Kuuhilda
|
|
« Vastaus #14955 : 28.11.2011 17:28:29 » |
|
Ei se virkailija siis sanonut, että voi, voi, kohta on kahvitauko, mutta sillä oli sellainen asenne ja oli todella tympeä. Tässä tapauksessa vika onkin mitä ilmeisimmin postissa, koska samaan aikaan lähettämäni työkkärin paperitkaan eivät olleet menneet perille. Siis työkkäri ja kela, molemmat olivat jääneet ilman postiaan Mietin jo että pätkiikö mun muisti, mutta ei, kyllä minä piruvie hoidin ne kaikki paperit ajoissa postiin. Nää on näitä juttuja, joille ei oikein voi mitään. Turha vinkua kun on jo housuissa, vai miten se olikaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #14956 : 28.11.2011 19:05:49 » |
|
No joo, kai ne saa siellä kuulla yhtä ja toista ne virkailijat...ei liikuta enää, ja niille on varmaan raivonnu yks sun toinenkin, en varmasti ole ainoa...minua varmaan haittaa enemmän kun sitä virkailijaa Mutta on se kyllä pirunmoinen laitos, ei jousta eikä anna armoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #14957 : 28.11.2011 19:34:49 » |
|
No tyyristähän se on. Liinavaatteet on ollu aina, ja on vieläkin, arvokasta tavaraa. Minä ostelen monesti kirpputoreilta, koska sieltä löytää halvalla hyviä, ja kun oikeesti tahtoo vaihtelua välillä. Plus sittene ttä enää ei lakanat kesät 50v, hyvä jos 5v.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #14958 : 29.11.2011 12:50:27 » |
|
Jes, hyvä omatunto! Nyt on lahjat kolmelle ystävälle; hopeiset sydänkorvikset ja vaaleanpunainen kynsilakka. Joo ja tiiän et kaikki käyttää hopeisia koruja ja kynsilakkaa.. Mun siskolle toi lahja ois ihan kauhistus. Sydänkuvio, kynsilakka, koru, vaaleenpunanen, yäk yäk yäk.. Meillä on kavereiden kanssa aina sovittu et lahjan arvo ei ylittyis 30€ niin pysytään budjetissa. Perheenjäsenistä en sit tiiä, äiti on kovin lahjavastainen ihminen, sanoi jo viikko sit et hän ei osta mitään kellekään. Tahtoisin ostaa siskoille jotain nättiä mut käytännöllistä. Ja en ehkä viitsi ostaa sukkia, koska teen sen about joka vuosi. Ja miehelle keksisin vaikka miljoona lahjaa, mut kaikki on kallista. Askartelen joulukortit itse tänä vuonna. Suurin homma on hankkia kaikkien osotteet puhelimitse, kun menin lähtemään sieltä facebooksita pois! se ois niin kätevä tällasten asioiden hoitoon..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
meruska
|
|
« Vastaus #14959 : 29.11.2011 13:48:27 » |
|
On todella hienoa tuntea itsensä ihan arvottomaksi. Ja syy todennäköisesti on siinä että olen nainen!
|
|
|
tallennettu
|
Taivasta katsellen ja ihmetellen
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #14960 : 29.11.2011 13:49:42 » |
|
On todella hienoa tuntea itsensä ihan arvottomaksi. Ja syy todennäköisesti on siinä että olen nainen!
What? Mitä sulle on sattunu?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kyllikki6
|
|
« Vastaus #14961 : 29.11.2011 16:44:10 » |
|
Huhhuh! Kyllä on joku neropää isukki tai äippä pistänyt parastaan tuotesijoittelussa Keskon konttorilla. Meillä kun citymarketin karkkihyllyt on siirtyneet johonkin hyvin kauas kassoista (Luojan kiitos ), niin näin joulun alla siihen kassan viereen oli tullut pikkuautoja valtava tötsällinen.. ja arvata saattaa, että meidänkään 6v. pojalla ei ollut vielä just sitä autoa, minkä se sieltä ekana käteensä sai ja että kävimme aika tiukkasävyisen neuvottelun asiasta Paska homma sinällään, että molemmille jää paha mieli tommosesta, mutta kun ei perse kestä joka reissulla ostaa jotain leluja ja meillä tän lahjonnan hoitaa isovanhemmat, joten en katso edes tarpeelliseksi ostella itse ylimääräisiä. Voin vain kuvitella sinne väsyneitä äitejä ja isiä, joiden muksut keksii tollaset tyrkytykset, eikä oo voimia (eikä pikkurahasta puutetta) kieltäytyä ostamasta, niin varmaan kauppansa tekee, ehkä jonkun sellaisen päästä tuo ideakin on lähtöisin, vahinko kiertämään Noh, poika totesi, ettei leiki pikkuautoilla enää aikuisena, että sitten hän myy ne ja saa paljon rahaa Kyllikki
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eklektikko
|
|
« Vastaus #14962 : 29.11.2011 17:12:49 » |
|
Jonkun pitäisi kehittää lapsille sellainen täyspeittävä kypärä, joka näyttää kivoja animaatioita niin ettei lapsi näe mitään muuta. Ostoskärryihin istumaan ja kypärä päähän ipanalle. Voisi olla melkoinen menestys, tosin kaupat eivät niitä tarjoilisi kun kinuamalla myynti vähenisi. Jossain kaupassa taidettiin kyllä lanseerata sellainen ostoskärry jonka saa pienellä lisämaksulla käyttöön, jossa on simppeli tietsikkaruutu niin että kärryissä istuva lapsi näkee sen. Siinä on kai tarjolla jotain pelejä jne. Ehkä sellainen auttaisi?
Kaupoissa kun ei taida olla lapsiparkkejakaan? Nekin vähentäisivät myyntiä...
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
meruska
|
|
« Vastaus #14963 : 29.11.2011 19:07:34 » |
|
What? Mitä sulle on sattunu? Tuli mitä ilmeisemmin lasikatto vastaan.... En voi ymmärtää tilannetta että jos vaaditaan tietty määrä ammatillista kokemusta ja koulutusta niin käytetään silti sellaisten henkilöiden arviointeja kriteereinä, jotka eivät ole olleet kanssasi ammatillisesti tekemisissä yli viiteen vuoteen jos ollenkaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
meruska
|
|
« Vastaus #14964 : 29.11.2011 19:09:06 » |
|
Oisko joku mies asialla? Juu, sanotaanko että miehet... mrrr!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #14965 : 29.11.2011 20:39:13 » |
|
Elämä on epäreilua meruska Älä nyt kuitenkaan tunne ittees aivan arvottomaksi, ei se sun vikas ole että maailma on mätä ja sulla on "väärät" vehkeet jalkojen välissä!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #14966 : 29.11.2011 23:29:41 » |
|
Mulla oli erään ihmisen kanssa justiinsa tänää keskustelua tästä aiheesta. Miksi naiset antaa sorsia itteensä siksi että on naisia? Kaikki naisvaltaset alat...miksi? Ja tuo Eklektikon vertaus on ikävän naseva Miksei naiset usko omaan voimaansa ja oikeuteensa?! Siis jos nyt vaikka tempastaan ajatus, että lastenhoitajat menis lakkoon, niin mitä tapahtus?! Eikö muka vaikuttaisi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
m.magia
|
|
« Vastaus #14967 : 29.11.2011 23:54:30 » |
|
Vaikuttaisi varmasti, mutta nähtiinhän se Tehyn lakkoilun aikana; alkaa syyllistäminen, miten voi tehdä tällaista, pitäisi tyytyä siihen mitä on eikä leikkiä toisten ihmisten turvallisuuden kustannuksella! Vaan jostainhan se muutos aina alkaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #14969 : 30.11.2011 10:36:58 » |
|
Hoitoalalla on ainakin kaikki ihan perseestä. Mun mies sano, et jos niiden työpaikalla toimittais niin kuin meillä uusien työntekijöiden suhteen, se ois laitonta.
Meillä kun aukee vakipaikka, sen saa melkein useammin ulkopuolinen hakija kuin jo osastolla pitkään töissä ollut sijainen. Itse hain kolme kertaa vakipaikkaa enkä sitä koskaan saanut.
Minun edelle meni yksi 45v hissukka ulkopuolinen hakija, joka on kuulemma edelleen tosi epävarma ja hidas työssään vaikka siellä jo vuoden ollut, minä opin melko varmaksi tekijäksi jo puolessa vuodessa vaikka olin vasta valmistunut. Toinen työpaikka meni yhdelle 50v ulkopuoliselle hakijalle, joka siirrettiin sit 3kk:n päästä viereiselle osastolle (sopimuksessa oli et oli näiden kahden osaston yhteinen työntekijä, siirto tapahtui kyllä takuulla siksi että meidän osh vihasi tätä ihmistä kuten kaikki muutkin) ja kuulemma tämä nainen oli saanut potkut siellä toisella osastolla koska ei tullut toimeen muiden työntekijöiden kanssa ja kohteli potilaita epäeettisesti. Kolmannen vakipaikan minun nenän edestä vei kanssa minua vanhempi sh, joka tuli yhtä aikaa sijaiseksi mun kanssa osastolle. Noin tiedollisesti ja taidollisesti meissä ei ollut paljon eroa, mutta hän oli tosi usein sairaslomalla (jatkuvasti migreeni ja poskiontelotulehdus) ja kävi aika usein pomon puhutteluissa millon mistäkin (oli aikamoinen touhottaja ja stressaaja niin se näkyi järjestelmällisyyden puutteena työssä). Monet työkaverit sanoi mulle silloin et mun ois kuulunu saada sekin paikka.
No, nyt kun oon äitiyslomalla, niin osastolle on kuulemma kaksi ulkopuolista työntekijää tullut lisää ja edelleen siellä roikkuu kolme vakipaikatonta nuorta pätevää paikan tavat tuntevaa sh:ta. Ja yksi niistä uusista paikan saaneista sairaanhoitajista puhuu huonoa suomea, eikä kestä kriisitilanteita. Oli kesken elvytystilanteen häipynyt kahvihuoneeseen tyhjäämään tiskikonetta.
Kuulemma suurimmalla osalla osastoista on ihan sama meininki että pitkäaikaiset luotettavat ja pätevät sijaiset pidetään aina vaan sijaisina.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|