähdessäni pareja, jotka säteilee toisilleen rakkautta ja ovat avoimia ja kommunikointikykyisiä vielä vuosien jälkeenkin.
Mutta valitettavasti on paljon niitä pareja, jotka ovat "ihanan onnellisia" vain toisten silmien nähden, eli pyrkivät vain antamaan sen kuvan että kaikki on hyvin. Jostakin tietynlaisesta "tönkköydestä" tuon esittämisen huomaa jossakin vaiheessa.
Se mitä Chandra sanoi että ihmiset eroaa liian helposti..
Tiedän että et sitä minulle tarkoittanut, mutta se kyllä vähän sivalsi.
Siis ja älä nyt ala pyytelemään anteeksi
, sen takia se sivalsi, koska olen melkein puoli vuotta yrittänyt sinnikkäästi kestää kaiken ja löytää ratkaisuja, mutta en ole päässyt puusta pitkälle, asiat eivät lähteneet sujumaan.. Mietin vain, entä jos olisin osannut tehdä jotain, että kaikki olisi muuttunut? Yritin paljon, mutta ehkä en tarpeeksi? Toisaalta olin ainoa joka yritti.
Mutta joskus on kyllä ihan oikeasti aika erota, vaikka yhteistä taivalta olisikin takana vain vuosi.
Hirveän kaksipiippuisia juttuja..
Sekin että "elämän suurin rakkaus" onkin ihminen joka kerta toisensa ehkä tahtomattaan satuttaa jollakin tavalla.. Niin ehkä on omalla tavallaan vahva teko päättää että on siitä rakkaudesta huolimatta kaikkia kohtaan parempi teko vain erota.
Se on armollisuutta.
Että ei jää jumiin johonkin, mikä tuottaa itselle ja toiselle pahaa oloa.
Olen oikeasti alkanut uskomaan siihen, että ihminen ansaitsee jotain niin hyvää, kuin mitä ansaitsee uskovansa. Miksi jäädä johonkin tilanteeseen, joka tuntuu turvalliselta mutta silti jatkuvasti satuttaa uudelleen ja uudelleen ja syö itsekunnioitusta, eikä ollenkaan tue rakkaudellisuutta tai kehitystä mihinkään suuntaan..
Niin halusin vain sanoa, että en kyllä ole ihminen joka eroaisi helposti.