Sivuja: 1 ... 1157 1158 [1159] 1160 1161 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 6099009 kertaa)
0 jäsentä ja 79 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17370 : 18.02.2022 18:07:15 »

Paaaaljon parempi Forestflower, ei tuu mieleen mainos  Cheesy
Kiitos!
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17371 : 18.02.2022 18:23:30 »

vastuullisuus on yksi lähihoitajan eettisistä periaatteista. hiljaiseksi vetää tämä teidän keskustelu
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17372 : 18.02.2022 18:54:05 »

Miksi se vetää hiljaiseksi?
Hyvällä vai huonolla tavalla?

Kyllä vastuullisuus on ärsyttävä sana joka tursottaa tähän maailmanaikaan joka puolella.
Kuvaa kaikkea mikä on hyvien ihmisten mielestä oikein.
Vastuullinen sähköautoilu ja koronamaskit.

Vastuullisuus ei tee kenestäkään, hoitajastakaan, hyvää. Vain ihmisen, joka haluaa olla hyväksytty ja näyttää oikealta.

Vastuuntuntoa, kunnon rehellistä  saturnus tavaraa on ihan joku muu, kuin tämä hyvien ihmisten  joukkoon tavalla tai toisella itsensä vastuullistaminen.

Vastuullisuus on vanha kunnon vastuuntunto, vastuu ja vastuun kanto joilta on amputoitu raajat.
Vastuullisuus petaa vain valoisan puolen, puolet hoidettavista pääsevät makaamaan aurinkoon, toinen puoli jää petaamatta pimeään.

« Viimeksi muokattu: 18.02.2022 19:14:04 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17373 : 18.02.2022 21:23:35 »

Paaaaljon parempi Forestflower, ei tuu mieleen mainos  Cheesy
Kiitos!
Ole hyvä  Smiley
Itselle tuo sana ei särähdä.
Onko vastuullisuus vähän sama kuin halpuutus tai voimaantuminen?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17374 : 18.02.2022 22:40:43 »

Kiitos tsempeistä  Smiley

Juu, no mulla ei ole k-rokotteita, se on oma valinta tässä vapaassa maailmassa.

Jokainen saa arvioida itse riskit ja hyödyt. Perusterveet ihmiset yleensä sairastaa lievästi. Toki meille eri tahot myy ajatusta että rokottautuminen on toisista välittämistä ja vastuullista - siihen saa toki uskoa jos haluaa, mun henkilökohtainen näkemys on eri ja se tulee kaikesta siitä mitä olen nähnyt.
Kyllähän monet on tosi mustavalkoisia tässä asiassa, jopa suuttuvat siitä, että joku tekee itse omaa kehoa koskevan valinnan. Koitan silloin nähdä senkin läpi, että olemme samanarvoisia.

Mutta summa summarum, mulle toi irtisanoutuminen oli hyvä muutos elämään ja en hoitotyöhön tule palaamaan.. Nyt aukeaa aivan uudenlaiset ovet.
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17375 : 19.02.2022 00:34:35 »

Voi olla ihan hyvä ajatus vaihtaa alaa, Tiigris. Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu.
Onnea valitsemallesi tielle.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17376 : 19.02.2022 02:10:29 »

Joo forestflower, vähän saman makunen halpasana. Pah.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17377 : 19.02.2022 08:47:32 »

Mulla on aina ollut halu hoitaa ihmisiä kokonaisvaltaisesti.
Ja se onnistuu eri tavoin. Tällaisen tunnollisen ja herkän ihmisen on ollut aika kova ollu toimia isossa organisaatiossa, joka tietysti on pohjimmiltaan bisnestä. Kiire kuvaa hyvin työ kulkua, siinä ei jäädä pitkäksi aikaa kuuntelemaan potilasta. Ihmisten vaivojen juurisyyt jää hoitamatta ja etenkin vanhukset tuupataan täyteen lääkkeitä.
Paljon siellä on epäinhimillistä. Ja työntekijä on organisaatiolle vain muurahainen, ei yksilö.

Ehkä meillä on vielä joskus uuden ajan sairaalat jotka toimii vähän kuin kultaisen Atlantiksen parantamisen temppeli. Niissä sais mahdollisuuden syödä terveellistä, ravitsevaa ja parantavaa ruokaa.
Vaihtoehtoiset hoitomuodot kulkisi rinnalla, esim homeopatia, eteeriset öljyt, energiahoito, jäsenkorjaus, akupunktio.
Toki ihminen osaa jotain länsimaisesta lääketieteessä erittäin hienosti ja se on leikkaukset.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17378 : 19.02.2022 10:25:30 »

Mä oon kanssa toivonu, että ehkä tää kriisi tois jotain hyvää lopulta, ja saataisiin tilalle parempaa, jotain sellaista jossa sekä henkilökunnan ja potilaiden olisi hyvä olla, ja he olisivat tärkeimpiä smitten
tallennettu
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17379 : 19.02.2022 10:35:04 »

Kaveri totesi, että kunnallishallinnossa tulee aika pian ikävä firmoja joille olet muutakin kuin pelkkä kuluerä. Se vaihtaa juuri parhaillaan takaisin IT-alalle hoitoalan töistä ja se on oikeasti tosi harmi, koska oli todella motivoitunut työskentelemään hoitotyössä juurikin esim. ihmiskeskeisyyden takia. Jos työilmapiiri, olosuhteet, arvostus yms ovat mitä ovat ja hänkin on herkkä&empaattinen&hyvin tunnollinen ihminen niin joutuu tekemään ratkaisuja.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2022 11:09:23 kirjoittanut Elwyn » tallennettu

"Curse the day, hail the night"

“Listen to them, the children of the night. What music they make!”
― Bram Stoker
forestflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17380 : 19.02.2022 15:29:27 »

Mulla on aina ollut halu hoitaa ihmisiä kokonaisvaltaisesti.
Ja se onnistuu eri tavoin. Tällaisen tunnollisen ja herkän ihmisen on ollut aika kova ollu toimia isossa organisaatiossa, joka tietysti on pohjimmiltaan bisnestä. Kiire kuvaa hyvin työ kulkua, siinä ei jäädä pitkäksi aikaa kuuntelemaan potilasta. Ihmisten vaivojen juurisyyt jää hoitamatta ja etenkin vanhukset tuupataan täyteen lääkkeitä.
Paljon siellä on epäinhimillistä. Ja työntekijä on organisaatiolle vain muurahainen, ei yksilö.

Ehkä meillä on vielä joskus uuden ajan sairaalat jotka toimii vähän kuin kultaisen Atlantiksen parantamisen temppeli. Niissä sais mahdollisuuden syödä terveellistä, ravitsevaa ja parantavaa ruokaa.
Vaihtoehtoiset hoitomuodot kulkisi rinnalla, esim homeopatia, eteeriset öljyt, energiahoito, jäsenkorjaus, akupunktio.
Toki ihminen osaa jotain länsimaisesta lääketieteessä erittäin hienosti ja se on leikkaukset.
Tuo on kaunis ajatus. Eikä välttämättä kovin kaukana. Eikös nyt jo englannissa voi saada energiahoitoja ja muita hoitoja sairaalassa?
Jotta pääsemme tähän, jokaisen "henkisen" ihmisen pitäisi antaa itsestään fiksu kuva ja osoittaa, että osaamme joustaa ja toimia yhteisten sääntöjen mukaan.
Joten anteeksi kaikille jo etukäteen mutta minun mielestäni nykyinen rokote- ja koronapassikielteisyys syventää kuilua länsimaisen lääketieteen ja vaihtoehtohoitojen välillä.
Mitä olen seurannut keskustelua mm miekkarin jälkeen, yleinen mielipide on ollut selkeästi mielenosoittajia vähättelevä ja tuomitseva. Kansasta yli 80% on ottanut ainakin yhden rokotuksen, joten on selvää, ettei "oman kehon vaalijat" saa suurta hyväksyntää. Niinhän se on, että äänekkäimmät usein pilaavat muidekin maineen. Sama nuorten keskuudessa. Muutamat huonotapaiset nuoret aiheuttavat yleistyksen vuoksi haittaa fiksuja nuoriaa kohtaan.
Sinänsä kyllä arvostan jokaisen oikeutta omaan kehoon ja oikeutta osoittaa mieltä, harmi vaan kun näissä ulostuloissa menee usein lapsi pesuveden mukana.

Toivon Tiigriksen tavoin, että inhimilliset arvot nousevat rahan voiman yläpuolelle  smitten
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17381 : 19.02.2022 15:30:21 »

Joo forestflower, vähän saman makunen halpasana. Pah.
Aina sitä oppii uutta  Smiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17382 : 19.02.2022 15:56:22 »

Siinä vaiheessa JOS rokote estäisi tartunnat ja olisi täysin turvallinen, ymmärtäisin erittäin hyvin nämä toimet...
Mä kun olen kaksi vuotta hoitanut koronapotilaita, oon nähnyt riittävästi... Nimittäin miten hyvin se rokote suojaa.

Oon nähnyt myös liian monta rokotevauriota ja yhden perheessäni  Embarrassed

Itse en ole yhteenkään miekkariin osallistunut, harvoin niistä muuten uutisoidaankaan, toi convoy sai tietty median huomion koska tiedettiin etukäteen, että sinne menee vähän eri sakkia, joka saattaa käyttäytyä huonommin kuin wwd ja savesote-mielenosoittajat. Media haluaakin luoda hyvin yksipuolisen kuvan koronarokotekriittisestä ihmisestä. Valitettavasti moni menee siihen halpaan ja luulee, että me kaikki ollaan jotain salaliittoteoreetikkoja. Se ei muuten tee kenestäkään salaliittoteoreetikkoja, että näkee jo esillä olevat asiat. Hyvin moni meistä haluaa vaan puolustaa ihmisten vapautta..
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17383 : 19.02.2022 16:04:41 »

Mut toki positiivista on se et vaihtoehtois- ja luontaishoidot on kasvattaneet suosiotaan noiden rokotehaittojen vuoksi. Ihmiset ymmärtää että apua täytyy hakee jostain muualta, kuin sieltä mistä se ongelma on tullut..
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17384 : 19.02.2022 16:35:04 »

Valitettavasti moni menee siihen halpaan ja luulee, että me kaikki ollaan jotain salaliittoteoreetikkoja. Se ei muuten tee kenestäkään salaliittoteoreetikkoja, että näkee jo esillä olevat asiat. Hyvin moni meistä haluaa vaan puolustaa ihmisten vapautta..

Tämä on valitettavasti totta.
Uskon myös, että korona ja rokotteet herättävät ihmisiä etsimään vaihtoehtoja. Jokaisella pilvellä on siis hopeareunus.
Ikävää, että perheessäsi on rokotehaitta!
tallennettu
Sivuja: 1 ... 1157 1158 [1159] 1160 1161 ... 1167
  Tulostusversio  

Siirry: