No voi harmilainen.
Olisi ollut kiinnostavaa kuulla Atlantislaisten mielipiteitä kysymyksiini.
..utelias kun olen.
Jäi kesken multa kirjoittaminen, kun aihe lukittiin, mutta ehdin kopsata,
niin laitan tähän, en kiusakseni, vaan puhdasta uteliaisuuttani ja kiinnostustani.
Koittakaa kestää ja malttakaa mielenne, rutkasti niitä jäitä sinne hattuun!
Eli sitä itse sanoisin karmalliseksi puhdistautumiseksi, joka pitää tehdä ennen kuin voimme jatkaa siitä, mihinkä jäimme silloin, kun jokainen meistäkin siellä Atlantiksella elänyt on.
Ja mistäs sä sen tiedät?
Kyllä vähän ihmetyttää, ettei niillä, jotka hanakasti väittävät itsensä tai kaikkien olevan kotoisin jostain mikä ei ainakaan ole liioin Platon Atlantis saati edes konkreettisen oloinen paikka missään, ole kovinkaan spesifejä kuvauksia ko. paikasta, eikä minkäänlaisia uskottavia argumentteja väitteidensä tueksi.
Funtsikaa vaikka siltä kantilta jos olisitte kirjoittamassa Atlantiksen matkaopasta johonkin Lonely Planetiin, mitä te sinne muka osaisitte kirjoittaa?
Värähtelyistä??? :
Niin..
Mäkin pidän hyvistä tarinoista, mutta mua kiinnostaa totuus myytin takana eikä mulla ei ole tarvetta uskoa satuihin. Ei suinkaan vakuuta ihmiset, joiden teksteistä paistaa läpi suurempi tarve uskoa satuihin ja utopioihin kuin esittää uskottavia teesejä. Oletteko muka vääntäneet elämänne aikana ensimmäistäkään väitöskirjaa??
Hyvien tarinoiden ja satujen arvo viihteellinen, joskus jopa opettava, mutta lähinnä lapsille,
jotka tarvitsevat opetuksen sadun muodossa, jolloin se on helpommin omaksuttavissa.
Aikuinen näkee asiasta jo toisenkin, jotkin kehittyneemmät yksilöt jopa useamman puolen,
joten sillä sadulla on pelkästään viihtellinen hyöty.
Miekin tykkään hyvistä tarinoista, mutta mua kanssa kiinnostaa, mistä se Atlantis myytti
on syntynyt, muuta kuin Platon kynäilystä ja miksi kiihkeimpien Atlantislaisten
puheissa on niin suuri ristiriita jo pelkästään Platon tekstien kanssa(?) ja Plato oli sentään
ensimmäinen, joka aiheesta on kirjoittanut tässä maailmassa.
Toinen asia, mikä kiinnostaa, niin miksi Atlantis ei ollut ihmisten tietoisuudessa
ja hehkutuksissa aikaisemmin historiassa, vaan porukka perusti uskonsa
ja ideologiansa kristinuskoon, islamiin, buddhalaisuuteen jne.
jotka tällä hetkellä edelleen ovat esim. lakiemme, moraalimme, käytöstapojemme,
hygieenisyys -ja terveyskehityksen takana?
Täällähän on kuitenkin kerrottu, että ihmiset polveutuvat korkeatietoisista Atlantislaisista,
ja kun uskotaan jälleensyntymiseen, niin heitähän on tallustanut joka vuosisadalla täällä
Atlantiksebn jälkeen.
Samaa jälleensyntymisteoriaa ajatellen, niin eikö se Atlantislainen korkeatietoisuus
pitäisi olla vahvempaa, kun mennää historiassa taaksepäin, lähemmäksi Atlantiksen aikaa
ja vähetä, siis laimentua, mitä kauemmaksi tulevaisuuteen Atlantiksesta mennään
historian kehityksessä?