Vaikka se olikin persut - niin muutos kuitenkin. Ja virtaava vesi on paaljon parempi, kuin pysähtynyt ja elähtänyt..
Olen suht tyytyväinen vaaleihin. Kokoomuksen voitto on syvältä, mutta saipahan sen kaveri Keskusta takkiinsa, ja sekös hymyilyttää.
Harmi että Vasemmiston kannatus on näin alhaista vielä.. Ja muiden puoluiden. Mutta oli Piraatti saanut Helsingissä jo 1000-2000 ääntä ja Muutos n. 1000.. eli jotain.
En voi millään käsittää, että joku olisi halunnut samat vanhat puolueet hallitukseen.. Ja toivon todella, että ensi vaalikaudella tehdään työtä Suomalaisen Työn puolesta, toi harmaa talous joka mahdollistaa justiin tämän suomalaisten ja ulkomaisten työntekijöiden kyykyttämisen.. koskettaa itseäni erityisesti, kun isäni on työttömänä (tehtyään yli 20 vuotta töitä ahkerasti kuin muurahainen) - eikä millään saa töitä. Ja virolaiset tekee hänen töitään nälkäpalkalla... EU-asian osalta mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset. Jotain hyvii juttuja on tullut/voi sieltä tulla, mutta myös ehdottoman huonoja. Ensinnäkin se, että EU voi säätää mieleisiään lakeja jäsenmaihinsa, on jo syy, miksi meidän tulisi miettiä itsenäisyyttämme. Onko sitä? Myöskin; tarvitaanko sitä? Ja millaisen maailman haluamme.
Onko prioriteettina koko maailman asiat hoitaa kuntoon? Onko se mahdollista? Vai pitäisikö sitten keskittyä (ensin) kotimaahan? Ja onko se sitten sisäsiittoista ja itsekästä? Tässä kysymyksiä mietittäväksi.. Kyllä ite oon sitä mieltä, että maat jotka ovat omaan korruptioonsa laonneet, saisivat kaikki rikkautensa kansalle jakaa Ihan itse.. omista pusseistaan. Ja kansahan sitä lopulta vaatisi, kun on tarpeeksi köyhää ja kurjaa. Kuten monissa maissa on nähty. Sisäiset rakenteet on muutettava, radikaaleja muutoksia, tällä linjalla ei pitkälle pötkitä, luokkaerot kasvavat sitä mukaa kun velat.. ja ihmiset on luksuskodeissaan (masentuneina, kun elämän arvot koostuu materiasta). Ja toiset kodittomina.. Että kyllä mä oon loppujen lopuks tätä EU -meinikiä vastaan. Meillä on keinot ja mahdollisuudet huolehtia kansalaisistamme, joten kyllä niin pitää tehdä. -Ennen kuin mietitään kreikkalaisia tms. Ja jokainen kansa voisi itse tehdä paljon, muuttamalla nykyisiä Rakenteita täysin uudenlaisiksi.. se vain vaatii, että unohdetaan tällainen Rikkaat ja Köyhät -malli.
Ja että ihmisiä kiinnostaa politiikka, maailman tila ja muidenkin asiat kuin oma napa.
Ja että sinne äänestämään ehditään.
Mutjuu, se vaaleista.
Aivan ihana ilma ja siivosin parvekkeen kesäkuntoon.
Aurinko kivasti paistaa tähän..
Pitääkin alkaa miettiä kevätistutuksia, yrttejä ainakin, ja jotain kesäkukkia..