Sivuja: 1 ... 271 272 [273] 274 275 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 6099160 kertaa)
0 jäsentä ja 114 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4080 : 24.09.2008 18:18:16 »

Mistähän tämä kaikki heijastuu?

En tarkoittanut puheillani syyllistää koulusysteemiä, rehtoreita, opettajia...

Mutta jokin tässä nyky-yhteiskunnan koulusysteemissä on sellaista, minkä pitäisi muuttua. En vain tiedä minkä ja miten.

On ollut puhetta yhteisöllisyyden lisäämisestä, mutta mistä se yhteisöllisyys tulee? Ja että yksilöitä kuultaisiin ja huomioitaisiin enemmän, miten sekin sitten tapahtuisi? Nämä ovat sellaisia asioita, joihin on vaikea keksiä mitään ratkaisua. Muuta kuin se että jokainen ihminen saisi elämäänsä jo varhaisessa vaiheessa voimavaroja selviytyä ja tunteen että on rakastettu ja kuuluu jonnekin. Eli kaikki lähtee itsestä ja perheestä, mutta täydellisinkään kasvatus ei voi ikinä taata "lopputulosta". Jokainen ihminen kasvaa omanlaisekseen joka tapauksessa.

Osa ihmisistä on psykopaatteja, en ole varma syntyvätkö he sellaisiksi, onko se joku sisäänrakennettu juttu, vai kehittyykö se puolustusmekanismiksi joidenkin olosuhteiden laukaisemana.

Ei maailma voi siihenkään mennä, että jo päiväkoti-ikäisille tehtäisiin psykologisia testejä, jotta voitaisiin haravoimalla löytää ne "riskialttiit" yksilöt.

Elämä kuitenkin menee omalla painollaan ja se mikä tapahtuu, on tapahtuakseen. Yhteiskunta ei voi seurata ja kyylätä jokaisen ihmisen sielunmaailmaa. Loppujen lopuksi ei auta ehkä kuin hyväksyä se, että elämä ja ihmiset ovat ennalta arvaamattomia ja elämään kuuluu traagisia asioita ja tapahtumia.  idiot2
Kun katsoo historiaa taakse päin, niin aina ihmiset ovat olleet väkivaltaisia ja tappaneet toisiaan. Nykyään se ilmenee hieman eri tavoin kuin joskus muinoin, mutta ei tässä periaatteessa mitään uutta ole.
tallennettu
Lionheart
Astroholisti

Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!

Profiili WWW
« Vastaus #4081 : 24.09.2008 18:20:03 »

mutta onko se helpompaa jossain hienostelukoulussa, esim ranskalainen koulu??

Tuskimpa.

Tavallisessa koulussa, jossa oppilaat ovat suunnilleen samalla tasolla on kaikista paras olla. Ei sitenkö, että pitäis olla vaan samaa massaa, mutta siis pitää olla samat oikeudet ja velvollisuudet jokaisella ja jokaisen tulee toimia niiden mukaan. Kun yks töppää niin kaikki kärsii ja kukaan ei tykkää maikan lellikistä.

"Jos et huomioi mua niin et muitakaan" leijona ? Grin
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4082 : 24.09.2008 18:25:32 »

Niin no...
Olin minäkin aikoinaan koulukiusattu, ulkonäköni vuoksi, mutta selvisin siitä uppoutumalla kirjoihin, televisioon ja elokuviin. Nousin kiusaajien yläpuolelle ja yritin ymmärtää. -Muuten selvisin ihan ok, mutta varhaisessa aikuisuudessa tulikin sitten noita masennuskausia. Ne liittyivät hylätyksi joutumisiin ja epäonnistumisiin- koin voimakkaasti etten (TAASKAAN) saanut olla oma itseni ja kelvannut sellaisena kuin olin.
Kostoksi kiusaajilleni haaveilin pääsystä "isona" uutistenlukijaksi, että kiusaajani näkisivät minut joka ilta kodeissaan, eivätkä pääsisi minusta eroon..  Wink

Raskaampi musiikki on aina auttanut purkamaan stressiä ja olen muinoin harrastanut myös tarkkuuspistooli -ammuntaakin.. eikä minusta silti ole tullut joukkomurhaajaa  Grin

Miten ihmisten joukkomurha ratkaisisi jonkin globaalin ongelman?  uglystupid2

Sen enempää ketään syyllistämättä kysyisin millaiset läheiset suhteet on ihmisellä joka on jo vuosia hautonut toisten ihmisten tappamista... Jos sellaista suunnittelee ja sen ääneen sanoo pitäisi kyllä läheisten ihmisten reagoida.
tallennettu

Lionheart
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4083 : 24.09.2008 18:41:23 »

Jep.

"Tehokasta työskentelyä!" - lause, joka saa mut kapinoimaan.

