Nämä on mielenkiintoisia nämä viehättävyyspohdinnat, näitä jaksaa miettiä aina uudestaan ja uudestaan, ja samalla alkaa miettimään omaa naiseutta/sen ilmentymistä yms.
Nimittäin mä olen erittäin huonoa valuuttaa miesten keskuudessa
Olen varmaan juuri sitä sorttia, joka ajaa suurimman osan "normi"miehistä kilometrien päähän. Olen meinaan huomannut, että naiset, jotka pukeutuvat myös julkisesti vähemmän naisellisesti, heittävät läppää jätkäporukassa, ovat kuin yksi miehistä ja eivät pelkää liata käsiään tai tekevät myös niitä ns. miesten töitä, noteerataan miesten keskuudessa "hyviksi jätkiksi" ja otetaan mukaan porukoihin ja heitä kohdellaan kuin ketä tahansa muuta "jätkää" - mutta se naisellisuus jää noteeraamatta ja miehet kiinnostuvat enempi niistä naisellisista tapauksista. Miksi mies ottaisi naisen, joka on itsenäinen ja pärjää hyvin omillaankin: osaa itsekin vaihtaa autonrenkaan, avata tiukan purkin, kantaa ostoksensa jne.? Kuitenkin suurin osa miehistä haluaa varmasti olla naiselleen sankari, pelastaja ja haluaa suojella naistaan, haluaa näyttää voimansa, miehisyytensä.
Mutta kun näennäisen raisun, hömpän ja ehkä suht kovankin kuoren alla on melko epävarma ja herkkä tyttö, joka haluaa tulla suojelluksi, rakastetuksi, halutuksi - naiseksi miehensä rinnalla
Nuorempana oikeasti tunsin itseni jotenkin vialliseksi sen vuoksi, kun en ole mikään kovin perinteinen naisen malli
Exähän koitti väkisin vääntää mua sinne "kotiäidin" ja "naisellisen naisen" muottiin, onnistumatta siinä. Se, etten kelvannut itsenäni, vahingoitti itseluottamusta pidemmäksi aikaa... Vasta tässä viime vuosina olen alkanut hyväksymään, ettei musta sellaista täydellisen käytösetiketin hallitsijaa tule koskaan ja olen alkanut ilmaisemaan itseäni vapaammin - tykkäsi muut siitä tahi ei. Mutta mielummin oma itseni, jolla on myös vihamiehiä, kuin epäaito minä, jolla on pelkästään ystäviä.
Sittemmin tapasin nykyisen mieheni, joka sanoi, että mun seurassa oli niin hyvä olla, että halusi tutustua syvemminkin - mun seurassa saa miehen mukaan olla vapaasti oma hassu/outo itsensä, keskustella ja pohtia vapaasti asioista sekä kuulemma mä pidän miehestä enemmän huolta kuin kukaan koskaan aikaisemmin. Kyllä tämä lämmitti sydäntä!
Mä käytän meikkiä aika paljon, mutta pyrin kuitenkin meikissä luonnollisuuteen. Eli käytän arkena vain hyvin pehmeitä, luonnollisia värejä. Meikkivoiteen käyttöä olen vähentänyt ja arkena en välttämättä käytä meikkivoidetta lainkaan - iho saa hengittää ja tämä on ainakin mun mielestä myös parantanut mun ihon kuntoa, kun ei ole enää paksua pakkelikerrosta päivittäin
Käytän paljon ihonhoitotuotteita, niiden ansiosta saa ihon säteilemään, eikä siihen tarvita enää pakkelikerrosta. Ja huulille riittää arkisin huulirasva (mulle on iän mittaan tullut tosi helposti rohtuvat huulet ja huulikiillotkin kuivattavat
). Mutta ripsari, eyeliner, luomiväri ja valokynä - tästä nelikosta en luovu koskaan!
Uskallan kuitenkin liikkua kaupungillakin ilman meikkiä
Hiuksiakin olen tässä alkanut laittamaan melko hillitysti, arkisin käytän lähinnä vain muotovaahtoa ja lakkaa. Suoristusrautaa, fööniä, lämpörullia yms. käytän vain, kun tälläydyn juhliin. Mulla on tosi hennot hiukset, jotka varsinkin takaa kuivuvat helposti ja menevät huonoon kuntoon. Kampaajalla käyn säännöllisesti huoltamassa hiuksia ja vaihtelen hiustyyliä ja varsinkin väriä melko usein. Lisäksi olen tässä viime aikoina alkanut sijoittaa enemmän rahaa hyviin hiustenhoitotuotteisiin
Pukeutumisessakin edustan sitä rennompaa päätä: arkisin pukeudun farkut-huppari-tennari -tyyliin. Toisaalta näin alta kolmikymppisenä jo alkaa oma tyyli välillä hävettää, kun ikätoverit pukeutuvat niin kauniisti ohkaisiin neuleisiin, "aikuismaisiin" farkkuihin tai suoriin housuihin ja saappaisiin/korkkareihin/nahkakenkiin...
Mutta kun koen omissa vaatteissa vaan olevani oma itseni, niin sehän on se pääasia, ajattelevat muut sitten, mitä tykkäävät. Mitä moni ei uskoisi mun pukeutumisesta, niin olen äärimmäisen tarkka yksityiskohdista ja merkeistä, ja tyyli on rentoudesta huolimatta yleensä suunniteltu tarkoin alusta loppuun
Mies tuossa joskus sanoi (kun valittelin, etten osaa pukeutua aikuismaisesti), että hän pitää mua taitavana pukeutujana. Sen vuoksi, koska kaikki on sommiteltu sopimaan yhteen ja koska mun hupparit + tennarit kuvastavat MUN persoonaa ja olemusta (multi-Jouskari...
). Oli ihana kuulla tämä omalta mieheltä
Miesten laittautumiseen: Itse en voisi kuvitellakaan miestä, joka on peilin orja ja joka tuhlaa päivittäin hiuksiinsa kilokaupalla geeliä, lakkaa yms.
Ja joka juoksee jokaisen vaatetrendin perässä kuin orja. Tämä kuvastaa sitä, ettei oma tyyli ole löytynyt - ja mitä tämä kertoo ihmisen persoonasta, ailahtelevainen, ehkä muiden vietävissä
Mulle riittää, kunhan mies pitää huolta hygieniastaan ja huolehtii vaatteidensa siisteydestä. Oma mies pukeutuu myös rennohkot farkut-huppari-tennari -tyyliin ja itse tykkään miehen konstailemattomasta tyylistä (+ sillä on hyvä farkkuperse
)
Kertoo suoraselkäisestä persoonasta, joka uskaltaa olla oma itsensä.