Kuuhilda
|
|
« Vastaus #17400 : 20.02.2022 20:08:21 » |
|
Miten musta tuntuu ikiviuh, että sää taidat pelotella ittees rokotekriittisillä? Voin toki olla väärässäkin kun käkkärämänty. Miksi? Miksi heidän on oltava kamala ja järkyttävä asia? Mistä tarve nähdä heidät siinä valossa kumpuaa? Voisiko sitä muuttaa? Meinaan tuo kuulemasi kertomus kuulostaa samalta kuin entisajan tarinat vaikkapa Näkistä, joka tulee ja vie jos menee liian liki prunnia. Erona vaan, ettei Näkki ollut kukaan todellinen henkilö. Rokotekriittiset ovat isoilta osin aivan tavallisia hyviä ihmisiä, kuten sinäkin Pökeleitä on tietysti aina joukossa, joka sortissa, se on luonnon laki se.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
forestflower
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #17401 : 20.02.2022 21:42:45 » |
|
minunkin mielestäni ihminen on psykofyysinen kokonaisuus ja yritän edistää omassa työssäni luontaishoitojen ja lääketieteen yhdistämistä. siksi mua suututtaa kun jotkut tahallaan vastakkainasettelee niitä ja vie meitä kauemmas siitä päivästä kun ne voisivat toimia toisiaan täydentäen. etenkin kun se tehdään pelottelemalla lääketieteellä ja viemällä kaikki uskottavuus vaihtoehtohoidoilta hörhöilemällä menemään tuolla miten sattuu. tämä koronarokotteiden kriitikkojen kampanja kietoo vaihtoehtoisuuden vain tiukemmin mielenterveysongelmaisiin salaliittoteorioista saarnaaviin sekopäihin
tässäkin sinä viestit äärimmäisen ristiriitaisesti rokotehaitoista etten edelleenkään ota selvää ovatko ne mielestäsi itse pelkäämällä aiheutettuja vai rokotteesta johtuvia. juuri tällainen kaikenlainen asialla vihjaileminen on omiaan lisäämään rokotteiden pelkoa
Tämä! Enkä nyt viittaa Tiigrikseen, joka vastailee asiallisesti. Tuntuu, että vaihtoehtohoidot ja henkisyys alkoi olla jo hyväksytympää mutta tämä kaikki koronaan ja rokotuksiin liittyvä vouhotus - usein vaihtoehtoihmisten esiintuomana - on viemässä meitä takaisin pimeälle keskiajalle, jossa ei uskalla sanoa mitään noitavainon pelosssa. Meillä on edessä iso urakka koittaessamme paikata mennyttä mainetta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.02.2022 21:44:36 kirjoittanut forestflower »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #17402 : 21.02.2022 08:28:59 » |
|
Jep forestflower, korona on pahentanut tätäKIN asiaa aika lailla, ja tuntuu ainakin, että taannuttu on. Ja se, että vaihtoehdot olis oikeasti vaihtoehto länkkärilääketieteen lomassa, on lipunut vielä vaan kauemmas.
Näen ettei tämäkään oo taas erityisesti kenenkään syy, vaan koronan luoman vastakkainasettelun tulos.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
forestflower
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #17403 : 21.02.2022 17:53:38 » |
|
Jep forestflower, korona on pahentanut tätäKIN asiaa aika lailla, ja tuntuu ainakin, että taannuttu on. Ja se, että vaihtoehdot olis oikeasti vaihtoehto länkkärilääketieteen lomassa, on lipunut vielä vaan kauemmas.
Näen ettei tämäkään oo taas erityisesti kenenkään syy, vaan koronan luoman vastakkainasettelun tulos.
Viisaasti sanottu, Kuuhilda Sitä vaan mietin, mikä tämän vastakkainasettelun aiheuttaa? Olisi mukavampi puhaltaa yhteen hiileen. Olen pyrkinyt olemaan neutraali mutta nyt näköjään joku triggeröi kommentoimaan Tiigriksen irtisanoutumista. Ehkä äiti-ihminen minussa "kahdehtii" ihmistä, joka voi vapaasti irtisanoutua ja heittäytyä virran vietäväksi, kun itsellä prioriteettina on ollut saada muksuille leipää pöytään. Oma valinta tietysti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ikiviuh
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #17404 : 21.02.2022 19:05:19 » |
|
jossain kohtaa aloin ajatella että vaikka korona meneekin aikanaan ohi ja kaikki nämä eristäytymiset ja rokotekampanjat unohtuu, niin miten koskaan enää voin kunnioittaa ketään niistä tutuistani, jotka olivat niin välinpitämättömiä ja itsekkäitä yhteisen kriisin keskellä? julistivat ettei heillä kiinnosta auttaa sairaita ja vanhuksia, koska heidän on vapaus ja perusterveys. ja miksi näitä on niin paljon minun tuttavapiirissä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #17405 : 21.02.2022 21:25:20 » |
|
Forestflower
Tuo se onkin oikein emäkysymys.
Että mikä sen vastakkainasettelun saa aikaan?
Onko se joku haava meissä, tai jo esivanhemmissa, täyttymättä jäänyt tarve, yhä kipeä arpi? Rakkaudeton kohta? Tai mites se ajatus että joku taho tarkoituksella repii kansaa kahtia, puhaltamalla sinne missä kytee? Ketä se hyödyttäisi ja miksi?
Ikiviuh Jaaa. Hmmm. Mää luulen, että jos yhden tyyppisiä ihmisiä osuu paljon juuri sun polulle, niin ovat opettamassa jotakin siellä. Teet siis ihan oikein, kun katsot tarkkaan heitä, mutta ehkä täytyy katsoa eri valossa?
Jos todella haluat unohtaa kuohumisen ja kunnioittaa näitä tuttaviasi ihmisinä jatkossa, avain siihen lie ymmärtäminen ja kohtaaminen? Toisen ihmisen näkeminen, ja salliminen. Itselle ja hänelle. Ehkä se mikä sinulle näyttäytyy välinpitämättömyytenä ja itsekkäänä, on kummunnut pelosta, joka on saanut vallan? Tai sitten se on jotain aivan muuta, ja näyttäytyisi eri valossa, jos vain ymmärtäisi sen toisen kokemuksen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
forestflower
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #17406 : 22.02.2022 08:21:26 » |
|
Hyviä mietteitä Kuuhilda.
Tuo ajatus, että joku taho hyötyisi vastakkainasettelusta on mielenkiintoinen. Mutta mikä taho? Ja ennen kaikkea, miten jotkut ihmiset saadaan uskomaan ihan höpöhöpöjuttuja? Jos meillä kaikilla on tieto, että hauki on kala, miten saadaan jotkut uskomaan, että hauki onkin eliitin/liskokansan/mustanhöpöhöpömaan luoma kilpikonna, joka muuttaa maailmanjärjestyksen? Hauki se on. Piste.
Minä sanoisin syyksi, tai ainakin osasyyksi, median tuomaa mielipiteen vapautta ja ihmisten medialukutaidottomuutta. Kuka tahansa voi esiintyä asiantuntijana ja kirjoittaa puutaheinää. Sitä edelleen mietin, miksi ihmiset eivät kyseenalaista sitä? Olen lähipiirissä huomannut, että jos oma elämä on epätyydyttävää ollaan valmiimpia uskomaan ihan outoihin juttuihin siinä toivossa, että oman elämän murheet poistuvat kuin taikaiskusta ilman että pitää itse tehdä asialle jotain.
Tiedän tottakai, että myös "virallisen totuuden" ja valtamedian kanssa pitää käyttää omaa harkintaa. Löytyisiköhän totuus jostain kultaisen keskitien kohdalta? Ja kyllä, minäkin kannatan vaihtoehtohoitoja ja pidän mieleni avoinna erilaisille näkemyksille. Ehkä tässä ajassa on tärkeää oppia kuuntelemaan vain ja ainoastaan omaa sydäntään ja intuitiotaan? Ja katsella uteliaana erilaisia näytelmiä tällä rakkaalla Telluksellamme. Välillä on aika pelottaviakin juonikäänteitä. Muistetaan, että tämä on vain teatteria ja oikea kotimme on jossain muualla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ikiviuh
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #17407 : 22.02.2022 19:13:28 » |
|
ei siellä pelko ollut taustalla vaan se että kun korona ei uhannut omaa tai omien läheisten terveyttä, ei ollut myöskään kiinnostusta ehkäistä pandemian leviämistä. välinpitämättömyys, tuo sama asenne että miksi minun pitäisi välittää tuntemattomien ihmisten kuolemista. minä minä minä. astrologisesti puhutaan siis -vaikutuksesta sen negatiivisessa ilmenemismuodossa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #17408 : 23.02.2022 00:10:15 » |
|
Forestflower Näitähän on paljonkin, mikä se taho voisi olla, new world order, Venäjä, raha-eliitti...vaikka ja mikä. Minen tiiä suunnasta tai toisesta, niin kattelen ja kuuntelen. Ainahan ihmiset on saatu uskomaan kaikenlaista...otetaan nyt vaikka uskonnot. Uskoohan se, kun tarpeeksi monasti vakuuttaa? Media on kyllä oikein umpisolmu tähän maailman aikaan. Sellainen soppa, että voiko sitä edes osata lukea, vaikka olisi miten hyvä medialukutaito? Ja juu, tuo oman elämän kurjuus on varmaan yksi perusta siellä, miksi mikä tahansa ulkopuolelta tuleva asia, "voima", vie mukanaan . Varsinkin jos sitä voi syyttää kaikesta mahdollisesta, palvelee tarkoitustaan hyvin Noin mä oon aatellu tän...että keskityn oman sydämeni todellisuuteen ja siihen mikä itselle resonoi. Ja että oon hiukan niin kuin näyttämön katsomossa, seuraan, mitä tällä lavalla tapahtuu. Eri asia sitten, jos näyttämö romahtaa tai teatteri syttyy palamaan. Ikiviuh Tjaah. Mää näkisin että ainoo asia minkä kanssa tuossa kannattaa painia, on kuitenkin se oma suhtautuminen niihin muihin, kun niitä toisia ei voi muuttaa. Jos haluaa kantaa heitä kohtaan sitä negatiivista ajatusmaailmaa, niin sitten tekee niin...siitä ei kyllä kärsi kukaan muu, kuin ihan itse. Taaai noh, ehkä yhteiskunta, kun tätä eripuraa on riittäämiin joka puolella muutenkin. Kullakin oma tapansa selviytyä tästä sekavasta ajasta. Joku on minä, minä, toinen on sinä, sinä. Ja kolmas miettii vaikka niitä mummoja. Minä ja muut, yksilö ja yhteiskunta....missä menee raja ja minkälainen suhde, paljonko mitäkin kellekin ja millä tavalla, mistä alkaa vastuu mistäkin ja mihin se loppuu? Semmosta puntarointiahan se on, ei mitään yksinkertaista, mutta missään nimessä kukaan muu ei sitä suhdetta voi määritellä kuin yksilö itse, tai ollaan pahasti metsässä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.02.2022 00:15:42 kirjoittanut Kuuhilda »
|
tallennettu
|
|
|
|
ikiviuh
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #17409 : 23.02.2022 02:20:45 » |
|
joo ei voi ketään muuttaa, hiljaa tätä olen todistanut ja seurannut vierestä. tämä kaikki tapahtuu kuitenkin mun kotikentällä, siellä missä toteutan omaa kutsumustani, joten pakoonkaan ei pääse. hoitajan osa olla hiljaa ja nöyrä, kääntää toinenkin poski kun koronapositiivinen räkii naamalle koska koronaahan ei ole olemassa. mulle on jäänyt niin mieleen sellainen lause A lot of things broke my heart but fixed my vision
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
forestflower
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #17410 : 23.02.2022 12:39:31 » |
|
Kuuhilda "new world order, Venäjä, raha-eliitti...vaikka ja mikä." Niin että ne olis päättänyt, että keksitään ihan päättömiä juttuja ja syötetään ihmisille, jotta saadaan hajaannus aikaan. Ja sitten saadaan aikaan mitä? En ihan tälläisenaan tuota osta.
Mutta minäkin pääsääntöisesti katselen ja kuuntelen. Olen kiltisti kuunnellut monta kertaa erilaisia näkemyksiä ja jopa yrittänyt ymmärtää. Välillä tottakai mietin, että josko tuossa on jotain perää. Ehkä ihmiset katsovat samaa vuorta vähän eri puolilta ja näkevät eri maisemat?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #17411 : 23.02.2022 21:12:02 » |
|
Ikiviuh Hoitajien tarvii lopettaa se hiljaa nöyristely. Niin se vaan on, sote-kriisin ratkaisu löytynee jollain lailla hoitohenkilökunnan voimasta ja yhtenäisyydestä, mä luulen. Forestflower En minäkään osta Enkä tiiä sen vertaa että osaisin toiselle tietämättömälle avata, mutta löytyyhän näistä hyrymykke internetin kätköistä. Venäjää esim. palvelisi luoda länsimaihin yleistä sekasortoa ja heikentää yhtenäisyytä, ja ööö...rahan ja vallan tavoittelun siellä kai aina ajatellaan takana olevan. Noin se juuri on. Saman vuoren eri puolet...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ikiviuh
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #17412 : 24.02.2022 08:05:40 » |
|
yritin ilmaista sillä nöyryydellä sitä että yhtä kaikki me hoitajat hoidamme jokaisen potilaan, vaikka se olisi sitten se psykoottinen koronakriitikko joka altistaa muutkin tarttuvalle taudille, koska ei elä tätä samaa todellisuutta jossa esimerkiksi minä elän ja jossa korona tappaa huonokuntoisia ihmisiä.
hoitajan työ kysyy sellaista nöyryyttä mitä joudun etsimään itsestäni vähän väliä. ja jos sen joku päivä lopullisesti kadotan, toivottavasti tajuan lähteä pois työstäni. luulen että ymmärsit väärin mitä nöyryydellä tarkoitin ja siksi vastasit noin hölmösti.
enkä ota koppia tuosta vastuutuksestakaan sote-kriisin ratkaisuun, saavat ihan muut ihmiset ratkaista ongelman koska minä olen hoitaja, en poliitikko. hoitajat ei ole sote-kriisiä aiheuttaneet ja heillä on tarpeeksi töitä jo muutenkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
'|E
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #17413 : 24.02.2022 09:03:43 » |
|
Jotenkin on aistittavissa, että ihmiset ovat kaivautuneet poteroihinsa ja eivät enää suostu havainnoimaan alati muuttuvaa maailmaa. Totuus on tosi uskomus, eli absoluutista totuutta ei ole olemassakaan. Nyt esimerkiksi, sote- alan rokotuspakko näyttäisi olevan täynnä ongelmia: "Laki sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöiden rokotevelvoitteesta perustuu vanhentuneeseen tietoon ja toiveajatteluun, eikä sillä voida saavuttaa lainsäätäjän tavoitteita parantuneesta potilasturvallisuudesta." https://jarjenaani.fi/ongelmallinen-rokotevelvoite-on-kumottava/Ehkäpä kirjeen kirjoittajat ovat "psykoottisia koronakriitikoita", mutta asioita pitäisi katsoa aina useasta näkökulmasta kokonaisuuden hahmottamiseksi. "Vetoamme Suomen eduskuntaan, että laki sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten rokotevelvoitteesta kumottaisiin viipymättä.
Helmikuun 9. päivänä 2022
Mats Rönnback, lääketieteen tohtori Järjen Ääni ry, hallituksen puheenjohtaja
Janne Blommendahl, lääketieteen lisensiaatti Rosemarie Iire, naistentautien- ja synnytysten erikoislääkäri, lääketieteen tohtori Tuomas Jukkola, yleislääketieteen erikoislääkäri Jenna Junnila, lääketieteen lisensiaatti Teemu Långsjö, radiologian ja yleislääketieteen erikoislääkäri, lääketieteen tohtori Jussi Mikkelsson, kardiologian erikoislääkäri, dosentti Tiina Ramsay, naistentautien- ja synnytysten erikoislääkäri Kari Nieminen, anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri Janne Kuusela, anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri Raija Sihvonen, lääketieteen lisensiaatti Björn Jäschke, anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri Petri Hannikainen, oikeuslääketieteen erikoislääkäri Markus Lähteenoja, LL, KTM, Radiologian erikoislääkäri Raija Sihvonen, lääketieteen lisensiaatti, yleislääketieteen erikoislääkäri Leena Kiviluoto, yleislääketieteen erikoislääkäri Tia Agbodzie, hammaslääketieteen lisensiaatti Markus Karjalainen, yleislääketieteen erikoislääkäri Jan Maury, radiologian erikoislääkäri Ulla Kurittu, hammaslääketieteen lisensiaatti Andrius Murauskas, hammaslääkäri"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #17414 : 25.02.2022 17:11:07 » |
|
Ikiviuh Taidetaan juu puhua aidasta ja aidan seipästä. Mutta kyllähän se niin on, että hoitajien on hoidettava koronapotilas, jonka mielestä koronaa ei ole olemassakaan Hoidettava vaan potilasta syyllistämättä. E Tottakai tuo kohtaa ongelmia, ja kuuluukin kohdata, sehän on vastoin sitä sun tätä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|