Mulla ei ole auraa migreenissä, eikä mitään näköhäiriöitä. Ei siis myöskään mitään väri-ilmiöitä tms. Kun näen enkeleitä, ei pääni todellakaan ole kipeä. Mutta kun migreeni iskee, tunnen sympatiaa vampyyreja kohtaan, jotka joutuvat liian lähelle auringonvaloa. Oma olo on samanlainen: silmät ei kestä valoa ja kaikki hajut sekä äänet tuntuvat voimakkaasti. Lisänä tietty julmettu päänkivistys, jonka paikka vaihtelee tämän tästä. Horton-tyylistä oireilua on tämä mun migreeni.
Tarkoitin tuon aikaisempani jänskänä tietona kaikille, ois pitänyt erottaa se sun lainauksen vastauksesta.
Mutta toki myös sinulle.
Jännä kun näitä migreenejäkin on erilaisia. Meillä on suvulla tätä, mummollani ollut myös aurallinen.. Se oli säikäyttävä kokemus, kun aattelin että mikä ihme silmääni vaivaa, en näe kunnolla ja paniikki hiipi. Rauhoitin vaan sitten itseni, ja päätin että se vipatus loppui ja keskityin toisaalle. Ja pian siitä se loppui.
Sitten alkoi lievä särky..
Yleisestikin, musta on mielenkiintoista, kuinka moni asia on tieteessä jotakin toista mitä vaikka uskon asioissa, sama asia on eri nimellä.
Mielestäni ne vaan täydentää toisiaan, eikä kumpikaan sulje toista pois..
Näistä vois tehä ehkä aiheenkin, kun keksis esimerkkejä. No, vaikka harhat/hallusinaatiot vs. henkien näkeminen, on tosi helppo esimerkki..
Oon viikon verran juonut maca-jauhetta joka päivä. Kyllä mä vaan olen huomaavinani, että olisin energisempi! Ihanaa kun huomen tuplajouskarilla on saldovapaa töistä, ja sitten alkaa viikon talviloma. Ostetaan huomenna xboxille kinect, odotan tosi innolla että pääsee pelaamaan, urheileen ja tanssimaan, pelkällä omalla kropalla, vielä kun on toi muikee töllö niin se tuntuu varmasti kuin olis pelissä sisällä ja menee ihan urheilusta! Siellä on niitä kaikkia fitness- harjoitusohjelmiakin.. zumbasta voisin innostua.
Sitten ens viikko ulkoillaan paljon (jos nyt terveys sen sallii, Taas on meinaan pienin, 7-kuukautinen kipeä, just vasta oli esikoinen
) ja tehään kunnon kevätsiivous kotiin, kaapit ja partsit ym. pistetään kuntoon.
Ja luomuillaan oikein olan takaa. Heti kun on rahat niukissa, luomuilu käy hankalaksi. Nyt meen taas Ruohonjuuren tyhjentämään..
Löysin muuten kivan nettikaupan
www.luontaistukku.com missä on kaikkea ihanaa..
Ihanata torstaita jokaiselle!