WE ARE NOT MACHINES, WE'RE HUMANS!
tallennettu

askendentti in jousimies
kuu in oinas
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #4084 : 25.09.2008 07:00:16 »

tilaisuuksia ja yhteisyyttä on jos sitä haluaa.. osa kirjoituksestasi kuvastaa SINUA Ardith. toki pitää LÄHTEÄ jonnekin telkkarin ja netin äärestä, että jotain olisi ja ketään tapaisi. mutta kieltämättä itseäkin hieman painaa yleinen fiilis. jos itse haluaa olla korkeatasoisessa seurassa ja tunnelmissa, pitää valikoida seuraa.. olla kannustavassa ilmapiirissä.

siksipä tiedän mihin tilaisuuksiin jne menen syksyllä.

vaikken bilettäisi niin paljon tms..

jos äänestää, voi äänestää vaikka vihreitä jos haluaa.

työajat ja systeemit pitää järjestää itselleen mielekkäiksi.

mutta omankin lapseni kanssa käytiin aikanaan kova taisto siitä että millainen koulu kävisi. no ei lopulta steinerit ja erityislahjakoulut käyneet ja taas asiassa muutoksia. kovaa hommaa. yritys olisi saada lapsi taide ja liikuntapainotteiseen kouluun (kuvitelkaa, mahtumisongelma lähikouluun). nyt ratsastukset ja luistelut hoidetaan vk.loppuisin ja luovaa työtä ja askartelua piisaa, esim viime viikonloppuna. siinä saa sitten vanhempi repiä ittensä henkihieveriin heh, ja koettaa "levätä" töistä ym.. lapsukaista kiinnostaa matikka, ja hieman muutkin aineet, erityisesti liikunta, kuvis. eihän se peruskoulu noita luovia tapauksia kannusta. vanhemman pitää päätellä, missä vaiheessa mikäkin harraste kehiin.. sitten ne alkavat mankua rahaa jossain vaiheessa.. (ostettavaahan olisi, laitteita joista minun aikanani ei tietoakaan, tamagotsit, dvdt, play stationit, bratzit, nintendot) uusin harrastus nyt varmaan saa miettimään työmahiksia luontokappaleiden kanssa. jos kasvaisi maatilalla, tekisi koko ajan niitä hommia (vaikka mansikkatila?? jossa voi olla kesätöissä). on se vanhempien antamasta huomiosta paljon kiinni, mihin suuntaan ihmisen luonne menee..

mutta entäs Italia ja Enkku, jossa koulut alkaa joskus 4-5 vuotiaana? ei sekään kuulosta herkulta. mihin ne siellä koulitaan?

hänenkin poikaystävänsä puhuu rahasta ja on merkkivaatetta.

se kieltämättä alkaa nuorena.

poikaystävä on tosin muuten mukava ja sydämellinen, yllättävänkin.

osittain koko tuota ylläolevaa höskää halusin pakoon ravun kanssa, joka ei halunnut ajatella mitään ja tietää mitään. no sitä kesti aikansa. se ei kuitenkaan ratkonut muita asioita (juominen, biletys)-

se on kai vähän niin että jos alkaa tiedostaa, hoitelee elämänsä kuviot vähän eri tavalla.. olisko jotain iloa tilata Minä Olen-lehti? onko se hyvä vai huono?
« Viimeksi muokattu: 25.09.2008 07:19:26 kirjoittanut **Yax-Balam** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4085 : 25.09.2008 07:31:14 »

eli lyhyesti ja ytimekkäästi: välittäminen

onnekseni minulla on hyvät fiilikset työasioissa, ihmisiä jotka välittää

those who care

mutta just henk koht tasolla jurppii, jos noilla miekkosilla on se ja tämä syy olla välittämättä, maailmassa ei ole liikaa niitä jotka toisistaan piittaa. mutta siis välittäähän jotkut miehet, ei kaikista tule murhaajia.. (olen kuullut, joo, yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi, kuusi, on ainakin  Grin )

naiset ja erityisopettajat pitävät maailmaa kasassa, jotta kieroon kasvaneet pikkupojat voisi ampua luokkakavereitaan? harrastaa seksiä, olutta ja kovia juttuja? niinkö? voihan keski-ikäinenkin olla paatunut, mutta että nuo nuoretkin.. jep.. entä jos minä päättelisin, että mitä sitä turhaa täällä vääntää? se joka ajattelee että "maailma on niin paha" rupeaakin itse pahaksi!

viimeksi tänä aamuna selvitin, onko koulussa tosiaan kiusaamista vai ei. opettaja on monta kertaa sanonut, että ei ja että asia on kovassa syynissä. mutta kiusaaminenhan voi olla kerhossakin ja ties missä.

