Päivi
|
|
« Vastaus #15150 : 15.12.2011 13:13:00 » |
|
luentopalkkiot riippuu koulutustaustasta. ja jos oot julkassu kirjan ni oot kirjailija. tjtn. emmätiä,mää katon palio pelipaikalle on matkaa ja katon palio laskutan km korvauksia. Sitte riippuu on kyseessä yhdistys, koulu, vai vaikka vanhempainyhdistys. että mikä on maksuvalmius.
Poriin ko meen tammikuussa, sinne on 10€ osallitumismaksu tilanvuokran kattamiseksi.
vähä hatusta tarttee näitä itekki vetää, mulla kun ei oo ku 1 "kilpailija"
|
|
|
tallennettu
|
Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
|
|
|
Solnishko
Vieras
|
|
« Vastaus #15151 : 15.12.2011 19:59:30 » |
|
Kiva Tiigris että vaatteet kelpasivat ja on käyttöä, eihän ne mitään muotihienouksia todellakaan olleet mutta käyttökelpoisia kuitenkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lizzy
Vieras
|
|
« Vastaus #15152 : 15.12.2011 21:42:08 » |
|
Mulla on vaatteisiin liittyen huvittava tarina eiliseltä. Olin töissä ja mulla oli musta farkkuhame, jossa on halkio takana ja se oli jo joskus vähän revennyt, mutta ompelin ja korjasin sen. No niin, eilen sitten keskelllä työpäivää kun tulin lounaalta huomasin, että se mun hame oli revennyt paitsi siitä vanhasta kohdasta niin tämä "halkio" oli nyt persuksiin asti. Mun piti mennä asiakaspalveluun puolen tunnin päästä, en ehtinyt kotiin vaihtamaan vaatteita. Mietin paniikissa mitä teen. No onneksi vieressä oli iso kauppakeskus ja lähdin sieltä hakemaan hametta, koska farkkujen sovitteluun ja etsimiseen ei ollu aikaa. Lindex oli eka vastaan tullut kauppa ja sieltä otin kirjaimellisesti ensimmäisen hameen. Sovitin, maksoin ja juoksin työpaikalle vaihtaan vaatteet. Ai kamala. Eihän siinä voinu ku nauraa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.12.2011 22:26:46 kirjoittanut Lizzy »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #15153 : 15.12.2011 23:11:41 » |
|
Voi ei Lizzy Minä kattelin noita pressaehdokkaita Arhinmäki ja Soini kinasteli kun pienet pojat...olen Arhinmäen kanssa samaa mieltä monessakin asiassa, mutta semmonen lysykasa lösöttäjä ja epävarma pojannasikka presidentiksi? Nuo vanhat patukat eivät kyllä ole epävarmuutta nähneetkään, erityisesti Väyrynen Voi ei. Mutta voi sitä salailua ja kiertelyä, mikä paistoi läpi. Essayah on kokematon, ja muutenkin oli jossain testissä ihan kauimmaisena minun aatoksistani. Biaudet on sievä, herttainen ja eloisa... Jos sitä Haavistoa äänestäisi siksi kun siinä ei ole mitään näkyvää vikaa ja on ihan symppis
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #15154 : 15.12.2011 23:43:17 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.12.2011 00:04:55 kirjoittanut Kuuhilda »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #15155 : 16.12.2011 07:38:17 » |
|
Minäkin olen yltiöpositiivinen Siis koulu alkaa jo tammikuun lopussa, ja mulla on kaikki asiat iiiihan auki. tarvis mm. löytää iso tukku rahaa jostain tän kuun loppuun mennessä, kun se muutenkin on tiukalla, eikä vielä mitään hajua mistä se löytyy, mutta olen niin luottavainen, että kyllä kaikki järjestetään Ennen olisin saanut tästä kauhean stressin. Ihanaa olla positiivinen. Mä en tiedä...varmaan äänestän ekalla kierroksella mielipiteideni mukaan, ja sitten sitä vähemmän pahaa vaihtoehtoa...jaa. Haavistosta tulee aina mieleen muuten tämä mies ja alaston ase tyyppi...mikä sen nimi nyt olikaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sielu`
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #15156 : 16.12.2011 07:51:30 » |
|
tajusin että nöyryys on varmaan sittenkin parempi kuin itserakkaus ja itseään voi rakastaa ja samalla olla nöyrä pitää alkaa taas harjoittelemaan nöyryyttä...
|
|
|
tallennettu
|
Aurinkomerkki härkä, nouseva rapu.
|
|
|
Pakolainen
Vieras
|
|
« Vastaus #15157 : 16.12.2011 08:20:18 » |
|
Minäkin satuin katsomaan sitä keskustelua ja miten poliitikoilla voi olla niin vaikeaa vastata johonkin kysymykseen kyllä tai ei, se on silkka mahdottomuus "Todennäköisesti saattaa olla mahdollista että näin on." - Jyri Häkämies
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pakolainen
Vieras
|
|
« Vastaus #15158 : 16.12.2011 08:26:57 » |
|
Olisi senkin voinut typistää vaikkapa näin että; "Jyrkkä ehkä!"
Onnistelut Kuuhildalle kouluun pääsyn sähköjohdosta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sielu`
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #15159 : 16.12.2011 08:39:24 » |
|
tajusin että nöyryys on varmaan sittenkin parempi kuin itserakkaus ja itseään voi rakastaa ja samalla olla nöyrä pitää alkaa taas harjoittelemaan nöyryyttä... Nöyryys on hyvä asia kunhan sitä ei sekoita alistumiseen tmv kielteiseen asiaan joka varsin tyypillistä. Mutta nöyryys on tänäpäivänä niin vieras käsite koska ihmisestä on tullut sangen ylimielinen monissakin asioissa. TOTTA... olen vähänsellainen alistuva ja epävarma se ei oo kyl hyvä
|
|
|
tallennettu
|
Aurinkomerkki härkä, nouseva rapu.
|
|
|
Pakolainen
Vieras
|
|
« Vastaus #15160 : 16.12.2011 08:50:36 » |
|
Tuntuu että on lauma ylimielisiä diivoja/muita kuspiä (lyhenne tosi tuhmasta sanasta jota en sitten sano), ja sitten on todella nöyriä ihmisiä, joiden nöyryys on huonossa itsetunnossa kiinni. Nöyryyttäkin on monenlaista, mutta ei sekoiteta nyt sitä siihen etenkin maahanmuuttajista puhuttaessa tuttuun termiin, suvaitsevaisuuteen, joka on käytännössä sitä että sallitaan toisten olla vaikkei se miellyttäisikään itseä. "Minä annan sinun olla oma itsesi ja mahdollisesti itsekäs tai muuten mielestäni vastenmielinen, kunhan et korruptoi etkä panettele minua käytökselläsi."
Nöyryydestä tulee minulla mieleen nöyräselkäisyys, tai selkä kumarassa kulkeminen, muiden juhtana ja niin edespäin. Eikö nöyryys viittaa työtehtävien vastaanottamiseen tietyllä asenteella ja ihmisen piirteenä sitten oman tilan sulkemiseen muiden tilan edestä?
Näen ihmisen oman tilan aina validina ja suht'koht muuttumattomana. Ihminen tarvitsee omaa tilaansa, miten hän sen fyysisesti ja miten henkisesti määrittääkään, voidakseen toleroida ulkoisia ärsykkeitä, valikoida vastaanottamaansa informaatiota ja käsitellä asioita ylipäätään; myös henkinen kasvu tarvitsee ulkoista tilaa. Emme voi olettaa että ihminen löytää elämän ensimmäisillä oppitunneilla täysin kaiken muista ihmisistä; täytyy kysyä myös itseltään. Kaikkeen edellämainittuun liittyen nöyryys on aiheellista vain kun asetetaan itselle auktoriteetteja vaikkapa työelämässä tai itsenäistymistä edeltävillä elämän osa-alueilla (kuuntele vanhempiasi, jos he määrittävät missä nukut ja syöt (milloinkin)).
Itserakkaus on rakkauden ensimmäinen askel; rakasta itseäsi kyetäksesi rakastamaan muita. Se on totta. Huonolla minäkuvalla varustettu ihminen peilaa tunteitaan rikkinäisellä peilillä, ja ihmisen antama kuva vääristyy. Viesti ylipäätään ja motivaatio viestittää toisille rakkautta voi myös olla väärä. Paljon lähtee itsestä, ja paljon ihmissuhteista on loppujen lopuksi itsekästä; omien tarpeiden tyydytystä jokaiselle. Ihminen voi olla kokonainen yksin, "kokonaisempi" toisen kanssa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #15161 : 16.12.2011 10:38:46 » |
|
Voi äiti, mun pää prakaa taas Niin paljon asioita ristiin hoidettavana, että unohdin mm. kesken autolla ajon, minne olin menossa Totaalinen black out Ajelin sitten kaupan pihaan, ja siellähän se välähti, etät mitäs mun nyt pitikään tehdä Ei se mitään, kun sen tietää, niin osaa varautua ja ottaa aikaa tälle asioiden hoitamiselle :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Solnishko
Vieras
|
|
« Vastaus #15162 : 16.12.2011 12:26:41 » |
|
Hienoa Kuuhilda! Katsos vaan nyt ne Vaunut lähtee sitten liikkeelle! Asiat järjestykseen, valmistelet hommat huolella. Haasteita voi tulla mutta niistähän sinä vaan tykkäät. Rakastavaisetkin on ilmeisesti jo käynnissä kun vanhan suhteen olet hyvää vauhtia saamassa siellä poikki. Uutta puskee vasta kun edellinen on selvä. Upeeta, mahtavaa!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #15163 : 16.12.2011 12:32:16 » |
|
Aivan Solnishko Haasteita tosiaan on Mutta niin, se on vain hyvä juttu, kyllä minä niistä selviän; keksin jotain. Paljon helpompaa se on, kuin olla niin kuin ei olisikaan Upeeta, mahtavaa!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #15164 : 16.12.2011 14:49:56 » |
|
Kuuhilda, mullekin on käynyt niin että olen kesken ajomatkan unohtanut minne olen menossa. Ja kerran havahduin vanhan työpaikkani pihassa, että joo, en mä minnekään töihin ollukaan menossa vaan kauppaan! Arvatkaa mitä. Mä en oo enää yhtään masentunut. Taisin olla aika syvässä synnytyksen jälkeisessä masennuksessa, koska itkin varmaan 3kk joka päivä ja tuli hirveitä ahdistuskohtauksia. Mut oon ylpee itsestäni et selvisin siitä ilman kenenkään apua, koska tiesin et jonain päivänä se helpottaa ja pystyn taas hengittään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|