Jooh.. Luulen sen olevan joku resurssikysymys, ei haluta tehdä tutkimuksia "turhaan" (vaikka eihän se turhaa oikeasti ole)...
Niin suuri kiire sairaaloissa ja jonoja joka paikkaan, valitettavasti.
Äitikin oli saanut vähän tyhmää kohtelua siellä polilla, esim. se oli pyytänyt pyjamahousuja ja takkia (kun sillä oli vaan pikkupöksyt ja selästä avoin leikkauspaita) että olisi mukavampi käydä wc:ssä kun siellä tarkkiksella oli miehiä ja naisia sekaisin ja verhot auki niin kaikki näki.. Niin hoitaja oli sanonut tylysti että ei nyt ehdi ja meni pois. Niin äiti huomasi hetken päästä että se vaatekärry oli ihan lähellä siinä käytävässä, eikö muka olisi ehtinyt sieltä hakea yhet pyjamavaatteet ja heittää ne äidin sängylle - aika naurettavaa...
Toiseksi, äiti oli kysynyt lääkäriltä kotihoito-ohjeita (koska mä sanoin sille että kysyt sitten kaikki tarkasti) niin se oli nakkassu ne paperit äidin syliin, sanonut että "tässä lukee kaikki" ja mennyt pois...
Potilaille pitäisi aina kertoa kaikki tieto myös suullisesti, vaikka se lukisi myös papereissa, jos herää kysymyksiä tai on vaikeuksia ymmärtää. Siis ei mun äiti tyhmä ole, osaa se lukea, mutta jotenkin aika tökeröä käytöstä lääkäriltä.
Kolmanneksi, leikkaus oli aamusta ja vasta sitten kun yökkö tuli töihin, niin se meni äidille jutteleen ja kysyi että mitä ihmettä, eikö sulle ole annettu mitään kipulääkettä ja äiti sitten itse vasta siinä vaiheessa tajusi että ei. Aina leikkauksen jälkeen tulee lääkitä kipua, vaikka potilas ei sitä itse pyytäisi.
Neljänneksi, äidin tippa ei ollut vetänyt ollenkaan leikkauksen jälkeen, tippapullo oli täysi vielä kahdeksan tunnin jälkeen ja äiti huomasi tämän asian itse ja huomautti hoitajalle, niin se oli vaan että "oho" ja avasi sen sulkimen..!
Että sellaista hoitoa...