Kaikenmaailman sosiaaliset pelailut ovat kyllä niin ärsyttäviä. Kaikilla tuntuu olevan salaisia motiiveja ja kuka on rakastunut salaisesti keneenkin ja kuka on mustasukkainen. Kuka esittää ystävää, mutta onkin vihollinen. Kyllä tämä elämä on aikamoista draamaa ja kun ihmiset sitä tuntuvat niin paljon rakastavan.
Niin, mutta se on tämä ihmisen normaali elämä, siis.. jos on sosiaalinen ihminen ja tykkää
olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä.
Mun avioitumisaikeidenkin ympärillä kuohuu mukavan Wieniläisesti,
ja en tiedä, osaisko sitä ollakaan, jos kukaan ei olisi sanomassa mielipidettään
suhteellisen m*lkusta Jouskarimiehestäni ja tunkemassa väliin luvaten maita
ja mantuja elämääkin suuremmalla rakkaudella. :
Tosin mun positiivinen ja suvaitsevainen suhtautuminen saattaa tänään johtua
mahtavasta auringon paisteesta ja 26 asteen lämpötilasta.. :
Myös se on näissä sosiaalisissa ympyröissä on mielenkiintoista on se, että eri paikoissa tuntuvat olevan ne tavallaan sisäpiiringängit. Ihmiset klikkiytyvät keskenään eivätkä päästä ulkopuolisia mukaan.
Mua aina syytetään sisäpiiriläisyydestä, mutta kyllä mun puolelta kysymys on terveestä
järjenkäytöstä olla hiukan varovainen uusien ihmisten suhteen ja vähän katsoa ja seurata
ensin, millainen ihmistyyppi se oikein on, ennen kuin sen lähipiiriinsä ottaa.
Fakta nimittäin on, ainakin omakohtaisesti, että suurin osa niistä uusista tyypeistä
tuo mukanaan paljon ongelmia ja stressiä tai käydä muutoin rasitukseksi.
Katos pikku hiljaa hyvä tulee, rynnimällä vain kolhuja.
Olen miettinyt, että olenko menettänyt jotain vai kenties ollut onnekas kun ei tarvitse suuremman porukan sotkuja ja pelejä kestää.
Voihan sitä roikkua mukana ottamatta kantaa sen hetkisiin draamoihin tai sitten olla yksin,
jos tykkää.
Aina kun joku valittaa jostain suhteesta, jonka toinen osapuoli on myöskin
viehättävä persoona tai ei vain halua sotkeutua asiaan, niin voihan sitä sanoa,
että "vaikea sanoa, kun en tiedä, miten *joku nimi* on asian puoleltaan kokenut"
(vaikka tietäisikin!)tai vain kuunnella ja sanoa korkeitaan "hmm-hm" ja vaihtaa puheenaihetta.
Oli sitten kysymys ihastumisesta tai vihastumisesta.
Se "hmm-hm" on pitkäaikaisten ystävyyssuhteiden ja laajan ystäväpiirin hallinan salaisuus.