miten ihmeessä mun nettipersoona voi aiheuttaa niin suuria tunteita?
Täällä muutama tyyppi, jotka tuntee mut luonnossa ja varmasti
ihmettelee mun kirjallisen Sasha-ilmaisun ja luonnollisen tyypin ilmaisun eroa.
Mun veli esimerkiksi naureskelee näitä kirjoituksia ja reaktioita,
mitä ne ihmisissä saa aikaan, mutta toki hänellä on kuva ihmisestä
Sasha-nimimerkin takana ja hänelle siinä on siksi enemmän sarkasmia ja hupia.
Mä olen kuitenkin enemmän kirjallinen lahjakkuus kuin puhelahjakas
tai edes sosiaalinen lahjakkuus ja kirjallisesti mulle on helpompaa
puhua asioista, joita miettii, mutta mitä en välttämättä sanoisi ääneen.
Kirjoittaja-minäni on huomattavasti räväkämpi ja villimpi,
kuin taas sosiaalinen-minäni on lapsellisempi, sympaattisempi ja laskelmoivampi.
Tämä on yksi asia mitä tuolla tänään tupaan tullessani "vähän" vihjaisin. Minusta olet joltain osin jopa hiukan fiktiivinen nettipersoona ja ehdoton kirjallisen ilmaisun lahjakkuus. (jota itse en ole yhtään, olen suullinen ilmaisia, enkä itseasiassa pidä kirjoittamisesta koska olen lukihäiriöinen, niin että teen kirotusvihreitä
ja luen ne prkl vielä muka oikein).
Mutta sinuun, siis pidän tavastasi saada teksti elämään, jokus väsyn kun olet "kyllästynyt" ja provosoit provosoimisen ilosta.
Kaipaan blogiasi, jota et ole päivittänyt sitten 09/09?
Siksi olin myös todella innokas tapaamaan sinut muinoin miitissä, mihin harkistsit tulevasi. Kaurisenrgy sitä kyselikin, miksi minä niin innokas olin sinua tapaamaan. En oikein osannut silloin jäsentää asiaa, mutta ajan kanssa omat motiivit selkiytyy. Eli uskoinkin sinun olevan "hiukan" toisenlainen kuin nettipersoona, mutta omaavan loistavan huumorintajun, jota arvostan suuresti.
Ihmiset jotka eivät osaa nauraa itselleen ovat Minusta vähän... noh?
Juuri näin.
Sasha-persoona
on fiktiivisempi, vaikka se perustuu todelliseen ihmiseen
ja hänen elämäänsä nimimerkin takana.
Huomaa puhuminen 3.persoonassa.
Jos Sasha ei olisi hiukan fiktiivinen, niin kirjoittelisin omalla nimelläni täällä,
kuten varmaan kaikki silloin.
Tosin minua ei haittaa, vaikka ihmiset tietävät henkilöni ja elämäni nimimerkin takana.
Minulle ei ole mitään salattavaa tai hävettävää.
Juttuni ovat vain yhden puolen (jostain) asiasta näyttäviä
karikatyylisiä tynkiä, joita voi pienellä ja paisutella ja värittää ja poistaa värejä herättämään keskustelua.
Sillähän mä oikeutan nämä astro-leikkini, (joka on näin kommunikaation ammattilaiselle
loistava ja kehittävä interaktiivinen harrastus) koska ihmiset ottavat kirjaimellisesti,
eivät osaa käyttää realistista mielikuvitustaan, että yhdistäisi siihen puuttuvat palaset,
eli esim. hahmojen Jouskari, Veskari, ex-Vaaka ja Härkä-miehen mahdolliset ajatukset
ja ympäristö, joka poikkeaa suomalaisesta tavallisesta paikkakunnasta ja kulttuurista.
Sashalla ja henkilöllä Sashan takana on monia puolia luonteessaan ja elämässään,
-siis se narsistinenkin, joka tykkää aiheuttaa keskustelua, väittelyä, intohimoja, tunteita jne.
ja se aiheutaa suhteellisen tapahtumarikkaan elämän, -ainakin siis omassa päässäni.