Ilmalämpöpumppu..? Kyllä tuossakin yksi nimihirviö.
Eikö sitä kutsuta ilmastointilaitteeksi, vai onko se eri juttu?
Moni asentaa tuon laitteen jonnekin katon, seinän tai lattian sisään,
mutta tuo halpa 100 €uron liikuteltava, pyörillä kulkeva malli on kyllä ihan riittävä.
Sitä kun ei oikeasti tarvitse kuin kesällä pahimpien helteiden aikana.
Mä tykkään aidosta ilmasta enemmän kuin koneellisesta.
Se on hieman eri kuin koneellinen ilmastointi. Kämpässäni on molemmat, mutta koneellinen ilmastointi ei puhalla kylmää ilmaa.
Mutta aikalailla sama periaate, että vaihtaa ilmaa. Tuo nimihirviö on sellainen, että pakkasella puhaltaa kuumaa ilmaa.
Joskus kerran saunan jälkeen sain kuumeen, kun säädin sen liian kylmälle, niin siinä paleltui.
Mutta kun ei pidä kerralla kovin kauan kylmällä, niin ei kuume yritäkään tulla kummittelemaan.
Niin.. täällä ne kutsuu niitä ihan yleisesti ilmastointilaitteiksi.. vähän kuin autonkin ilmastointi,
lämmintä tai kylmää ilmaa, miten kukin haluaa.
Tosin mä en ole mikään tekniikan ihmelapsi, joten..
Kuulin kun eräs henkilö oli kuulemma siten päässyt eroon laktoosi-intotoleranssista, kun oli vain alkanut juomaan reilusti normi maitoa. Pari päivää oli ollut vatsa aika sekaisin, mutta sen jälkeen ei enää ollut mitään.
Ehkä se elimistö tuottaa ne omat bakteerit, kun vain uskaltaa tehdä sellaisen aloitteen.
Tosin en tiedä voinko suositella, koska en tiedä miten kenenkin elimistö suhtautuu.
Hmm.. kyllä mun masu paremmin bio-maitoa -ja tuotteita kestää,
mutta ei sitäkään määräänsä enempää.
Harvemmin nuo jädet on biota alusta loppuun.
Ihottumaa....
Joo, sen jotenkin pystyy aistimaan, jos jollain henkilöllä on sellainen ego tai muu sellainen, mistä näkee ja tietää jo kilometrien päästä, että tuossa henkilössä on jotain keltaista nestettä hänen päässänsä.
Että parempi, kun en käännä selkääni hänelle, ja äkkiä saippua taskuun.. tarkkailen vain silmät tuijottavina koko ajan häntä silmiin.. ja sopivassa tilanteessa vain liukenen vähin äänin katsomaan, ettei potut jääneet tulelle..
Varmaankin juuri siitä tulee ihottumaakin, vaikka en ole omalla kohdalla huomannut kuitenkaan ihottumaa tulevan ihmisistä.
Hmm, en mä nyt osaa sanoa tuosta egosta tai kusnusta päässä mitään,
kun itselläkin on niin paljon sitä, että sen kestää muissa, eikä se varsinaisesti
haittaa omaa egoa ja nestetasapainoa päässä,
vaan..
...jokin matalapaine-energia, karkea energia, vulgaari energia, yleinen negatiivinen energia
tai vaikkapa piiloteltu negatiivinen energia tai läheisriippuvuus, marttyyrimäisyys,
toisten syyttely omista ongelmistaan, kateus, mustasukkaisuus, viha tai vain joku mielensairaus,
joka ilmenee negatiivisesti... -onhan näitä vaikka kuinka.
Negatiivisesti varautunut ihminen haisee oman ominaistuoksunsa lisäksi
sellaiselle ruosteiselle metallille.
Sen voi haistaa helposti esim. onnettomuuspaikoilta vielä jonkin aikaa tapahtumasta
tai paikoista, joissa on tapeltu tai riidelty, ennen kuin se sitten haihtuu jonkun ajan päästä.
Väitän, että kykenen haistamaan, milloin ihminen hermostuu!
Adrenaliini haisee ihon läpi!