Mulla on aina ollut halu hoitaa ihmisiä kokonaisvaltaisesti.
Ja se onnistuu eri tavoin. Tällaisen tunnollisen ja herkän ihmisen on ollut aika kova ollu toimia isossa organisaatiossa, joka tietysti on pohjimmiltaan bisnestä. Kiire kuvaa hyvin työ kulkua, siinä ei jäädä pitkäksi aikaa kuuntelemaan potilasta. Ihmisten vaivojen juurisyyt jää hoitamatta ja etenkin vanhukset tuupataan täyteen lääkkeitä.
Paljon siellä on epäinhimillistä. Ja työntekijä on organisaatiolle vain muurahainen, ei yksilö.
Ehkä meillä on vielä joskus uuden ajan sairaalat jotka toimii vähän kuin kultaisen Atlantiksen parantamisen temppeli. Niissä sais mahdollisuuden syödä terveellistä, ravitsevaa ja parantavaa ruokaa.
Vaihtoehtoiset hoitomuodot kulkisi rinnalla, esim homeopatia, eteeriset öljyt, energiahoito, jäsenkorjaus, akupunktio.
Toki ihminen osaa jotain länsimaisesta lääketieteessä erittäin hienosti ja se on leikkaukset.
Tuo on kaunis ajatus. Eikä välttämättä kovin kaukana. Eikös nyt jo englannissa voi saada energiahoitoja ja muita hoitoja sairaalassa?
Jotta pääsemme tähän, jokaisen "henkisen" ihmisen pitäisi antaa itsestään fiksu kuva ja osoittaa, että osaamme joustaa ja toimia yhteisten sääntöjen mukaan.
Joten anteeksi kaikille jo etukäteen mutta minun mielestäni nykyinen rokote- ja koronapassikielteisyys syventää kuilua länsimaisen lääketieteen ja vaihtoehtohoitojen välillä.
Mitä olen seurannut keskustelua mm miekkarin jälkeen, yleinen mielipide on ollut selkeästi mielenosoittajia vähättelevä ja tuomitseva. Kansasta yli 80% on ottanut ainakin yhden rokotuksen, joten on selvää, ettei "oman kehon vaalijat" saa suurta hyväksyntää. Niinhän se on, että äänekkäimmät usein pilaavat muidekin maineen. Sama nuorten keskuudessa. Muutamat huonotapaiset nuoret aiheuttavat yleistyksen vuoksi haittaa fiksuja nuoriaa kohtaan.
Sinänsä kyllä arvostan jokaisen oikeutta omaan kehoon ja oikeutta osoittaa mieltä, harmi vaan kun näissä ulostuloissa menee usein lapsi pesuveden mukana.
Toivon Tiigriksen tavoin, että inhimilliset arvot nousevat rahan voiman yläpuolelle