Mulla on ollut IHANA PÄIVÄ!
Päädyinkin ensin päikkäreille ja sitten metsään.
Olisin halunnut teidät kaikki,jotka luonnosta nautitte mukaani katsomaan sitä ihanuutta.
Ensin otin sen kuusivanhuksen juurelta pari käpyä ja sitten sain päähäni kerätä hieman lisääkin kalleuksia ja valmistaa unisiepparin tyylisen kattomobiilin suomityyliin.
Mutta ennen sitä kerron mitä näin.
Oravanmarjoissa nuppuja,kevätpiippo kukki.Kiitos nyt sen kesän,jota nuorena kiroilin kun piti eri kasveja koko armas kesä kerätä ja kuivat ja nimetä latinaksi ja suomeksi.Kasvupaikat ja muut.
Enkä saanut sitä edes valmiiksi,vaikka isäni kovasti auttoi.
No,siitä syystä kuitenkin nyt tunnistan Kevätpiipon.
Jatkoin kulkuani ja WAU,löysin keltavuokkoja.
Niitä oli siinä ensin ehkä 70x70 cm läntillä,mutta sitten katsoin kauemmas ja oli ihan valtavasti.
En poiminut,koska ovat ainakin meilläpäin perin harvinaisia.
Sen sijaan valkovuokkoja poimin kyllä ja jotain hentoisia keltaisia matalia kukkia,joissa oli kuusi terälehteä ja hieman kellomaiset kukat.Lehti oli kuin ruohon varsi.
Kielot olivat kasvaneet niin huimasti,että jo kaksilehtisinäkin ja oikein säikähdin,että näinkö nopeaan tämä ihana aika kulkee ja on pian ohi.
Mutta uusia kielopaikkoja oli paljon.
Sitten hain oksia,joista kaarna poissa ja toukkien käytäviä.Niistä tulee tuon taikakaluni mobiiliosa.
Höyheniä sain ainakin kyyhkyltä ja niitä minulla on pilvin pimein kotona,koska olen kerännyt jo vuosia.
Siihen tulee muös simpukoita,kun tulee aika,että pääsen niitä vesistä etsimään.Kristalleja,ne kävyt,kiviä,laseja.Vain mielikuvitus on rajana.
Ja luu!
Se kait pitää ostaa ihan kaupasta,vaikka broilerin koipena ja puhdistaa sitten.
Olisittepa nähneet kun tulin sieltä metsästä ulos.
Lahoja risuja kainalossa,käpyjä ja kukkia,,,
Taisin olla aika näky!
Ja lisää koin,josta myöhemmin,,,