tämän takia kaikki nettiriidat ja piikittelyt ei innosta, ihan kuin sitä ei olisi muutenkin olemassa..
« Viimeksi muokattu: 25.09.2008 07:52:15 kirjoittanut **Yax-Balam** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4086 : 25.09.2008 08:02:06 »

no mikähän koulu on hyvä`?

minulle ehdotettiin itselle sykkiä ja steineria (kun olin 4 rinnakkaisluokan paras), enpä tiedä olisko kumpikaan ollut sen kummempi. tai onko koulu jotenkin kovin erilainen? samoja kirjoja ne kai siellä tahkoaa ja luo sosiaalista kuviota, on juhlia ja kinoja ja ihastuksia
.

jos joku haluaa muuttaa lakia niin ettei missään maassa ole oppivelvollisuutta.. kuka sen tekee?

erityiskouluja on, niihin on kovat haut..

toinen, kellä on ollut täysi opiskelurauha? meillä ei ainakaan vanhemmat tappele, onneksi jokainen suhde loppuu ajoissa heh. sitä ei lapsen tarvitse nähdä toisin kuin itseni piti. vanhempien kai pitäisi juuri antaa käsitys valoisasta tulevasta! kannustaa ja kehua.. ehdottaa työmahiksia?

muuten pitää löytää juuri joku painotus-koulu.. tietyt aineet. mutta voi sielläkin tulla kinastelua.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2008 08:32:26 kirjoittanut **Yax-Balam** » tallennettu

Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4087 : 25.09.2008 09:14:07 »

HUOMENTA...

vesimies  Cheesy smitten
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4088 : 25.09.2008 09:47:49 »

Mä oon ihan tulessa, ainakin melkein... Tongue smitten

No oon!

Mutta pitää katsoa miten asiat edistyy...

Ihan rauhassa... Smiley

On se vaan niin söpö.. Se vaan on niiiiiiin söpö söpö söpö söpö ja ihana ...  :Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4089 : 25.09.2008 09:52:09 »

mulla oli just sama fiilis kuin Tigriksellä kunnes muistin että kaikissa on piilevä murhaaja..  coolsmiley
tallennettu

Lionheart
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4090 : 25.09.2008 13:40:00 »

Musamaikka.. Noh, we've all been more than eager to sin and it feel's alright 'til we pay the price..

Maailma sekottaa nyt ihan kunnolla tän neidin pientä sievää päätä.
tallennettu

askendentti in jousimies
kuu in oinas
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
marix
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #4091 : 25.09.2008 14:19:24 »

ja koska te ette kuitenkaan lue tähtimaailman mielenkiintosimman horoskooppimerkin jutusteluketjua niin kerron teille täälläkin;

sain kutsun esimieshaastatteluun!!!!!!!!!
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
marix
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #4092 : 25.09.2008 16:48:38 »

jee tänks!! Smiley mitenhän hitossa osaan vakuuttaa jopa itteni sillä et musta olis komenteleen mua vanhempia ihmisiä? no ok, aivan helposti.. eri asia totteleeko ne!
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4093 : 25.09.2008 17:30:03 »

joo

yli 9kk intiimeistä hetkistä ravun kanssa. taas asunnon laittoa. jousimiesenergia taitaa mellastaa, kun taas eläinsuojelussa ja hankittiin iso lemmikkihäkki. nurkkia siistiksi. no en tiedä miksi se on niin vaikeeta törmätä, mihin muuhun voi uskoa kuin ajoitukseen. kyllä joulukuussa voisi tapahtua, jos ei kävisi hassusti.

niin yksinkertainen asia, niin mutkikasta järjestää. töitä on paahdettu, matkustettu ja sen sellaista. no energiaa tuntuu olevan, ehkä kun saa olla tekemättä duunia viikon..

sitten löysin kuvia konsertista, josta löysin skorpparin kauriin jälkeen.. ja lapun jolla pääsee tapaamaan Ammaa, pitääkin purkaa vuoden fiilikset siellä tilaisuudessa..

sitä vaan ihmettelee.

kaikki tuntuvat niin jäykkiksiltä, joukkari ja rapu olivat rennoimmat ja menevät, kaikista varmaan jää osa minuun.. heh.. mikä mielikuva..

ulkoministeriön matsku meni laatikkoon, jos vielä kiinnostaa joku poliittinen.. mieluiten kai vain asuisi lähellä luontoa, vapaasti, luonnollinen rytmi, hevosia, aurinkoa ja iloinen suhde..
« Viimeksi muokattu: 25.09.2008 17:32:09 kirjoittanut **Yax-Balam** » tallennettu

Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4094 : 25.09.2008 17:33:39 »

Onnee toivottelen myös marixin haastatteluun!

Mulla ei löydy tänään sanoja.. Tai taas sellainen tunne, että nyt on oltava hetken aikaa ihan tyst..
smitten
tallennettu
Sivuja: 1 ... 271 272 [273] 274 275 ... 1167
  Tulostusversio  

Siirry: